De bak doet heel lelijk tegen je, scheldt hij je uit ofzo?
Misschien dat een iets betere beschrijving van wat je constateert de techneuten hier wat beter op weg helpt.
Da's wel gaaf ja. die 6bak erin. Wat is het effect? Is de 750-6 hetzelfde als 1000-5? Of is die 6de versnelling langer? Koppeling is identiek? Je ziet op al die Yamaha-typen ontzettend veel delen die hetzelfde zijn. Remmerij enzo.
De eerste en laatste versnellingen van die bakken zijn vrijwel hetzelfde qua overbrengingen, dus qua wegrijden in de 1 en topsnelheid in de 5/6 merk je geen verschil.
Alleen de versnellingen van de 6-bak liggen dichter bij elkaar, maar voor een motor met zzoveel koppel als een FZR1000 maakt dat eigenlijk geen verschil. Ik heb er diverse omgebouwd maar soms was het verschil in toeren als je van 5 naar 6 schakelde letterlijk maar enkele honderden toeren minder.
Als je echt van heel snel optrekken houdt en je kan snel schakelen "loopt" een zesbak wel wat makkelijker door de versnellingen heen, dat wel.
Het is meer het idee natuurlijk, 5 versnellingen is "ouderwets..."
Je kan de koppeling van de 1000 gewoon gebruiken, die van de 750 past niet (andere primaire tandoverbrenging).
Mooiste modificatie met die FZR1000 blokken is een YZF750R zesbak en cilinderkop, dat ga je echt wel merken.
Alleen zit er bij deze 3GM blokken een oliepijpje boven de schakelvorken wat bij de YZF750R zesbak een ander patroon heeft. Dat wordt vaak vergeten maar ik heb dat altijd wel ook overgezet omdat anders de oliestraaltjes bij de originele 5-bak oliepijp wel naast de schakelvorken staan te pissen in plaats van erop.
Als je een andere bak zoekt van een YZF neem dan wel alles mee. Beide assen compleet, vorken, schakelwals, arreteerinrichting en oliepijpje.
En let op de conditie van de schakelnokken zodat je niet over een half jaar hetzelfde probleem hebt. Ik had toen ik dit nog veel deed wat speciaal gereedschap gemaakt om de schakelnokken na te slijpen en dan deed ik er altijd nieuwe vorken in, die waren niet zo duur. Maar de laatste keer was zeker 8 jaar geleden dus hoeveel dat spul nu kost, geen flauw idee.
Die vork ben ik met je eens, maar ik ben voor de techniek van de 20klepper gegaan, dat zijn toch alleen die 88/89 modellen geweest?
Met mijn rijstijl hoef je trouwens niet op een op en top fiets te zitten met superremmen op een USD vork, ik merkte dat ik op de Alkemadelaan ingehaald werd door een dame met een rollator. Ik vind het hele ding ook klote sturen, maar dat heeft vast alles te maken dat ik op een RD-gooi-en-smijtfiets door het leven ben gegaan
Man hou toch op met al dat gedoe , je koopt voor duizend euro een nieuwer model fzr 1000 .
Die met betere voorvork etc etc ....Dan is het opstappen en kachelen maar .
(89 er is uitgevoerd met de kuttigste vork die ze konden vinden)
En dan heb je nog steeds hetzelfde blok, zelfde bak en hetzelfde frame op het subframe na, dus qua prestaties dezelfde fiets of je nou een vroege 89er of de laatste 94er hebt
Dus als je nou niet weet waar je over praat, zeg dan niks. Een 3gm met een 750 kop en een goede afstelling rijdt rondjes om een standaard 94er fzr.
O ja en zo geweldig is die usd vork van de 91-94 modellen ook niet hoor, heb er vele rerepareerd en dat was niet omdat ze zo probleemloos waren.
.
En dan nog het verhaal` of ie het zelf kan fiksen of moet laten doen ..
Over `weten` waar je het over hebt .
Nee `dan jou advies om al die apenkunsten uit te halen
't is trouwens geen 3GM maar een 2RG van '88. Ik heb dus een jaar gepikt.
Dan is het een ander verhaal want dat is een compleet andere fiets....
Dan is het een ander verhaal want dat is een compleet andere fiets....
Nee jochie` dat ding is amper anders, wel even goed zoeken om de exup klep hè ..
succes hier hè