Post hier je grootste sleutelblunder aan de motorfiets! Deel 3

Oplossing
Zaterdag m’n bussie weer eens schoon gemaakt van binnen. Ondanks dat ik er rekening mee gehouden heb is voor de 3e keer de schakelaar van het raam aan de passagiers kant om zeep. Die kunnen niet tegen water
Groot of niet, ik baal er wel van. De tellerunit uit elkaar gehaald om ledjes erin te doen samen met een ander inlegvel. Tot zover geen probleem. Totdat ik de binnenkant van het glas wilde poetsen. Blijkt er een of ander spul op te zitten waardoor de doorzichtigheid alleen maar slechter wordt.
 
Groot of niet, ik baal er wel van. De tellerunit uit elkaar gehaald om ledjes erin te doen samen met een ander inlegvel. Tot zover geen probleem. Totdat ik de binnenkant van het glas wilde poetsen. Blijkt er een of ander spul op te zitten waardoor de doorzichtigheid alleen maar slechter wordt.
Die moet je idd nooit aanraken, zelfs niet met een plukje watten.
 
I done fucked up...

Gisteren bezig met de VF750F, het ding had een lekke voorvorkkeering, tevens ben ik lichter geworden en wilde ik de voorkant zachter hebben.

Setje alle balle vorkkeeringen en wilbers 7.5 gekocht.

Bij het naar binnen rollen moest ik nogal doordouwen om hem in de huiskamer te krijgen.

Alles ging stroef tijdens het sleutelen. In plaats van dat ik het rem reservoir en remmen voor demontage gewoon leeg zoog maar gewoon de klauwen er af getrokken en laten bungelen (wel opgeknoopt) , wiel er uit en vorkpoten er uit.

Uiteindelijk keeringen vervangen, wilde de poten even doorspoelen in de plastic ontvetterbak zodat alles weer netjes was, bak was iets gescheurd, de pomp had een klap nodig om te beginnen met draaien en de slang was dusdanig stug dat ik de pomp elke keer boven het vloeistofniveau trok. (raad eens was er nu in de container ligt)

Mijn humeur was al aardig naar de kloten aan het gaan.

Ontvetten dus maar met remmenreiniger gedaan. De boel weer in mekaar geknald, poten in de motor gehangen, veren er in, wiel er in, remmen d'r aan, ding net met het wiel op de grond gezet.

Olie er in, niveau 1 op het oog gedaan....

Doppen er op, verder met de remmen gangbaar maken, de glijbus rechts was (weer eens) vastgerot, deze er uit gedrukt, geschuurd en weer terug gedrukt met red rubber grease. Dan ook maar de linkerkant ook maar doen.

Bij terugmonteren van de klauw draai ik het schroefdraad uit de reactiearm van het antiduik systeem. Ik deed nog geeneens mijn best, het was net vingervast. Aangezien ik het andere schroefdraad net zo goed vertrouw heb ik maar beiden voorzien van helicoils.

Heb alles in elkaar zitten, blijkt de remleiding van de rechter klauw langs de verkeerde kant te lopen, bij volledige uitslag komt die klem te zitten.
Inmiddels geen zin meer om weer de poten er uit te trekken, dus maar de remhendel met tryaps vast gezet en de slang bij de remcilinder los genomen. In de hoop dat ik mijzelf het ontluchten kan besparen.....
Remvloeistof is nu ook vervangen.

Aan het eind van het verhaal de motor naar buiten gedrukt, voorvork is zo stug als de pleuris. Zucht,toch echt veel te veel vorkolie er in gedaan.

\\\\\\\\

Morgen de plateaukrik er maar onder drukken, doppen er af halen, veren er uit trekken zonder de ganse zooi onder de olie te krijgen, dan de krik te laten zakken zonder het hele ding om te laten lazeren en de olie op 12 cm zetten, heb vandaag zo'n stelding binnen gekregen. Dan de voorkant weer opkrikken en de veren er in stampen, doppen er weer op en dan waarschijnlijk de motor onder de dasty spuiten en dan afspuiten omdat ik toch alles onder de vorkolie heb gekregen.

Had ik al gezegd dat ik gister een rothumeur had?

Ik had het ding niet moeten aanraken.

db
 
Vandaag weer voor het eerst een rondje op de monster gedaan... Bij het wegrijden viel het mij op dat hij niet lekker de bocht inviel, alsof ik minn oude srad weer had...

Een paar meter verder bedacht ik me dat ik de bandenspanning vergeten was 🤦 duw op naar de pomp, langs de a27 bij de tinq gratis pompen. Affijn, ik dat ding op 2,5bar en op de band ... Oei, zie 1,7 in beeld, dat kan een hoop verklaren. Dus flink dat ding erop blijven duwen, lui als ik ben de helm met oordoppen in nog op.... Duurt wel erg lang zeg, ik kijk op, F#!&€ck!! 0,4!!! Apparaat stuk! Gvd.....

Met een zo goed als plate band de a27 weer op en direct weer af naar de bp, met samengekneppen billetjes en een motor die met geen mogelijkheid een bocht door wilde de bp gehaald. Hier deed de banden pomp het perfect en nar het bijvullen van voor en achterband toch nog heerlijk en lichtvoetig gereden!
 
Vandaag weer voor het eerst een rondje op de monster gedaan... Bij het wegrijden viel het mij op dat hij niet lekker de bocht inviel, alsof ik minn oude srad weer had...

Een paar meter verder bedacht ik me dat ik de bandenspanning vergeten was 🤦 duw op naar de pomp, langs de a27 bij de tinq gratis pompen. Affijn, ik dat ding op 2,5bar en op de band ... Oei, zie 1,7 in beeld, dat kan een hoop verklaren. Dus flink dat ding erop blijven duwen, lui als ik ben de helm met oordoppen in nog op.... Duurt wel erg lang zeg, ik kijk op, F#!&€ck!! 0,4!!! Apparaat stuk! Gvd.....

Met een zo goed als plate band de a27 weer op en direct weer af naar de bp, met samengekneppen billetjes en een motor die met geen mogelijkheid een bocht door wilde de bp gehaald. Hier deed de banden pomp het perfect en nar het bijvullen van voor en achterband toch nog heerlijk en lichtvoetig gereden!
een Gooise kak bandenpomp, ziet er opgeblazen uit, maar eigenlijk is het een leegloper:+
 
Offtopic, maar moest opeens aan onderstaande ding denken. Hangt hier in het buurdorp bij een tankstation. Echt jaren geleden dat ik zo'n ding heb gezien, en al helemaal dat je hem niet binnen hoeft op te halen 😍

Scherm­afbeelding 2024-03-10 om 19.52.15.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan