bijna 130 nm? nog nooit eerder gezien bij een R1
Ach... , als je wat moeite doet en de klant wilt gewoon dat het goed gedaan wordt, dan kun je soms ook goed resultaat boeken..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
bijna 130 nm? nog nooit eerder gezien bij een R1
Ach... , als je wat moeite doet en de klant wilt gewoon dat het goed gedaan wordt, dan kun je soms ook goed resultaat boeken..
[afbeelding]
Nette mapping hoor! Heeft Michel netjes gedaanDe Superblackbird CBR1100XX op de testbank bij PowerPoint gehad.
SAE staat er bovenin. Als ik eerdere berichten mag geloven is DIN ietsje meer nog?
Nouja in ieder geval viel het mij niet tegen.
Powerpoint kan ik iedereen aanraden trouwens, super aardige kerel, weet wat ie doet en rekent een prima prijs (100 euro voor een mapping en een run daarna).
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb ook nog een filmpje gemaakt, maar dat gaat een beetje te ver voor hier denk ik?
Toch bizar dat die 600'jes van tegenwoordig gewoon al bijna halen wat mijn 1100 van 11 jaar oud haalt. Ook gruwelijk dat het gewoon ff 15000 toeren draait en heel blijft
Toch bizar dat die 600'jes van tegenwoordig gewoon al bijna halen wat mijn 1100 van 11 jaar oud haalt. Ook gruwelijk dat het gewoon ff 15000 toeren draait en heel blijft
Heren met al die hoge pk dynojet grafieken ,lees dit en begin te huilen ,verderop in het verhaal staan de nodige test uitkomsten.
http://www.factorypro.com/dyno/true1.html
Is één grote reclame voor zijn eigen product en staat bol met achterhaalde info.
Omdat hij het volgende stelt: "On simple inertial dynamometers, some (most, actually, all that I know of in the MC market) companies use an average for the inertial mass value of the engine, transmission, rear wheel, sprocket and chain on every bike..."
Terwijl ieder goedgekeurd Dyno Tuning center gebruik maakt van Eddy Current Dyno's...
Zie Power Commander Motorcycle Fuel Injection Tuning Module
en Dynojet Research Inc. Sales and Technical Support Inquiry Form
"Dynojet Approved Power Commander Tuning Centers: These centers are equipped with a Dynojet Eddy Current Dynamometer ..."
Dat soort achterhaalde info (die van factorypro) zwerft nog steeds rond op het WWW aangezien informatie wel verouderd en ingehaald wordt door de tijd maar dus nooit verdwijnt... En zo nu en dan struikelt er iemand weer eens over.... maar als je dat leest, besef dan wel goed dat dit enkel bedoeld is om zijn eigen product te promoten...
Maar afijn eigenlijk maakt het geen reet uit welke waarden de juiste zijn, als je ze maar niet onderling gaat vergelijken. Alles is relatief, dus behandel de resultaten dus ook als zodanig.
Omdat hij het volgende stelt: "On simple inertial dynamometers, some (most, actually, all that I know of in the MC market) companies use an average for the inertial mass value of the engine, transmission, rear wheel, sprocket and chain on every bike..."
Terwijl ieder goedgekeurd Dyno Tuning center gebruik maakt van Eddy Current Dyno's...
Zie Power Commander Motorcycle Fuel Injection Tuning Module
en Dynojet Research Inc. Sales and Technical Support Inquiry Form
"Dynojet Approved Power Commander Tuning Centers: These centers are equipped with a Dynojet Eddy Current Dynamometer ..."
Dat soort achterhaalde info (die van factorypro) zwerft nog steeds rond op het WWW aangezien informatie wel verouderd en ingehaald wordt door de tijd maar dus nooit verdwijnt... En zo nu en dan struikelt er iemand weer eens over.... maar als je dat leest, besef dan wel goed dat dit enkel bedoeld is om zijn eigen product te promoten...
Maar afijn eigenlijk maakt het geen reet uit welke waarden de juiste zijn, als je ze maar niet onderling gaat vergelijken. Alles is relatief, dus behandel de resultaten dan ook als zodanig.
Sommige Dyno's kloppen echt niet. Zo zou mijn bijna standaard hypermotard met alleen een katvervanger en slip-ons 92pk en 118nm koppel maken.
Wellicht dat het PK gebeuren klopt, maar 118nm koppel uit een bijna standaard hyper nevernooitniet . Fabrieksopgave is 103nm aan de kruk, en mensen met 110 of 115 zeggen dat hun voorwiel met heel weinig inspanning in z'n 3 de lucht in komt. Bij mij is dit geenzins het geval.
Maarja, staat wel zo leuk
Let even niet op de AF/ratio, die kon niet gemeten worden omdat de staaf er steeds uitsprong
[afbeelding]
Hier wel deellast AF/R, heb zelf het deel tot 4000RPM afgesteld met behulp van een gastester, was daarvoor heel erg arm ( 1,15~1,2 lambda als ik het me goed herinner vanwege emissie-eisen) en met gastester rond de 0.93 lambda gezet wat uit zou moeten komen op een 13,76:1 verhouding, ongeveer 13.8:1 dus.
[afbeelding]