Racen of vrij rijden op een NAKED

Zeker handig, tot dat ie tijdens een crash uitklapt en in je been of rug beland 😉
 
Het is mijn eerste circuitmotor zonder zijstandaard, vind het vooral in de paddock soms geklungel.

Doe alles ook graag zelfstandig en ben niet graag afhankelijk van anderen, soms bij opladen ofzo vind ik het wat sukkelen zonder zijstandaard. Zet de motor ook niet graag even tegen de muur aanleunen fzo, maakt krassen op de stuurgewichten en mag niet dromen dat ie zo zou vallen.

Ik rij toch geen competitie en let altijd op dat de pekkel niet uitsteekt, zal sowieso de onderkuip moeten aanpassen, weet nog niet of het makkelijk zal gaan.

Heb al valpartijen gezien bij anderen o.w.v. uitstekende pikkel maar, ikzelf heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Updates volgen, verfpakket komt alvast vandaag toe :) 👍
 
Doe alles ook graag zelfstandig en ben niet graag afhankelijk van anderen, soms bij opladen ofzo vind ik het wat sukkelen zonder zijstandaard. Zet de motor ook niet graag even tegen de muur aanleunen fzo, maakt krassen op de stuurgewichten en mag niet dromen dat ie zo zou vallen.

Is kwestie van wennen. Maar een betere oplossing is een standaard van Bursig. Die plaats je aan de zijkant en til je de motor mee op. Super ding echt!
 
Mijn laatste circuitmotor was "Streetlegal" reed er dus mee op straat en circuit, daar had ik 2 onderkuipen bij, eentje dicht (zijsteun blijft altijd achter onderkuip) en eentje met uitsparing voor zijsteun (zijsteun werkend op straat) die verving ik dan ff met 6 snelsluiters..
Als je een holle achteras hebt kun je zo'' n "triangel driehoek steun dinges" kopen (of maken van paar stukjes massief staaf/beton ijzer), als je die strategish neerlegt voor je sessie wip je die zo in de as en staat ie prima, daarna helm af, pakkie uit en dan op de gewone bokken met de warmers ;)
Hieronder ligt hij nog naast de motor (die rode driehoek..) , je ziet ze veel voor crossers, kost €20 of zo..
 

Bijlagen

  • P4190198.JPG
    P4190198.JPG
    653,8 KB · Weergaven: 17
Laatst bewerkt:
Het is mijn eerste circuitmotor zonder zijstandaard, vind het vooral in de paddock soms geklungel.

Doe alles ook graag zelfstandig en ben niet graag afhankelijk van anderen, soms bij opladen ofzo vind ik het wat sukkelen zonder zijstandaard. Zet de motor ook niet graag even tegen de muur aanleunen fzo, maakt krassen op de stuurgewichten en mag niet dromen dat ie zo zou vallen.

Ik rij toch geen competitie en let altijd op dat de pekkel niet uitsteekt, zal sowieso de onderkuip moeten aanpassen, weet nog niet of het makkelijk zal gaan.

Heb al valpartijen gezien bij anderen o.w.v. uitstekende pikkel maar, ikzelf heb nog nooit zoiets meegemaakt.

Updates volgen, verfpakket komt alvast vandaag toe :) 👍
Je zorgen maken over krassen op de stuurgewichten. 8)7
Dat ben ik niet gewoon bij circuitrijders.
Maar blijkbaar zijn ze niet allemaal alleen functioneel. :+
(Stukje gaffertape op doen misschien..)
 
Nu, ieder zijn mening over een zijstandaard op circuitmotor.

Ik vind het super handig en mis het soms. Heb intussen een pekkel liggen en zal m er toch proberen op te knallen.
 
Ik ben net terug van 3 dagen op Andalucia met Racecracks.

Wat een fantastisch circuit, rete uitdagend.
Was een goede seizoensafsluiter, uiteindelijk nog een 1:59,4 neergezet.

Heb er wel een SC1 en SC2 versleten😅, halverwege de 3e dag een SC3 omgelegd .(de SC2 en SC3 gelukkig 2ehands gekocht, 1 dag oud) Volgend seizoen ga ik starten met de SC3, tot nu toe bevalt deze het best.
IMG-20201028-WA0026.jpg


IMG-20201026-WA0027.jpg


Goede foto's van de fotograaf volgen😄
 
Ik ben net terug van 3 dagen op Andalucia met Racecracks.

Wat een fantastisch circuit, rete uitdagend.
Was een goede seizoensafsluiter, uiteindelijk nog een 1:59,4 neergezet.

Heb er wel een SC1 en SC2 versleten😅, halverwege de 3e dag een SC3 omgelegd .(de SC2 en SC3 gelukkig 2ehands gekocht, 1 dag oud) Volgend seizoen ga ik starten met de SC3, tot nu toe bevalt deze het best.Bekijk bijlage 1559068

Bekijk bijlage 1559071

Goede foto's van de fotograaf volgen😄
Wat een uitzicht 😜😍
Sta je dan met je assen😇😂
 
Ik ben net terug van 3 dagen op Andalucia met Racecracks.

Wat een fantastisch circuit, rete uitdagend.
Was een goede seizoensafsluiter, uiteindelijk nog een 1:59,4 neergezet.

Heb er wel een SC1 en SC2 versleten😅, halverwege de 3e dag een SC3 omgelegd .(de SC2 en SC3 gelukkig 2ehands gekocht, 1 dag oud) Volgend seizoen ga ik starten met de SC3, tot nu toe bevalt deze het best.Bekijk bijlage 1559068

Bekijk bijlage 1559071

Goede foto's van de fotograaf volgen😄
Ziet er een epische omgeving uit!
 
Ik ben net terug van 3 dagen op Andalucia met Racecracks.

Wat een fantastisch circuit, rete uitdagend.
Was een goede seizoensafsluiter, uiteindelijk nog een 1:59,4 neergezet.

Heb er wel een SC1 en SC2 versleten😅, halverwege de 3e dag een SC3 omgelegd .(de SC2 en SC3 gelukkig 2ehands gekocht, 1 dag oud) Volgend seizoen ga ik starten met de SC3, tot nu toe bevalt deze het best.Bekijk bijlage 1559068

Bekijk bijlage 1559071

Goede foto's van de fotograaf volgen😄
Geweldige foto's en lokatie!

Ik ben wel benieuw of jullie ook rekening hebben gehouden met verzekeringskwesties in geval van een ongeluk. Een normale reisverzekering keert niet uit als iets gebeurd tijdens risicovolle activiteiten zoals motorsport. Basiszorg krijg je altijd via je zorgverzekering, maar bv repatriëring is toch wat gecompliceerder bij zo een grote afstand in vergelijking met Duitsland of België. Of is het gewoon fingers-crossed en gaan met die banaan... :P

1.9 Gevaarlijke sporten
Onder gevaarlijke sporten wordt verstaan:

1.9.1 parachutespringen, parasailing (parapenten), deltavliegen, hanggliding, ultra-lightvliegen, bungy-jumping, kitesurfen;

1.9.2 bergsport, behalve als het om een tocht gaat langs gebaande wegen of over terreinen, die ook voor ongeoefenden begaanbaar zijn;

1.9.3 afdalen in grotten of spelonken, abseilen;

1.9.4 wildwatervaren op water met een gevarenklasse hoger dan wildwaterklasse II, rafting;

1.9.5 het deelnemen aan of voorbereiden tot snelheids-, record- en betrouwbaarheidsritten/-races met motorvoer- en vaartuigen, trialrijden;

1.9.6 beoefenen van de jachtsport;

1.9.7 vechtsporten, paardenwedstrijden, wielerwedstrijden, rugby, ijshockey;

1.9.8 ijsklimmen, skeleton, bobsleeën, skispringen of -vliegen, skijöring, heliskiën, paraskiën;

1.9.9 elke vorm van (semi)beroepssport;

1.9.10 alle overige sporten met een soortgelijk risico als de bovengenoemde sporten.
Met name die laatste bied de verzekeraar allerlei soorten mogelijkheden...
 
Geweldige foto's en lokatie!

Ik ben wel benieuw of jullie ook rekening hebben gehouden met verzekeringskwesties in geval van een ongeluk. Een normale reisverzekering keert niet uit als iets gebeurd tijdens risicovolle activiteiten zoals motorsport. Basiszorg krijg je altijd via je zorgverzekering, maar bv repatriëring is toch wat gecompliceerder bij zo een grote afstand in vergelijking met Duitsland of België. Of is het gewoon fingers-crossed en gaan met die banaan... :P


Met name die laatste bied de verzekeraar allerlei soorten mogelijkheden...
1.9.5 sluit circuitrijden uit. Je moet waarschijnlijk op zoek naar een speciale verzekering.
 
Gaaf!
Ben toch nieuwsgierig, hoe is de situatie daar, moet je nu 10/14 dagen in thuis quarantaine?

Ja we moeten nu 10 dagen in thuis-quarantaine, enige discutabele is dat we vanavond de motoren op moeten halen, maar ga mij hier verder wel aan houden.

Mijn werkgever was gelukkig meegaand, hoef geen vrije dagen op t nemen, ik werk 1 week thuis, daarna kan ik weer naar de zaak.
Geweldige foto's en lokatie!

Ik ben wel benieuw of jullie ook rekening hebben gehouden met verzekeringskwesties in geval van een ongeluk. Een normale reisverzekering keert niet uit als iets gebeurd tijdens risicovolle activiteiten zoals motorsport. Basiszorg krijg je altijd via je zorgverzekering, maar bv repatriëring is toch wat gecompliceerder bij zo een grote afstand in vergelijking met Duitsland of België. Of is het gewoon fingers-crossed en gaan met die banaan... :P


Met name die laatste bied de verzekeraar allerlei soorten mogelijkheden...
Na, beetje gaan met de banaan inderdaad. Bij Focused Events MOESTEN we vorig jaar een trackinsurance afsluiten, dat werd dus enigszins vanuit de organisatie geregeld.

Dit jaar was meer fingers crossed🙄, we hadden wel uitgezocht dat je gewoon een auto kan huren welke je in NL weer in kan leveren, mochten we niet vliegend naar huis kunnen.
 
@PimS .. maak me nog gekker.
Ik wilde eigenlijk 'voor de grap' een boze like doen.. jaloers! ;) :+

Geweldig hoor. :Y :}
Wat staat er verder op het programma?
April/mei volgend jaar? :X
 
@PimS .. maak me nog gekker.
Ik wilde eigenlijk 'voor de grap' een boze like doen.. jaloers! ;) :+

Geweldig hoor. :Y :}
Wat staat er verder op het programma?
April/mei volgend jaar? :X
Nog niet gepland,
We gaan volgend jaar sowieso weer naar het buitenland, en ik denk weer rond deze tijd mocht dat Spanje worden (20-22graden i-de-aal)

We waren vorig jaar met zijn 2'en, dit jaar met 4, volgend jaar willen er weer meer mee.

Het wordt in ieder geval geen Andalucia of Almeria, we willen wel nieiwe circuits blijven proberen.

Opties zijn denk: Brno, Alcarras, Cartagena, Potimao, Pannonia ring
 
Nog niet gepland,
We gaan volgend jaar sowieso weer naar het buitenland, en ik denk weer rond deze tijd mocht dat Spanje worden (20-22graden i-de-aal)

We waren vorig jaar met zijn 2'en, dit jaar met 4, volgend jaar willen er weer meer mee.

Het wordt in ieder geval geen Andalucia of Almeria, we willen wel nieiwe circuits blijven proberen.

Opties zijn denk: Brno, Alcarras, Cartagena, Potimao, Pannonia ring
Jerez is niet nieuw meer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan