In een erg ver verleden ooit eens een '92er ZXR400 gekocht...
Hier allemaal te lezen. Na flink wat KMertjes besloot ik hem maar eens inclusief mijzelf over de straat uit te smeeren Motortje was een beetje kapot enzo maar ik heb alles echt perfect kunnen (laten) fixen, en hij reed weer geweldig. Maar jah, ik houd nou eenmaal van verbouwen, projectjes, en unieke dingen dus in plaats van een nieuw laagje verf over de oude kappen heb ik de stoppen maar laten doorslaan. Dat hele verhaal is hier te lezen. Omdat ik gewoon elke dag motor wil rijden schiet het project niet echt op, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Hijrijd reed gewoon geweldig! halfverwegen de verbouwing ook nog anaal door een citroën verkracht, dus kon na vele 10tallen uren weer opnieuw beginnen aan mijn achterkant. Met de komst van het mooie weer ben ik weer hard verder gegaan (ik moet namenlijk alles buiten doen) Het kontje hoeft alleen nog maar licht afgewerkt worden, ik heb nieuwe onderkuipen en de topkuip is ook al bijna af. Helaas had mijn motortje al iets van 120.000-150.000km op de teller staan en ik wist dat het blok het ooit zal gaan opgeven. Niet getreurd, want ik wou er al een tijdje een 600 ingooien! 150Kg en 120Pk in een klein motortje klonk mij wel leuk! helaas was het afgelopen donderdag dan zover, het laatse stukje volgas over de snelweg was hem teveel en er is iets goed fout gegaan. het valt niet bepaald in mijn planning maar dan doen we het 600 blok er nu maar in! vandaar dus een nieuw topic. De oude zat alweer bijna vol
Het idee is nogsteeds hetzelfde, een motor die 100% naar mijn smaak is en die behoorlijk snel is! De "senna" kleurstelling staat ook nogsteeds in de planning!
een wat oudere foto waar de lijn al goed in te zien is:
en de meest recente foto genomen op de MegaMeeting:
De spects zoals ze nu zijn:
frame:
- ZXR400 matzwart gecoat
- zelfbouw subframe op basis van orgineel
- Aprilia RS250 achterbrug (wordt RSV mille 2006)
- ZXR kroonplaten met speciale alu stuurpen
- Carbon frame protectors
- Zelfbouw motorsteunen
Motor:
- ZX6R blok '97
- ZR6R carbs '97
- ZX6R CDI '97
- Zelfbouw airbox (wellicht met RAMair in de toekomst)
- Akrapovic RVS conische uitlaatbochten (extreem licht)
- Laser Works Carbon demper en linkpijp (ook extreem licht)
- Verplaatste ZXR400 bobines
- verbouwde kabelboom
- Iridium bougie's
- Rode sileconen boegie kabel
- DID gouden X-ring ketting
- Alu tandwielen
- Deksels bevestigd met zwart geanodiseerde inbus boutjes
- Carbon koppelings cover
- Magnesium tandwiel cover
- Olie temperatuur meter
Veering:
- Voor: Volledig instelbare Kayaba van een 2004 ZX636R
- Achter: Wilbers race shock met remote high- en lowspeed settings en hydraulische veervoorspanning.
- Öhlins Stuurdemper met harris montage kit
Wielen:
- Achter, Aangepast ZXR400 wiel (wordt 5Y spaaks marchesini)
- Voor, Orgineel ZXR400 wiel (wordt 5Y spaaks marchesini)
Remmen:
- R1 "goldspot "semi monobloc" goldspot klauwen
- Kleine Brembo radiale 4 zuiger CNC remklauw achter met nog te maken custom remklauw montage
- 2 delige stalen remleiding
- Stalen remleiding achter
- 320 zwefende Galfer wave disks
- Brembo radiale rempomp
Elektronica:
- Koso RS grafische LCD met een flinke berg functies
- Dubbele lenslamp (duc999 style) maar dan met verschillende grote
- CBR600RR LED achterlicht
- Knipperlichten voor in spiegels
- Vermogen onafhankenlijk knipperlicht relais
- ZX6R spanningsregelaar
- Schakeling met dimmer zodat de koplamp altijd mee kan branden
- Stage 6 sensoren
Kuipwerk:
- Flink aangepaste voorkuip met strakere lijnen en 999 style koplampen
- Zelfbouw kontje op basis van CBR1000RR
- zelfbouw undertail
- Rode double bubble ruit (die inmiddels beschadigt is en wordt vervangen)
- glasvezel onderkuip
- 2004 ZX636R spatbord
- RS250 hugger
- Carbon airbox cover
- Carbon kuip afdichting
- Carbon Undertail
- Carbon Electronica/accu bak
- ZXR400 zitje
Overig:
- Pazzo hendels
- Superlichtgewicht goud geanodiseerde clipons
- Kleine spiegels met ingebouwde knippers
- Flink aangepaste ZXR400 schakelset
- Mooie RVS boutjes waar het ff kan
- ZX6R 2005 koppeling
- Alu snelverstellers voor voorveerspanning vork
- Ganodiseerde alu kabel houders
- Zelfbouw teller/kuip frame met ruimte voor extra gadets
- Mooi Harris handvattjes
- Carbon kroonplaat beschermer
- Diabolo's
- Geanodiseerde alu stuurdopjes
- Veel geanodiseerde zwarte inbus boutjes
- Alu remloeistof pot
- etc.
In de planning staat nog:
- Voorveering modificeren
- Carbon spatborden
En natuurlijk de kuipjes afwerken en deze spuiten!
Mijn droomonderdelen waar het waarschijnlijk nooit van zal komen:
- Bakker buizen frame
- '05 ZX6R blok
- Brembo monoblock klauwen
Maar nu het ZX6R blok er dus in! ik zal braaf regelmatig updates posten!
Hier allemaal te lezen. Na flink wat KMertjes besloot ik hem maar eens inclusief mijzelf over de straat uit te smeeren Motortje was een beetje kapot enzo maar ik heb alles echt perfect kunnen (laten) fixen, en hij reed weer geweldig. Maar jah, ik houd nou eenmaal van verbouwen, projectjes, en unieke dingen dus in plaats van een nieuw laagje verf over de oude kappen heb ik de stoppen maar laten doorslaan. Dat hele verhaal is hier te lezen. Omdat ik gewoon elke dag motor wil rijden schiet het project niet echt op, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Hij
Het idee is nogsteeds hetzelfde, een motor die 100% naar mijn smaak is en die behoorlijk snel is! De "senna" kleurstelling staat ook nogsteeds in de planning!
een wat oudere foto waar de lijn al goed in te zien is:
en de meest recente foto genomen op de MegaMeeting:
De spects zoals ze nu zijn:
frame:
- ZXR400 matzwart gecoat
- zelfbouw subframe op basis van orgineel
- Aprilia RS250 achterbrug (wordt RSV mille 2006)
- ZXR kroonplaten met speciale alu stuurpen
- Carbon frame protectors
- Zelfbouw motorsteunen
Motor:
- ZX6R blok '97
- ZR6R carbs '97
- ZX6R CDI '97
- Zelfbouw airbox (wellicht met RAMair in de toekomst)
- Akrapovic RVS conische uitlaatbochten (extreem licht)
- Laser Works Carbon demper en linkpijp (ook extreem licht)
- Verplaatste ZXR400 bobines
- verbouwde kabelboom
- Iridium bougie's
- Rode sileconen boegie kabel
- DID gouden X-ring ketting
- Alu tandwielen
- Deksels bevestigd met zwart geanodiseerde inbus boutjes
- Carbon koppelings cover
- Magnesium tandwiel cover
- Olie temperatuur meter
Veering:
- Voor: Volledig instelbare Kayaba van een 2004 ZX636R
- Achter: Wilbers race shock met remote high- en lowspeed settings en hydraulische veervoorspanning.
- Öhlins Stuurdemper met harris montage kit
Wielen:
- Achter, Aangepast ZXR400 wiel (wordt 5Y spaaks marchesini)
- Voor, Orgineel ZXR400 wiel (wordt 5Y spaaks marchesini)
Remmen:
- R1 "goldspot "semi monobloc" goldspot klauwen
- Kleine Brembo radiale 4 zuiger CNC remklauw achter met nog te maken custom remklauw montage
- 2 delige stalen remleiding
- Stalen remleiding achter
- 320 zwefende Galfer wave disks
- Brembo radiale rempomp
Elektronica:
- Koso RS grafische LCD met een flinke berg functies
- Dubbele lenslamp (duc999 style) maar dan met verschillende grote
- CBR600RR LED achterlicht
- Knipperlichten voor in spiegels
- Vermogen onafhankenlijk knipperlicht relais
- ZX6R spanningsregelaar
- Schakeling met dimmer zodat de koplamp altijd mee kan branden
- Stage 6 sensoren
Kuipwerk:
- Flink aangepaste voorkuip met strakere lijnen en 999 style koplampen
- Zelfbouw kontje op basis van CBR1000RR
- zelfbouw undertail
- Rode double bubble ruit (die inmiddels beschadigt is en wordt vervangen)
- glasvezel onderkuip
- 2004 ZX636R spatbord
- RS250 hugger
- Carbon airbox cover
- Carbon kuip afdichting
- Carbon Undertail
- Carbon Electronica/accu bak
- ZXR400 zitje
Overig:
- Pazzo hendels
- Superlichtgewicht goud geanodiseerde clipons
- Kleine spiegels met ingebouwde knippers
- Flink aangepaste ZXR400 schakelset
- Mooie RVS boutjes waar het ff kan
- ZX6R 2005 koppeling
- Alu snelverstellers voor voorveerspanning vork
- Ganodiseerde alu kabel houders
- Zelfbouw teller/kuip frame met ruimte voor extra gadets
- Mooi Harris handvattjes
- Carbon kroonplaat beschermer
- Diabolo's
- Geanodiseerde alu stuurdopjes
- Veel geanodiseerde zwarte inbus boutjes
- Alu remloeistof pot
- etc.
In de planning staat nog:
- Voorveering modificeren
- Carbon spatborden
En natuurlijk de kuipjes afwerken en deze spuiten!
Mijn droomonderdelen waar het waarschijnlijk nooit van zal komen:
- Bakker buizen frame
- '05 ZX6R blok
- Brembo monoblock klauwen
Maar nu het ZX6R blok er dus in! ik zal braaf regelmatig updates posten!
Laatst bewerkt: