Post hier je grootste sleutelblunder! Deeltje 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Liever dat ze even 10 minuten langer pauze moeten houden als m'n fikken in een ventilator kwijt raken..

En later denken, waren die 10 minuten nu m'n vingers waard ?

Heb m'n vingers nog, maar met verband en hechtingen afgeleerd om aan draaiende machine's te werken .. t is het gezeur niet waard.
( vond die vent van de arbo trouwens ook, en de opdrachtgever, na het ontvangen van een belachelijk hoge boete ook )
 
Liever dat ze even 10 minuten langer pauze moeten houden als m'n fikken in een ventilator kwijt raken..

En later denken, waren die 10 minuten nu m'n vingers waard ?

Heb m'n vingers nog, maar met verband en hechtingen afgeleerd om aan draaiende machine's te werken .. t is het gezeur niet waard.
( vond die vent van de arbo trouwens ook, en de opdrachtgever, na het ontvangen van een belachelijk hoge boete ook )

Jaja, maar theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde. Als ik onze compressor voor de werkplaats (+- 750L) leeg moest laten lopen was ie ook dik een half uur aan het afblazen, dan aftappen en weer vol laten lopen. Tijd zonder perslucht +-90 minuten. En dat was een compressor voor 1 bedrijf. Dus ik kan me best voorstellen dat er geen tijd is om op je gemak dit te doen.
 
Aangezien ik hier al die verhalen over compressors aftappen en de ellende die het met zich mee kan brengen lees, wil ik jullie graag een tip geven.

Zie linkje: http://www.airpress.nl/product.asp?ObjectID=9&taal=1&HoofdstukID=51&SubcatID=18&ProductID=2492
Ik heb er eentje liggen van een ander merk.
Het probleem is dat ik zowel het compressorvat als ook een losse buffertank van 500 liter moet aftappen. De ene doe ik dus nog met de hand, en met de vervangende kraan is dat geen probleem als je het met beleid doet.
 
Jaja, maar theorie en praktijk zijn niet altijd hetzelfde. Als ik onze compressor voor de werkplaats (+- 750L) leeg moest laten lopen was ie ook dik een half uur aan het afblazen, dan aftappen en weer vol laten lopen. Tijd zonder perslucht +-90 minuten. En dat was een compressor voor 1 bedrijf. Dus ik kan me best voorstellen dat er geen tijd is om op je gemak dit te doen.

tijd maken of gewoon helemaal niet doen. klaar.
Je mag helemaal niet bij draaiende delen met je handen in de buurt zitten, afknellingsgevaar/hitte, vastgrijpen van die delen kunnen het gevolg zijn. als het een VCA bedrijf is ben je als er wat gebeurt zelf nog zwaar de pineut ook. Krijg je niets uitgekeerd en kan je alles zelf betalen wat je ziekteherstel gaat kosten.
Als je het geluk hebt dat "alles" weer is aan te zetten..... :X

jij bent nog jong met je 22 jaar? ik heb inmiddels al wat geleerd van de praktijk en ga met mijn leeftijd en levenservaring echt niet met mijn handen in draaiende delen van een machine zitten of daar vlakbij komen. > al gaat men op zijn/haar kop staan.
Hetzelfde als dat ik altijd als het even kan de spanning afschakel voordat ik aan electra ga werken.


beter voorkomen dan genezen. :Y
 
Als je de afvoer ervan in een oud olie vat laten komen omdat er geen putje in de buurt zit moet je wel zorgen dat je deze optijd leegt of uit de buurt blijft. De puls lucht in dat vat is genoeg om de rest van de dag met natte sokken te lopen :/

Andere blunder tijdens het aftappen, ik werd toegezegd om voor het onderhoud van de compressor te zorgen (ding staat er voor het hele pand met 4 garagebedrijven onder 1 dak) Chef legde uit: "terwijl de compressor draait moet je de nippel van de gallerij tussen de cilinders open draaien. Even een doekje eronder omdat anders de isolatie kast vol water staat. Owja, kijk wel heel goed uit voor die koelvin!"
Natuurlijk! riep ik met een blik van ik kom niet uit een ei...

Zit klaar voor de compressor, paar luchtslangen met luchtspuitjes erop open gezet. Flink stuk papieren doek mee, ik was er helemaal klaar voor.

Compressor slaat in, beetje vocht afgetapt en tijd om de volgende prop papier te pakken aangezien die andere vol water zat. Compressor opnieuw in laten slaan, draai alvast aan de nippel en pak ondertussen het papier.
Ik weet niet wat er gebeurde maar de koelvin griste het papier uit mn handen voor ik het überhaupt door had. Gevolgd door een plaatselijke sneeuwbui van papier snippers.
Nog half onbewust van wat er gebeurt was kijk ik snel om mij heen of mijn chef het niet gezien had. Die bleek dus achter mij te staan en zag alles gebeuren..
Ik heb hem zelden zo hard horen lachen (hij zag al dat ik niks had en heel verbaasd in een sneeuwwolk hem geschrokken aankeek)


dit.

heb je erg veel mazzel gehad, voor hetzelfde geldt waren het je eigen handen in die koelvin..... :X ;)
 
Hij lijkt best veel op deze compressor:
Afbeelding%20compressor%201023.jpg

Een grote jongen in een grote geïsoleerde kast met een los vat.
Het aftap kraantje zit op de dikke buis onder en zou volgens de service monteur met draaiende compressor moeten worden afgetapt. Geloof dat die leiding drukloos is als de compressor uit staat.

De koelvin heeft een dusdanige luchtverplaatsing dat het een stuk papier zo op 40cm afstand naar binnen snoept :+

En inderdaad goed afgekomen, maar daarom lachen we erom :)
 
Liever dat ze even 10 minuten langer pauze moeten houden als m'n fikken in een ventilator kwijt raken..

En later denken, waren die 10 minuten nu m'n vingers waard ?

Heb m'n vingers nog, maar met verband en hechtingen afgeleerd om aan draaiende machine's te werken .. t is het gezeur niet waard.
( vond die vent van de arbo trouwens ook, en de opdrachtgever, na het ontvangen van een belachelijk hoge boete ook )


Je kan gerust de compressor even uit zetten als je gaat aftappen, maar de tank leeg laten lopen en weer vullen kost te veel tijd.
 
Hij lijkt best veel op deze compressor:
[afbeelding]
Een grote jongen in een grote geïsoleerde kast met een los vat.
Het aftap kraantje zit op de dikke buis..........

Ligt er aan wat je een grote compressor vindt......

2014-10-06%2001.04.22.jpg


2014-10-06%2001.04.47.jpg


Twee keer een atlas copco 45 huppeldepup en een 75 huppeldepup.

en dat grote groene ding is 1 van de twee luchttankjes, die je ziet is er een van 5000 liter en de ander staat in zijn schaduw en is 3000 liter.

Onvochtiger en andere rommel die er bij hoort staat niet op de foto en gelukkig hoef ik niet aan die zooi te werken. Zo af en toe controleer ik of de druk er nog is en of twee van de drie het nog doen. De derde is meestal als backup.

Als de druk bij ons wegvalt valt het bedrijf uit met de kans op hier een daar een beetje (veel) schade.

db
 
Laatst bewerkt:
benzinekraan dicht laten staan na grote beurt @#$%

stomme beginners fout


Was van een xvs1300 met een klein tankje onder het zadel, dus klant komt er pas na 50 km achter en staat om 5.30 uur op een brug ineens stil, afgesleept naar mij toe en met schaamrood op de kaken de kraan open gezet.
 
Laatst bewerkt:
Je mag helemaal niet bij draaiende delen met je handen in de buurt zitten, afknellingsgevaar/hitte,
Ik heb ooit eens als operator op een inpakmachine gestaan bij een koekenfabriek als uitzendkracht. Daar moest ook altijd alles gestressed snel, snel. (die koeken bleven gewoon doorkomen, ook als de inpakmachine stilstond) terwijl 2 meiden als een gek die koeken stonden weg te stapelen. Dan was je ook wel eens geneigd om wat gehaast de machine even te "helpen" bij het plooien van het inpakpapier als het nog niet goed liep. Vooral als de doorvoersnelheid hoog was (veel kleine koeken die per stuk ingepakt moesten worden, werd het heel kritisch. Alles moest precies goed staan. Ik heb een keer gevoeld hoe de beitel die het plastic dichtsmelt en afknipt precies mijn vingertopje raakte. Had ik mijn vinger net iets verder gehad was mijn vinger afgeknipt en gesealed.

Je denkt er in eerste instantie redelijk licht over (het ging toch goed) maar later realiseer je je toch dat het maar heel weinig scheelde of ik had mijn vingertopje verloren. En dat alles voor een kutbaantje voor een waardeloze werkgever die te gierig is om net een extra mannetje in de vakantie te huren, zodat uitzendkrachten net iets minder gestressed bij die machines staan. Was ook nog eens ruk betaald, maar je was uberhaupt blij dat werk had in de vakantie.

Uiteindelijk moet je je ook afvragen of werkgevers die je aan dat soort risico's blootstellen wel de moeite waard zijn.
 
Nieuw leven inblazen dit topic

Zomer 2013 zelf de vier bougies vervangen. Alles gelukt maar naderhand hoorde ik toch steeds een tikkend/ratelend geluid ergens bij het blok vandaan komen.

Pas dit voorjaar kwam ik erachter dat het een bougiedop/kabel die wel contact maakte met de bougie maar niet goed vast zat.

Dacht dat ik het gefixed had tot op de snelweg de bougie ineens letterlijk losgetrild was en er nog maar 3 cilinders aangestuurd werden. Helaas wel 1,5 uur op de anwb moeten wachten voor juiste sleutels want de reparatie heb ik zo goed als zelf gedaan toen. Uiteindelijk was de bougie nooit goed genoeg aangedraaid |(
 
Jaren geleden: ss-50 blok na deelrevisie weer gemonteerd. Liep 10km supergoed. Bij stoplicht klonk een ratel en motor sloeg af. Vergeten de 3 bouten in de cylinderkop van het nokkenastandwiel aan te draaien. Vastloper....
 
Heb eens een motorblok van een xt 500 op de werkbank gehad om er een nieuwe distributie in te zetten. Wanneer je de kappen verwijdert, blijft de pakking altijd lekker op de blokrand achter, dus dan verwijder je die met een pakkingschraper. in dit geval een met een stanleymesje...... ploink, mesje verdween in het blok tussen de tandwielen van de versnellingsbak. Met felle lampjes proberen te spotten waar dat ding lag ,blok op de andere zijde leggen, schudden, hielp niet , nog eens blok draaien en dan per ongeluk bij het vliegwiel beetbakken.....je raad het al toen waren het er 4 mesjes....(door het verdraaien van het vliegwiel draaide in dit geval de bak ook en de tandwielen knipten vervolgens het mesje in stukjes) -O-

2 avonden met magneten aan het vissen geweest totdat ik een complete "stanley-puzzel" op de werkbank had liggen..... :9
 
Met de brommer ooit nog eens vergeten de bodemplaat goed vast te zetten, ben daar een bout van kwijtgeraakt.
Met de crosser eens vergeten m'n demper vast te draaien, beetje rijden, en dan vloog die demper er van. Was dan een namiddagje zoeken in het grasveld van 3 hectare :')
 
Was vandaag de beste :)

Moest voor oud collega een scootertje wat verder pimpen
( windschermpje en de kont wat verhogen.. )

Dat verhogen doe je door een stukje aluminium freeswerk tussen de achterveer en de achter-arm te zetten.

Dus.. goede moed, alles even gemonteerd.. en had het scoooootertje op een blok hout op de bok staan, om wat ruimte te krijgen voor de veer demontage / montage..

Klaar.. scootertje van blokje hout aftrappen... even proberen..

En dan weer terug op de bok proberen te krijgen... NJE !!


Even vergeten.. als je de rijhoogte aanpast.. is het ook niet onverstandig om de bok-hoogte ook aan te passen ...
Sta je dan .. met een scooter in je klauwen , die je niet kan neerzetten :) :)


Uiteindelijk wel opgelost door een stukje onder de bok te lassen..
Maar.. het was wel gesukkel, dat moet je van tevoren bedenken !
 
*oma*

Pfff, echte pro's blijven blunderen ,
toegegeven van deze kreeg ik het ook even warm

iJChQhk.jpg


Kudt ... had net de borg-band weggehaald om het vastzittende wiel
los te schoppen.
( leo )

Schop je de hele auto van de krik.. * godverdegodverdegodver *
( eikel )

Na dat opgelost te hebben , alcahol doekje nodig hebben..
Schiet dat doekje van de rol.. dus eruit proberen te peuteren..

Gevolg je eigen vinger moeten vrijknippen, die toch steeds groter en blauwer werd.

twSpoVi.jpg





Eigenlijk wou / moest ik vandaag nog wat laswerk doen binnenshuis
( ijzeren trap repareren )

Het lot maar niet tarten en dat maar uitstellen :) :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan