br210
MF'er
Nice Heb je de tankcover ook? En blijft die wel lekker vast zitten?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helaas onderuit gegaan gisteren op assen. Heb altijd nog met de originele kuipen gereden. Ben nu van plan om circuitkuipen erop te zetten. Met welke kuipen hebben jullie goede ervaringen en zijn er nog bepaalde zaken om rekening mee te houden?
Ik heb net als tarwetijger de Ali route genomen, maar dan direct met de seller zelf (dus zonder ali) een custom op racekuipen laten doen (ze rekende $700 wat iets minder is dan €600 inclusief spuiten en porto.Helaas onderuit gegaan gisteren op assen. Heb altijd nog met de originele kuipen gereden. Ben nu van plan om circuitkuipen erop te zetten. Met welke kuipen hebben jullie goede ervaringen en zijn er nog bepaalde zaken om rekening mee te houden?
is dit wat? : Triumph Daytona 675 2006 - 2012
Thanks
Nice Heb je de tankcover ook? En blijft die wel lekker vast zitten?
P.s. clip-on links en koppelingshendel is ook kapot. Plan was om ooit nog andere clip-ons te monteren waardoor ik ze verder naar buiten kan zetten. Echter zie ik met die dingen ook door de bomen het bos niet meer. Welke clip-ons raden jullie aan? Ik hoef ze denk ik niet heel veel hoger, maar wel wat verder naar buiten.
Wilde gisteren even checken hoeveel tanden mijn voorste tandwiel had en ik zag dit. Idd niet slecht om even na te kijken dus ;-) Die overgeplooide spacer had de moer er gelukkig opgehouden.Ook geplaatst in normale daytona 675 forum:
Was vandaag een stukje rijden: opeens geen aandrijving meer, blok liep nog wel. In elke versnelling leek de motor wel in de neutraal te staan. Motor aan de kant, opgehaald door vriend met bus.
Wat bleek nou: de moer van het voortandwiel was eraf gelopen. Volgens verschillende andere fora ben ik niet de enige met een Triumph triple die dit overkomen is.
Ben de ring en moer kwijtgeraakt en heb volgende week een circuitdag staan. Heeft iemand nog een ring en moer van voortandwiel Daytona 675 liggen die ik kan overnemen? Heb zelf een '06
Dank alvast!
P.s. kleine tip: check jullie eigen voortandwielmoer ook eens
Ik geloof dat bij mijn 2007 brommer de drijfstang(lager?) het begeven heeft. Akelig geluid, nog geen uncontained damage.M’n fiets staat in NL maar ik woon in het buitenland, dus kan het blok ook niet echt zelf ff uit elkaar halen (afgezien dat ik ook niet zó handig ben met sleutelen).
Als iemand nog een goed lopend 1e generatie blok voorbij ziet komen, let me know. Dan kan ik weer terugbouwen naar straatfiets en verkopen, want het is nog supernette fiets eigenlijk.
Zonde, want ik begon net heel veel plezier te beleven aan de Triumph op het circuit. Moet dus opzoek naar een andere circuitfiets, maar ben nu even Triumph-zuur
Heb vernomen dat de 2006-2008 drijfstangen een vaker voorkomende circuit voorval zijn, dus dan zou het een kwestie van tijd zijn voordat het weer gebeurd. Of ik moet 2009 drijfstangen/krukas gaan vinden, maar voor die montage moet ook het hele blok eruit, dus dan wordt het een kwestie van kosten/baten.Waarom zou je de moeite doen en dan er niet zelf op verder rijden?
Nou ik denk dat dat wel meevalt.Heb vernomen dat de 2006-2008 drijfstangen een vaker voorkomende circuit voorval zijn, dus dan zou het een kwestie van tijd zijn voordat het weer gebeurd. Of ik moet 2009 drijfstangen/krukas gaan vinden, maar voor die montage moet ook het hele blok eruit, dus dan wordt het een kwestie van kosten/baten.
Nou, die spanningsregelaar weet ik toevallig alles van.Nou ik denk dat dat wel meevalt.
..de spanningsregelaars de geest geven etc.... 8< veel is bangmakerij.
De mijne is ook van 2007 en (voor mijn tijd) kapot gelopen. Mijn voorganger heeft het blok volgens 2009 spec door Roke opnieuw op laten bouwen. Zeker met circuit gebruik als doel, zou dat een mooie oplossing voor jou kunnen zijn denk ik.
Nou, die spanningsregelaar weet ik toevallig alles van.
De dealers zullen echt niet goedkoop zijn.Ik zal eens contact opnemen met Roke en vragen naar wat de mogelijkheden zijn.
Naast dat ik de Daytona echt perfect vindt, is de 600cc markt niet te doen kwa vraagprijzen momenteel. En ik wil eigenlijk geen 1000 op t circuit, dus als er een betaalbare mogelijkheid is om met Daytona verder te gaan, dan graag!
Hier ook OEM QS maar met standaard rearsets laatste keer op Assen ook issues.Bij mijn Street 675 2010 had ik laatst op Assen schakel-issues: de quickshifter schakelde regelmatig lomp. Aan het eind van 2 sessies begon ook het schakelpedaal een beetje "lubberig" aan te voelen bij terugschakelen, alsof er iets loszat met veel speling.
Ik heb een Triumph QS, een Triumph/Arrow remschakelset en een Racetorx shift support geïnstalleerd. Ik ga dat binnenkort eens loshalen en controleren aan de buitenkant.
Weet iemand of dit iets bekends is? Ik ga hem voor de zekerheid in de winter door de dichtsbijzijnde Triumph-dealer met testbank laten controleren.
+10 dagen per jaar lukt ook prima hoor.Hier ook OEM QS maar met standaard rearsets laatste keer op Assen ook issues.
Bij mij onderbrak qs wel gas maar niet schakelen. Als ik het met heel veel overtuiging doe is het geen probleem. Weet zelf ook niet wat het issue is. Zat dus zelf te kijken naar de shift support.
Wel lees ik regelmatig terug dat die Arrow rearsets vaker issues geven met afstelling. Daarom in mijn zoektocht nog niet uit welke set het moet worden.
@Nosig ik weet niet waar je woont maar het kan ook wel uit om een lage km Daytona uit Duitsland of UK te halen. Blok overlepelen en alle onderdelen los te verkopen.
Wielen en mooie kuipsets en veringdelen leveren nog wel geld op.
Volgens mij valt de betrouwbaarheid ook nog wel mee en kun je prima paar circuitdagen per jaar op een standaard blok rijden.
Kaz
Ik geloof dat bij mijn 2007 brommer de drijfstang(lager?) het begeven heeft. Akelig geluid, nog geen uncontained damage.M’n fiets staat in NL maar ik woon in het buitenland, dus kan het blok ook niet echt zelf ff uit elkaar halen (afgezien dat ik ook niet zó handig ben met sleutelen).
Als iemand nog een goed lopend 1e generatie blok voorbij ziet komen, let me know. Dan kan ik weer terugbouwen naar straatfiets en verkopen, want het is nog supernette fiets eigenlijk.
Zonde, want ik begon net heel veel plezier te beleven aan de Triumph op het circuit. Moet dus opzoek naar een andere circuitfiets, maar ben nu even Triumph-zuur
He man! Ja klopt, dat was ik. Heb gelukkig nog 2 sessies op de motor van een goede maatje mogen rijden.Stukgelopen 27 september CPZ? Dan heb ik je gesproken. Ik zou het blok open trekken en andere krukas erin is de goedkoopste oplossing.