ook de accu is goed deze is doorgemeten door een accu specialist(volle accu 13,4),ook mijn optimate geeft aan dat de accu in goede conditie is
wie heeft er nog optie wat het kan zijn ??
Het probleem is dat je accu niet geladen word met zo'n lage spanning.En wat is het probleem nu?
Wil de motor uiteindelijk niet meer starten?
Als de spanning met licht aan verder stabiel blijft op 13,2V dan is er niets aan de hand
Volgens mij zoek je problemen die er niet zijn.
Jullie beweren dus dat alle koekblikken lang moeten rijden omdat anders de accu niet opgeladen wordt?
De meeste koekblikken komen niet boven de 13,5V uit tydens het rijden. Als het dit ook maar blijft met alle gebruikers aan dan is dat geen enkel probleem.
De laadspanning moet hoger zijn als de accuspanning maar verder bepaalt de laadstroom of de accu wel vol genoeg wordt.
Oftewel V boven de 13 en voldoende amps en je accu wordt gewoon geladen.
Mijn bmw K100 en mijn Fzr1000 hebben anders alle 2 gewoon een "normale" gewone dynamo net zoals er op koekblikkers zit. Enne alle 2 totaal geen last van als ik korte ritjes rijd dat ze niet starten willen.
Zijn alle 2 wisselstroom dynamo's gewoon met koolborstels en spannings regelaar en gelijkrichter
FZR1000 lagere snelheid?
Uhh 146pk en ene top van 270km/u plus?
Mooie onzin reacties zeg
Dus hetzelfde systeem als bij een auto.Mijn bmw K100 en mijn Fzr1000 hebben anders alle 2 gewoon een "normale" gewone dynamo net zoals er op koekblikkers zit. Enne alle 2 totaal geen last van als ik korte ritjes rijd dat ze niet starten willen.
Zijn alle 2 wisselstroom dynamo's gewoon met koolborstels en spannings regelaar en gelijkrichter
Ik heb even gemeten bij mijn auto.
Ik meet 12,6 volt en als ik hem laat lopen 14,21 volt
motor vrienden
ik heb iets raars met mijn oude cbr600 uit 89
mijn laadstroom bij stationair is 13,8-14,2v en komt op toeren boven de 3500 of hoger niet boven de 14,9 v
als ik mijn licht aanzet lijkt het wel of de accu leeg getrokken wordt met draaiende motor het loopt dan langzaam terug van 14,9 tot 13,2
heb de dynamo al gemeten zoals voorgesteld in het forum hierin geen afwijkingen gevonden met warme en koude motor,ook de regelaar heb ik al gewisseld voor een verse
enige wat niet standaard is aan de moto is dat er xenon is ingebouwd vorig jaar,na de inbouw heb ik hier geen problemen mee gehad
ook de accu is goed deze is doorgemeten door een accu specialist(volle accu 13,4),ook mijn optimate geeft aan dat de accu in goede conditie is
wie heeft er nog optie wat het kan zijn ??
Passat tdi van 2000.modern koekblik zeker?
die zitten vol met electronica en computers en hebben idd hogere spanning nodig
Wel alle gebruikers aan gezet?
Hoeveel vermogen heeft de xenon unit nodig ? Die oude cbr's zijn niet gebouwd voor xenon en de capaciteit van de dynamo is afgestemd op de verbruikers die op de motor zitten. Met een beetje pech vraag je met het licht aan meer, dan de dynamo kan regelen.
Overigens is de reflector van jouw koplamp totaal niet gebouwd voor xenon en zien al jouw tegen,liggers een mooi stralende verblindende lichtbron, vooral in het donker.
ik kon het merken aan topsnelheid te rijden met mij Suzuki.
boven de 200kp/h [met een gezonde accu/laadsysteem] wilde de knippers niet meer, evenals de claxon.