Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

P.s. clip-on links en koppelingshendel is ook kapot. Plan was om ooit nog andere clip-ons te monteren waardoor ik ze verder naar buiten kan zetten. Echter zie ik met die dingen ook door de bomen het bos niet meer. Welke clip-ons raden jullie aan? Ik hoef ze denk ik niet heel veel hoger, maar wel wat verder naar buiten.
 
Verder naar buiten kunnen alle clip-ons, dwz. je draait ze verder naar voren. Verder naar voren kan ook met dezelfde hoek, dan moet je een andere offset nemen. En soms kun je de hoek omlaag ook nog kiezen of verstellen, maar 7 graden omlaag is redelijk standaard.

PP tuning heeft alle soorten en maten en is goed spul.
 
Helaas onderuit gegaan gisteren op assen. Heb altijd nog met de originele kuipen gereden. Ben nu van plan om circuitkuipen erop te zetten. Met welke kuipen hebben jullie goede ervaringen en zijn er nog bepaalde zaken om rekening mee te houden?

Ik heb goede dingen gelezen over kruise uk, alleen zelf geen ervaring mee. Op Facebook zag ik een kortingscode voor 15%

 
Helaas onderuit gegaan gisteren op assen. Heb altijd nog met de originele kuipen gereden. Ben nu van plan om circuitkuipen erop te zetten. Met welke kuipen hebben jullie goede ervaringen en zijn er nog bepaalde zaken om rekening mee te houden?

is dit wat? : Triumph Daytona 675 2006 - 2012

Thanks
Ik heb net als tarwetijger de Ali route genomen, maar dan direct met de seller zelf (dus zonder ali) een custom op racekuipen laten doen (ze rekende $700 wat iets minder is dan €600 inclusief spuiten en porto.

2 weken terug binnen, nog geen tijd gehad voor montage maar ziet er al wel strak uit (haast zonde om te monteren _O- )

Sportfairings.com triumph-racing-kits

De huidige set komt bij Motovision vandaan en is vermoedelijk sebimoto. Die past niet lekker en kwam getordeerd binnen. Na eerste montage maar besloten geen geld in spuiten te stoppen (wat te zien is :+
 
Laatst bewerkt:
Nice👍 Heb je de tankcover ook? En blijft die wel lekker vast zitten?

Ja tankcover ook,zit als gegoten,maar geet wel krassen op je tank.
Of je moet heel voorzichtig doen en het e.e.a. afplakken.
Mijn tank is 1 deuk dus dat maakt niet meer uit 😇
Alleen tankdop gat is krap aan,waardoor de dop wat moeilijker opengaat.
 
Laatst bewerkt:
P.s. clip-on links en koppelingshendel is ook kapot. Plan was om ooit nog andere clip-ons te monteren waardoor ik ze verder naar buiten kan zetten. Echter zie ik met die dingen ook door de bomen het bos niet meer. Welke clip-ons raden jullie aan? Ik hoef ze denk ik niet heel veel hoger, maar wel wat verder naar buiten.

Ik heb vortex https://www.vortexracing.com/product/0-degree-kit/ 7 graden versie.
Maar ook deze ,alleen nog niet gemonteerd maar is mooi en gaaf spul.


Let op ,ik denk dat je de 43 mm moet hebben,nameten!!

heb wel het idee dat deze ook veel goedkoper bij ali te krijgen zijn.
Al is deze prijs ook niet verkeerd.

Het kuipwerk van deze site komt volgens mij,bijna zeker,ook van ricambi
vergelijk de foto's maar eens,en dan het prijsverschil 🤔
 
Laatst bewerkt:
Ook geplaatst in normale daytona 675 forum:

Was vandaag een stukje rijden: opeens geen aandrijving meer, blok liep nog wel. In elke versnelling leek de motor wel in de neutraal te staan. Motor aan de kant, opgehaald door vriend met bus.

Wat bleek nou: de moer van het voortandwiel was eraf gelopen. Volgens verschillende andere fora ben ik niet de enige met een Triumph triple die dit overkomen is.

Ben de ring en moer kwijtgeraakt en heb volgende week een circuitdag staan. Heeft iemand nog een ring en moer van voortandwiel Daytona 675 liggen die ik kan overnemen? Heb zelf een '06

Dank alvast!

P.s. kleine tip: check jullie eigen voortandwielmoer ook eens
Wilde gisteren even checken hoeveel tanden mijn voorste tandwiel had en ik zag dit. Idd niet slecht om even na te kijken dus ;-) Die overgeplooide spacer had de moer er gelukkig opgehouden.
 

Bijlagen

  • VID_20211009_110817.mp4
    4,8 MB
Laatst bewerkt:
Ik geloof dat bij mijn 2007 brommer de drijfstang(lager?) het begeven heeft. -O- Akelig geluid, nog geen uncontained damage.M’n fiets staat in NL maar ik woon in het buitenland, dus kan het blok ook niet echt zelf ff uit elkaar halen (afgezien dat ik ook niet zó handig ben met sleutelen).

Als iemand nog een goed lopend 1e generatie blok voorbij ziet komen, let me know. Dan kan ik weer terugbouwen naar straatfiets en verkopen, want het is nog supernette fiets eigenlijk.

Zonde, want ik begon net heel veel plezier te beleven aan de Triumph op het circuit. Moet dus opzoek naar een andere circuitfiets, maar ben nu even Triumph-zuur ;(
 
Ik geloof dat bij mijn 2007 brommer de drijfstang(lager?) het begeven heeft. -O- Akelig geluid, nog geen uncontained damage.M’n fiets staat in NL maar ik woon in het buitenland, dus kan het blok ook niet echt zelf ff uit elkaar halen (afgezien dat ik ook niet zó handig ben met sleutelen).

Als iemand nog een goed lopend 1e generatie blok voorbij ziet komen, let me know. Dan kan ik weer terugbouwen naar straatfiets en verkopen, want het is nog supernette fiets eigenlijk.

Zonde, want ik begon net heel veel plezier te beleven aan de Triumph op het circuit. Moet dus opzoek naar een andere circuitfiets, maar ben nu even Triumph-zuur ;(

Waarom zou je de moeite doen en dan er niet zelf op verder rijden?
 
Waarom zou je de moeite doen en dan er niet zelf op verder rijden?
Heb vernomen dat de 2006-2008 drijfstangen een vaker voorkomende circuit voorval zijn, dus dan zou het een kwestie van tijd zijn voordat het weer gebeurd. Of ik moet 2009 drijfstangen/krukas gaan vinden, maar voor die montage moet ook het hele blok eruit, dus dan wordt het een kwestie van kosten/baten.
 
Heb vernomen dat de 2006-2008 drijfstangen een vaker voorkomende circuit voorval zijn, dus dan zou het een kwestie van tijd zijn voordat het weer gebeurd. Of ik moet 2009 drijfstangen/krukas gaan vinden, maar voor die montage moet ook het hele blok eruit, dus dan wordt het een kwestie van kosten/baten.
Nou ik denk dat dat wel meevalt.
Ja ik heb het 1 keer gehad,drijfstang door het carter. (ik heb 2 daytona's) maar dat was mijn eigen schuld en een lang verhaal.
Ik heb vernomen dat de oliekoelers klappen ,de spanningsregelaars de geest geven etc....alleen ik heb het nog nooit gehad,veel is bangmakerij.
Mijn persoonlijke overtuiging is : hou het oliepeil hoog,originele oliepeilstok is te lang en bij en het is een betrouwbare motor .
Sinds dit jaar heb ik er volsyntheet 10W60 inzitten ,ja 10W60.
Dit op aanraden van roke,die er mee race-den,dikker olie geeft een sterkere filmlaag.
 
De mijne is ook van 2007 en (voor mijn tijd) kapot gelopen. Mijn voorganger heeft het blok volgens 2009 spec door Roke opnieuw op laten bouwen. Zeker met circuit gebruik als doel, zou dat een mooie oplossing voor jou kunnen zijn denk ik.

Nou ik denk dat dat wel meevalt.
..de spanningsregelaars de geest geven etc.... 8< veel is bangmakerij.
Nou, die spanningsregelaar weet ik toevallig alles van. B|
 
De mijne is ook van 2007 en (voor mijn tijd) kapot gelopen. Mijn voorganger heeft het blok volgens 2009 spec door Roke opnieuw op laten bouwen. Zeker met circuit gebruik als doel, zou dat een mooie oplossing voor jou kunnen zijn denk ik.


Nou, die spanningsregelaar weet ik toevallig alles van. B|

Ik heb nog een heel blok in onderdelen liggen daar is wel de krukas,drijfstang en cilinderblok/carter van kapot,misschiem kan ik daar onderdelen van halen bij stukken.
Maar ik steek geen geld meer in die fiets,ik heb trouwens ook andere prioriteiten als alleen die brommer.
Ik rij namelijk ook met een ZXR 400 ,met net zoveel plezier,en om en om.
Daar het dan om een handvol dagen,per jaar, voor de daytona gaat is me dat de moeite niet.
Wat ik met het spanningsregelaar verhaal vooral wil vertellen is dat er een hoop paniekzaaierij is dat iedereen van elkaar overneemt.
De handel en motorzaken zijn er goed mee met al dat ombouwen en onderdelen.
 
Ik zal eens contact opnemen met Roke en vragen naar wat de mogelijkheden zijn.

Naast dat ik de Daytona echt perfect vindt, is de 600cc markt niet te doen kwa vraagprijzen momenteel. En ik wil eigenlijk geen 1000 op t circuit, dus als er een betaalbare mogelijkheid is om met Daytona verder te gaan, dan graag!
 
Ik zal eens contact opnemen met Roke en vragen naar wat de mogelijkheden zijn.

Naast dat ik de Daytona echt perfect vindt, is de 600cc markt niet te doen kwa vraagprijzen momenteel. En ik wil eigenlijk geen 1000 op t circuit, dus als er een betaalbare mogelijkheid is om met Daytona verder te gaan, dan graag!
De dealers zullen echt niet goedkoop zijn.
Zelf onderdelen kopen en met eventueel een monteur die zwart bijwerkt de revisie doen.
Al kan dan goedkoop, duurkoop worden indien de revisie niet goed uitgevoerd wordt.
Ik wens je veel wijsheid, geld kosten doet het altijd in jouw geval.
Die 1000 krijg je ook niet voor niks.
Ga je dan eerst deze reviseren en koopt je een 1000 ben je ook een hoop geld kwijt.
Vraag je daarbij af ,hoe vaak maak je gebruik van een fiets,wat is je doel en is dat al dat geld waard.??
In al die jaren dat ik motor rij, was veel niet al die investerinegen waard,los van dat een hobby geld ,mag kosten.

Ib ben weer wel bereid om flink wat geld in mijn moto morini straatfiets te steken,dat ding geeft mij ontzettend veel voldoening en plezier
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn Street 675 2010 had ik laatst op Assen schakel-issues: de quickshifter schakelde regelmatig lomp. Aan het eind van 2 sessies begon ook het schakelpedaal een beetje "lubberig" aan te voelen bij terugschakelen, alsof er iets loszat met veel speling.

Ik heb een Triumph QS, een Triumph/Arrow remschakelset en een Racetorx shift support geïnstalleerd. Ik ga dat binnenkort eens loshalen en controleren aan de buitenkant.

Weet iemand of dit iets bekends is? Ik ga hem voor de zekerheid in de winter door de dichtsbijzijnde Triumph-dealer met testbank laten controleren.
 
Bij mijn Street 675 2010 had ik laatst op Assen schakel-issues: de quickshifter schakelde regelmatig lomp. Aan het eind van 2 sessies begon ook het schakelpedaal een beetje "lubberig" aan te voelen bij terugschakelen, alsof er iets loszat met veel speling.

Ik heb een Triumph QS, een Triumph/Arrow remschakelset en een Racetorx shift support geïnstalleerd. Ik ga dat binnenkort eens loshalen en controleren aan de buitenkant.

Weet iemand of dit iets bekends is? Ik ga hem voor de zekerheid in de winter door de dichtsbijzijnde Triumph-dealer met testbank laten controleren.
Hier ook OEM QS maar met standaard rearsets laatste keer op Assen ook issues.

Bij mij onderbrak qs wel gas maar niet schakelen. Als ik het met heel veel overtuiging doe is het geen probleem. Weet zelf ook niet wat het issue is. Zat dus zelf te kijken naar de shift support.

Wel lees ik regelmatig terug dat die Arrow rearsets vaker issues geven met afstelling. Daarom in mijn zoektocht nog niet uit welke set het moet worden.

@Nosig ik weet niet waar je woont maar het kan ook wel uit om een lage km Daytona uit Duitsland of UK te halen. Blok overlepelen en alle onderdelen los te verkopen.

Wielen en mooie kuipsets en veringdelen leveren nog wel geld op.
Volgens mij valt de betrouwbaarheid ook nog wel mee en kun je prima paar circuitdagen per jaar op een standaard blok rijden.

Kaz
 
Hier ook OEM QS maar met standaard rearsets laatste keer op Assen ook issues.

Bij mij onderbrak qs wel gas maar niet schakelen. Als ik het met heel veel overtuiging doe is het geen probleem. Weet zelf ook niet wat het issue is. Zat dus zelf te kijken naar de shift support.

Wel lees ik regelmatig terug dat die Arrow rearsets vaker issues geven met afstelling. Daarom in mijn zoektocht nog niet uit welke set het moet worden.

@Nosig ik weet niet waar je woont maar het kan ook wel uit om een lage km Daytona uit Duitsland of UK te halen. Blok overlepelen en alle onderdelen los te verkopen.

Wielen en mooie kuipsets en veringdelen leveren nog wel geld op.
Volgens mij valt de betrouwbaarheid ook nog wel mee en kun je prima paar circuitdagen per jaar op een standaard blok rijden.

Kaz
+10 dagen per jaar lukt ook prima hoor.
Laatste 2 jaar door covid en zxr,de helft.
En nee, sparen doe hem niet,warm : naar de begrenzer.
 
Ik geloof dat bij mijn 2007 brommer de drijfstang(lager?) het begeven heeft. -O- Akelig geluid, nog geen uncontained damage.M’n fiets staat in NL maar ik woon in het buitenland, dus kan het blok ook niet echt zelf ff uit elkaar halen (afgezien dat ik ook niet zó handig ben met sleutelen).

Als iemand nog een goed lopend 1e generatie blok voorbij ziet komen, let me know. Dan kan ik weer terugbouwen naar straatfiets en verkopen, want het is nog supernette fiets eigenlijk.

Zonde, want ik begon net heel veel plezier te beleven aan de Triumph op het circuit. Moet dus opzoek naar een andere circuitfiets, maar ben nu even Triumph-zuur ;(

Stukgelopen 27 september CPZ? Dan heb ik je gesproken. Ik zou het blok open trekken en andere krukas erin is de goedkoopste oplossing.
 
Stukgelopen 27 september CPZ? Dan heb ik je gesproken. Ik zou het blok open trekken en andere krukas erin is de goedkoopste oplossing.
He man! Ja klopt, dat was ik. Heb gelukkig nog 2 sessies op de motor van een goede maatje mogen rijden.

Kwestie van een krukas vinden (nieuw kosten ze 1100,- :X). En ik moet het blok laten open trekken.
 
De eerste winterklusjes zijn gereed. Directe remleidingen laten monteren en remklauwen laten reviseren. Beschadigde remhendel vervangen.

Bandjes voor volgend seizoen zijn binnen. Weer TD Slick van Metzeler. Uitstaand is het controleren van het brandstofpompfilter. Ik heb een nieuwe via Ebay.
 

Bijlagen

  • 7432B0F8-FE3D-488C-8F74-14FF5E7A03D5.jpeg
    7432B0F8-FE3D-488C-8F74-14FF5E7A03D5.jpeg
    51,8 KB · Weergaven: 23
  • CD077894-14EA-406D-BDA0-2C01E85E1436.jpeg
    CD077894-14EA-406D-BDA0-2C01E85E1436.jpeg
    43 KB · Weergaven: 25
  • D07052ED-9144-4149-B195-3EF4AF0E2581.jpeg
    D07052ED-9144-4149-B195-3EF4AF0E2581.jpeg
    34,5 KB · Weergaven: 23
Lekker bezig Ruud!

Is er iemand hier die ervaring heeft met het uitbouwen van ABS bij een 2013+ model? Lees dat het electronisch gezeur oplevert en dat daar ook kits voor zijn om je ECU voor de gek te houden maar kan het nog niet helemaal goed vinden op ons internetje
 
Vanaf 2013 is het lastiger om de ABS uit te schakelen dan op oudere modellen. Er zijn een paar opties:
1. de ABS ring van het voorwiel afhalen, dan is hij uit. Je hebt dan geen snelheidsaanduidin meer en je houdt het extra volume in de remleidingen naar de ABS pomp.
2. ABS pomp afdoppen, oude leidingen verwijderen en directe leidingen monteren. Je moet de ABS pomp (altijd) ingeplugd laten zitten, anders start de motor niet. Deze route heb ik genomen voor mijn 765RS.
3. Race ECU en kabelboom, dit is het meeste werk en duur, maar je raakt wel het gewicht van ABS systeem kwijt.
 
Hi Ruud, dank voor je reactie. Ik zoek naar de oplossing 2b eigenlijk. Dus alles eruit, incl pomp en een methode om de ECU te laten denken dat de pomp er nog in zit. Race ecu / boom is het niet waard.
 
Terug
Bovenaan Onderaan