Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dan liep het bij jouw nog met een sisser af.Mijn pijnlijkste blunder was geloof ik in mijn brommer tijd nog. Ik reed toen op een Zundapp met een expansieuitlaat. Deze zal met een klem vast op de uitlaatpoort. Echter niet goed genoeg dus soms kwam hij los te zitten. Na een tijdje was ik dat zat en heb dus een extra sleuf in de uitlaat gezaagd zodat deze beter vast zou klemmen. Dus daarna maar even een proefritje om te kijken of ie bleef zitten. Een kilometer of 15 gereden en toen maar eens kijken of ie nog goed vast zat. Dus ik grijp met de volle blote hand die uitlaatbocht vast om er eens goed aan te trekken om te kijken of ie los komt. de uitlaat zat nog vast. Mijn hand ook. Hele hand verbrand. Pijn is een hele goede leerschool, doe zoiets nooit meer.
Dan liep het bij jouw nog met een sisser af.
Vandaag aan 't blik geklust. Remleiding vervangen.
Ene zijde nippel erop, en opgetromt, andere zijde ook opgetromt, toen weer netjes een stukje leiding afgesneden, nippel erop
...... en weer netjes opgetromt, daarna gemonteerd.
Vandaag aan 't blik geklust. Remleiding vervangen.
Ene zijde nippel erop, en opgetromt, andere zijde ook opgetromt, toen weer netjes een stukje leiding afgesneden, nippel erop
...... en weer netjes opgetromt, daarna gemonteerd.
dan zou het pas een echte blunder zijn. Remleidingen horen geen koppelstukjes te hebben.
Zit origineel 9 van de 10 keer origineel al met een koppelstuk op de achterremleidingen (koekblik)
Helemaal niks mis mee
Geen blunder maar wel super onverstandig:
Nieuwe stroomkring met schakelaars, stopcontacten en lampen aanleggen in een werkplaats. Om te testen of alles goed werkt een verlengsnoer maken met aan allebei de uiteinden een stekker. De ene kant in t nieuwe net, de andere in t oude waar 220 op staat. Werkte perfect, maar je moet geen moment vergeten dat er 220 op die puntjes staat!
Omdat het originele net niet uit kon voor testen. Dus het moest zeker weten werken voordat de stoppen er uit gingen om t aan te sluiten.Het hele idee vind ik ook al een redelijke blunder?
Waarom niet gewoon aansluiten zoals het hoort?
Is best makkelijk hoor. En kon niet steeds de stroom van t originele net halen want er werd gewerkt.Waarom zo moeilijk
Verdeelblokjes of overgang van metaal naar rubberen slang, zeker. Maar van die "doorverbinders" om een leiding direct aan een vervolg te maken lijkt me niet dat die origineel gebruikt worden?...
Ik zie die dingetjes wel eens zitten bij oldtimer blikken, meestal omdat er een stuk van de remleiding vervangen is wegens putcorrosie. In plaats van de job goed te doen (de hele leiding vervangen) is dan alleen het aangetaste deel vervangen. Ik vind zulke dingen dus een typisch signaal van 'hier is half werk gedaan'. Technisch kan het misschien best werken. Nadeel blijft dat het een paar extra zwakke punten zijn die kunnen gaan loslopen en lekken, wat je niet zou hebben met een leiding uit 1 deel.
Omdat het originele net niet uit kon voor testen. Dus het moest zeker weten werken voordat de stoppen er uit gingen om t aan te sluiten.
Verdeelblokjes of overgang van metaal naar rubberen slang, zeker. Maar van die "doorverbinders" om een leiding direct aan een vervolg te maken lijkt me niet dat die origineel gebruikt worden?...
Ik zie die dingetjes wel eens zitten bij oldtimer blikken, meestal omdat er een stuk van de remleiding vervangen is wegens putcorrosie. In plaats van de job goed te doen (de hele leiding vervangen) is dan alleen het aangetaste deel vervangen. Ik vind zulke dingen dus een typisch signaal van 'hier is half werk gedaan'. Technisch kan het misschien best werken. Nadeel blijft dat het een paar extra zwakke punten zijn die kunnen gaan loslopen en lekken, wat je niet zou hebben met een leiding uit 1 deel.
An sich doet deze methode natuurlijk niets anders, ik vind het zo achterlijk nog niet. Wat wel betrekkelijk onhandig is, is dat hij blijkbaar eerst de stekker in een "live" stopcontact heeft gedaan, en toen pas in z'n nieuwe, nog onbelaste/aangesloten stroomkring. Andersom was er letterlijk niets bijzonders aan de hand geweest. Had je gewoon een soort van gecompliceerde verlengkabel gebouwd, net als met kroonsteentjes.Ook met je beunhaas testsnoer gaan dan de stoppen eruit als het niet goed aangesloten is, dus geen verschil.
Ik snap het nut niet zo. En je hebt het ook niet echt sneller voor elkaar. Ipv 2e stekker aan het snoer maken had je het snoer ook met een kroonsteen aan de kabels kunnen maken waarmee je de nieuwe stroomkring aan de rest wil gaan maken.
Verdeelblokjes of overgang van metaal naar rubberen slang, zeker. Maar van die "doorverbinders" om een leiding direct aan een vervolg te maken lijkt me niet dat die origineel gebruikt worden?...
Ik zie die dingetjes wel eens zitten bij oldtimer blikken, meestal omdat er een stuk van de remleiding vervangen is wegens putcorrosie. In plaats van de job goed te doen (de hele leiding vervangen) is dan alleen het aangetaste deel vervangen. Ik vind zulke dingen dus een typisch signaal van 'hier is half werk gedaan'. Technisch kan het misschien best werken. Nadeel blijft dat het een paar extra zwakke punten zijn die kunnen gaan loslopen en lekken, wat je niet zou hebben met een leiding uit 1 deel.