Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
En er is geen wrakhoutproof pers in de buurt om die lepel weer in z'n originele vorm terug te brengen?
En ja dat kan, bij mijn vorige werkgever was dat haast wekelijkse kost om een paar lepels weer recht te persen, en dat was een heftruck verhuur bedrijf.
Het is dat mijn werkplaats pers niet genoeg capaciteit heeft naar ik verwacht, anders had ik het zo voor je willen doen.
 
gisteren nog......accu lader kapot....
uit elkaar gesloopt, kijken of er een los contactje was, want de lader had een ritje gemaakt in de topkoffer van drie uur, tja dan kan dat.
helemaal niks optisch te vinden alles netjes vast, nog ff alles natrekken, ja hoor alles netjes vast.
he ! wat is dat daar aan de achterkant?.......oh een zekering boxje......fak mie ......zekering kapot |(
 
Klein blundertje.

Gear indicator monteren...

Stekker kreeg ik niet los, krap achter de zijkap aan het klooien, prik ik met de schroevendraaier in m'n vingertop..

Afijn, stekker is gelukt, nu alleen nog een geschakelde plus zoeken.

Alle stekkers die niet in gebruik zijn gecheckt, dat meet lekker makkelijk. Sommigen lagen open en bloot, anderen waren met een rubber dopje afgedopt, weer een ander zat een plastic dopje in.

Verschillende mogelijkheden gecheckt..... Huh? Er staat "check" op het display... Motor gaat wel rond maar slaat niet aan.

Brandstofpomp hoor ik ook niet.. zekeringen gecheckt, allemaal heel. Stekkerverbinding weer origineel gemaakt, werkt ook niet.

Ik raakte lichtelijk gestressed, en net op dat moment zag ik dat ene plastic dopje van een "loze" stekker liggen.

20210703_171608.jpg

Godver |(O-)
 
Je hebt van die dagen, dat je er op pijnlijke wijze achter komt, dat je sleutelen beter aan anderen over kunt laten. Mooie pleister op de foto 😂

Het is nog m'n werk ook nog O-)

Half 5 thuis na een middagrit, ff snel voor het eten die indicator erop knooien... Snel snel snel gaat niet altijd goed goed goed :Y
 
RVS verloopflens maken om een stille demper met vierbouts-montage op de slip-on linkpijp van mijn circuitmotor te monteren na een zwarte vlag op Zandvoort, netjes met de schuifmaat de hart-op-hart afstand van de vier bouten gemeten, was 85 mm. Blijkt het na het gaten in de flens boren toch niet te passen, achteraf blijkt het boutpatroon een rechthoek ipv een vierkant! :X
 
Post hem hier maar ipv verbouw
Foto gemaakt van de opbouw schakelaar met wcd (ja zonder het kapje zodat je ziet hoe het zit
Ook op de muur geschreven hoe het moet
Foto van gemaakt voor het behangen!
Vandaag lichtschakelaar gemonteerd
Stroom er terug op, werkt niet
Stroom eraf, anders aangesloten, stroom erop, lamp werkt niet
Bovenstaand slechts 5x herhaald, en toen was er licht _O-
Meer manieten van aansluiten waren er ook niet, enkel in de (led) lamp kon ik de draden nog omwisselen
 
Enkele uren geprobeerd een BT-46 met de hand en bandenlifters in de velg te krijgen, maar opgegeven. De lijmtangen die ik gebruikte , om de randen naar elkaar te krijgen bleven nooit zitten bij deze nieuwe band. De Bt-46 is "glibberig".
Aan het einde van de dag, verslagen door een dode band. En de volgende dag band + velg naar de motorboer gebracht. Hem netjes betaald en weer lekker gereden. Als ik ooit een achterband moet doen weer. Dan laat ik het wel doen. Merk toch dat je een velg pleizer doet, als je een bandenmachine gebruikt i.p.v. bandenlifters, die beschadigen de velg toch wat, hier en daar....

Edit: als men op reis gaat naar niemandsland, dan is zelf een bandje verwisselen wel handig, maar niet brede moderne compound banden, die zijn heel stug. Had gehoord van de bandenboer: zonder de band flink te verhitten en op een bandenmachine, kan je het in sommige gevallen vergeten om zonder machine te doen.
 
Laatst bewerkt:
Een bedrijf mag wel naam hebben, maar er zijn altijd nieuwe mensen....stagiaires, etc. Soms doen ze en denken bij het fout gaan pas na. (zo een fout heb ik ooit ook gemaakt.....proest. kuch...)

Moest even denken aan alle bedrijven die reclame maken als : wij bestaan al 150 jaar, bla bla....dus leeftijd maakt uit? Voor mij als consument eigenlijk niet. Blijf kijken naar de prijs. Daarom draait Lidl bijv. super omzet en blijft maar omhoog gaan. en zolang bestaat lidl niet....

(LionofJudah: werkt niet voor Lidl, krijgt er geen geld voor, is alleen wekelijks klant. Spreek uit ervaring)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan