Problemen LED knipperlichten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Leon1986

Die hard MF'er
2 nov 2007
420
0
Hoogezand
Ik heb het volgende probleem. Ik heb een Yamaha FZR1000 uit 1987 en heb hiervoor 4 LED knippers aangeschaft. Deze heb ik aangesloten op de originele bedrading, echter knipperden ze te snel. Daarom heb ik een 2 pins LED relais aangeschaft ter vervanging van mijn originele 2 pins relais. Echter gaan de de knippers nu constant branden. Als ik maar 1 kant aansluit (dus bijvoorbeeld de 2 linker knippers) dan werkt het prima en knipperen ze mooi, zo gauw ik alle 4 weer aansluit gaan de knippers weer continu branden. Ik heb 1 lampje voor richtingwijzer aanduiding op het dashboard. Aangezien het relais maar op 1 manier aangesloten kan worden kan de aansluiting haast niet fout zijn. Doe ik toch iets fout, of is het relais maar geschikt voor 2 knippers of toch niet de goede ter vervanging van mijn originele?

Hieronder de gegevens van mijn originele knipperrelais:

Nippondenso
12,8V 85c/m
23W x 2 + 3.4 (4)W
21W x 2 + 3.4 (4)W
B terminal +ve
L terminal -ve

Hieronder een foto van de ACME Flasher LED Lamp

 
Op zwart/rood uit de regelaar staat stroom want daar branden nu de lichten al op, dan kan de groene draad waarschijnlijk op de min van de accu. dus als ik de condensator eraf knip het ik een zwart/rode en groene draad. die doe ik dan op de accu. kan ik dan gewoon vanaf de accu met 2 aparte draden naar de kabelboom gaan die ik erop heb gevrot? dus van de min pool accu naar de massa van de boom en van de plus naar de verlichting
Als het circuit van de lampen ook alleen de lampen voed dan wel.
voed je daarvan uit de knipperlichten weer dan zullen die het ook gewoon moeten doen.
En als de groene kabel de min is dan klopt dat met wat de voorgaande heren hebben gezegd.
En die hebben er toch meer verstand van dan ik.
 
Well Duuhh. Een kenteken voor een off-road/enduro die al een RDW type goedkeuring heeft. Hoe flauw kun je het maken.

Op een crossmotor krijjg je never een kenteken. Vergeet het maar.
Dus het gaat in dit topic over een wegmotor die ook off-road gebruikt kan worden.
Dis ts heeft er een en ik heb er 2 gehad en ik ken nog heel veel mensen meer die een crosser hebben met kenteken, maar het kan niet:?
Ts heeft een crosser met kenteken en verlichting die op de weg wordt gebruikt
en dat is heel iets anders dan een wegmotor.
En nu on topic graag, het is zonder dat gezever al moeilijk genoeg
 
Als het circuit van de lampen ook alleen de lampen voed dan wel.
voed je daarvan uit de knipperlichten weer dan zullen die het ook gewoon moeten doen.
En als de groene kabel de min is dan klopt dat met wat de voorgaande heren hebben gezegd.
En die hebben er toch meer verstand van dan ik.

Groen is massa zeker weten want op de condensator zit groen en zwart/rood,

Ik kan natuurlijk ook originele regelaar ervantussen halen en dan 4 polige regelaar erop. die heb ik natuurlijk. daar zit een massa op. stroom voor de lichten en kan een laaddraad naar de accu op met een uitgang naar de accu. alleen hoe het beste aan te sluiten. heb even wat geprobeerd,

kk0sa3s.jpg

75xd68d..jpg
 
Je hebt voor een accu dc nodig en geen ac.
De accu moet op de uitgaande dc draad


Volgens HPI is de originele regelaar niet geschikt om een accu mee op te laden en moet ik een AC/DC regelaar 4 polige 2+2 daarvoor gebruiken. dus de originele regelaar die erop zit gaat waarschijnlijk sowieso niet werken voor de accu
 
Ik ben toch vanavond nog aan de slag gegaan met de kokusan spanningsregelaar. ik moest de 2 gele draden op sense pole en regler pole aansluiten volgens gepost schema, het maakte niet uit welke gele draad op sense of regler het is als ze beiden maar op daar aangesloten zitten anders krijg je helemaal geen stroom. en dan de batterij op +akku pole en ik krijg dan stroom naar de accu. alleen weet ik nog niet waar ik stroom vandaan moet halen voor naar de powerjet. kan ik deze dan ook aftappen van de stroom die naar de accu gaat? het lijkt de enigste uitgang te zijn voor stroom.
 
je solenoid werkt gewoon op 12V DC, daarom zit origineel die regelaar er op.
dus je solenoid ook gewoon voeding van de batterij geven.

vergeet geen schakelaar om te batterij te ontkoppelen.
 
je solenoid werkt gewoon op 12V DC, daarom zit origineel die regelaar er op.
dus je solenoid ook gewoon voeding van de batterij geven.

vergeet geen schakelaar om te batterij te ontkoppelen.

Dat zou een mogelijkheid zijn inderdaad. dan kan ik de powerjet ook wel aansluiten via het kontaktslot .dan hoeft de batterij ook niet ontkoppelt te worden en gaat de powerjet van de stroom af door de sleutel om te draaien.. maar als het goed is moet ik volgens regelaar schema ook 12Volt AC regulation kunnen krijgen ,deze kan zonder accu naar het voor en achterlicht en waarschijnlijk dan met vertakking ook naar de powerjet. de accu is volgens het regelaar schema enkel bedoeld voor claxon en remlicht en richtingaanwijzers.
 
geen idee waarom je naar dat ene schema blijft verwijzen, want dat heeft niets met jou motor te maken.
dus : waarom doe je dat ?


Ik bedoel het schema van de vervangende regelaar die ik heb , niet het schema van de kabelboom die ik erop heb gezet.

klik deze maar eens open dan zie je de beschrijving en aansluit mogelijkheden,
 
Bekijk bijlage 1502196
Als je alles wat je zelf verzonnen hebt overboord gooit en het zo doet als in het schema en dan ook echt helemaal niks anders doet hij het dan wel? Laad de accu dan wel?


De accu laad nu bij via de regelaar. de raw's werken nu als de motor stationair draait . de powerjet heb ik via het kontaktslot op de accu gezet. dus alleen met kontakt aan krijgt deze stroom van de 12V accu. maar de koplamp en het achterlicht werken niet via AC load zoals in het schema staat,

AC regulation
The generator output is converted to a regulated 12V AC.

waarom weet ik niet? ik heb een draad daarvan afgetakt zoals in het schema van de regelaar staat naar de lichtschakelaar toe maar er gebeurd niks . is het verstandig om voor koplamp en achterlicht dan ook op de accu te doen?? . als ik de gele draad naar de lichtschakelaar aansluit voor de koplamp en achterlicht via het kontaktslot kan ik daar ook stroom van pakken maar komt de accu dan niet teveel overbelast? is maar 2300mah. normaal gezien pak je met deze Honda MTX regelaars stroom voor het voorlicht en achterlicht direct van de lichtspoel door de regelaar naar het voorlicht. en de accu is dan voor het remlicht,claxon en de raw's .

maar in ieder geval laad de accu nu op als de motor draait ,daar ben ik op zich al heel blij om. hopelijk vliegen de seals er niet weer uit zoals met de lader wel gebeurde want kwam onder teveel druk dat niet weg kon.. maar ik weet niet met hoeveel ampere de motor deze bij laad. de accu lader met 4A dacht ik.
 
De accu laad nu bij via de regelaar. de raw's werken nu als de motor stationair draait . de powerjet heb ik via het kontaktslot op de accu gezet. dus alleen met kontakt aan krijgt deze stroom van de 12V accu. maar de koplamp en het achterlicht werken niet via AC load zoals in het schema staat,

AC regulation
The generator output is converted to a regulated 12V AC.

waarom weet ik niet? ik heb een draad daarvan afgetakt zoals in het schema van de regelaar staat naar de lichtschakelaar toe maar er gebeurd niks . is het verstandig om voor koplamp en achterlicht dan ook op de accu te doen?? . als ik de gele draad naar de lichtschakelaar aansluit voor de koplamp en achterlicht via het kontaktslot kan ik daar ook stroom van pakken maar komt de accu dan niet teveel overbelast? is maar 2300mah. normaal gezien pak je met deze Honda MTX regelaars stroom voor het voorlicht en achterlicht direct van de lichtspoel door de regelaar naar het voorlicht. en de accu is dan voor het remlicht,claxon en de raw's .

maar in ieder geval laad de accu nu op als de motor draait ,daar ben ik op zich al heel blij om. hopelijk vliegen de seals er niet weer uit zoals met de lader wel gebeurde want kwam onder teveel druk dat niet weg kon.. maar ik weet niet met hoeveel ampere de motor deze bij laad. de accu lader met 4A dacht ik.
Its alive! *O*Dat is alvast mooi 👍🏻

Of je het licht via de accu kan voeden is ook afhankelijk van hoeveel ampere de spoel kan leveren. Even simpel gerekend, koplamp en achterlicht samen is tussen vijfenvijftig en de zestig watt en deel je dat door twaalf dan heb je alleen voor de lampen al zo’n vierenhalve tot vijf amperes nodig. Ik heb dus werkelijk geen idee hoeveel de combinatie spoel /regelaar aankan.
Waar je nog wel aan kan denken is de lampjes voor en achter vervangen voor led. Wat heb je er nu in, h7 of h4? Ook aan de achterkant kun je op alieXpress kijken of je een vervanger kunt vinden. Elke twaalf watt die je minder verbruikt scheelt je een ampere van de regelaar.
 
Te vroeg gejuicht helaas. de spanningsregelaar geeft maar 6 volt.. morgen even bellen naar de winkel waar ik hem vandaan heb want dat kan toch niet kloppen want ik had een 12Volt regelaar besteld.

lamp is volgens mij H4 en led lampje kan ik altijd wel ergens kopen..
 


Ik mag hem terugsturen heb ik een mail over gekregen. ze gaan hem dan eerst testen,

ondertussen was ik op zoek naar een andere regelaar , er zijn nogal wat prijsverschillen. je heb dezelfde uitziende 4 polige regelaars voor 20 euro en je hebt er ook van 5 euro. ik zou het verschil wel eens willen weten waar het hem dan in zit. die van mij koste 5,95

anderzijds vraag ik mij nu af of ik goed gemeten heb. ik heb de min van de mulitmeter op het frame gezet en de plus daarvan op de draad plus draad van de accu. toen kwam er 6volt uit die draad. of moest ik de accu aansluiten en dan op de plus en min van de accu meten met draaiende motor ?
 
Ik mag hem terugsturen heb ik een mail over gekregen. ze gaan hem dan eerst testen,

ondertussen was ik op zoek naar een andere regelaar , er zijn nogal wat prijsverschillen. je heb dezelfde uitziende 4 polige regelaars voor 20 euro en je hebt er ook van 5 euro. ik zou het verschil wel eens willen weten waar het hem dan in zit. die van mij koste 5,95

anderzijds vraag ik mij nu af of ik goed gemeten heb. ik heb de min van de mulitmeter op het frame gezet en de plus daarvan op de draad plus draad van de accu. toen kwam er 6volt uit die draad. of moest ik de accu aansluiten en dan op de plus en min van de accu meten met draaiende motor ?
Als het goed is zit de min van de accu aangesloten op het frame. Wat dat betreft zou je goed moeten hebben gemeten, al vraag ik me wel af hoe jij maar 6 volt kan meten op een 12 volt accu.
 
Als het goed is zit de min van de accu aangesloten op het frame. Wat dat betreft zou je goed moeten hebben gemeten, al vraag ik me wel af hoe jij maar 6 volt kan meten op een 12 volt accu.

klopt de accu is verbonden met massa draad op het frame. maar mogelijk omdat ik niet op de accu zelf gemeten heb maar enkel op de stekker van de plus draad die op de accu moet toen en die op dat moment niet op de accu was aangesloten kwam dus alleen stroom uit de accu plus draad met draaiende motor en dat was iets van 6Volt .als deze draad op de accu had gezeten dan zou ik wel 12Volt hebben gehad omdat er 12Volt in de accu zit. ik vraag mij nu dus af of ik niet had moeten meten met de accu aangesloten en dan de multimeter op de accu zetten met draaiende motor of moet er gewoon ook zo 12Volt uit de regelaar komen?
 
klopt de accu is verbonden met massa draad op het frame. maar mogelijk omdat ik niet op de accu zelf gemeten heb maar enkel op de stekker van de plus draad die op de accu moet toen en die op dat moment niet op de accu was aangesloten kwam dus alleen stroom uit de accu plus draad met draaiende motor en dat was iets van 6Volt .als deze draad op de accu had gezeten dan zou ik wel 12Volt hebben gehad omdat er 12Volt in de accu zit. ik vraag mij nu dus af of ik niet had moeten meten met de accu aangesloten en dan de multimeter op de accu zetten met draaiende motor of moet er gewoon ook zo 12Volt uit de regelaar komen?
En terecht. Je meet altijd met een aangesloten (geladen) accu omdat de regelaar anders een foute referentiespanning meet. je moet over de accu zo'n 12.7 volt meten en zodra de motor loopt vanaf een paarduizend toeren zo'n 14 volt
 
En terecht. Je meet altijd met een aangesloten (geladen) accu omdat de regelaar anders een foute referentiespanning meet. je moet over de accu zo'n 12.7 volt meten en zodra de motor loopt vanaf een paarduizend toeren zo'n 14 volt


Dan heb ik het toch verkeerd gemeten. ik had ondertussen de motorzaak ook nog gebeld en die zeiden ook dat de accu aangesloten moest zitten om te meten of die bij laad. dus niet op een losse accu draad meten, maar gisteren vond ik het vreemd dat de eerste keer het knipperklicht het gelijk deed bij het starten van de motor met de accu aangesloten en de 2de keer toen ik het nog eens probeerde werkte het knipperlicht weer niet. toen ik de motor af had gezet en aan de instelling draaide van het relais knipperde die weer wel voor even. vandaar dat ik ben gaan meten om te kijken hoeveel stroom er uit de plusdraad kwam. helemaal niet bij stil gestaan dat je op de accu zelf moest meten. dus als het goed is moet de meter dan met draaiende motor en regelaar volledig aangesloten op de accu richting de 14 volt vliegen. ik heb in ieder geval wel stroom uit de regelaar ,hopelijk genoeg om de accu bij te laden ,ga ik straks even checken.
 
Laatst bewerkt:
Tja, de meter van de multimeter vliegt amper hoger met draaiende motor als dat ik de accuspanning meet zonder draaiende motor. hij laad dus wel iets bij want de knipperlichten werken wel weer beter als de motor even gedraaid heeft. maar het loopt niet over/ heb een goedkoop regelaartje .wellicht een chinees kopie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan