Racen of vrij rijden op een NAKED

Kan nog wel harder hoor, denk dat een 1:50 er ook wel op kan.
het was druk op de baan en je moet dan net dat ene rondje of 2 vinden waar je van niemand last hebt.
ik denk nu ook serieus dat, als je niet echt onder 1:55 rijd dat je veel beter af bent zonder slicks of welke dure race band dan ook. kosten alleen maar meer geld en het brengt niet echt meer voordeel met zich mee denk ik.
Enigst nadeel wat wel is dat je ze beetje op temperatuur moet brengen dus eerste ronde beetje rustig aan.

ik rij trouwens de op de metzeler sportec M9RR

iemand al een keer op Midland geweest in Lelystad?

Mee eens 😉 ik rij net boven de 2min. op Assen.
Gewoon rijden naar Assen en daar een beetje lucht uit de banden en gaan .
2 jaar geleden met m7rr en vorig jaar met de s22.
Vorig jaar met de eerste sessie kalm aan voor mijn gevoel en direct 2:02 gereden, helaas de tijdwaarneming hield er daarna mee op ( klote strip) maar ik weet bijna wel zeker dat ik onder de 2min. ben gedoken 😀
Dit was op een Gixxer 1000 k2.
68FA74C6-959B-4BF8-BE29-B96FE56FC2B0.jpeg
 
Dat zal inderdaad wel iets helpen om wat langer grip te houden. De corsa 2 begon bij mij echt in bochten als scheivlak weg te lopen achter, dan weet je dat je redelijk op de limiet bezig ben.

Ben wel echt benieuwd naar de TD, had alleen graag gezien dat deze er ook in 200/60 was
Ik heb het altijd het eerste in de Vodafone bocht.
Was wel van plan om de volgende circuitdag meer tijd in het Scheivlak te winnen.
Zit nu op 1.53 en wil volgende week de 1.50 grens pakken.
Verder probeer ik de bandjes wel te sparen door niet te agressief op het gas te gaan.
Anders kan ik ook iedere circuitdag nieuwe banden kopen. O-)
 
En dan remt dat prima op circuit? Heb er ook naar gekeken, maar twijfel. Is hij een beetje betaalbaar of moet ik toch een rcs gaan halen voor de v4?
Ja het remt heel goed, alleen het blijft soms een beetje sponsig voelen en dat gevoel blijf je ook met een RCS hebben. Dat komt door het ABS systeem. Daarom verwijderen ook de racers het systeem, En dan een of 2 leidingen naar de remklauwen.
Maar dit remt iets makkelijker zonder al teveel kracht en het gevoel is een stuk beter dan de axiale rem pomp.
Maar qua remkracht is het beide gelijk, je kan de motor met allebei over de kop remmen.

heb hem trouwens 2de hands gekocht.
Je moet even op letten dat die van een abs Aprilia afkomt dan zit je goed qua diameter zuiger van de rempomp
Geloof dat die 90,- euro was
 
Laatst bewerkt:
Mee eens 😉 ik rij net boven de 2min. op Assen.
Gewoon rijden naar Assen en daar een beetje lucht uit de banden en gaan .
2 jaar geleden met m7rr en vorig jaar met de s22.
Vorig jaar met de eerste sessie kalm aan voor mijn gevoel en direct 2:02 gereden, helaas de tijdwaarneming hield er daarna mee op ( klote strip) maar ik weet bijna wel zeker dat ik onder de 2min. ben gedoken 😀
Dit was op een Gixxer 1000 k2.
Bekijk bijlage 1656129
Dat is toch mooi, ik ga wel voor het gemak omdat ik een bus tot me beschikking heb.
maar lijkt me wel leuk. Alleen zou ik wel heel erg op zien tegen de terug reis. Lekker nog 2 uur op de motor zitten voordat je thuis bent.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Ik heb het altijd het eerste in de Vodafone bocht.
Was wel van plan om de volgende circuitdag meer tijd in het Scheivlak te winnen.
Zit nu op 1.53 en wil volgende week de 1.50 grens pakken.
Verder probeer ik de bandjes wel te sparen door niet te agressief op het gas te gaan.
Anders kan ik ook iedere circuitdag nieuwe banden kopen. O-)
Pohh een 1:53 dat is hard, ik haalde die tijd 3 jaar geleden met heel veel pijn en moeite.
Netjes hoor. En dat met straat banden?
 
Ik heb het altijd het eerste in de Vodafone bocht.
Was wel van plan om de volgende circuitdag meer tijd in het Scheivlak te winnen.
Zit nu op 1.53 en wil volgende week de 1.50 grens pakken.
Verder probeer ik de bandjes wel te sparen door niet te agressief op het gas te gaan.
Anders kan ik ook iedere circuitdag nieuwe banden kopen. O-)
1:50 is voor mij nog zo ongrijpbaar en een roteind weg 😆
Ben benieuwd!

@hornet46 Zandvoort doet sinds de verbouwing dezelfde rondetijden als Assen, de chicane wordt ook niet meer gebruikt richting scheivlak.
 
Was vrijdag toch ook 22gr in Assen!
Band gaat inderdaad smeren als die te heet word, en met een 28 gr buiten temperatuur zal dat de band echt niet helpen.

wat is een TD slick?

Dit gevoel heb ik ook gehad bij mijn laatste dag, telkens bij de kanaalbocht op Zolder. Slijtagepatroon ziet er ook wel vergelijkbaar uit, randen nog iets gerulder. Laatste circuitdagen gereden met Z8 interacts, Nou ben ik nog écht niet snel, maar het lichtjes smeren in de bocht weerhoud me ervan om op te blijven bouwen. Bandendruk was 2.2 en 1.9, op advies van technici op Zolder, Was ook een graad of 22-23°C.

Zou bijvoorbeeld een Supercorsa sp V3 gehomologeerd voor de straat het beter doen?
Ben eigenlijk opzoek naar een bandje waarmee ik die paar keer per jaar ook nog op straat kan rijden.
 
Pohh een 1:53 dat is hard, ik haalde die tijd 3 jaar geleden met heel veel pijn en moeite.
Netjes hoor. En dat met straat banden?
Ik heb die tijd heel relaxt gereden, maar die ene ronde nog niet geëvenaard.
Al vanaf april geblesseerd aan de knie, en er kwam nog een rug en een slijmbeursontsteking in mijn schouder bij.
Rij over het algemeen de hele dag onderin de 1.56, af en toe 1.55 en 1.54.
Moet de tijden nog uitlezen trouwens van mei, toen reed ik de 1.53.
Even tellen hoe constant ik was, meestal de hele sessie binnen anderhalve seconde.
Vorig jaar Corsa Rosso en niets geks meegemaakt, dit seizoen Supercorsa SP V3.
Met name het Scheivlak toerde ik door, dus daar moet ik nog wel wat kunnen pakken. :Y

Het is dan wel een S1000RR eerste generatie zonder bochten electronica.
 
Het is nog een eindje weg, maar zijn er naked rijders die 24 september op Assen rijden? Ik ben er dan ook met de naakte GSXR.
Ik heb er voor eerst Michelin's (Power RS) onder zitten ipv Supercorsa's. Ben benieuwd hoe die het houden op het circuit. Ik heb er wisselende ervaringen over gelezen/gezien.
 
Voor op het circuit heel positief: precies wat ik nodig had. Tijdens het rondtuffen op de paddock en tijdens de uitloopronde zat ik voorovergebogen met behoorlijk wat druk op de polsen, dus voor op straat zou ik het niet direct aanraden.
Ik heb gisteren mijn stuur wat achterover gekanteld, zoals PimS zei, heel benieuwd naar het gevoel.

Hoop zo iets meer schroevendraaier te kunnen rijden, binnenkant bocht.

Volgende stop: 28 juli Dijon-Prenois, wordt vervolgd.
 
Het is nog een eindje weg, maar zijn er naked rijders die 24 september op Assen rijden? Ik ben er dan ook met de naakte GSXR.
Ik heb er voor eerst Michelin's (Power RS) onder zitten ipv Supercorsa's. Ben benieuwd hoe die het houden op het circuit. Ik heb er wisselende ervaringen over gelezen/gezien.
Ik ben er dan ook. Power RS is een stap terug voor op het circuit t.o.v. de supercorsa. Foto's van bandenslijtage met de RS zagen er over het algemeen niet best uit. Waarom niet de power gp of power cup 2 van Michelin?
 
1:50 is voor mij nog zo ongrijpbaar en een roteind weg 😆
Ben benieuwd!

@hornet46 Zandvoort doet sinds de verbouwing dezelfde rondetijden als Assen, de chicane wordt ook niet meer gebruikt richting scheivlak.
Ah oke, toen hebben ze altijd die chicane voor de motoren erin gehouden omdat het anders veel te hard ging.
 
Ah oke, toen hebben ze altijd die chicane voor de motoren erin gehouden omdat het anders veel te hard ging.
Ja, dat scheelt een berg. ;) :]

Vorig jaar waren er een paar 125cc tweetaktjes en deden ze bij TrackDays 4 All wel de GP chicane.
Twee rondjes lapten die de chicane aan hun laars, daarna was de sessie afgevlagd.
Ik stond op de oude post vijf toe te kijken. O-)

Alle andere organisaties reden bij mijn weten vorig jaar al zonder. :Y
 
Dit gevoel heb ik ook gehad bij mijn laatste dag, telkens bij de kanaalbocht op Zolder. Slijtagepatroon ziet er ook wel vergelijkbaar uit, randen nog iets gerulder. Laatste circuitdagen gereden met Z8 interacts, Nou ben ik nog écht niet snel, maar het lichtjes smeren in de bocht weerhoud me ervan om op te blijven bouwen. Bandendruk was 2.2 en 1.9, op advies van technici op Zolder, Was ook een graad of 22-23°C.

Zou bijvoorbeeld een Supercorsa sp V3 gehomologeerd voor de straat het beter doen?
Ben eigenlijk opzoek naar een bandje waarmee ik die paar keer per jaar ook nog op straat kan rijden.
Ik rijd dus met e metzeler M9RR en had gedurende dag de een bandenspanning van 2,7 achter de eerste sessie en de laatste 2,5 achter de laatste sessie voor had ik op 2,3 koud gemeten.

denk dat jou spanning achter te laag is geweest, Waardoor je band te heet word.
Ik zou het niet weten, maar waarom zou je een band willen die het alleen goed doet bij warmere dagen?
Corsa Rosso 2 zou ik denk ik een betere optie vinden. Omdat je ook nog steeds op de weg rijdt.

vraag worldbeater die heeft ze beide gereden. En nu super Corsa V3
 
Ik heb die tijd heel relaxt gereden, maar die ene ronde nog niet geëvenaard.
Al vanaf april geblesseerd aan de knie, en er kwam nog een rug en een slijmbeursontsteking in mijn schouder bij.
Rij over het algemeen de hele dag onderin de 1.56, af en toe 1.55 en 1.54.
Moet de tijden nog uitlezen trouwens van mei, toen reed ik de 1.53.
Even tellen hoe constant ik was, meestal de hele sessie binnen anderhalve seconde.
Vorig jaar Corsa Rosso en niets geks meegemaakt, dit seizoen Supercorsa SP V3.
Met name het Scheivlak toerde ik door, dus daar moet ik nog wel wat kunnen pakken. :Y

Het is dan wel een S1000RR eerste generatie zonder bochten electronica.
Netjes maar je bent vaak op Zandvoort te vinden zo te horen? Ook als marshal?
Hopelijk gaat het nu goed met je gezondheid.
maar met je S1000RR zit je in het verkeerde topic:P nee grapje hoor.
leuk dat je je ervaringen deel hIer.
 
Smeren ontstaat door te heet worden, en juist ook een lage bandenspanning kan daar aan bijdragen. :Y
De band veert de hele tijd in en uit.
Rosso Corsa deed ik (koud) 2.2/2.3 (vorig jaar 1.57 constante tijden), is ook het advies vanuit de test bij Motorrad.
En toen had ik een hele nette slijtage zonder vreetspoor.
Andere wegbanden ook meestal niet te laag doen.

De Supercorsa mag wel iets lager, de laatste sessie zet ik hem het laagste.. 1.7 bar achter. O-)
 
Laatst bewerkt:
Netjes maar je bent vaak op Zandvoort te vinden zo te horen? Ook als marshal?
Hopelijk gaat het nu goed met je gezondheid.
maar met je S1000RR zit je in het verkeerde topic:P nee grapje hoor.
leuk dat je je ervaringen deel hIer.
Ja, ik vlag vaak bij de MAC Zandvoort, net zoals alle leden.
Bij TrackDays 4 All heb ik een extra dag staan vlaggen vorig jaar, exact op de plek van de GP-chicane. ;)
Eigenlijk had ik wel meer uitnodigingen verwacht, niets meer van gehoord. :P

Qua gezondheid heb ik nog niet de conditie van vroeger, vooral cardio mist er nog aan.
Dus eigenlijk is dit seizoen meer 'nog het beste er van maken', en gebruik nog wat medicijnen na een verkeersongeval in 2018.
Eigenlijk wil ik aanstaande maandag de eerste twee sessies zonder medicatie rijden en dan kijken of ik dat de dag vol kan houden. O-)
 
Smeren ontstaat door te heet worden, en juist ook een lage bandenspanning kan daar aan bijdragen. :Y
De band veert de hele tijd in en uit.
Rosso Corsa deed ik 2.2/2.3 (vorig jaar 1.57 constante tijden), is ook het advies vanuit de test bij Motorrad.
En toen had ik een hele nette slijtage zonder vreetspoor.
Andere wegbanden ook meestal niet te laag doen.

De Supercorsa mag wel iets lager, de laatste sessie zet ik hem het laagste.. 1.7 bar achter. O-)

Ik rijd dus met e metzeler M9RR en had gedurende dag de een bandenspanning van 2,7 achter de eerste sessie en de laatste 2,5 achter de laatste sessie voor had ik op 2,3 koud gemeten.

denk dat jou spanning achter te laag is geweest, Waardoor je band te heet word.
Ik zou het niet weten, maar waarom zou je een band willen die het alleen goed doet bij warmere dagen?
Corsa Rosso 2 zou ik denk ik een betere optie vinden. Omdat je ook nog steeds op de weg rijdt.

vraag worldbeater die heeft ze beide gereden. En nu super Corsa V3

Bedankt beide! Wellicht maar eens de stap maken naar de Corsa Rosso 2. Als ik naar de rondetijden van @Worldbeater kijk, ligt het dan zeker niet aan de band. _O-
 
Smeren ontstaat door te heet worden, en juist ook een lage bandenspanning kan daar aan bijdragen. :Y
De band veert de hele tijd in en uit.
Rosso Corsa deed ik 2.2/2.3 (vorig jaar 1.57 constante tijden), is ook het advies vanuit de test bij Motorrad.
En toen had ik een hele nette slijtage zonder vreetspoor.
Andere wegbanden ook meestal niet te laag doen.

De Supercorsa mag wel iets lager, de laatste sessie zet ik hem het laagste.. 1.7 bar achter. O-)
Ik reed mn rosso corsa warm op 1.8bar achter, harder en het was glibberen en glijden. Reed vorige week toen de baan opdroogde met 2.4 bar rond, toen kwam mn achterwiel op een gegeven moment ook omzetten. De bandenboer op het circuit bij MSL adviseerde destijds ook 1.8 warm achter.
 
Ik reed mn rosso corsa warm op 1.8bar achter, harder en het was glibberen en glijden. Reed vorige week toen de baan opdroogde met 2.4 bar rond, toen kwam mn achterwiel op een gegeven moment ook omzetten. De bandenboer op het circuit bij MSL adviseerde destijds ook 1.8 warm achter.
Ik heb geen bandenwarmers. ;)

Na de sessie meet ik wel eens 3.0 bar en zet hem dan op 2.9 bar. :)
 
De bandenboer op het circuit bij MSL adviseerde destijds ook 1.8 warm achter.
Die gaan nog wel eens van algemeenheden uit. Warm 1.8 bar is zelfs de Supercorsa niet, althans mag daar koud tot 1.7 bar.

Koud is de aanbevolen spanning bij de Corsa Rosso band vrij hoog en dat is dus 2.3 bar. En nieuw glijden ze bij mij niet. Maar dan heb jij een andere ervaring. :)
 
Die gaan nog wel eens van algemeenheden uit. Warm 1.8 bar is zelfs de Supercorsa niet, althans mag daar koud tot 1.7 bar.

Koud is de aanbevolen spanning bij de Corsa Rosso band vrij hoog en dat is dus 2.3 bar. En nieuw glijden ze bij mij niet. Maar dan heb jij een andere ervaring. :)
Er was destijds een promo actie omdat de band nieuw was, ging specifiek over de Rosso.

Je zou eens kunnen proberen hoe het voelt op lagere spanning, werd bij mij echt heel veel beter onder de 2.0bar (warm)
 
Er was destijds een promo actie omdat de band nieuw was, ging specifiek over de Rosso.

Je zou eens kunnen proberen hoe het voelt op lagere spanning, werd bij mij echt heel veel beter onder de 2.0bar (warm)
Naar mijn idee ben je vanaf het glijden de verkeerde kant opgegaan met de bandenspanning.
En daar hebben externe adviezen niet bij geholpen.
Ik was er verder niet bij, we hebben niet dezelfde dag en in de zelfde groep gereden, dus kan alleen van deze waardes uit gaan. ;)

Rosso II test.jpg

Continental en Dunlop gaan wel heel laag, deze Pirelli blijft dicht bij straatspanning.

Ik ben nu overgestapt op Supercorsa, nog geen grote stap met de SP..
Maar aan die zijde blijf ik nu wel, en daar zijn de aanbevolen bandenspanningen aanzienlijk lager dan bij de Rosso die gewoon een andere constructie heeft. En ik zit ook aan slicks te denken.
Maar het liefste kom ik gewoon op de motor naar het circuit, dus dat is een dilemma. O-)

Welke dagen ga je nog rijden dit jaar? *O* :t
 
Naar mijn idee ben je vanaf het glijden de verkeerde kant opgegaan met de bandenspanning.
En daar hebben externe adviezen niet bij geholpen.
Ik was er verder niet bij, we hebben niet dezelfde dag en in de zelfde groep gereden, dus kan alleen van deze waardes uit gaan. ;)

Bekijk bijlage 1656695
Continental en Dunlop gaan wel heel laag, deze Pirelli blijft dicht bij straatspanning.

Ik ben nu overgestapt op Supercorsa, nog geen grote stap met de SP..
Maar aan die zijde blijf ik nu wel, en daar zijn de aanbevolen bandenspanningen aanzienlijk lager dan bij de Rosso die gewoon een andere constructie heeft. En ik zit ook aan slicks te denken.
Maar het liefste kom ik gewoon op de motor naar het circuit, dus dat is een dilemma. O-)

Welke dagen ga je nog rijden dit jaar? *O* :t
Ja dat denk ik ook bandenspanning te laag, ik weet dat de banden service bij ons altijd vroeg wat voor band je had slick, profiel of straat!
 
Naar mijn idee ben je vanaf het glijden de verkeerde kant opgegaan met de bandenspanning.
En daar hebben externe adviezen niet bij geholpen.
Ik was er verder niet bij, we hebben niet dezelfde dag en in de zelfde groep gereden, dus kan alleen van deze waardes uit gaan. ;)

Bekijk bijlage 1656695
Continental en Dunlop gaan wel heel laag, deze Pirelli blijft dicht bij straatspanning.

Ik ben nu overgestapt op Supercorsa, nog geen grote stap met de SP..
Maar aan die zijde blijf ik nu wel, en daar zijn de aanbevolen bandenspanningen aanzienlijk lager dan bij de Rosso die gewoon een andere constructie heeft. En ik zit ook aan slicks te denken.
Maar het liefste kom ik gewoon op de motor naar het circuit, dus dat is een dilemma. O-)

Welke dagen ga je nog rijden dit jaar? *O* :t
Je begrijpt mij verkeerd, ik had op die 1.8 juist geen problemen, op hogere spanningen wel. Ik heb op assen eens een sessie met iets van 2.1 gereden, dat voelde als op ijs, daarna druk verlaagd en direct top.

Niet iedereen hanteerd de zelfde waardes, dat helpt niet mee..

Hier spreken ze ook van 1.8bar:

Mn maatje rijd met zn 954 nog altijd op 1.8 rond, band ziet er pefect uit, geen rare sporen etc etc. En qua grip niveau perfect.

Maar ehh, ik ga nog 4 dagen naar Almeria in Oktober, verder niets gepland staan.😋
 
Terug
Bovenaan Onderaan