Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

Hey,
Heb jullie inderdaad al een paar keer gezien 8-)
Voorlopig maakt de mijne wel heel weinig DB (blok op eerst circuitdag van dit seizoen kapot gelopen)
Heb ook een Leovinci uitlaat. Bij mij is die db-killer wel heel lang en je voelt het vermogensverlies zelf goed :-)
Wel nog nooit problemen op Mettet gehad, statisch is het altijd op het randje.
In mijn circuitkuip hangt er wel geluidsisolatie (weet wel niet of dit veel helpt :-) )

Nog een foto van mijn vervangmoto (Street RS 2020) 8-) zit toch ook wat in dezelfde familie en wordt misschien wel nog eens omgebouwd naar een Daytona
Bekijk bijlage 1645148
Ik zou hem zo houden 🤗
 
Hey,
Heb jullie inderdaad al een paar keer gezien 8-)
Voorlopig maakt de mijne wel heel weinig DB (blok op eerst circuitdag van dit seizoen kapot gelopen)
Heb ook een Leovinci uitlaat. Bij mij is die db-killer wel heel lang en je voelt het vermogensverlies zelf goed :-)
Wel nog nooit problemen op Mettet gehad, statisch is het altijd op het randje.
In mijn circuitkuip hangt er wel geluidsisolatie (weet wel niet of dit veel helpt :-) )

Nog een foto van mijn vervangmoto (Street RS 2020) 8-) zit toch ook wat in dezelfde familie en wordt misschien wel nog eens omgebouwd naar een Daytona
Bekijk bijlage 1645148
We zijn gemakkelijk te spotten want we rijden nog niet zo snel ;-)
Je motor komt me ook bekend voor. Denk dat we je op mettet al tegen gekomen zijn?

Een street omzetten naar daytona is in ieder geval te doen: ;)

 
Afgelopen maandag "lesgegeven" op Assen. :]

Daytona975-Assen.jpg


Daytona675-Assent.jpg
 
...

Deze week zijn er ook circuit kuipen binnen gekomen. Moest iemand tips hebben van waar jullie bvb het zekeringkastje naartoe verhuzien, is dit zeker welkom ;-)
...
Ik heb met behulp van een street triple kabelboom het hele zooitje naar bovenop de airbox verhuist, hier 2 links met hoe het ongeveer gaat.
Street Triple to Daytona wiring harness transplant
Custom build of a 2006 Triumph Daytona 675

Als je niet bang bent voor kabeltjes en elektra werk dan is het een dagje werk. Houd er rekening mee dat je toch ergens moet knippen/solderen omdat net die ene stekker niet klopt. Ook TuneEcu bij de hand hebben (werkend) zodat je die stomme kleppen (exup en en intake) kan uitzetten, anders rijd je met een permanente foutmelding je rondjes.
 
Ik heb met behulp van een street triple kabelboom het hele zooitje naar bovenop de airbox verhuist, hier 2 links met hoe het ongeveer gaat.
Street Triple to Daytona wiring harness transplant
Custom build of a 2006 Triumph Daytona 675

Als je niet bang bent voor kabeltjes en elektra werk dan is het een dagje werk. Houd er rekening mee dat je toch ergens moet knippen/solderen omdat net die ene stekker niet klopt. Ook TuneEcu bij de hand hebben (werkend) zodat je die stomme kleppen (exup en en intake) kan uitzetten, anders rijd je met een permanente foutmelding je rondjes.
Thx voor de tip, ik ga dit even doorlezen!
Stock kuipen er af en circuit kuipen er op staat voor dit weekend op het programma.

Rijden jullie eigenlijk met tank covers of overspuiten jullie gewoon de originele tank?
 
Rijden jullie eigenlijk met tank covers of overspuiten jullie gewoon de originele tank?
Ik heb een kuipset van aliexpress :X en daar een andere tank bij gezocht.
Boonstra had toen toevallig een witte, van een StreetTriple met schade (paar kleine deukjes). O-)
 
Nieuw koelvloeistof expansie tankje zit er op, quickshifter geïnstalleerd en kuipen geplaatst.
Blijkbaar wel een OEM kont ontvangen ipv een racekont, dat moeten we dus nog even uitzeoeken :?

Zonet ook een originele reserve einddemper binnen gekregen van boonstra (belachelijk snel geleverd, vrijdagmiddag besteld, deze morgen al ontvangen in België)

Nu nog stickers en een witte tank/spatbord ;)

6fa94c55-62a8-43e0-98ba-629cd61f33fc.jpg
 
Nog even een ander vraagje, welke remblokken gebruiken jullie op de daytona's (en zijn jullie er tevreden van ;) )?
 
Ik heb M50 klauwen en heb eerder Brembo RC, SBS race sintered gebruikt. Allebei prima.
Ik heb dit seizoen voor het eerst SBS dual sintered gestoken. Zijn duur, maar gaan ook langer mee. En wauw! dat is een wereld van verschil, heel veel bite en heel goed doseerbaar. Super blij mee.
 
Nog even een ander vraagje, welke remblokken gebruiken jullie op de daytona's (en zijn jullie er tevreden van ;) )?

Ferodo sinter road/grip.
Werken perfect met mijn tempo,en een stuk sneller ook.
Kun je ook heel gedoseerd hard de bochten mee in remmen.
Neem in ieder geval geen carbon.
Remmen slecht in het nat.
 
Laatst bewerkt:
Kijk uit met het eventueel regelmatig wisselen van de demper,bij het origineel is een soort van poreuze koolstof mof gemonteerd die nogal gevoelig is voor abreken/afbrokkelen.
Ik denk dat je helderziende bent want bij het verwijderen van de uitlaat (voorzichtig gezien je voorspelling) was die koolstof mof reeds gebroken.
We hebben hem gewoon samen gekleefd met plakband en er terug ingestopt want volgens mij was hij al gebarsten ;)

Enig idee waar we er zo ééntje op reserve kunnen bestellen?
Grts
 
Ik denk dat je helderziende bent want bij het verwijderen van de uitlaat (voorzichtig gezien je voorspelling) was die koolstof mof reeds gebroken.
We hebben hem gewoon samen gekleefd met plakband en er terug ingestopt want volgens mij was hij al gebarsten ;)

Enig idee waar we er zo ééntje op reserve kunnen bestellen?
Grts
Ervaring 🥺

Bestellen weet ik zo 1,2,3 niet,dealer?
Aluminium tape zou beter zijn,smelt namelijk niet.
Overigens is de mof van de demper dezelfde als die van het spuitstuk/collector.
 
Ik denk dat je helderziende bent want bij het verwijderen van de uitlaat (voorzichtig gezien je voorspelling) was die koolstof mof reeds gebroken.
We hebben hem gewoon samen gekleefd met plakband en er terug ingestopt want volgens mij was hij al gebarsten ;)

Enig idee waar we er zo ééntje op reserve kunnen bestellen?
Grts

Vermoedelijk onderdeeltje 6?
"Gasket Exhaust header" T2202115
 
 
Vorige week met circuitschool reed ik met m'n Striple in dezelfde groep als een Daytona 675 waarmee ik nog aardig heb lopen battlen in 1 sessie.

De Racetorx gear shift support is trouwens echt een aanrader: hij gaat duidelijk merkbaar beter door de versnellingen.
 
Helaas onderuit gegaan gisteren op assen. Heb altijd nog met de originele kuipen gereden. Ben nu van plan om circuitkuipen erop te zetten. Met welke kuipen hebben jullie goede ervaringen en zijn er nog bepaalde zaken om rekening mee te houden?

is dit wat? : Triumph Daytona 675 2006 - 2012

Thanks
 
Helaas onderuit gegaan gisteren op assen. Heb altijd nog met de originele kuipen gereden. Ben nu van plan om circuitkuipen erop te zetten. Met welke kuipen hebben jullie goede ervaringen en zijn er nog bepaalde zaken om rekening mee te houden?

is dit wat? : Triumph Daytona 675 2006 - 2012

Thanks
Oh da’s wel zuur. Zelf helemaal okee?

Ik heb goede ervaring met…. durf ik dit te plaatsen? Ja ik durf het... deze:

Edit: in twee jaar tijd wel een stuk duurder geworden.
 
Laatst bewerkt:
Thanks, ff naar kijken. Ja zelf niks gelukkig. Op een deuk in m'n ego na dan. Bij duikersloot heb ik volgens mij tegelijkertijd ingestuurd en gas bij gegeven. super dom. Kleine highsider tot gevolg.
 
Helaas onderuit gegaan gisteren op assen. Heb altijd nog met de originele kuipen gereden. Ben nu van plan om circuitkuipen erop te zetten. Met welke kuipen hebben jullie goede ervaringen en zijn er nog bepaalde zaken om rekening mee te houden?

is dit wat? : Triumph Daytona 675 2006 - 2012

Thanks
Ricambi Weiss is dik ok, gezien de prijs.
Pasvorm niet geweldig,doch betrouwbaar en snelle levering.
Kun je rustig aanschaffen
 
Ricambi Weiss kuip gespoten met action antraciet spuitbus 🤗
IMG_20210610_191649.jpg
IMG_20210610_191707.jpg
IMG_20210610_191749.jpg
IMG_20210610_191732.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan