Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Zoals Robin eerder vd week aangaf.... maar net wat de gek ervoor geeft toch... 🤣

Maar thnx voor de tip, knippen en plakken foutje... vraagprijs is in de richting van 4000,-

P.s. er staat sinds vandaag ook een prachtig en tiptop in orde CBR600'tje te koop elders op het forum... 😉
 
Dag allen! Ik meld mij weer even. Inmiddels al heel wat circuitdagen gehad waaronder meerdere malen Assen en afgelopen weekend Ecuyers. Ik maak al lekker progressie. Sinds aanschaf van mijn GSX-R600 had ik veel roest in de koelvloeistof zitten. KVS was bruin in het overloop flesje. Het hele systeem is geflushed en nieuwe koelvloeistof in gedaan. Maar afgelopen weekend was de KVS weer donkerbruin. Voorheen heeft er water in gezeten tijdens races. Wat nu te doen? Gewoon laten zitten, nog een keer flushen of beter de oorzaak aanpakken... waterpomp vervangen o.i.d? Of kan dit verder geen kwaad? Ik ben redelijk nieuw hier in dus weet niet goed wat nu te doen.
 
Dag allen! Ik meld mij weer even. Inmiddels al heel wat circuitdagen gehad waaronder meerdere malen Assen en afgelopen weekend Ecuyers. Ik maak al lekker progressie. Sinds aanschaf van mijn GSX-R600 had ik veel roest in de koelvloeistof zitten. KVS was bruin in het overloop flesje. Het hele systeem is geflushed en nieuwe koelvloeistof in gedaan. Maar afgelopen weekend was de KVS weer donkerbruin. Voorheen heeft er water in gezeten tijdens races. Wat nu te doen? Gewoon laten zitten, nog een keer flushen of beter de oorzaak aanpakken... waterpomp vervangen o.i.d? Of kan dit verder geen kwaad? Ik ben redelijk nieuw hier in dus weet niet goed wat nu te doen.
Zolang je nog bruin hebt en er nu KVS in hebt zitten dan zat er wrs nog wat rest water/roest in.
Als de motor goed koelt en er geen complete brokken ofzo in zitten zou ik er niet te wakker van liggen.

Maar demiwater met toevoeging geniet wel de voorkeur. Dit omdat bij een crash KVS schijnbaar kut is om op te ruimen.
 
Wat Roy zegt 😄👍🏼
Besides... als je je naam eer aan doet? Ik heb nog wat moois staan, zie in motor te koop gedeelte, prijs komen we wel aan uit.. 😉 Maarrrr.......

De K4 is verkocht! Vanmorgen een bezichtiging gehad en donderdag komen ze hem halen. Beetje gemixte gevoelens... maargoed, zondag ga ik m'n dikke vette K8 halen... Woensdag op Assen spelen... 😈
Pics volgen uiteraard... 💪🏽👍🏼
 
Zolang je nog bruin hebt en er nu KVS in hebt zitten dan zat er wrs nog wat rest water/roest in.
Als de motor goed koelt en er geen complete brokken ofzo in zitten zou ik er niet te wakker van liggen.

Maar demiwater met toevoeging geniet wel de voorkeur. Dit omdat bij een crash KVS schijnbaar kut is om op te ruimen.
Het is alleen donkerbruine vloeistof in het overloop reservoir. Als de motor tijd stil heeft gestaan is het weer kleurloos met een bruin roest laagje onderin. Geen brokken. De motor koelt naar mijn weten goed. Heb geen lampje branden. Vond de temperatuur wel hoog: schommelde rond de 95 graden tijdens rijden op Ecuyers, maar het was ook 30 graden buiten.
 
... Dit omdat bij een crash KVS schijnbaar kut is om op te ruimen.
yep, ik heb een paar jaar geleden meegemaakt dat iemand halverwege de dag een kvs spoor had achtergelaten op het halve circuit (het regende ook wat die dag). Toen was het einde trackday voor iedereen. Er moest een speciaal bedrijf opgetrommeld worden om de boel schoon te maken.
 
Wat Roy zegt 😄👍🏼
Besides... als je je naam eer aan doet? Ik heb nog wat moois staan, zie in motor te koop gedeelte, prijs komen we wel aan uit.. 😉 Maarrrr.......

De K4 is verkocht! Vanmorgen een bezichtiging gehad en donderdag komen ze hem halen. Beetje gemixte gevoelens... maargoed, zondag ga ik m'n dikke vette K8 halen... Woensdag op Assen spelen... 😈
Pics volgen uiteraard... 💪🏽👍🏼
Heb je je 600F te koop, mooie motor! Ik heb recent al een 600 FS gekocht en heb mijn 600 F3 nog steeds te koop staan (al 2 maanden, krijg hem maar niet verkocht, weinig belangstelling:/)
 
Het is alleen donkerbruine vloeistof in het overloop reservoir. Als de motor tijd stil heeft gestaan is het weer kleurloos met een bruin roest laagje onderin. Geen brokken. De motor koelt naar mijn weten goed. Heb geen lampje branden. Vond de temperatuur wel hoog: schommelde rond de 95 graden tijdens rijden op Ecuyers, maar het was ook 30 graden buiten.
Nog wat rest denk ik dan ja.

Als het lampje gaat branden ben je rijkelijk laat maar 95 is wel wat hoog, maar niet schrikbarend. Is je radiateur nog goed? Niet teveel gebogen lamellen?
 
yep, ik heb een paar jaar geleden meegemaakt dat iemand halverwege de dag een kvs spoor had achtergelaten op het halve circuit (het regende ook wat die dag). Toen was het einde trackday voor iedereen. Er moest een speciaal bedrijf opgetrommeld worden om de boel schoon te maken.
Jeetje, dat is kak. Ik heb pas sinds kort een waterkoker voor op circuit, ga ik wel even checken wat daar in zit.
 
Dag allen! Ik meld mij weer even. Inmiddels al heel wat circuitdagen gehad waaronder meerdere malen Assen en afgelopen weekend Ecuyers. Ik maak al lekker progressie. Sinds aanschaf van mijn GSX-R600 had ik veel roest in de koelvloeistof zitten. KVS was bruin in het overloop flesje. Het hele systeem is geflushed en nieuwe koelvloeistof in gedaan. Maar afgelopen weekend was de KVS weer donkerbruin. Voorheen heeft er water in gezeten tijdens races. Wat nu te doen? Gewoon laten zitten, nog een keer flushen of beter de oorzaak aanpakken... waterpomp vervangen o.i.d? Of kan dit verder geen kwaad? Ik ben redelijk nieuw hier in dus weet niet goed wat nu te doen.
:Wgroeten van de overbuur!
 
Jeetje, dat is kak. Ik heb pas sinds kort een waterkoker voor op circuit, ga ik wel even checken wat daar in zit.
ja en nee, wilde er zelf toch net mee ophouden omdat het te nat en koud was 😅 Maar de organisatie (Racecracks) heeft het keurig opgelost door de deelnemers een compensatie te geven. Dat hadden ze niet hoeven doen want het was voor hen ook gewoon overmacht. 👍

en wat wil je precies met de waterkoker checken? 🤔
 
Maar beschermen niet tegen vorst dan? Ik heb geen verwarming in de schuur.... al lijkt me de kans op vorst toch wel klein
Nauwelijks tot niet. Mijn schuurtje had ook geen verwarming, maar was wel net vorstvrij. Toch liet ik in de winter het water eruit lopen voor de zekerheid. Een paar liter demi-water kost maar een paar euro en dat additief (Mocool) is ook niet extreem duur. Extra voordeel is dat elk seizoen je systeem ververst wordt :)
 
ja en nee, wilde er zelf toch net mee ophouden omdat het te nat en koud was 😅 Maar de organisatie (Racecracks) heeft het keurig opgelost door de deelnemers een compensatie te geven. Dat hadden ze niet hoeven doen want het was voor hen ook gewoon overmacht. 👍

en wat wil je precies met de waterkoker checken? 🤔
Waterkoker = watergekoelde motor ;)
Maar beschermen niet tegen vorst dan? Ik heb geen verwarming in de schuur.... al lijkt me de kans op vorst toch wel klein
Nauwelijks tot niet. Mijn schuurtje had ook geen verwarming, maar was wel net vorstvrij. Toch liet ik in de winter het water eruit lopen voor de zekerheid. Een paar liter demi-water kost maar een paar euro en dat additief (Mocool) is ook niet extreem duur. Extra voordeel is dat elk seizoen je systeem ververst wordt :)
Vriest niet snel maar bij twijfel zal je elke winter er bij het onderhoud even KVS op moeten gooien.
Leeg laten lopen vind ik ook niet ideaal, blijft altijd wat achter en kleinere hoeveelheden zullen eerder bevriezen dan een vol systeem.

Ik zelf heb een kleine kachel op de motor gericht staan die bij vorst automatisch aan gaat.
 
ja en nee, wilde er zelf toch net mee ophouden omdat het te nat en koud was 😅 Maar de organisatie (Racecracks) heeft het keurig opgelost door de deelnemers een compensatie te geven. Dat hadden ze niet hoeven doen want het was voor hen ook gewoon overmacht. 👍

en wat wil je precies met de waterkoker checken? 🤔
wat er nu dus in zit als koelvloeistof. Dan gaat er dus sowieso water + toevoeging in. En wat je zegt, dat water kost de werld niet. Kan elk jaar mooi mee met de oliewissel voor het nieuwe seizoen :t
 
Heb je je 600F te koop, mooie motor! Ik heb recent al een 600 FS gekocht en heb mijn 600 F3 nog steeds te koop staan (al 2 maanden, krijg hem maar niet verkocht, weinig belangstelling:/)
Eerste paar dagen is de belangstelling hier ook minimaal voor de CBR. Met de K4 werd ik overladen met berichten maar voor de CBR is het angstvallig stil. Ik weet dat 2600,- een aardige prijs is als je dat vergelijkt met meerdere CBR'retjes.
ik weet zeker dat de mijne de mooiste is die ertussen staat. Zowel technisch als estetisch, er zit op 2 kleine krasjes na in de topkuip geen enkel spatje erop wat je kan vinden. Werkelijk in nieuwe showroom staat en in een betere staat van onderhoud.

Maargoed, vorig jaar er zelf 2500,- voor betaald en dat wil ik er toch wel minimaal voor terug hebben.. m'n bloed zweet en tranen en de centen voor de grote beurt Die ik hem zelf heb gegeven..?? ach, ik heb er een jaartje mee kunnen rijden.
 
Ik zelf heb een kleine kachel op de motor gericht staan die bij vorst automatisch aan gaat.

Nou nou in Nederland vriest het in de winter de mussen vh dak _O-

Zelfs al is het - 4 dan nog is er niets aan het hand hoor. Bij -15 dan is het oppassen.

Trembling Cold Weather GIF by MNM
 
Technisch vraagje: Na het vervangen van een benzinepomp en accu zie ik op mijn dashboard "check" staan.
Eerder had ik ook een FI-melding, dit bleek de positiesensor te zijn die was losgekomen.
Motor start nu prima en draait goed stationair. In "dealer mode" zie ik geen meldcode (maar ook geen "C000") omdat er "check" op het dashboard staat.

Ik kan de motor in versnelling zetten zonder dat hij uitvalt. Omdat alle spiegels etc er af liggen ben ik er nog niet de straat mee opgereden om te kijken of alles rollend ook goed werkt.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
 
Technisch vraagje: Na het vervangen van een benzinepomp en accu zie ik op mijn dashboard "check" staan.
Eerder had ik ook een FI-melding, dit bleek de positiesensor te zijn die was losgekomen.
Motor start nu prima en draait goed stationair. In "dealer mode" zie ik geen meldcode (maar ook geen "C000") omdat er "check" op het dashboard staat.

Ik kan de motor in versnelling zetten zonder dat hij uitvalt. Omdat alle spiegels etc er af liggen ben ik er nog niet de straat mee opgereden om te kijken of alles rollend ook goed werkt.

Enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Wat is het voor een motor GSXR ?

Heb je iets van eraf gehaald + stekker (stuurdemper.jifty etc) wat nu moet overbruggen middels een connector ? Of er hangt nog ergens een connector los.
 
Precieze model had ik er inderdaad bij moeten geven: GSX-R1000, 2006.
Qua verdere bekabeling heb ik niets losgehaald, behalve natuurlijk de stekker voor de benzinepomp.

Door de vorige eigenaar is er wel een Rapid Bike (soort Power Commander) er op gezet, maar wat dit precies aan de oorspronkelijke bekabeling heeft veranderd weet ik niet. Hiervoor functioneerde dat prima.
 
Precieze model had ik er inderdaad bij moeten geven: GSX-R1000, 2006.
Qua verdere bekabeling heb ik niets losgehaald, behalve natuurlijk de stekker voor de benzinepomp.

Door de vorige eigenaar is er wel een Rapid Bike (soort Power Commander) er op gezet, maar wat dit precies aan de oorspronkelijke bekabeling heeft veranderd weet ik niet. Hiervoor functioneerde dat prima.
Was de b pomp kaduuk ?

Dat er check staat betekend dat er iets een connector los zit. Er staat immers ook niet voor niets check.

Heb je per ongeluk niet de rode knop iets / half omgezet ?

Je schreef ook er spullen nog niet gemonteerd zijn ? Welke dan ?
 
Was de b pomp kaduuk ?

Dat er check staat betekend dat er iets een connector los zit. Er staat immers ook niet voor niets check.

Heb je per ongeluk niet de rode knop iets / half omgezet ?

Je schreef ook er spullen nog niet gemonteerd zijn ? Welke dan ?
Alles is gemonteerd behalve de spiegels en kentekenplaat. Zou hij moeilijk kunnen doen omdat er 2 knipperlichten missen?
Ik zal de kabels onder de tank nog even nalopen morgen.
Als de killswitch niet helemaal om staat, zou de motor dan niet moeten weigeren om te starten?

Reden van vervangen benzinepomp is dat de motor bij vol gas (op circuit) begon te happeren. Dus met vervangen van benzinefiltertje meteen de hele pomp vervangen om dat als oorzaak uit te sluiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan