Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Nee heb dit jaar maar1x Assen gedaan en kwam net einde 5 dacht ik, net voor de begrenzer
was die dag zo koud dat ik die dag al half ben vergeten :9

Als ik meer zou rijden zou ik wel wat willen proberen met tandwielen, maar heb 3x Zolder gedaan en daar kwam het over de baan gezien tot nu toe lekker uit. Wie weet volgend jaar eens wat anders proberen.
Zou misschien Spa eens willen proberen, daar zal ik 6 wel nodig hebben, net als een paar schone boxers als ik de verhalen moet geloven :P
Ja ik wissel op elke baan het tandwiel. Wil je dat niet zul je een compromis moeten kiezen of voor een tandwiel kiezen waar je op de baan waar je het meest rijd het beste mee uitkomt.
 
Correctie gedaan op de tandwiel verhouding, org is 17/42 in ieder geval bij de L2-L6, zei eerst 17-43.
Rij nu met 16-42.
 
Dat gaat werken worden, ik hou hem nu al niet aan de grond als ik een chicane uitkom, en rechte stuk Zolder opkomend blijft die klimmen,
met 15/43 moet dat nog een beetje extra gaan :)

Ik weet niet wat je weegt maar ik weeg er 90+ met pak/helm/laarzen etc aan en dan hang ik al voorover op de tank :P
Voordeel is wel dat het gecontroleerd gaat en als je met een 1000 iets eerder op schakelt heb je power zat, het is niet dat die hard inzakt als je een keer wat eerder schakelt.
 
Dat gaat werken worden, ik hou hem nu al niet aan de grond als ik een chicane uitkom, en rechte stuk Zolder opkomend blijft die klimmen,
met 15/43 moet dat nog een beetje extra gaan :)

Ik weet niet wat je weegt maar ik weeg er 90+ met pak/helm/laarzen etc aan en dan hang ik al voorover op de tank :P
Voordeel is wel dat het gecontroleerd gaat en als je met een 1000 iets eerder op schakelt heb je power zat, het is niet dat die hard inzakt als je een keer wat eerder schakelt.

Haha ja dat sowieso. Ik kom van een 750 af. Dus dat zal sowieso wennen zijn. Ben erg benieuwd!

Wat voor een einddemper(s) gebruiken jullie? Die van mij maakt duidelijk meer lawaai dan de 750. Dus ben een beetje bang voor de DB metingen...
 
20190214_204450.jpg
Rij nu met akra dempers (30cm popnagel tot popnagel), zijn niet super lang maar tot nu toe geen problemen op Zolder/Assen
Met de 95db was het soms er nog net over op Zolder maar nu met 98 blijf ik er net onder.

Is een 2009 systeem op een 2015 motor, orgineel dus 1 demper maar nu 2 akra's
Vorige eigenaar is ermee gevallen in org trim, maar carbon demper was kapot.
Kon snel geen carbon vinden in deze aansluitdiameter en type en heeft toen een titanium gekocht, rij dus met 2 verschillende dempers (zelffde type en lengte maar ander materiaal)
 
Bekijk bijlage 1447035Rij nu met akra dempers (30cm popnagel tot popnagel), zijn niet super lang maar tot nu toe geen problemen op Zolder/Assen
Met de 95db was het soms er nog net over op Zolder maar nu met 98 blijf ik er net onder.

Is een 2009 systeem op een 2015 motor, orgineel dus 1 demper maar nu 2 akra's
Vorige eigenaar is ermee gevallen in org trim, maar carbon demper was kapot.
Kon snel geen carbon vinden in deze aansluitdiameter en type en heeft toen een titanium gekocht, rij dus met 2 verschillende dempers (zelffde type en lengte maar ander materiaal)
ja dat is het voordeel van 2009 systeem. Ik heb dus een 2012 systeem op een 2010. Met maar 1 demper. Zit nu 1 demper op van 420mm. Met 2 verschillende dbkillers. 1 extra stil. Hopelijk red ik het daar mee :). De enkele Arrow van 350mm kon geen db killer in en maakte ook echt lawaai. Dus die is alleen leuk in Spanje :)
 
Klopt die dubbele dempers vond ik eerst nooit zo geslaagd maar zonder kentekenplaathouder en met een dikke slick er tussen smoelen die akra's toch echt wel lekker, en ondanks dat het korte dempers zijn dempen ze samen toch genoeg. Ik laat het voorlopig zo.

Heb op mijn 2014 ook een vol akra met enkele demper en die lijkt met 35 cm demper en killer inderdaad minder stil.
 
de gsxr 1000 weer wat voorzien van nieuwe goodies en hij is nagelopen bij JK Motoren o.a; verse olie, verse koelvloeistof, nieuwe bougies, teenbeschermer, stuuruitslagbeperking, PP clipons, PP koppelingshendel, schakelaar extern voor ventilator, Brembo 18x20 Corsa Corta rempomp inclusief reservoirkit, Domino handvatten
20191201_095658.jpg
20191201_095651.jpg
20191201_095642.jpg
20191201_095633.jpg
 
Gaaf ! money well spent :t

Ik ga mijn vering woensdag terug ophalen, shock en voorvork met cartridge opnieuw nagekeken en voorzien van andere veren.
Laten doen bij bikesetup, was redelijk dichtbij voor mij en daar kwam de vering ook vandaag bij de vorige eigenaar.
 
Hier nogmaals, strakke fiets Nostra :t

Demper vind ik erg gaaf, hoe is de afwerking van de pipe Werx ?
 
Hier nogmaals, strakke fiets Nostra :t

Demper vind ik erg gaaf, hoe is de afwerking van de pipe Werx ?

De demper is gewoon erg strak. Monteert goed en ziet er gewoon erg goed uit. Ik heb denk ik alleen een fout gemaakt om de 420mm te bestellen en niet de 450mm voor de NL banen. Heb er 2 verschillende db killers bij. In mijn hoofd was 420mm al erg lang....maar dat viel wel mee:) Heb ze gevraagd of ik dat nog kan doen. Ben benieuwd.
 
Racer staat weer op zijn wielen.
Onderhoud is gedaan net het kuipwerk er nog op, ga nog een jaartje met de std poly kuipen rijden denk ik, deukje in de tank zit er ook nog.
Wie weet volgend jaar het optische wat aanpakken :)

Net nog banden en remblokken kopen, mensen tips voor banden ? vooral waar te kopen.
Kocht ze vorig jaar via een bekende maar die wist niet of ze dit jaar weer groot gingen inkopen dus even afwachten.
 
Racer staat weer op zijn wielen.
Onderhoud is gedaan net het kuipwerk er nog op, ga nog een jaartje met de std poly kuipen rijden denk ik, deukje in de tank zit er ook nog.
Wie weet volgend jaar het optische wat aanpakken :)

Net nog banden en remblokken kopen, mensen tips voor banden ? vooral waar te kopen.
Kocht ze vorig jaar via een bekende maar die wist niet of ze dit jaar weer groot gingen inkopen dus even afwachten.

Daro Motorshop.
Incl btw net zo duur als via een andere sponsor excl btw bij een NL bandentoko.
 
Racer staat weer op zijn wielen.
Onderhoud is gedaan net het kuipwerk er nog op, ga nog een jaartje met de std poly kuipen rijden denk ik, deukje in de tank zit er ook nog.
Wie weet volgend jaar het optische wat aanpakken :)

Net nog banden en remblokken kopen, mensen tips voor banden ? vooral waar te kopen.
Kocht ze vorig jaar via een bekende maar die wist niet of ze dit jaar weer groot gingen inkopen dus even afwachten.
SBS Dual carbon blokken kopen bij Front Row components. Dan ben je voor 84e klaar voor 2 klauwen.

Banden bij bandenleader.nl, oponeo.nl, GP-Reifen.com - Rennreifen und Stra&szligenreifen für dein Motorrad!, gp503.de. Banden zou ik sowieso in de winter inkopen als je het geld hebt liggen. Scheelt aanzienlijk!
 
Laatst bewerkt:
Daro motorshop is 30 euro duurder op een set Supercorsa V2 banden als bijvoorbeeld bandenleader.

Rare prijzen hebben ze daar? Oude vs nieuwe banden?
0ED20E86-0057-4BF5-8DA3-CF7915DA56B1.png


bij Daro alle compounds even duur.
Ik weet dus niet naar welke maten en compounds jij hebt gekeken?

Maar bij grote aankopen bij Daro nog wat extra korting. Daarbij is hij bij RSZ racedagen aanwezig dus dan haal ik ze liever daar. Veel goedkoper word het niet.
 
Laatst bewerkt:
Bandenleader? Pas er mee op. Zolang alles goed gaat en je netjes bezorgd krijgt, niks aan de hand en goedkoop. Maar zodra er iets mis is ben je de sjaak. Dan heb je te maken met een franse klantonvriendelijke seviceafdeling die alleen per mail te bereiken is. Reacties gaan met google translate, duren lang en gaan niet in op je vraag of verzoek. Ze zijn totaal niet flexibel en verschuilen zich achter 'het systeem'.

Zo, u bent bij deze gewaarschuwd ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan