Voor 2018 waren we een beetje uitgekeken op de classic endurance.
We kenden ons niveau, we wisten dat de mooie dure circuits niet voor ons waren weggelegd qua budget.
We hadden niet zo veel geld over voor een seizoen en terug in de achterhoede vechten, bwa neen.
Dan hebben we maar onze eigen challenge uitgevonden.
Léon had nog heel veel gsx spul liggen en we gingen eens kijken wat we kunnen maken voor geen geld.
We hebben alles bij elkaar gesprokkeld en zijn beginnen knutselen met een rekenmachine in de hand.
Al 25 jaar koopt hij ratbikes en mislukte creaties voor 100-250€ waar de anderen met een grote boog omheen lopen.
En met veel huisvlijt en geduld maakt hij de blokken terug gangbaar.
Deze keer klopten we af voor een ongelooflijke 650€.
Zelfs de banden waren recup van een snel team die ze na de quali niet meer wilde hebben.
Ketting tandwielen, lucht in de banden, oliefilter, olie en enkele pakkingen en verf waren nieuw.
We hadden wel wat yamaha tdm 850 spul erop gemonteerd.
Er bestaat al een 500€ challenge op dit forum, maar zijn deze motoren competitie endurance martelproof?
Zal ons motortje het uithouden over 3 wedstrijden (incl vrij rijden en qualificaties)
Door het lage budget, was de motor niet fit. Je miste toch een handvol pk's tov onze gewone racer.
Maar elke ander team dat we achter ons konden houden was al een overwinning.
650€ voor een endurance racer. Dat vinden wij spannend.
Mettet worden we 6e van de 13 in onze klasse.
We zijn de voorlaatste die nog reden in onze klasse. vanaf de 8e tot de 13e plaats uitvallers.
Traagste tijd op het circuit met 1min23.900
toch een heel mooi resultaat
Maar onze challenge mislukt. We moeten het blok wisselen wegens te veel zweten.
Nog eens 300€ voor ander blok dat we uit een gsx1100E lenen
Chimay start mooi.
Bloedheet, tegen de 38°C
Maar eindigd dramatisch voor 1 deelnemer in onze klasse.
Het is een bloedlinke sport op de stratencircuits. Niemand is er veilig voor drama.
Eindplaats niet belangrijk. Weet ik echt niet meer.
Als laatste Chambley. Chambley was voor mij een ramp maar rijden we uit.
Ik ging zo traag dat ik maar een fluo vestje heb aangedaan
Ik was de dag ervoor met de aprilia rs250 gevallen en had niets op enkele builen na, maar mijn vertrouwen was weg.
Het is me een rotbaantje met eindeloze doordraaiende trage bochten. En onze goedkope gsx was daar als een nijlpaard in een paskotje.
Je kreeg dat kreng niet gedraaid. En je kwaad maken en naar beneden drukken was => carter tegen de grond en risico op vallen.
Toch 23e van de 25 aangekomen en 4 uitvallers.
Rare race met een allegaartje van allerlei modern spul en ze reden op z'n "amerikaans" Elke piloot met zijn motor. Geen tanken en pilotenwissel. Rare filosofie, maar was wel vrij goedkoop georganiseerd.
Zo, dat was in het kort 2018.
Veel goedkoper kun je niet racen. Blok is er weer uit en voorvork zit in onze snellere gsx1100es
Was eens fijn om te proberen en het is ons gelukt, maar echt racen en vechten voor positie zat er niet in.
Hier nog zo'n budget 1 dagsvlieg endurance racer met een honda NTV650. Ging heel vlot op Chambley. Op snellere circuits zoals Chimay geen slaagkans. Daar heb je cc's, pk's en Nm's nodig. Maar hier ben je de koning te rijk en kun je dikke machines makkelijk opzij zetten. (zoals de onze
)
We reden 5 volle seconden trager dan de voorlaatste. Maar we reden veruit met het oudste ijzer.
Dit jaar komen we terug met een suzuki sv en kawa zxr400 op z'n amerikaans. Wacht maar af!