Racen of vrij rijden op een NAKED

ja kan wel, maar gaat wel meer op de neus staan (Daytona voorvork is korter qua lengte) Je moet wel triple clamp en een kroonplaat hebben. Offset van de Daytona en de ST zijn ook anders volgens mij, dit is in ieder geval wel zo vanaf 2009, maar of dat al zo is met het 2007 model Daytona is, weet ik niet zeker.
Hm. Er worden vooral bovenste ST kroonplaten aangeboden, de onderste heb ik nog niet eens kunnen vinden.
Bedankt! Ik ga in ieder geval niet zomaar iets kopen, eerst goed controleren of het past & gaat werken.
 
Zopas de foto's van de circuitdag met Trackdays4all binnen gekregen, HD via Wetransfer, wauw, wat een topservice!

Op gebied van foto's het beste dat ik al heb meegmaakt.
Ad Kievit? :]
 
Zopas de foto's van de circuitdag met Trackdays4all binnen gekregen, HD via Wetransfer, wauw, wat een topservice!

Op gebied van foto's het beste dat ik al heb meegmaakt.

Wat de foto service betreft is het idd top, deel eens wat foto’s
 
Complementen aan Ad Kievit inderdaad!
Rondetijd kunnen verbeteren naar 1m57.3s, moet volgens mij wel onder de 1.55 geraken, verlies wellicht op het snelste stuk een hele pak. Was nog wat zoeken naar rijlijen, rempunten etc.

rsz_21_aq5-7387.jpg
rsz_21_aq5-3386.jpg
rsz_21_aq5-2893.jpg
 
video jammer genoeg geen track map rondetijden of snelheid in filmpje heb gemerkt dat het signaal niet sterk genoeg is van de gps als het wat bewolkt is de data is er wel maar klopt niet helemaal dus dan maar zonder.
De gopro hangt ook op een plaats onder de kuipsteun denk bovenop de motor dat de gps ook beter zou werken.


Wat kom je steeds uit lage toeren, motor moet echt op gang komen en dan ga je alweer van het gas. Dit kost je veel tijd. Hoger in toeren rijden, dus gearing aanpassen, hierdoor trek je meer door en kun je hm naast je voorganger zetten en insturen, dan ben je deze rijders zo voorbij. Je bent nu te voorzichtig om hm er naast te zetten, omdat het net niet lukt. De langere doordraaiers eerder op het gas, bedoel dan niet gelijk vol gas, maar eerder een klein beetje open draaien, motor wordt dan stabieler en je hebt een veel hogere exit snelheid. En probeer het hele circuit te gebruiken. Bij insturen zit je soms wel een meter van de kant (apex ook), door de hele breedte te gebruiken, kun je meer snelheid er in houden. Probeer eens een paar rondes zo’n CBtje te volgen en kijken hoe zijn rijlijnen zijn. Kun je echt veel van leren. Maar goed begin is er 😎💪
 
Deze sessie was lang niet de beste maar wel leukste die ik op beeld heb
Tijden rond 1.58 (beste sessie 1.56.5)
Dat van die lijnen klopt ik focus meer op de rijders voor me en wat zij gaan doen dan men eigen lijn.
Van vertanding had ik juist omgekeerd gevoel vond net te kort ipv te lang.
Einde recht stuk 4e net te kort en stukje erna 3e net te kort ik kon 50 m langer volgas geven maar om voor 50 m nog eens te moeten schakelen...
Ik liet em gwn ff rollen voor ik effectief begon met remmen haha.
De laatste bochtencombinatie zat ik ook regelmatig in de begrenzing in 2e.
Voor de rest mss 2-3 bochtjes waar de motor mss wat laag in toeren zat in 2e versnelling maar niet de indruk dat ik daar echt veel tijd mee verliesde.
Reed 16/47 denk dat 16/46 perfect was geweest.
Waar ik wel tijd mee verlies in langere doordraaiers is mijn zithouding en hellingshoek.
Moet minder men been uitsteken en motor platter laten gaan zou ik iets meer bochtensnelheid kunnen nemen.
 
Wat kom je steeds uit lage toeren, motor moet echt op gang komen en dan ga je alweer van het gas. Dit kost je veel tijd. Hoger in toeren rijden, dus gearing aanpassen, hierdoor trek je meer door en kun je hm naast je voorganger zetten en insturen, dan ben je deze rijders zo voorbij. Je bent nu te voorzichtig om hm er naast te zetten, omdat het net niet lukt. De langere doordraaiers eerder op het gas, bedoel dan niet gelijk vol gas, maar eerder een klein beetje open draaien, motor wordt dan stabieler en je hebt een veel hogere exit snelheid. En probeer het hele circuit te gebruiken. Bij insturen zit je soms wel een meter van de kant (apex ook), door de hele breedte te gebruiken, kun je meer snelheid er in houden. Probeer eens een paar rondes zo’n CBtje te volgen en kijken hoe zijn rijlijnen zijn. Kun je echt veel van leren. Maar goed begin is er 😎💪
Je rij lijnen zien er niet slecht uit! probleem zit hem denk in bocht tot de apex remmen en meteen over op gas als je de rem los laat, als je dat niet doet loopt de motor wijdt
Met m’n CB pak ik het vooral met aanremmen en de bocht ik laten lopen
Hier filmpje van 2 weken geleden, goed voor 1:53,6 op Ecuyers
Effe doorspoelen naar 2:30 eerste ronde staan m’n maten erop die 1:58 rijden, wel een goede vergelijk waar wat te winnen valt 🤪
 
Laatst bewerkt:
Wat kom je steeds uit lage toeren, motor moet echt op gang komen en dan ga je alweer van het gas.
Jouw referentie is wel een 3cilinder maar dan een Daytona die wat hoogtoeriger is dan een street triple.


Een Street Triple is sowieso al laagtoeriger (max koppel bij 8000 ipv 10000) en omdat het een driecilinder is, is het de frequentie van het geluid lager bij hetzelfde toerental dan een viercilinder.

AVLACLFW7JXALEUDPVRFZD2EBE.jpg
'13 ST3R dyno.jpg

SmartSelect_20210902-105828_Chrome.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedoel je dat ik de rem eerder los moet laten en meer bochtensnelheid moet nemen en motor meer laten rollen of net sneller op het gas na lossen van de rem?
Mooi filmpje :]
Minder hard remmen, maar wel tot de apex (licht slepend), daarna meteen gas erop (wel voorzichtig uiteraard) je wilt geen moment waarin je geen gas of rem geeft.
Dat dode moment van geen gas/rem heb je weinig tot geen controle over je motor, terwijl als je remt of je motor trekkend hebt dit wel het geval is
 
De traagste bochten gaan denk ik met 40-50 km/h maar omdat je op hellingshoek ligt draait het achterwiel sneller.
Dus denk dat ik overal minimum 5-6000 Tpm blijf houden en met vele koppel en korte 2e versnelling van de Street trekt hij erg goed die bochtjes uit.
Zal de volgende keer eens proberen de GoPro op het stuur monteren zodat de toerenteller ook gefilmd word.
 
Afgelopen zaterdag weer op Mettet geweest met @Bviep, @gprnick en nog een maatje.. Begin dit jaar geeinigd op 1:31, wat voornamelijk te doen had met mijn gebrek aan skills, maar misschien ook een beetje omdat ik in groep 1 telkens om al die instructiegroepjes heen aan het rijden was :+
Afgelopen zaterdag dus de dag afgemaakt op 1;26, met wat hulp van @Bviep die aanbood voor te rijden, voor wat rijlijnen.. Erg leuke dag :Y

1631029766551.png
 
die toeter haha 😝

3 rondjes clastres


Die lange rechtse is erg moeilijk om helemaal juist te rijden en hier en daar snijd ik te weinig de bochten af de snelle jongens rijd veel meer over de curbs ipv er rond zoals mij.
Maar toch blij met 1.20.6 beste tijd dat ik er al gereden heb was 1.18.6 op gsx-r1000 de snelste die dag reed 1.14.
 
Vandaag ook Mettet gedaan.
Eerste sessies vrij koud en niet verder geraakt dan 1.14.4 voor de middagpauze.
Motor voelde opzich redelijk goed maar rijden ging niet zo lekker.
In de middag redelijk wat geregend en de eerste na de middag over geslaan de 2e wel gereden op opdrogende baan weer 1.14
De sessie erna iets verbeterd maar nog altijd een 1.14 de laatste sessie begon ik eindelijk wat meer men draai te vinden vooral snelle linkse ging beter en wat later remmen hier en daar.
1.13.2 en 6 rondes na elkaar 1.13 gereden begint te lukken.
Reed na de middag met een metzeler K3 achter want de rosso Corsa 2 had meer dan zen beste tijd gehad.
Voorlopig slijt die echt supermooi.
Vooraan nog de Rosso Corsa 2.

Hoop dat ze in de winterstop Mettet wel nieuw laagje asfalt geven want in de laatste bocht en de bocht voor de corkscrew liggen redelijk wat diepe putten op de ideale lijn is toch iedere keer spannend om over te rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan