Proces verbaal ????

Marc Keijsers

MF veteraan
9 sep 2001
3.275
1
Sevenum
Reed recent naar werk. Was redelijk laat, dus aangepaste rijstijl. Na enkele drukke stoplichten en mooie bochten sta ik voor een afslag te wachten, en merk dat er een auto achter me stopt. Na enkele secondes rijd de auto achter me rechts voorbij en gaat rechtdoor. Op dat moment zie ik dat het een marechaussee is. Twee weken daarna krijg ik enkele brieven thuis. Procesverbaal voor rijden over doorgetrokken streep en rijden door rood. Geconstateerd door Kon. Marechaussee. Ik zal wel over een doorgetrokken streep zijn gegaan, weinig tegen uit te halen, maar kan me niet herrinneren dat ik een rood stoplicht heb gehad.
Wat mij het meeste stoort, is dat die vent achter me stopt en na 10 sec weer doorrijdt. Had me dan aangehouden, dan had hij kunnen aangeven waar ik door rood ben gegaan. Dan heeft een procesverbaal ook wellicht nut. Nu ben ik me van geen kwaad bewust (uitgezonderd doorgetrokken streep, en ben ik blij dat hij geen radar had :) )
Hij kan natuurlijk schrijven wat hij wil, ook icm niet aanhouden. (ook als zijnde marechaussee?)

Lieve mona, moet ik dat zomaar pikken ?
 
Probeer jij maar eens tegen het woord van een ambtenaar in te gaan :P

Denk niet dat je heel veel hebt om tegen in te gaan, maar dat zullen anderen hier wel zeker weten. Naar mijn weten mag Kon. Mar. ook gewoon bonnen uitschrijven, is natuurlijk wel zwak dat die je dan niet even aan de kant zet om het toe te lichten.
 
Laatst bewerkt:
Reed recent naar werk. Was redelijk laat, dus aangepaste rijstijl. Na enkele drukke stoplichten en mooie bochten sta ik voor een afslag te wachten, en merk dat er een auto achter me stopt. Na enkele secondes rijd de auto achter me rechts voorbij en gaat rechtdoor. Op dat moment zie ik dat het een marechaussee is. Twee weken daarna krijg ik enkele brieven thuis. Procesverbaal voor rijden over doorgetrokken streep en rijden door rood. Geconstateerd door Kon. Marechaussee. Ik zal wel over een doorgetrokken streep zijn gegaan, weinig tegen uit te halen, maar kan me niet herrinneren dat ik een rood stoplicht heb gehad.
Wat mij het meeste stoort, is dat die vent achter me stopt en na 10 sec weer doorrijdt. Had me dan aangehouden, dan had hij kunnen aangeven waar ik door rood ben gegaan. Dan heeft een procesverbaal ook wellicht nut. Nu ben ik me van geen kwaad bewust (uitgezonderd doorgetrokken streep, en ben ik blij dat hij geen radar had :) )
Hij kan natuurlijk schrijven wat hij wil, ook icm niet aanhouden. (ook als zijnde marechaussee?)

Lieve mona, moet ik dat zomaar pikken ?
Voor dit soort dingen wordt je echt niet aangehouden :P O-)

Zoals jij het beschrijft is het idd een beetje vreemd en op deze manier mist het zn doel volledig.
Het beste zou het zijn als de beste man (ga ik even vanuit) je had aangesproken, aarja, nu wordt het een lastig verhaal vrees ik -O-
Je kan wel altijd proberen in beroep te gaan, nee heb je..........
 
Probeer jij maar eens tegen het woord van een ambtenaar in te gaan :P

Denk niet dat je heel veel hebt om tegen in te gaan, maar dat zullen anderen hier wel zeker weten. Naar mijn weten mag Kon. Mar. ook gewoon bonnen uitschrijven, is natuurlijk wel zwak dat die je dan niet even aan de kant zet om het toe te lichten.

waarschijnlijk was 'ie te laat voor z'n werk, dus aangepaste rijstijl.
 
Probeer jij maar eens tegen het woord van een ambtenaar in te gaan :P

Denk niet dat je heel veel hebt om tegen in te gaan, maar dat zullen anderen hier wel zeker weten. Naar mijn weten mag Kon. Mar. ook gewoon bonnen uitschrijven, is natuurlijk wel zwak dat die je dan niet even aan de kant zet om het toe te lichten.
Dan kunnen ze net zo goed op de snelweg zitten en 'Ah, die rijdt volgens mij *steekt vinger in mond + recht in de lucht* 160 km/u, met 6 km correctie blijft er 154 km/u over. Jammer, die sturen we een brief dattie 34 km/u te hard heeft gereden.'

Ik vind het eerlijk gezegd onzin dat je zo een bon/boete kunt ontvangen, maargoed, wat kun je ertegen doen...?
 
Laatst bewerkt:
Dabedoelik, Die vent van de marechausee scoort letterlijk in 2 minuten 300 euro zonder text en uitleg te geven !

Dan kunnen ze net zo goed op de snelweg zitten en 'Ah, die rijdt volgens mij *steekt vinger in mond + recht in de lucht* 160 km/u, met 6 km correctie blijft er 154 km/u over. Jammer, die sturen we een brief dattie 34 km/u te hard heeft gereden.'

Ik vind het eerlijk gezegd onzin dat je zo een bon/boete kunt ontvangen, maargoed, wat kun je ertegen doen...?
 
wel raar, dat op de boete niet staat op dan waar je deze zware overtredingen hebt gedaan.
hoeven ze dit niet te vermelden dan???
 
Kijk effe uit op wie je stemt volgende keer. Balkenende / Bos dan heb je dit dus.
Ik ben in Nijmegen nu voor de derde keer bekeurd in 3 maanden. Gordel niet om ( geld nog niet voor de motor gelukkig) en 2 keer 6 of 7 kmtjes te hard op 4 baans wegen die lenen tot 70 km p/u maar waar ze dus streng op controleren.
Agenten hebben al sinds enkele jaren een quotum aan bekeuringen dat ze uit moeten schrijven, Heb vernomen dat men voornemens is de schatkist volgend jaar nog meer te gaan spekken met het in het gareel dwingen van de burgerij. Het is gewoon niet leuk meer.
Misschien dat jou agentje zijn quotem moest volschrijven, en anders ontslagen werd '(
 
Laatst bewerkt:
Had je opeens wel geweten waar je door rood was gereden als ze je even staande hadden gehouden? Denk het niet he, want je had het zelf eigenlijk niet door.

En volgens mij mist dit geen doel, want kennelijk vind je het allemaal vervelend.

En zodra je gaat beseffen dat jouw gedrag dit heeft veroorzaakt en niet dat van een ander, is het cirkeltje rond, en is het niet voor niks geweest.

Wel zonde van je geld, zo maar even tijdens een ritje.

En voor iedereen die zegt dat het gaat om de centen en al die andere veel gebruikte nepargumenten, houdt ik mijn rechtehand in een vuist even voor mijn voorhoofd, waarbij ik mijn duim horizontaal naar links laat wijzen, en de wijsvinger fier naar boven...
 
Had je opeens wel geweten waar je door rood was gereden als ze je even staande hadden gehouden? Denk het niet he, want je had het zelf eigenlijk niet door.

En volgens mij mist dit geen doel, want kennelijk vind je het allemaal vervelend.

En zodra je gaat beseffen dat jouw gedrag dit heeft veroorzaakt en niet dat van een ander, is het cirkeltje rond, en is het niet voor niks geweest.

Wel zonde van je geld, zo maar even tijdens een ritje.

En voor iedereen die zegt dat het gaat om de centen en al die andere veel gebruikte nepargumenten, houdt ik mijn rechtehand in een vuist even voor mijn voorhoofd, waarbij ik mijn duim horizontaal naar links laat wijzen, en de wijsvinger fier naar boven...

edit: voor het eerst dat ik hoor dat Kon. Mar. ook verkeersboetes doet...
 
Had je opeens wel geweten waar je door rood was gereden als ze je even staande hadden gehouden? Denk het niet he, want je had het zelf eigenlijk niet door.
_O- :Y
En volgens mij mist dit geen doel, want kennelijk vind je het allemaal vervelend.

En zodra je gaat beseffen dat jouw gedrag dit heeft veroorzaakt en niet dat van een ander, is het cirkeltje rond, en is het niet voor niks geweest.

Wel zonde van je geld, zo maar even tijdens een ritje.

En voor iedereen die zegt dat het gaat om de centen en al die andere veel gebruikte nepargumenten, houdt ik mijn rechtehand in een vuist even voor mijn voorhoofd, waarbij ik mijn duim horizontaal naar links laat wijzen, en de wijsvinger fier naar boven...
:)
 
Ja is mogelijk, alleen weten ze het vaak niet waar ze het over hebben :X O-) :+

Hoe weet je dat?

Lijkt mij dat wanneer ze in een auto rijden, ze ook alle verkeersregels hebben geleerd, net als jij en ik. Dat zou betekenen dat jij ook niet weet waar het over gaat?!?!?

En ik dus ook niet..... :')
 
He Marc,
De marechaussee zit 1 km van je werk vandaan. Ik zou er eens aankloppen en verhaal halen. Daarna natuurlijk een bezwaar indienen.

Groeten,
Bikefreak

ps: wat hebben die Passat's zwakke voorruiten. Ben aan m'n 3e ruit toe in 1,5 jaar :r
 
Denk het wel ja dat ik het dan nog geweten had, rij namelijk dagelijks die route, en kan niet alles 2 weken onthouden.

Mijn gedrag (overschrijden witte lijn) heeft dit veroorzaakt. Realiseer ik mij goed, echter ben ik door een rood stoplicht gereden? Dat is de vraag!

Inderdaad zonde van geld,

Maar vindt je zelf 300 euro (=660 gulden) evenredig voor 2 verkeersovertredingen in 2 minuten?

Had je opeens wel geweten waar je door rood was gereden als ze je even staande hadden gehouden? Denk het niet he, want je had het zelf eigenlijk niet door.

En volgens mij mist dit geen doel, want kennelijk vind je het allemaal vervelend.

En zodra je gaat beseffen dat jouw gedrag dit heeft veroorzaakt en niet dat van een ander, is het cirkeltje rond, en is het niet voor niks geweest.

Wel zonde van je geld, zo maar even tijdens een ritje.

En voor iedereen die zegt dat het gaat om de centen en al die andere veel gebruikte nepargumenten, houdt ik mijn rechtehand in een vuist even voor mijn voorhoofd, waarbij ik mijn duim horizontaal naar links laat wijzen, en de wijsvinger fier naar boven...
 
Hoe weet je dat?

Lijkt mij dat wanneer ze in een auto rijden, ze ook alle verkeersregels hebben geleerd, net als jij en ik. Dat zou betekenen dat jij ook niet weet waar het over gaat?!?!?

En ik dus ook niet..... :')
Je kan iemand bekeuren omdat ie een overtreding maakt, maar eigenlijk niet precies weet wat de inhoud van de overtreding is(mbt artikeltjes e.d.)
 
Goede tip, dankjewel.

Je moet de steentjes ook niet opzoeken! Of je rijdt te hard, kijk maar uit want de marechausee zit 1km van ons af }) Bel me morgen maar op, hangen we er zo snel mogelijk een andere ruit in ;) )

Groet, De Kale

He Marc,
De marechaussee zit 1 km van je werk vandaan. Ik zou er eens aankloppen en verhaal halen. Daarna natuurlijk een bezwaar indienen.

Groeten,
Bikefreak

ps: wat hebben die Passat's zwakke voorruiten. Ben aan m'n 3e ruit toe in 1,5 jaar :r
 
Ben bang dat dit helaas niet klopt. Een politie mag tegenwoordig zelfs als hij alleen is een procas uitschrijven. Bij jou mening tegen de zijne verlies je omdat hij beedigd is! De vraag is of een marechaussee dat ook kan ?

bezwaar maken, bewijs vragen. geen opname of foto is ongeldig...
 
Ben bang dat dit helaas niet klopt. Een politie mag tegenwoordig zelfs als hij alleen is een procas uitschrijven. Bij jou mening tegen de zijne verlies je omdat hij beedigd is! De vraag is of een marechaussee dat ook kan ?

Er zijn nog wel meer mensen die een PV mogen opstellen hoor, en boetes mogen uitschrijven, terwijl ze geen politiefunctionaris of van de Kon. Mar. zijn O-)

En er is dan geen bewijs nodig, constatering en verslag er van zijn voldoende.

En Marc, helaas gaan wij niet over de hoogte van de boetes....

Martell deelt ook wel eens een boete uit....
 
Terug
Bovenaan Onderaan