Een blok dat niet rondgaat doet misschien vermoeden dat de cilinders vol staan met brandstof, maar dat lijkt me stug met een boxer.... De tip hierboven is een goeie
Hoeveel meter haalde jij denk je?Ik denk dat ik exact dezelfde ervaring heb met die benzinestraal als jij
Haha, ja dat werk dus.Weet nog goed dat ik en mijn pa m'n VFR aanduwde om het water uit de cilinders te krijgen. Ik het stuur, hij de kont. We hadden een aardig gangetje (zwaar werk!) ik liet de koppeling los, en alle urft uit de achterste 2 cilinders spoot zo in het gezicht van Pa...
niet gemeten maar zeker enkele meters. Dikke 981cc 2 cilinder die goed vol liep door en bagger injectie computer die voor de grap een injector liet open staanHoeveel meter haalde jij denk je?
Hoor je wel de brandstofpomp bij contact aan ?.
Blok gaat niet rond. Brandstofpomp heb je pas nodig als je blok rond gaat.Duhhh, daar staat dus helemaal niks over de brandstofpomp he
Klopt, maar dan nog; als je brandstofpomp stuk is gaat alsnog het blok rond. Je krijgt er alleen geen brandstof in. TS heeft een motorblok wat niet eens rond gaat.Is maar afhankelijk van type/merk. Zijn er genoeg waar de brandstofpomp al hoort te draaien bij contact aan, dus voordat je op de startknop duwt. Naar ervaring veelal Europese brommers.
Is maar afhankelijk van type/merk. Zijn er genoeg waar de brandstofpomp al hoort te draaien bij contact aan, dus voordat je op de startknop duwt. Naar ervaring veelal Europese brommers.
Bougiekappen trek je eraf met hulpstukje, weet niet of het gereedschap setje nog in het zadel zit? Daar zou het in moeten zitten;Aaah wat fijn allemaal tips en bevestiging dat aanduwen beetje dom is met een boxer.
Waar ik ook niet aan gedacht heb is dat ik aan de voorkant van het blok nog een poelie zou gaan vinden oid .. Krijg alleen verotte kut de kabels van de bougie af dus had dat ff gelaten stom natuurlijk...
Dat zegt niet zo veel..... als de lagering van de startmotor slecht is kan hij onbelast prima draaien maar belast heel zwaar gaan lopen.Hallo allemaal,
Als nieuweling val ik maar meteen met de deur in huis want ik heb geen idee meer hoe nu verder.
Mijn R1100S stond een tijdje stil omdat ik er tegenop zag om de accu te vervangen. Motor startte best aardig (sloeg lekker snel aan) maar ik had het gevoel dat de accu wel op zijn eind was.
Dit ondanks feit dat de eigenaar waar ik hem iets meer dan een jaar geleden van kocht zei "er zit een nieuwe accu in" .
Lang verhaal kort de oude accu weken aan de mijn druppellaar gehad (die meldde dat hij vol zat) maar nog kreeg de startmotor het blok niet meer rond.
Uiteindelijk toch maar een keer de kappen eraf gehaald, tank los et voilla daar kwam het euvel .. er zat een scooter accu in van maar liefst 6Ah, nota bene vastgeklemd met een stuk hout omdat hij anders rond ging dansen tijdens het rijden.
Sois dat leek mij klip en klaar, andere accu gekocht zuur erin opgeladen .. en starten maar .. maar helaas pindakaas ook deze accu kreeg het blok niet in beweging.
En hij zit toch echt vol.
Startmotor eraf .. nahja die loopt dus gewoon doet wat hij moet doen.
Dus toen maar met veel lood in de schoenen getracht hem aan te duwen om te kijken of het blok nog uberhaupt beweegt. Na flink aan de motor getrokken te hebben en hem op de dijk geduwd te hebben (don't ask) volle vaart naar beneden, contact aan in zijn 2 en koppelling los ..
Nahja aan de titel van het topic snapt u het al blokkerende achterband en niets in beweging.
Wat nu ? Hij is lopend neergezet en ongeveer 3 a 4 maanden stilgestaan.
Ik heb geen idee meer wat ik nog kan proberen om beweging erin te krijgen ?
Wie o wie heeft voor mij de gouden tip ?
Mja, niet de allebeste ingeving, maar was vooral om na te gaan of er stiekem niet toch een elektrisch probleem zou zijn.Duhhh, daar staat dus helemaal niks over de brandstofpomp he