R1 2009 topic (RN22 Bigbang) deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Heren,

Afgelopen dagen even lekker de Eifel onveilig gemaakt met 6 man.
Super naar m'n zin gehad met de r1.
Alleen merkte in wel dat de vering nog wat aangepast moet worden.
Hij stuurt prima alleen is hij zo stug als een plank. :(
Is er hier iemand die toevallig de ideale instelling weet??



Wel een plank die lekker hard door rijdt dan! Was super Jan!
Top routes, top weer en 6 dikke fietsen, wat wil je nog meer.. :9~
 
Ik wil ook weer rijden -O-.

16 juni gaat waarschijnlijk het gips er af, dan duurt het nog een tijdje voordat alles weer functioneert.
 
Laatst bewerkt:
Haha die Tanghe weer verdwaald! ;) Was idd super zeg. De 14e gaan we ook weer effe los hoor! :Y Nog effe langs de veringboer zoals je ziet.
 
Al iets nieuws op het oog?

Genoeg, maar ik mag nog ongeveer 2 weken met gips rondlopen ;). Daarna duurt het nog enkele weken voordat ik weer iets kan met mn hand.

Heb een paar mooie SP's gezien, maar een zwarte uitvoering is misschien ook wel mooi. Verder wil ik een proefritje maken op een RC8R, kijken of dat wat is.
 
Hallo Gents,

Ik ben eindelijk weer op mijn plek, na mijn R1 uit 2004 in 2010 te hebben ingeruild voor een 08 fireblade deze vervolgens begin vorig jaar te hebben ingeruild voor een KTM superduke nu toch eindelijk weer vertrouwd op een R1 uit 2010. Heerlijk om weer wat PK's tot je beschikking te hebben.
De vorige eigenaar was iets meer fan van goud dan ik dus heb wat onderdelen, die op de motor zaten, weer vervangen voor het orgineel. Aangezien smaken gelukkig verschillen wil ik ze even aan jullie laten zien, wellicht vindt 1 van jullie het iets en kan het dan overnemen. Gaat om remvloeistof dopje (zowel voor als achter) en vering afstellers (ofzo). Zie de foto's.
Verder zit er een hugger op die ik niet zo heel mooi vind en zou deze graag willen omruilen voor een orginele. Misschien ziet 1 van jullie dat zitten. Hij is schadevrij (zie foto).
Hoor het wel, ik volg jullie op de voet en als ik wat te melden heb laat ik het weten! *O*
full

full

full
 
Hallo Gents,

Ik ben eindelijk weer op mijn plek, na mijn R1 uit 2004 in 2010 te hebben ingeruild voor een 08 fireblade deze vervolgens begin vorig jaar te hebben ingeruild voor een KTM superduke nu toch eindelijk weer vertrouwd op een R1 uit 2010. Heerlijk om weer wat PK's tot je beschikking te hebben.
De vorige eigenaar was iets meer fan van goud dan ik dus heb wat onderdelen, die op de motor zaten, weer vervangen voor het orgineel. Aangezien smaken gelukkig verschillen wil ik ze even aan jullie laten zien, wellicht vindt 1 van jullie het iets en kan het dan overnemen. Gaat om remvloeistof dopje (zowel voor als achter) en vering afstellers (ofzo). Zie de foto's.
Verder zit er een hugger op die ik niet zo heel mooi vind en zou deze graag willen omruilen voor een orginele. Misschien ziet 1 van jullie dat zitten. Hij is schadevrij (zie foto).
Hoor het wel, ik volg jullie op de voet en als ik wat te melden heb laat ik het weten! *O*
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Mooi spul maar 2 gouden velgen vind ik ook voldoende! ;)
 
Genoeg, maar ik mag nog ongeveer 2 weken met gips rondlopen ;). Daarna duurt het nog enkele weken voordat ik weer iets kan met mn hand.

Heb een paar mooie SP's gezien, maar een zwarte uitvoering is misschien ook wel mooi. Verder wil ik een proefritje maken op een RC8R, kijken of dat wat is.
Zwart kan ook mooi zijn, maar dan ga je er eigenlijk op achteruit qua bouwjaar met wat je gehad hebt ;)

Succes met je herstel iig!!
 
Hallo Gents,

Ik ben eindelijk weer op mijn plek, na mijn R1 uit 2004 in 2010 te hebben ingeruild voor een 08 fireblade deze vervolgens begin vorig jaar te hebben ingeruild voor een KTM superduke nu toch eindelijk weer vertrouwd op een R1 uit 2010. Heerlijk om weer wat PK's tot je beschikking te hebben.
De vorige eigenaar was iets meer fan van goud dan ik dus heb wat onderdelen, die op de motor zaten, weer vervangen voor het orgineel. Aangezien smaken gelukkig verschillen wil ik ze even aan jullie laten zien, wellicht vindt 1 van jullie het iets en kan het dan overnemen. Gaat om remvloeistof dopje (zowel voor als achter) en vering afstellers (ofzo). Zie de foto's.
Verder zit er een hugger op die ik niet zo heel mooi vind en zou deze graag willen omruilen voor een orginele. Misschien ziet 1 van jullie dat zitten. Hij is schadevrij (zie foto).
Hoor het wel, ik volg jullie op de voet en als ik wat te melden heb laat ik het weten! *O*
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gefeliciteerd met je nieuwe bike!

En dat bling bling spul..... :N dat raak je aan mijn ook niet kwijt!
 
Is iedereen aan het rijden of is dit gewoon een dood topic aan het worden?
Of zitten we allemaal naar dat kutvoetbal te kijken?
 
Gasten,

Recent maar weer eens ingelogd hier en zie dat er weer wat meer mensen zijn bijgekomen in het topic! Ik zat wat ondergedoken, maar de zon is er toch echt en dat vraagt om de R1 weer flink de sporen te geven.

Anyways ik kamp met mijn trouwe blauwe R1 toch nog steeds met de remmen.
Vorig jaar samen met oerknal stalen remleiding gezet, maar tot op heden geeft het me nog steeds niet het juiste gevoel bij het aanremmen. Gewoon sponzig.

Volgens mij is bekend dat het 2009 een sponzige voorrem heeft althans ik ervaar het zo. Ik kan niet met twee vingers remmen, maar dien alle vier mn vingers te gebruiken.

Kortweg: wat zijn oplossingen, zonder direct alles te vernieuwen voor Brembo. Bij Roadrunner in Velp adviseerde ze me om geen raceblokken te plaatsen, want die krijgen op de straat niet voldoende warmte en ze slijten je huidige schijven hard. Dit betwijfel ik, gezien de meeste hier de voorrem aardig hebben veranderd ! :D

4 juli ben ik weer op Assen en dan wil ik gewoon beter, harder kunnen remmen. Ik gebruik overigens normale (Oerknal :P) dot 5.1 olie. Alle lucht was er toch echt uit toen, haha. Wellicht dat dat ook uit kan maken. Moet zeggen dat ik de voorrem een cm kan indrukken voordat die aangrijpt, hetzij een klikje geeft. Rempomp veranderen een verbetering? Blokken toch aanpassen, andere remvloeistof?
 
Gasten,

Recent maar weer eens ingelogd hier en zie dat er weer wat meer mensen zijn bijgekomen in het topic! Ik zat wat ondergedoken, maar de zon is er toch echt en dat vraagt om de R1 weer flink de sporen te geven.

Anyways ik kamp met mijn trouwe blauwe R1 toch nog steeds met de remmen.
Vorig jaar samen met oerknal stalen remleiding gezet, maar tot op heden geeft het me nog steeds niet het juiste gevoel bij het aanremmen. Gewoon sponzig.

Volgens mij is bekend dat het 2009 een sponzige voorrem heeft althans ik ervaar het zo. Ik kan niet met twee vingers remmen, maar dien alle vier mn vingers te gebruiken.

Kortweg: wat zijn oplossingen, zonder direct alles te vernieuwen voor Brembo. Bij Roadrunner in Velp adviseerde ze me om geen raceblokken te plaatsen, want die krijgen op de straat niet voldoende warmte en ze slijten je huidige schijven hard. Dit betwijfel ik, gezien de meeste hier de voorrem aardig hebben veranderd ! :D

4 juli ben ik weer op Assen en dan wil ik gewoon beter, harder kunnen remmen. Ik gebruik overigens normale (Oerknal :P) dot 5.1 olie. Alle lucht was er toch echt uit toen, haha. Wellicht dat dat ook uit kan maken. Moet zeggen dat ik de voorrem een cm kan indrukken voordat die aangrijpt, hetzij een klikje geeft. Rempomp veranderen een verbetering? Blokken toch aanpassen, andere remvloeistof?

Zijn je zuigers goed gangbaar?
Vaak zijn de orginele blokken goede blokken en heb je echt geen Brembo dual carbon of SBS nodig. (die krijg je op straat inderdaad niet warm)
Ik zou wel voor sintermetalen remblokken gaan, welke heb je er nu in?

Een keer goed ontluchten van onder naar boven, dus met een spuit remvloeistof er via de ontluchtingsnippel inspuiten. Zodat de lucht er via je remvloeistof potje uit komt.

laatste optie is om een 19mm Brembo rempomp te monteren dan kan het daar niet meer aan liggen. })
 
Vaak zijn de orginele blokken goede blokken en heb je echt geen Brembo dual carbon of SBS nodig. (die krijg je op straat inderdaad niet warm)
. })

Ik had ze 2 weken terug anders er graag in gehad tijdens de vacantie, beetje jagen berg op en af was ik toch wel wat remdruk kwijt, terwijl ie normaal kei hard is, teflon remleiding (omdat stalen niet willen buigen bij het in veren),RC brembo pompje en straat race remblokken.
Kon op de spaarzame rechte stukken de remhandel ff wat bij draaien, volgende keer toch maar zo'n poser verstelling aan de linkerkant derop bouwen.
Oh ja remvloeistof word jaarlijks ververst, overigens gewone dot 4.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb TRW Lucas blokken genomen (sinter straat race), was een verbetering.

Die remleidingen doen niks.
 
Zelf rijd ik op het circuit met een brembo rcs rempomp,stalen remleidingen, ebc gpfax race remblokken en brembo lcf 600+ remvloeistof en ik ben er zeer tevreden over. Hij wordt wat zachter maar niet extreem. Als hij koud is heb ik ook bijna geen speling dus misschien zit er toch nog een beetje lucht in??Brembo lcf 600+ is wel duur 40€ voor een flesje maar wel een super hoog kookpunt.
 
de manier van remmen kan ook schelen, liever in een keer aanleggen en doorknjipen dan "slepen"
 
Met de remmen heb ik nooit problemen gehad, aanzetten en doorremme zorgde snel voor een zwevend achterwiel.
 
Goeden avond,

Ik ben momenteel in het bezit van een 2003 R1 maar wil volgend seizoen overstappen naar minimaal een 2009 model. Nou zou ik graag willen weten wat de punten zijn waar ik op moet letten bij deze modellen?

Alvast bedankt.
 
Goede informatie!

@ Soepkip: wat bedoel je met of mn (rem) zuigers goed gangbaar zijn? de staat er van?

Heb me even verdiept in de remblokken, want momenteel zijn die nog standaard. Dus zit te denken aan sinter straat race. SQR van Lucas idd is een optie. Daarnaast overweeg ik nog de brembo rempomp. Tja, als je toch aan het bestellen bent :P

Met de rempomp zal het hele zaakje weer opnieuw gemonteerd en geolied worden dus dan meteen maar goed ontluchten. Echter hebben we dat wel goed gedaan toen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan