Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ziet er inderdaad wel erg mooi uit!!
Is ook bekend of het ook met een auto bereden kan worden? Zou wel kunnen natuurlijk :P , maar bedoel of er dan geen afdrukken in komen door het gewicht..

Nog wat anders wat me vaak opvalt als ik foto's van motoren in een garage zie. Dat er blokjes onder de standaard worden gelegd. Is dat puur voor bescherming van de vloer?
 
Ik bok hem altijd op,en dan zet ik hem met mijn lift omhoog,kan ik er heerlijk bij om schoon te maken en te sleutelen mocht dat nodig zijn
Ik heb dan onder het voorwiel rollers,zodat ik ook mijn voorwiel kan draaien als hij opgebokt staat
 
Ziet er netjes uit zo!! Hoe gaat het met krassen?
Met name met verrijden van dr hefbrug met stalen wieltjes, die geeft wel krassen denk ik?
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen een coating of pvc. Vraag me af bij welke keuze je het minste last hebt van krassen.
En lasspetters kan pvc dus tegen?

De hefbrug verrijd ik niet. Ik heb de pootjes en wieltjes op alu plaatjes gezet.

Bij normaal gebruik zal de vloer niet snel krassen. Als je zware dingen gaat slepen zal je het wel gaan zien.

Lasspetters zie je niet zo snel. Smeulende deeltjes die een paar seconde nagloeien op de vloer worden wel brandplekjes..
 
hok 04.jpg

hok 05.jpg
hok 06.jpg


en nu weer klaar met aanpassen garage, extra blad voor afkortzaag, ladeblok uit de net vervangen keuken
extra brede lade onder werkblad gemaakt.
werkblad voor klein prutswerk welke onder grote werkblad kan worden gestoken (net onder de lade)
werkblad voor losse cirkelzaag hangt ook, cirkelzaag onder een blad gemaakt om als tafelzaag te dienen.
onderstel voor afkortzaag opgehangen.

kortom tegenwoordig knutsel ik meer met hout en meubeltjes dan aan de motor -dat ding moet het gewoon doen en doe ik alleen basisonderhoud - olie - remmen - ketting

garage 6,50 X 2,60 en is de helft van een voormalige tussenwoning, slechts 2 huizen in de hele wijk met garage
vloer 1cm dikke hardkunststof platen - recyclespul - en deel bij werkbank nog voorzien van underlayment
verlichting oud type ledbuizen, overschot van het werk, deze werden allen weggegooid :X
1cv radiator tegen de ergste kou bij verwarmen indien nodig met electr kacheltje


en ja er staat inderdaad een scooter achter in de garage :P Kymco People S laatste half jaar gebruikt om naar het werk te gaan
nu eigenlijk niet meer echt nodig en kijk volgend jaar wel of ie blijft

onder het doek staat de dikke brommer :]8-)
 
Bekijk bijlage 1571199
Bekijk bijlage 1571200Bekijk bijlage 1571202

en nu weer klaar met aanpassen garage, extra blad voor afkortzaag, ladeblok uit de net vervangen keuken
extra brede lade onder werkblad gemaakt.
werkblad voor klein prutswerk welke onder grote werkblad kan worden gestoken (net onder de lade)
werkblad voor losse cirkelzaag hangt ook, cirkelzaag onder een blad gemaakt om als tafelzaag te dienen.
onderstel voor afkortzaag opgehangen.

kortom tegenwoordig knutsel ik meer met hout en meubeltjes dan aan de motor -dat ding moet het gewoon doen en doe ik alleen basisonderhoud - olie - remmen - ketting

garage 6,50 X 2,60 en is de helft van een voormalige tussenwoning, slechts 2 huizen in de hele wijk met garage
vloer 1cm dikke hardkunststof platen - recyclespul - en deel bij werkbank nog voorzien van underlayment
verlichting oud type ledbuizen, overschot van het werk, deze werden allen weggegooid :X
1cv radiator tegen de ergste kou bij verwarmen indien nodig met electr kacheltje


en ja er staat inderdaad een scooter achter in de garage :P Kymco People S laatste half jaar gebruikt om naar het werk te gaan
nu eigenlijk niet meer echt nodig en kijk volgend jaar wel of ie blijft

onder het doek staat de dikke brommer :]8-)
Als je met hout knutselt moet je zéker eens de Japanse zagen proberen. Geven een heel fijne zaagsnede en weinig splinters.
 

Bijlagen

  • 20201201_192443.jpg
    20201201_192443.jpg
    192,6 KB · Weergaven: 19
Gewoon een bok kopen dan staat die rechtop neemt de minste ruimte in
Misschien beetje off-topic :X maar kan je of iemand anders me iets meer vertellen over het gebruik van paddock stands?
Ik lees o.a. dat je daarmee voorkomt dat je banden vervormen. Maar waarom zie ik dan geregeld dat ze alleen achter gebruikt worden?
En hoeveel dagen/weken kan de motor gewoon op de standaard staan? Als ik bijvoorbeeld een keer in een regenachtige tijd de motor een week in de garage laat staan..

Welke voordelen hebben paddock stands nog meer buiten de ruimtebesparing doordat de motor rechtop staat en het makkelijker kunnen smeren van de ketting?
 
Misschien beetje off-topic :X maar kan je of iemand anders me iets meer vertellen over het gebruik van paddock stands?
Ik lees o.a. dat je daarmee voorkomt dat je banden vervormen. Maar waarom zie ik dan geregeld dat ze alleen achter gebruikt worden?
En hoeveel dagen/weken kan de motor gewoon op de standaard staan? Als ik bijvoorbeeld een keer in een regenachtige tijd de motor een week in de garage laat staan..

Welke voordelen hebben paddock stands nog meer buiten de ruimtebesparing doordat de motor rechtop staat en het makkelijker kunnen smeren van de ketting?
Als je een beetje handig bent haal je zelf de wielen eruit om nieuwe banden te (laten) monteren.
Dat vervormen van de banden gebeurt trouwens pas als je er een x aantal maanden niet meer naar omkijkt.
 
Ben er zelf als 40 jaar timmerman niet echt tevreden over .
Je ziet dat de mensen met klachten vaak de verkeerde zagen gebruiken en dan zeggen ze dat het splintert .
ik zelf had op karwei meestal een zestal zagen bij me naast de elektrisch gewoon de goed tandvorm gebruiken .
Dat trekken aan een zaag ( Japans) geeft me minder gevoel wat de zaag doet , die moet het werk tenslotte doen niet de man/vrouw die hem beet heeft
 
@guzzigek
Wat voor timmerwerk heb je gedaan? Ik vind het een kunst zoals sommigen met deze materialen om gaan. En kan je tekst en uitleg geven waarom je 6 zagen in je standaard set hebt? Hout is niet m’n ding. Daarom vind ik het gaaf als iemand er echt mee overweg kan
 
Om zacht hout af tekorten heb je een andere tandvorm nodig dan om deze in de lengte te kunnen zagen
dat waren dus al twee zagen .
voor plaat hout heb je een fijnere tand nodig om niet te splinteren dat was dus zaag drie
Voor hardere houtsoorten is weer een andere tandvorm nodig dus weer twee zagen erbij
en een kapzaag voor het fijnere werk . zes dus bij elkaar .
Let er wel op veertig jaar geleden was stroom op de bouwplaats meestal een probleem als op een steiger moest werken vandaar dat we met gewone handzagen nog veel werk deden .
Daarnaast werd er in de meubel industrie ook nog veel met de hand gewerkt voor een betere maat werk .
Je kan die tijd niet vergelijken met de huidige CNC tijdperk
 
Misschien beetje off-topic :X maar kan je of iemand anders me iets meer vertellen over het gebruik van paddock stands?
Ik lees o.a. dat je daarmee voorkomt dat je banden vervormen. Maar waarom zie ik dan geregeld dat ze alleen achter gebruikt worden?
En hoeveel dagen/weken kan de motor gewoon op de standaard staan? Als ik bijvoorbeeld een keer in een regenachtige tijd de motor een week in de garage laat staan..

Welke voordelen hebben paddock stands nog meer buiten de ruimtebesparing doordat de motor rechtop staat en het makkelijker kunnen smeren van de ketting?
Banden vervorm is onzin zeg ik. Duw er voor de winterstop een halve bar extra in en klaar. Ik heb motoren die al heel wat langer stil staan en ook nog steeds geen platte kanten hebben. Mijn racer met zachte slicks zou daar misschien last van kunnen krijgen.

Bij sleutelen staat hij steviger, je kant het voorwiel en achterwiel met een goeie bok eruit halen.
 
Het gereedschap heb je al binnen. Nu nog een bierkoeler...

1610630722483.png


En daarna pas de motor, de brug, de paddock stands, de posters, de tv, de stoelen, de laptop, de plafondhaken, speakers, dartbord, pooltafel, jacuzzi...
 
Terug
Bovenaan Onderaan