oldskoolgsxr
MF veteraan
- 3 jun 2013
- 1.330
- 1.995
Een kort verhaaltje.
In 2017 en 2018 heb ik enkele races gereden met een standaard aprilia rs250 met arrow pijpjes en betrouwbare powervalves.
Het was geen succes. Ik was trager dan de standaard kawasaki zxr400 van 2015-2016.
N°85 (ook een RS250) had mij na de natte trainingen opgezocht en wilde met mij van gedachten wisselen.
Daar ben ik altijd voor te vinden, maar al snel werkte de man op mijn heupen.
Zijn motor was perfect getuned en heropgebouwd. Zowat alles wat kon was motorisch aangepast en "zijn motor" was de referentie. 1000den euro's waren erin gestoken.
Je moet dit doen, je moet dat doen. Dit is slecht, dat gaat zo niet werken, enz,enz,enz.....
Alles was standaard op mijn fietsje en ik kende mijn eigen zwaktes met de tweetakt motor. Ik was er al achtergekomen dat ik er niet mee matchte.
Ik zat vaak net naast het vermogenbergje en dat kostte tijd. Het laten slippen van de koppeling kreeg ik maar niet onder de knie.
Maar die pippo waande zich de Marquez van de 2takt.
Op de startlijn was ik gefocused en ver achteraan (30e zonder regenbanden) hij startte op de 17e plaats (getrained met regenbanden)
Ik wilde hem pakken. Het was droog, dus de banden waren niet meer doorslaggevend.
Ik heb gestreden wat ik waard was en naar voren gestreden, maar zat vast achter een 125cc tweetakt (aparte klasse) die de deuren goed dichtdeed.
N° 85 reed niet geweldig, want verloor 6 plaatsen, ik won er 6 maar waren niet in elkaars gezichtsveld.
Eens de chrono's vrijgegeven kwam ik erachter dat ik ongeveer 1 seconde trager was dan hem per ronde.
Amper 1 seconde winst na uitgave van een fortuin in zijn motortje. Afgang.
Dat heb ik hem er goed ingewreven. De relatie werd er niet beter van Maar ik sliep goed die nacht in m'n tentje.
Eind 2018 motor verkocht, want de prijzen werden abnormaal voor die motoren en had geld nodig voor het volgende seizoen te bekostigen.
Een standaard rgv/RS250 is niet beter dan een zxr400 op circuit.