Racen op een daytona 675(650)2006 en verder

@robinjohnson623 nette tijden heb je gereden op Zandvoort! :t
Na 1 sessie VR medium ben ik geswitched naar de snelste licentiehouders groep. Ik bungelde wat onderaan op de lijst met rondetijden maar het rijden ging een stuk beter.
De 675 is een fijne brommer :]
 
@robinjohnson623 nette tijden heb je gereden op Zandvoort! :t
Na 1 sessie VR medium ben ik geswitched naar de snelste licentiehouders groep. Ik bungelde wat onderaan op de lijst met rondetijden maar het rijden ging een stuk beter.
De 675 is een fijne brommer :]

Aaah ja ik zag jouw al rijden, vond wel leuk om een keer een andere Daytona in de groep te hebben. Dag mooi afgesloten met een 1:59,0!
Heel heel tevreden mee
 
Aaah ja ik zag jouw al rijden, vond wel leuk om een keer een andere Daytona in de groep te hebben. Dag mooi afgesloten met een 1:59,0!
Heel heel tevreden mee
Daar kan ik niet tegen op maar ik ben ook best blij met 2:01,6. :)
ABFH8033 -rsz-motorsport-26-6-20.jpg
 
Met "mijn" oude bandjes? Of inmiddels al vervangen?
Heb ik banden van jou gekocht?
Pirelli Diablo Rosso Corsa II heb ik er onder, had (heb) ik ook op mijn TRX.
Met de supercorsas BSB die er onder zaten bij aankoop ben ik meteen gecrashed dus die hoef ik voorlopig niet weer. :P
 
Ik heb twee sessies van Zandvoort van afgelopen vrijdag online gezet (helaas zonder geluid).
Sessie 4, dikke uitrem actie van @robinjohnson623 einde rechte stuk 😲


Sessie 5, een paar ronden opgereden met Jordy van 2TheExperience voor een paar tips en daarna mijn PR aangescherpt. Aan het einde komt @Roy "R"acing mij voorbij - met heel veel moeite natuurlijk... O-)

 
Ik heb twee sessies van Zandvoort van afgelopen vrijdag online gezet (helaas zonder geluid).
Sessie 4, dikke uitrem actie van @robinjohnson623 einde rechte stuk 😲


Sessie 5, een paar ronden opgereden met Jordy van 2TheExperience voor een paar tips en daarna mijn PR aangescherpt. Aan het einde komt @Roy "R"acing mij voorbij - met heel veel moeite natuurlijk... O-)


Leuke beelden, ziet er allemaal prima uit hoor @Tarwetijger

Altijd tof om ook jezelf terug te zien op camera, kwam zelfs rook van mijn achterband zo te zien 😅
 
IMG_20201013_161643_521.jpg


Mag dit ook hier? Geen Daytona, maar wel bijna. Deze is sinds kort in mijn bezit, ik heb er nog maar 3 sessies mee kunnen rijden dit seizoen. Het blok is nog standaard en mist t.o.v. de Daytona een pk of 20.
 
Wauw gaaf ding! Circuit only? En van een MSL-er geweest zo te zien?
Deze motor heeft nooit een kenteken gehad en is 100% voor circuutgebruik. De vorige eigenaar heeft ook veel borggaatjes geboord zodat hij al bijna helemaal ZAC-/OW cup-klaar was. Ik moest alleen kvs vervangen voor demiwater en wat extra borgdraad aanbrengen en ik kon een paar sessies meerijden in de ZAC 600 light.

De vorige eigenaar was instructeur bij MSL en heeft met deze motor een PR van 1:57 of 1:58 op het oude Zandvoort (nog van voor de vorige nieuwe asfaltlaag).
 
Hoi Jin,

Hoe is het met je aprillia? 🤗

Appie doet het prima! Nu 3 circuitdagen mee kunnen rijden, het gevoel begint te komen en de snelheid ook. Tot zover zeer tevreden! Het rechte stuur doet wonderen voor mensen met rugpijn!

Zonder Db-killer is het helemaal kippenvel maar, het is extreem klote om de db-killer er terug in te krijgen. Gemiddelde tijd, 10 minuten prutsen wegens bijna geen plaats om het vijsje te manoeuvreren... Vijs nu wat ingekort maar nog steeds gekloot. Voorlopig laat ik m derin zitten.
 
Beste Daytona racers,

Sindskort ben ik in het bezit van een Daytona 675 uit 2008.
Had een vraag over het verwijderen van cat en exup valve.
Ben van plan om dat deel te vervangen door een stuk rvs buis, dan de ecu laten afstellen.
Mijn vraag is of hij dan veel meer geluid gaat maken, of valt het mee?
Zal dit geluidsproblemen veroorzaken bijv. op Zolder?
De demper is origineel.
Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Sorry je eerste vraag helemaal over het hoofd gezien. Ja ik heb er eentje opgezet. Maar wat moet ik er over zeggen, doet keurig zijn werk!
Wat zijn die blauwe stoppers die je er bij hebt?
 
Laatst bewerkt:
Oja. Die zaten er bij de mijne niet bij. Ik meen ook ergens gelezen te hebben dat de KVS wel door moet kunnen lopen, dus ik heb het doorgelust, geloof ik.
Dan heb jij misschien de andere gekocht bij JHS, deze is van RaceSupport UK. Er schijnen wat kleine verschillen te zijn.

Op zich is het geen goedkoop dingetje, maar aan de andere kant is dit een stuk goedkoper dan een falende warmtewisselaar terwijl je probeert te genieten van je circuitdag, met potentieel risico van olielekkage (op de banen en op de baan) en motorblokschade.
 
Terug
Bovenaan Onderaan