Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Na revisie van mijn ouwe BMW R80/7van je blok motor weer opbouwen, draadje van de bobine klem zetten tussen de bobine montage beugel en dan maar zoeken als hij niet wil starten…
Oh, dat heb ik wel eens gedaan met het draadje van de contactpuntjes tussen het voordeksel.

Ook leuk, met de stroboscoop de puntjes afstellen en dan met een schroevendraaier de grondplaat willen bijstellen. Dan blijkt dat het rotortje wel draait, maar je dat niet ziet door de stroboscoop.
 
Ooit, toen Halflive nog een Kwartlive was moest het achterwiel uit de Zundapp. Rare grote moer op de kettingzijde, en de hele boel viel in stukken uiteeen. Later toen Kwartlive wat meer ervaring had werd duidelijk dat de Duitsers een heel slim systeem hadden bedacht waarbij je het wiel kon verwijderen en de ketting compleet met meenemer aan de brug bleef zitten. As trekken en klaar.
Dan had je er geen kettingkast opzitten.
En die holle as sloopte je ook wel eens, of de nokjes van de kettingspanners.
Alles had toch wel een volgorde met in elkaar zetten.

Wat ik wel mooi vind is dat je beide kanten van de achteras met de originele bougiesleutel kan vastzetten.
 
AM6 blokje opbouwen. Al 150+ keren gedaan op dat moment.
Had alle keerringen vast uit het zakje gehaald om in de carters te drukken als ze tegen elkaar zaten.

Dus ik tik de carters tegen elkaar (gaat altijd stug het lager in krukas) maar ze komen maar niet helemaal tegen elkaar. Vreemd, krukas gecontroleerd recht... Nog eens een ronde tikken... Lijkt wel terug te veren joh...

Had de linkerkrukas keerring die van buitenaf in het carter gaat in een moment van verstandsverbijstering om de krukas gelegd...
Voor in de schaamtekast (staat een vitrinekast met gecrashte/gesloopte onderdelen hier) en maar een nieuwe keerring gepakt.
 
Vandaag dacht ik even de olie te verversen. Zag dat ik nog een liter of 2 had staan wat voldoende zou moeten zijn. Hele ritueel achter de rug en alleen nog even de nieuwe olie erin doen dacht ik. Terwijl ik de olie aan het vullen was vond ik wel apart dat hij zo donker van kleur was, ik kon me herinneren dat die olie helder rood hoort te zijn. Na een paar seconden (en een liter verder) viel het kwartje; dit is de afgewerkte olie van de vorige wissel. Kan dus weer helemaal opnieuw beginnen:W
 
Accu van de Dax fout aangesloten zonder zekering (test nieuwe kabelboom), mezelf dan ook lekker verbrand terwijl ik de pluskabel kapot wou trekken. Dat ding begon letterlijk te gloeien.
Daarna nieuwe kabelboom gekocht wegens half gefrituurd en nu altijd een dubbelcheck en mini hartaanval bij het aansluiten van accu's :')
 
Na het verversen de bak met ouwe olie onder je brommer staan en dan dat ding van de bok afduwen, ook niet slim.
Zeker niet voor pa's garage op het nieuwe straatwerk........................
Daar heb ik een goed spulletje van Innotec voor, dat maakt de tegels weer helemaal schoon.....
Ik ben zelf al eens op de rand van die opvangbak gaan staan. Die kantelde dus naar mij toe, waardoor ik zo'n 4 liter warme olie over mijn onderbenen en voeten kreeg. Broek en schoenen kon ik daarna weggooien, en opruimen kostte wel een paar uurtjes.
 
Daar heb ik een goed spulletje van Innotec voor, dat maakt de tegels weer helemaal schoon.....
Ik ben zelf al eens op de rand van die opvangbak gaan staan. Die kantelde dus naar mij toe, waardoor ik zo'n 4 liter warme olie over mijn onderbenen en voeten kreeg. Broek en schoenen kon ik daarna weggooien, en opruimen kostte wel een paar uurtjes.
HERKENBAAR :-(
 
Ik had eens iemand de sleutel gegeven, zodat hij in mijn werkplaats kon sleutelen.
Omdat hij niet wist, waar heen met de verlopen olie, zette hij de opvang bak op de kast. Zo kon immers niemand de bak omschoppen.
Weken later was ik de bak nodig, en zag de bak op de wel heel ongebruikelijke plek staan. En ik dacht nog, wie zet die daar nu neer?
Voor de rest, gebruik je fantasie maar. En ja, die klopt.....
 
Ik had eens iemand de sleutel gegeven, zodat hij in mijn werkplaats kon sleutelen.
Omdat hij niet wist, waar heen met de verlopen olie, zette hij de opvang bak op de kast. Zo kon immers niemand de bak omschoppen.
Weken later was ik de bak nodig, en zag de bak op de wel heel ongebruikelijke plek staan. En ik dacht nog, wie zet die daar nu neer?
Voor de rest, gebruik je fantasie maar. En ja, die klopt.....
Frustrated World Cup GIF
 
Terug
Bovenaan Onderaan