Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Weer een gezicht bij een naam :t, leuk je even gesproken te hebben en knappe motor heb je ook! :]

Was voor mij de eerste keer op Spa, Eerste sessie was wel erg wennen, maar wat een gave baan om te rijden.
Begonnen met 3:08 in sessie 1, daarna af kunnen bouwen naar 2:55.4. Nog genoeg ruimte voor verbetering, maar voor een eerste keer zeker tevreden!

Wij hadden sessie 2 en sessie 5 een rode vlag, maar niet vrij vroeg in de sessie gelukkig.
Al met al prima vermaakt, volgend jaar maar weer een tripje Spa doen denk ik.
Idd, gezichten bij nicknames!? Altijd goed!

2.55 is echt niet verkeerd man, als ik op Speedhyves zit te scrollen zijn er legio's die dik boven de 3 minuten zitten te koekeloeren. Als we maar schik hebben gehad en alles heel is gebleven toch!? 👍
ik zat naar m'n tijden van vorig jaar te kijken (toen de 2e keer Spa) toen zat ik ook op 2.55.
Met de vernieuwde Eau Rouge / Radillon lijkt het me dat er nog sneller rond gegaan zou moeten worden dan vorig jaar, hij is een stuk sneller heb ik het idee. Ook hier is er dus nog zat ruimte voor verbetering, en weet ook wel waar ik alles bij elkaar aardig wat secondes laat liggen. Bochtensnelheid en op het gas zit wel goed. Voornamelijk heel veel later remmen. En last but not least, een kilootje of 20 kwijt zien te raken. 😇
Meer dan 20kg zou ook nog moeten kunnen, maar dat lukt me maar op 1 manier, iets met terminaal waar we nog maar heel wat jaartjes mee wachten. 🙈
Ik zeg maar zo, we zijn goed van onze anorexia bekomen... het is nog altijd een dagelijkse strijd! 🤣

Maargoed, over heel de dag gezien denk ik dat ik 2 rondjes heb gehad waar ik redelijk vrij kon rijden, voor de rest allemaal verkeer of gele vlaggen. Ik wil trouwens ook echt niet zeuren over de gele vlaggen! Puik gedaan juist want we konden toch alsnog doorrijden! Gebeurt het bijvoorbeeld op Zolder of CPZ dat er eentje aan de kant staat? Gewoon per direct rood.

Dat fietsje van jou staat er nog knapper bij dan de mijne hoor 😉, dus bij deze m'n complimenten dik retour!
Maar thnx! Een bats met Euro's, maar vooral ziel en zaligheid is erin gestoken!

Al met al, wat jij zegt, me prima vermaakt! Volgend jaar weer idd! 👍🏼👍🏼
 
Oh ja, effe "posen" 🤢🤣
 

Bijlagen

  • 70404781_0.jpg
    70404781_0.jpg
    213,4 KB · Weergaven: 25
heb je deze fotoeventi.com vandaan? zijn ze al te bestellen zie ze namelijk niet bij hun op de site
Ja, je kon ze na het inleveren van je transponder gelijk bekijken en bestellen. Ze stonden aan de linker zijkant van box 28.
Dat meisje achter de balie zei dat de foto's en zelfs filmpjes die ze geschoten hebben vanaf donderdag/vrijdag online zouden moeten staan.
 
Zo!

Gister nog een dagje Zolder mee kunnen pakken. Was de 3e dag op de GSX-R750, 2e dag op Zolder.

Ik had iets geschoven met de positie van de standaard stepjes. Beetje omhoog en een beetje naar achter. Nieuwe remblokken erin en het grootste verschil, nieuwe banden :9
Ik wilde heel graag eens voor het eerst slicks op m'n eigen motor, dus dat maar eens uitgezocht. Uiteindelijk een ste TD slicks van Metzeler aangeschaft, achterband 180/60 i.p.v. 180/55 dat er standaard op zit.
En dat laatste maakte nogal uit voor m'n gevoel, echt heel vet. Superbanden, tenminste het algehele niveau van grip lag veel hoger dan dat ik ooit had ervaren, insturen gaat veel gemakkelijker en sneller en je hebt gewoon opeens nog wat band over onder hellingshoek.

En die aanpassingen bij elkaar zorgen ervoor dat je opeens heel lekker rond gaat, de motor begint te wennen, de snelheid begint te wennen, voor het eerst in de snelle groep, goed gezelschap, dat soort dingen. En aan het eind van de dag zit je dan zomaar dik 5 seconde onder je PR:9
Heel cool hoe capabel een 22 jaar oude "standaard" sportmotorfiets eigenlijk is.

Kortom, top dag gehad, helaas één sessie flink ingekort vanwege een serieuze crash in bianchi, leek alsof er heel weinig snelheid uitgehaald was, in een streep rechtdoor tot einde grindbak. Bandenstapel moest zelfs gerepareerd worden '( dus dat zag er wat minder uit. Verder hebben we in twee sessies een rode vlag gehad zodat het hele veld door de pitstraat moet, maar we mochten ook gelijk de baan weer op. Achteraf blijkt dat ze dat doen om de aardappels die niet reageren op de zwarte vlag voor geluid van de baan te krijgen. En ik heb beide keren dezelfde motoren zien staan bij die actie:( dan negeer je dus gewoon meer dan 2 rondes een zwarte vlag met jouw nummer en daar dupeer je dan het hele veld mee.... Goeie actie van het circuit, maar dat diezelfde lui daar dan 2x staan bij zo'n actie is wel gek.

Later,

Loek

Owja, de bandjes waren ook heel mooi gesleten in mijn optiek, begonnen met 1,9 en 2,3 uit de warmers, uiteindelijk naar 1,7 en 2,2 gegaan. Vering is gewoon standaard, alleen een klein beetje aan de knopjes gedraaid. Dus die werkt ook nog prima :t

 
Laatst bewerkt:
Slofjes zien er zeer netjes uit voor een dagje Zolder... niks meer aan doen zou ik zeggen!
Bij mij wordt vooral op Zolder m'n rechterkant compleet opgevreten :X

Goed om te lezen dat je een lekker dagje heb gehad! 👍🏼 ik mag op 5 sept weer naar Zolder... maar eerst 10 aug Assen :]
 
Ja Zolder is killing voor de rechterkant van je banden. Deze rij ik zeker nog een dag zo. En dan omdraaien.
Kijken hoe lang ze meegaan...
 
Zo ik kom me ook weer als volwaardig member aanmelden hier 😉, heb een Suzuki gsxr 1000 k1 erbij gekocht voor geven van instructie en voor het rijden van een paar youngtimer wedstrijden zitten al best wel leuke spulletjes op en heb 1 en ander over kunnen zetten van de SRAD 750 die ik verkocht heb. Ben nu bezig met een things to do lijstje want het is natuurlijk nooit klaar😉🤣
20220717_151545.jpg
20220717_151627.jpg
20220717_153249.jpg
 
Zo ik kom me ook weer als volwaardig member aanmelden hier 😉, heb een Suzuki gsxr 1000 k1 erbij gekocht voor geven van instructie en voor het rijden van een paar youngtimer wedstrijden zitten al best wel leuke spulletjes op en heb 1 en ander over kunnen zetten van de SRAD 750 die ik verkocht heb. Ben nu bezig met een things to do lijstje want het is natuurlijk nooit klaar😉🤣Bekijk bijlage 1785039Bekijk bijlage 1785040Bekijk bijlage 1785041
Bij welke organisatie ga je rijden met een fiets uit 2001?
 
_O- ik suggereer helemaal niets. Ik was oprecht benieuwd aangezien ikzelf ook met youngtimer en classic racen bezig ben. En met mijn srad uit 1997 kan ik echt niet overal terecht.
dan heb ik je tekst verkeerd gelezen 😉, o.a artmotor.de organiseert wedstrijden dit jaar dan zij dat op Assen van 19-21 augustus. vorig jaar deed ik mee met mijn 1996 750 srad. Zij organiseren ook wedstrijden in Duitsland kijk maar eens op hun site. Klassikmoto.de was van 1-3 Juli op Assen werd best hard gereden met het "oude" spul
 
dan heb ik je tekst verkeerd gelezen 😉, o.a artmotor.de organiseert wedstrijden dit jaar dan zij dat op Assen van 19-21 augustus. vorig jaar deed ik mee met mijn 1996 750 srad. Zij organiseren ook wedstrijden in Duitsland kijk maar eens op hun site. Klassikmoto.de was van 1-3 Juli op Assen werd best hard gereden met het "oude" spul
:t ah ja die ken ik. Maar dit jaar viel de wedstrijd van klassikmoto op Assen samen met een wedstrijd van de IHRO op Schleiz.
Ik heb voor een x wat anders gekozen dan Assen en heb dus op Schleiz gereden. Daar heb ik geen spijt van, wat een mooi baantje.
 
:t ah ja die ken ik. Maar dit jaar viel de wedstrijd van klassikmoto op Assen samen met een wedstrijd van de IHRO op Schleiz.
Ik heb voor een x wat anders gekozen dan Assen en heb dus op Schleiz gereden. Daar heb ik geen spijt van, wat een mooi baantje.
Die had ik vorig? jaar met IDC wel willen rijden maar ging toen niet door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan