Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Mijn gsxr1000k7 wordt nog nagekeken als je gas los laat en koppeling in knijp valt hij uit na ca. 5 min rijden . en gaf een fi melding. Loopt verder netjes stationair als je eum start (start ook gelijk na uitvallen.) Motor loopt verder ook super netjes. Ben benieuwd wat het probleem is.
 
I do my best work under pressure...
IMG_8120.JPEG
 
Ja dat heb ik ook begrepen! Ik heb geen idee hoeveel db ik maak maar goed ik rij dan ook nog niet zo hard en anders merk ik het vanzelf wel 🤷‍♀️
 
Mijn gsxr1000k7 wordt nog nagekeken als je gas los laat en koppeling in knijp valt hij uit na ca. 5 min rijden . en gaf een fi melding. Loopt verder netjes stationair als je eum start (start ook gelijk na uitvallen.) Motor loopt verder ook super netjes. Ben benieuwd wat het probleem is.

Waarom blijf je de koppeling dan 5 min lang inknijpen ;) Geintje :+ Die f1 melding kan je uitlezen dan heb je een idee waar je moet zoeken. Meestal is het iets in je gasklep aansturing .
 
Mooie combi gixxer750srad :t :t

Green Gooner, hopelijk wil de zon ook wat mee werken, ik rij 23 april op Zolder.
De vooruitzichten zijn gelukkig iets beter,.
 
Lees dat er vaak iets is met tps. Dat is eenvoudig te maken ik verwacht zelf niet veel spannends.
Even via gixxer.com zoeken, kun je met een paperclip in uitlees mode zetten, of met een dealerswitch uiteraard.
Dan kun je ook zien hoe de tps staat, en kun je hem bijstellen. Werkt met streepjes in je dash.
 
Mooie combi gixxer750srad :t :t

Green Gooner, hopelijk wil de zon ook wat mee werken, ik rij 23 april op Zolder.
De vooruitzichten zijn gelukkig iets beter,.
Beetje een kansloze lente tot nu toe, op die paar mooie dagen vorige week na. Maar nu ik eindelijk regen wielen heb aangeschaft, zal je zien dat mijn circuitdagen allemaal droog verlopen 8-).
 
Beetje een kansloze lente tot nu toe, op die paar mooie dagen vorige week na. Maar nu ik eindelijk regen wielen heb aangeschaft, zal je zien dat mijn circuitdagen allemaal droog verlopen 8-).
Ik ken het, 2011 reed ik met een 600K7, set wielen gekocht met regenbanden.
7 dagen gereden en op 1 laatste sessie na alles droog :')

Vorig jaar ook leuk, hele dag miezer op Zolder, om 14:30 ingepakt.
Rij na 5 min de snelweg op, daar alles kurk droog |(
 
Even via gixxer.com zoeken, kun je met een paperclip in uitlees mode zetten, of met een dealerswitch uiteraard.
Dan kun je ook zien hoe de tps staat, en kun je hem bijstellen. Werkt met streepjes in je dash.
TPS is niet het issue , hij zal enkel wat minder fel reageren aangezien het gasrespons dan niet correct in het midden staat.
 
Ik ken het, 2011 reed ik met een 600K7, set wielen gekocht met regenbanden.
7 dagen gereden en op 1 laatste sessie na alles droog :')

Vorig jaar ook leuk, hele dag miezer op Zolder, om 14:30 ingepakt.
Rij na 5 min de snelweg op, daar alles kurk droog |(
Ik heb ook puur de velgen gekocht voor de rijtijd. Vorig seizoen 2 dagen achter elkaar Assen in Augustus, en 2 sessies gereden -O-.
Klaar mee om een hoop te betalen, en niet te rijden. Jij nog op Zandvoort dit jaar?
 
TPS is niet het issue , hij zal enkel wat minder fel reageren aangezien het gasrespons dan niet correct in het midden staat.
Op gixxer.com zijn er toch wel wat mensen met tps problemen die opspelen bij vooral warme motor. Ik zou het toch even checken. Hoeft niet de tps zelf te zijn kan ook in de kabel of connector zitten na bijvoorbeeld montage/demontage pc3. Ik dacht dat bij de k7 die signaal aftapt met een positap oid van het tps signaal. Is al even geleden voor me dat ik dat model had dus kan net zo goed iets anders zijn. Uitlezen tps waardes is niet al teveel werk dus kan nooit geen kwaad ;)
 
Ik heb ook puur de velgen gekocht voor de rijtijd. Vorig seizoen 2 dagen achter elkaar Assen in Augustus, en 2 sessies gereden -O-.
Klaar mee om een hoop te betalen, en niet te rijden. Jij nog op Zandvoort dit jaar?
Zandvoort nog niet geboekt. Heb nu 4 dagen staan. Had een dag cpz in de planning maar is precies het weekend dat de superbikes op Assen rijden. Mag daar publiek komen dan rij ik daar naartoe :)
 
Op gixxer.com zijn er toch wel wat mensen met tps problemen die opspelen bij vooral warme motor. Ik zou het toch even checken. Hoeft niet de tps zelf te zijn kan ook in de kabel of connector zitten na bijvoorbeeld montage/demontage pc3. Ik dacht dat bij de k7 die signaal aftapt met een positap oid van het tps signaal. Is al even geleden voor me dat ik dat model had dus kan net zo goed iets anders zijn. Uitlezen tps waardes is niet al teveel werk dus kan nooit geen kwaad ;)

Ik gok eerder op een STVA probleem met een c28 code.Dit is typisch een Suzuki probleem al vanaf 2004.
 
Beetje een kansloze lente tot nu toe, op die paar mooie dagen vorige week na. Maar nu ik eindelijk regen wielen heb aangeschaft, zal je zien dat mijn circuitdagen allemaal droog verlopen 8-).
Het is net als een condoom he? Beter mee verlegen dan om verlegen!

Ik heb ook puur de velgen gekocht voor de rijtijd. Vorig seizoen 2 dagen achter elkaar Assen in Augustus, en 2 sessies gereden -O-.
Klaar mee om een hoop te betalen, en niet te rijden. Jij nog op Zandvoort dit jaar?
Ja en in de regen (sneeuw is weer wat anders) kan je prima racen en is best leuk. Al is droog natuurlijk beter!

Ik gok eerder op een STVA probleem met een c28 code.Dit is typisch een Suzuki probleem al vanaf 2004.
Alleen de 600-750 2004-2005 toch? Of hebben hier meer modellen en jaren last van?

Dat is het heuvel van de losse soldeer punten?
Ja de soldering op de STVA motor "breken". Even op nieuw solderen, kit in de stekker voor steun en gas erop. In het Gixxer 600-750 topic staat een link naar het topic van Mr.Bean in de OP.
 
Terug
Bovenaan Onderaan