Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Besloten toch de set wielen te houden, dus heb het volgende in de verkoop:

Misschien kan iemand van hier er zijn voordeel mee doen.
- Tank GSX-R1000 met lichte schade, incl voorste kap en brandstofpomp passend op K9/L4
- Achterwiel, net gericht (zat minimale hoogteslag in (waarschijnlijk door (curbstone/broodje) zelfs niks van gemerkt maar kwamen erachter bij laten leggen nieuwe slick, voor de zekerheid laten richten, is incl schijf. Zonder tandwielopnemer en rubbers.
- voorspatbord van een 2015 GSX-R 1000 in de blauwe GP kleur, origineel Suzuki.
- ECU unit voor een K9/L6, zat bij mijn circuit motor. Is een Belgse 100pk ECU maar zal met de huidige techniek vast te flashen zijn.
- nogmaals een brandstof pomp met aansluiting K9/L4.

Verder de spullen die ik al te koop had:
- Bodis slip-on demper (zonder linkpijp) speciaal laten maken maar nooit mee gereden. past op akra 60mm systeem. popnagel tot popnagel 35cm, met e keur en db killer. Titanium mantel en carbon eindcap. Type Bodis Three tec C
- gebruikte complete racekuip 1000K9/L6 mag weg voor weinig.
 
Precies wat Roy zegt, ligt er een USA style screamer uitlaat onder ? origineel of goede aftermarket ?
Ik rij weinig op Assen maar kom met het K9 systeem op de L5 redelijk goed weg.
Is het dubbele demper systeem, dempers zijn vrij kort maar met killers vrij stil.

Vorig jaar en het jaar ervoor had ik op Assen geen problemen, heb me ook niet expres ingehouden of eerder opgeschakeld.
Op Zolder let ik de eerste 2 sessie's altijd even extra op omdat ik het zonde vind als mijn dag voorbij is al voor de middag.
Maar na de middag durf ik sneller een eerste waarschuwing te pakken, is daar ook erg afhankelijk van de wind. Helpt ook dat ze daar op stille dagen van 95 naar 98 db zijn gegaan.

Zandvoort vorig jaar ook geen problemen.
Ik heb vorig jaar met mij L6 ook op assen gereden toen ook geen problemen gelukkig. Deze is yoshimura uitgevoerd. De k7 die ik op het oog heb heeft standaard dempers. Geen idee of de kat er nog tussen hangt.

Ik heb wel eens gehoord dat het meeste geluit met de luchtfilter temaken heeft en dat hier speciale filters voor zijn. ?
 
Ik heb vorig jaar met mij L6 ook op assen gereden toen ook geen problemen gelukkig. Deze is yoshimura uitgevoerd. De k7 die ik op het oog heb heeft standaard dempers. Geen idee of de kat er nog tussen hangt.

Ik heb wel eens gehoord dat het meeste geluit met de luchtfilter temaken heeft en dat hier speciale filters voor zijn. ?

Ga eerst eens lekker ermee rijden voordat je zo'n berg paniek veroorzaakt bij jezelf ;)
 
2 maand wachten maar dan heb je ook wat 🙃
22C376CD-271B-4A89-A29B-8EFA303B3024.jpeg
 
Nice la diabla!
Wil voor de 1997 gsx-r 600 een nieuwe ketting set bestellen. 520 en de meest korte tandwiel verhouding voor onze circuits. Wat raden jullie aan? 15-48?
 
Nice la diabla!
Wil voor de 1997 gsx-r 600 een nieuwe ketting set bestellen. 520 en de meest korte tandwiel verhouding voor onze circuits. Wat raden jullie aan? 15-48?
afgelopen jaar op een `96 750 gereden met 15/46 dit is erg kort naar mijn idee en kwam overal net uit kwa toeren.
Komend jaar ga ik over naar de 15/45 en 15/44 om eens te proberen wat dat brengt.

maar erg lastig vergelijken met een 600, zou voor -1 doen en dan achter +2 oid en dan proberen.
Sowieso voor niet kleiner als 15 dan vreet die je achterbrug op.

Misschien zit er ook nog wat verschil met 180/55 of 180/60 ;)
 
afgelopen jaar op een `96 750 gereden met 15/46 dit is erg kort naar mijn idee en kwam overal net uit kwa toeren.
Komend jaar ga ik over naar de 15/45 en 15/44 om eens te proberen wat dat brengt.

maar erg lastig vergelijken met een 600, zou voor -1 doen en dan achter +2 oid en dan proberen.
Sowieso voor niet kleiner als 15 dan vreet die je achterbrug op.

Misschien zit er ook nog wat verschil met 180/55 of 180/60 ;)

Met andere woorden, 15/46 is erg kort voor een 750.
15/47 of 15/48 klinkt dan op de limiet voor de 600. Zit toch flink wat pk verschil in.
 
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
Ik ben nu een aantal keer naar ger circuit geweest 1x Zandvoort 1x assen 5x Lelystad pvi. Lelystad reed ik met een cbr600 fi4 Zandvoort en assen gsxr 1000 L6. .

Vond het echt geweldig dus zoek ik een circuit motor.

Ik kan een Gsxr1000k7 kopen en ik zag een gsxr600 k5 staan. Wat is jullie mening ik zit een beetje vast. Ergens denk ik dat de 600 mans zat is voor mijn ervaring. Maar ik vind de 1000 ook wel weer leuk om dat deze veel weg heeft van mijn straat motor. Beide circuit klaar de k5 heeft helaas geen quickshifter.

Wat zou jullie advies zijn??
 
Ik ben benieuwd naar jullie mening/ervaring.
Ik ben nu een aantal keer naar ger circuit geweest 1x Zandvoort 1x assen 5x Lelystad pvi. Lelystad reed ik met een cbr600 fi4 Zandvoort en assen gsxr 1000 L6. .

Vond het echt geweldig dus zoek ik een circuit motor.

Ik kan een Gsxr1000k7 kopen en ik zag een gsxr600 k5 staan. Wat is jullie mening ik zit een beetje vast. Ergens denk ik dat de 600 mans zat is voor mijn ervaring. Maar ik vind de 1000 ook wel weer leuk om dat deze veel weg heeft van mijn straat motor. Beide circuit klaar de k5 heeft helaas geen quickshifter.

Wat zou jullie advies zijn??
lekker beginnen met die 600 k5, daar lekker op leren rijden qua juiste versnelling, toerental etc...daar leg je goede basis mee, overstappen naar een 1000 kan altijd nog. komt bij dat in het algemeen een 600 qua bandenverbruik ook nog eens gunstig voor de centjes is😉.
 
Liggen ze kwa prijs ver uit elkaar ? Wat is de achter grond van de motoren ? Ex competitie, km stand etc.

Ik ben jaren geleden (2010/2011) wat corcuitdagen gaan doen en heb toen bewust voor een 600 gekozen. Om echt de nadruk op het sturen, remmen etc te leggen en niet teveel met het vermogen bezig te zijn. Erg goed bevallen toen. Nu jaren verder de hobby weer opgepakt en bewust een 1000 gepakt. Wilde dat ook eebs ervaren en bevalt nu ook prima.

Doen waar jij het beste gevoel bij hebt. Maar met weinig ervaring denk ik dat je sneller voldoening haalt uit het hard laten rond lopen van een 600. En straft minder af ook.
 
Liggen ze kwa prijs ver uit elkaar ? Wat is de achter grond van de motoren ? Ex competitie, km stand etc.

Ik ben jaren geleden (2010/2011) wat corcuitdagen gaan doen en heb toen bewust voor een 600 gekozen. Om echt de nadruk op het sturen, remmen etc te leggen en niet teveel met het vermogen bezig te zijn. Erg goed bevallen toen. Nu jaren verder de hobby weer opgepakt en bewust een 1000 gepakt. Wilde dat ook eebs ervaren en bevalt nu ook prima.

Doen waar jij het beste gevoel bij hebt. Maar met weinig ervaring denk ik dat je sneller voldoening haalt uit het hard laten rond lopen van een 600. En straft minder af ook.
Kwa prijs ligt het redelijk gelijk
 
Terug
Bovenaan Onderaan