Toeren pak je meestal uit het achterwiel dus is versnelling afhankelijk. Met afstellen kijk je naar de toeren volgens de PC of RB.Waar heb je dat laten doen? Die grafieken zijn echt niet om aan te zien. Dit kan je zo echt niet aan een klant meegeven vind ik.Toerental pikken ze meestal op met een sensor op een draad naar de bobine(s), versnelling maakt dan niet uit. Lage versnelling zorgt wel voor minder nauwkeurige meting doordat de meettijd korter is en de verliezen over per tijdseenheid dus groter zijn, maar dat lijkt me hier niet aan de hand. Dit is gewoon echt prutswerk.
Bij de meeste motoren is het zadel eraf of tank even optillen en het juiste draadje zoeken. Paar minuten werk als je weet waar je mee bezig bent.Toeren pak je meestal uit het achterwiel dus is versnelling afhankelijk. Met afstellen kijk je naar de toeren volgens de PC of RB.
Van de bobine pakken is makkelijk bij een naked oid maar er zijn genoeg motoren waar je hier amper bij kan.
Waar heb je dat laten doen? Die grafieken zijn echt niet om aan te zien. Dit kan je zo echt niet aan een klant meegeven vind ik.Toerental pikken ze meestal op met een sensor op een draad naar de bobine(s), versnelling maakt dan niet uit. Lage versnelling zorgt wel voor minder nauwkeurige meting doordat de meettijd korter is en de verliezen over per tijdseenheid dus groter zijn, maar dat lijkt me hier niet aan de hand. Dit is gewoon echt prutswerk.
Vorig jaar nog een run gemaakt met mijn 2de Turbo set
De eerste was de versnellingsbak overleden na 80D km
Deze set heeft een grotere turbo en is water gekoeld heeft minder compressie van 9.5 naar 8.5 gegaan
Dit omdat je moeilijker 98 oct kan tanken bij de pomp en ik heel Europa er mee door rij het wel prettig vind dat het heel blijft
Ik ben hem nog aan het inrijden en wilde niet te veel drukken
Dit is 1 bar
[afbeelding]
Ik rij meestal met 0,6 bar want dat rijd gewoon prettiger
Schat zon 170Aw/Pk
Ben nu een schakelaar er op aan het maken dat ik over kan schakelen naar vol vermogen
Er komt nog een andere radiateur op omdat als ik lang 300+ rij hij tegen het rode gebied loopt
[afbeelding]
Filmpje:
Mijn grafiek van een R6 uit 2000.
Standaard op de uitlaat na, zit een Laser Gp Extreme op.
Decibel killers zitten er gewoon nog in.
Iemand nog tips of opmerkingen?
De dyno meneer, zei dat je hem nog kon afstellen maar niet noodzakelijk nodig is.
Hij staat nu iets te rijk.
Heppie die van de Honda VTR250 Interceptor ook nog?
Greetz, Q
zo hoort in mijn ogen een knappe grafiek eruit te zien, met bijbehorende uitleg, en de bandbreedte goed afgestemd op de waarden die je WILT weten
resultaten zijn na andere sproeiers+BMC filter, op het achterwiel gemeten
zeer netjes voor een oude VFR uit 1996vooral het koppel komt er mooi uit
[afbeelding]
je kan hier nu ook goed zien, wat een KLEIN verschil in A/F ratio kan betekenen voor de motorloop, daarom moet je goed het verschil kunnen aflezen EN INTERPRETEREN
niet iedereen met een dynobank in de werkplaats kan een goede run makenzie hier een hoop onduidelijk prutswerk voorbij komen eerlijk gezegd
je kan zeggen wat je wilt maar 355Nm aan koppel is best netjes(je houd ook geen achterband over maar ok )