Dat klopt. Vanuit de spanningsregelaar komt er spanning op de rotorspoel te staan. Daardoor gaat deze werken als electromagneet & daardoor gaan de 3 statorspoelen wisselspanning leveren. (bij ronddraaien van rotor, door zgn. inductie)@roestendoenze
zeg Eindhoven is niet zo ver van Maasmechelen ,misschien een mooi ritje voor je om eens langs te komen
eerlijk gezegd ik snap er niet veel van
heb wel ongeveer (denk ik )gevonden wat je vertelt hebt
kan dat dat van die vijf draden er twee zijn die stroom krijgen als het kontact op staat
Ik heb sevior opgebeld (hij wikkelt rotors)(www.sevior.nl), deze vertelde mij dat de weerstand van de rotor 4 ohm moet zijn (op de sleepcontacten gemeten).
Kan wel, maar ergens in dat topic over mijn kz (geloof ikDat zijn je koolborstels en die kunnen idd versleten zijn.
maak maar 2 digi foto's. Eentje van je rotor plus eentje van je multimeter.heb even zitten snuffelen in enkele topics maar van de koolborstels heb ik niet gevonden hoe lang die zouden moeten zijn
ik ga even wachten tot zaterdag dan heb ik een vrije dag en meer tijd
ondertussen nog wat tips proberen bij mekaar te sprokkelen
dus wie zich geroepen voelt
ps voor d edegene die zich geroepen voelen ik heb een multimeter die werkt
ik heb hetzelfde gehad, idd zodra hij warm is slechter ronddraaien vd startmotor.
op het laatst enkel een klik en verder niets.
ruilstartmotor geplaats, nooit meer last gehad.
startmotor was gewoon aan revisie of reinigen toe.
demonteren en alle draaiende delen en waar de koolborstels aanklemmen alles goed stof en vetvrij maken.
verder de zoekfunctie proberen, want deze info had ik ook hier op het forum vandaan. Vele stukjes over geschreven, zoek ook op CB750 / CB900 boldor etc. want die hebben hetzelfde blok.
Ik heb eventueel nog een startmotor liggen (is eigenlijk al besproken, maar de koper heeft tot op dit moment nog geen geld overgemaakt, ik beloof dus nog niets)
gr. Jos
Je kunt er dan voor 99% zeker van zijn dat je rotor kaduuk is. Heb het bij mijn eigen KZ ook gehad. Volgens metingen en gegevens in het werkplaats handboek zou de rotor goed zijn, bleek uiteindelijk niet te kloppen, heb nu nog een overbodige spanningsregelaar liggen..dat binnenste gedeelte heb ik niet vervangen
alléén nog maar het buitenste
dat binnenste gedeelte moet dat juist van een kz zijn of mag het ook van een andere cb zijn
en is dat binnen gedeelte op één of andere manier na te meten
kan dat hersteld worden door opnieuw te wikkelen