Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Absoluut, maar dit soort opvangbakken kunnen zo ontzettend goed de straal olie verplaatsen naar alles in een omtrek van ongeveer 1 meter dat een motorheftafel niet groot genoeg is. En vraag mij nu niet hoe ik dat weet....
Het is denk ik voldoende dat ik zeg dat ik dit soort opvangbakken niet meer gebruik.
De olieplug past ook precies in het gat in het midden. De brug glimt nog steeds...
 
Een letterlijke sleutelblunder. Ik kon er nog precies 1 rit mee maken. Ontgrendelen moest met de baard. Die spetter is precies op de verkeerde plek naar binnen gegaan
B0E2DD79-338A-4FB7-AE05-A5AC18CFC746.jpeg
B410498F-3B30-4440-BA10-678689F98081.jpeg
 
Vanmorgen de auto uit laten lezen. De reserve sleutel doet het gewoon. Er zaten een hele berg canbus fouten in. De uitlezer vermoed dat m’n contactslot kuren geeft en aan vervanging toe is. Effe een weekie aanzien met de reserve sleutel en dan nog eens kijken wat er gebeurt en wat het ding aan storingen geeft. Het gaat hoe dan ook geld kosten

Edit: de afgelopen 10 jaar had Peet het altijd juist
 
Ff accupolen losmaken, en dan +en - minuutje tegen mekaar houden, kunnen alle reststroompjes eruit, dan weer aansluiten en weer proberen.
Pas op met dit soort tips. Sommige auto's gaan tegenwoordig dan helemaal over de zeik. Tegenwoordig moeten nieuwe accu's (of dus bij volledig spanningsloos gaan) zelfs ingeleerd worden :X
 
Vanmorgen de auto uit laten lezen. De reserve sleutel doet het gewoon. Er zaten een hele berg canbus fouten in. De uitlezer vermoed dat m’n contactslot kuren geeft en aan vervanging toe is. Effe een weekie aanzien met de reserve sleutel en dan nog eens kijken wat er gebeurt en wat het ding aan storingen geeft. Het gaat hoe dan ook geld kosten

Edit: de afgelopen 10 jaar had Peet het altijd juist
Gebruik je een losse sleutel, of hangt er een hele bos aan het contactslot?
 
Vanmorgen de auto uit laten lezen. De reserve sleutel doet het gewoon. Er zaten een hele berg canbus fouten in. De uitlezer vermoed dat m’n contactslot kuren geeft en aan vervanging toe is. Effe een weekie aanzien met de reserve sleutel en dan nog eens kijken wat er gebeurt en wat het ding aan storingen geeft. Het gaat hoe dan ook geld kosten

Edit: de afgelopen 10 jaar had Peet het altijd juist
can storingen niet te veel van aantrekken als je geen problemen hebt, een W211 is erg gevoelig voor can storingen op van alles en nog wat.
 
Absoluut, maar dit soort opvangbakken kunnen zo ontzettend goed de straal olie verplaatsen naar alles in een omtrek van ongeveer 1 meter dat een motorheftafel niet groot genoeg is. En vraag mij nu niet hoe ik dat weet....
Het is denk ik voldoende dat ik zeg dat ik dit soort opvangbakken niet meer gebruik.
Ik zag het op de foto al dat ik dacht .. dat kan nooit goed gaan die afmeting en ondiepe bak.. spetter de spet. Red flags. 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan