Post hier foto's van jouw sleutelplek

deejay

Die hard MF'er
9 mrt 2008
546
1
Dokkum
Ik ben op dit moment druk bezig om in een hoekje van mijn loods een heuse motor sleutelplek in te richten.

Vandaag nog deze gekocht...

P1010770.jpg


ik wil deze aanpassen zodat hij ongeveer zo wordt als op deze afbeelding..


FT_133_M_a_PP.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: wyb
Ik volg dit topic al een tijdje en wil mijn nieuwe werkplaats ook even laten zien, 4x3 meter tegen bestaand hok aangebouwd en toen de wand ertussen uit. Is nu klaar voor gebruik en ook mooi op tijd want motor heeft onderhoud nodig
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    168,4 KB · Weergaven: 28
  • image.jpeg
    image.jpeg
    267,2 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Met die tuinhuisjes wel rekening houden met grote kwaliteit verschillen. Dikte, soort groef, dak, isolatie.
Ga bij verschillende bedrijven kijken.
Wij hebben hem bij Brand in H’veld gekocht. De grotere en dikkere huisjes en overkappingen maken ze in hun eigen fabriek. Niet vloeken als je in de showroom loopt
 
En bij “van Kooten” absoluut niet doen.
Verschrikkelijke service en kwaliteit.

Mijn vader heeft daar zijn schuur/werkplaats/garage vandaan.
De kwaliteit en service zijn echt keurig netjes. Goeie kwaliteit en alles past perfect in elkaar. Ze bouwen, fabriceren en ontwerpen in eigen beheer. Je merkt dat het hele bedrijf werkt als 1 team. Ik hou van dit soort bedrijven
 
Ik volg dit topic al een tijdje en wil mijn nieuwe werkplaats ook even laten zien, 4x3 meter tegen bestaand hok aangebouwd en toen de wand ertussen uit. Is nu klaar voor gebruik en ook mooi op tijd want motor heeft onderhoud nodig
Dat ziet er netjes uit!

Ik ben ook bezig met het ontwerpen van een schuurtje die ik tegen de bestaande garage aan wil bouwen. Mag ik vragen welke afmetingen hout jij hebt gebruikt voor de dragende delen ?
 
Maar je hebt in ieder geval wel een garage.

Veel MF'rs liggen buiten op de stoep vriend.
Ik moet het doen met een garage van 3x6m, beetje standaard box.
‘t Is beter dan niks maar groter had ook gemogen. :P
Het was tot voor kort vrij kaal, maar de garage is meegenomen met de verbouwing (uitbouw aan de achterkant van het huis). De garage is nu geisoleerd met PIR platen tussen de balken. Er is een verwarmingsradiator gekomen die op het CV systeem zit en de vloer is op hoogte gebracht. Direct voor gekozen om het af te werken met PVC werkplaats tegels. Dat wilde ik altijd al eens, i.p.v. die gruizende betonvloer. Door de andere vloerhoogte moest ik wel een drempel fabrieken waar het eerder vrijwel drempelloos was. Maar goed verder mag het resultaat er zijn vind ik.

8E870B11-10E2-4540-99E1-11784B48BC97.jpeg

(sorry voor scheve foto)
AA500252-1AA9-46A1-8291-DCCD21EE6DEB.jpeg
 
Die maten van de dakbalken zou ik eerder te zwaar nemen dan te dun.
e.e.a. ligt ook aan de overspanning die ze moeten maken.

In mijn schuur heb ik om de 55 cm een 20x7 over een lengte (overspanning) van 5 meter.
Houdt er rekening mee dat ze een flink pak sneeuw moeten kunnen dragen.
 
De balken van de wanden zijn 90x40 mm en de balken van het dak zijn 140x40 mm. De onderlinge afstand van de balken aan de wand zijn 60 cm en die van het dak 50 cm.
Super bedankt voor het opmeten!!

Die maten van de dakbalken zou ik eerder te zwaar nemen dan te dun.
e.e.a. ligt ook aan de overspanning die ze moeten maken.

In mijn schuur heb ik om de 55 cm een 20x7 over een lengte (overspanning) van 5 meter.
Houdt er rekening mee dat ze een flink pak sneeuw moeten kunnen dragen.
Bedankt voor de tip!
 
Hoppa nieuwe werkbank er in. Categorie stelling met een 4 meter bij 85cm plaat er op.
Niet m'n eerste keuze kwa materiaal, maar een goeie deal en gelijk een sterk frame. Denk dat ik de helft met een plaat RVS er overheen doe met omgezette randen (Z-profiel).

Nu moet alleen mijn oude HBM werkbank nog ff flink lagere wielen (moet 75mm incl bevestiging uitkomen ipv 190mm) anders komt hij er niet onder. De nieuwe werkbank mag best een paar cm omhoog, maar geen 11. Nu ff op zoek naar wielen met een bevestigingsplaat van 8 bij 9 cm en 75mm hoog dus. 😅
Heb je wat liggen of weet je waar ze te vinden zijn houdt ik me zeker aanbevolen!
f85552c6-7aa9-472b-91e7-d1f35f3ad071.jpg
 
Hoppa nieuwe werkbank er in. Categorie stelling met een 4 meter bij 85cm plaat er op.
Niet m'n eerste keuze kwa materiaal, maar een goeie deal en gelijk een sterk frame. Denk dat ik de helft met een plaat RVS er overheen doe met omgezette randen (Z-profiel).

Nu moet alleen mijn oude HBM werkbank nog ff flink lagere wielen (moet 75mm incl bevestiging uitkomen ipv 190mm) anders komt hij er niet onder. De nieuwe werkbank mag best een paar cm omhoog, maar geen 11. Nu ff op zoek naar wielen met een bevestigingsplaat van 8 bij 9 cm en 75mm hoog dus. 😅
Heb je wat liggen of weet je waar ze te vinden zijn houdt ik me zeker aanbevolen!
Bekijk bijlage 1589539
Zo'n werkplaats en dan al weten dat je nooit meer dan drie spuitbusjes gaat hebben :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan