Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Iedereen die racet, heeft wel eens zitten tobben met het wisselen van hun achterwiel.
Ik in ieder geval wel. Bij mijn K7 ging het wel maar makkelijk, zeker niet.
Inmiddels trotse eigenaar van een L7 maar hier is het drama alleen maar groter.

Nu heb ik iets gevonden waardoor je het wiel er zonder steekas gewoon in kunt leggen en daarna kan vast zetten.
Er zit een hoekje aan de Lightech spanner vast en op de tandwieldrager een bus met een hoek die het vast houd.
De andere kant zit de remklauw vast aan de spanner. Is wel kostbaar maar of het nu echt werkt?

Iemand hier ervaring mee?

Bekijk bijlage 1407041

Bekijk bijlage 1407042

Welk probleem heb je dan?
Met zowel k4 als L1 klusje van niets.

Ziet er ook duur uit, filmpje van de werking toevallig want je uitleg volg ik niet helemaal.
 
Probleem wat ik heb is dat het wiel precies recht moet zitten en dus tussen de brug in moet zitten, remschijf in de blokken, sensor voor de opnemer etc.
Meest valt dan een remblok eruit of de ketting zit klem. Kortom te veel om op te noemen en genoeg om te frustreren. (Ik heb wel vaste bussen)

Dat systeem hierboven heeft een vaste bus op de tandwielhouder en de achterbrug links een opstaande rand. De rechterkant is gefixeerd en de achterremklauw houder zit vast aan de kettingspanner. Zo zou je wiel er los in te leggen zijn.
Enige verbeterpunt wat ik me hierbij nog kan voorstellen is dat de remklauw aan de onderkant zou zitten.


Zag ik pas de GP op tv, daar gooide ze bijna op afstand dat wiel erin, duwde het iets naar voren, ketting erom, strak trekken en vastzetten.
10seconde....
Dat hoeft niet precies zo, maar 10 minuten kloten tussen de sessies in .... :X
 
Ik durf niet te zeggen hoe het bij jouw motor zit maar ik heb er nooit problemen mee gehad.
Bij de L1 blijft de klauw zitten dus gooi het wiel erin met rechts en met links steek ik de as erin.
 
Mooi spul Ericx :t

Wat ik doe is een minibike bandje plat neerleggen en dat schuif ik onder het achterwiel, ligt hem iets op en dan kun je de as er zo uit trekken, wiel laat je op het bandje rusten en dan kun je de klauw op het gemak eraf schuiven- weg pakken.

Monteren gaat met het bandje eronder nog beter, ik zet het wiel in het bandje, schuif het op zijn plaats.
Remklauw monteer ik terug in de geleider, dan ligt ik het wiel een halve cm, kost nauwelijks kracht en dan gaat de as er zo in.
Zonder gaat ook maar als het net een keer tegen zit met de klauw of bussen (als je geen vaste hebt) dan werkt het met het bandje eronder zo veel relaxter.
 
Dat is ook wel iets. Ik heb ooit eens een houten blok gemaakt waar de 190/55 band in viel, en een extra uitsparing waar de 200/60 in viel.
Echter nu bij de L7 zit nog zo'n wiel sensor erbij, dus je moet wel even zoeken.
Gisteren op Zandvoort nog een wiel gewisseld, even iemand gevraagd het wiel bij de sensor te begeleiden en toen was het zo klaar....

Ik ga wel weer een blokje of zo maken voor eronder, remblokken schuin vijlen en het binnenste blok fixeren.
Bedankt voor de tips en het meedenken!
 
Er ligt hier nog in de garage afkomstig van een GSX-R 1000 K4:
  • 2 ram air kanalen, aftermarket en nieuw
  • uitlaatbochten, het deel voor de linkpijp wat aan het blok zit zeg maar. Zo goed als nieuw.
  • WPHB O-)
  • verder nog wat klein spul, stiep, knipperlichtjes, claxon... :P
Voor de liefhebber en wel graag alleen als je er mee geholpen bent!
Afhalen in Nijmegen, verzendkosten zijn voor de liefhebber.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen maandag nog een dagje Zolder gedaan.
Het was druk, iets te druk vond ik zeker vergeleken met de dag in April die ik had gedaan. En het was erg warm.
Motor liep wel weer als een speer, bandje ook goed bijgetrokken na de 6 graden Celsius dag op Assen.

Pr niet verbeterd, zat tot de voorlaatste sessie 70 ! man in de baan, de laatste sessie 53 dacht ik (nog erg veel) n met 30+ aan temperatuur was de meeste fut er ook al wat uit. Op zich wel lekker gereden, nieuwe Damen pak voor de eerste keer aangehad en zat prima :t
Kwam niet verder dan 1.44 dus met die drukte nog niet verkeerd, alleen vrije rondes op een hele dag niet of max 5 gehad dus dat is wel jammer.
23 Sept nog een dagje en volgende jaar kijken of ik iets meer kan rijden (dit jaar 4, volgend jaar een dag of 6).
En waarschijnlijk inschrijven voor de sprintraces, wil graag wat leren van snellere rijders en die rijden er op de sprint meer dan genoeg :)


image00030.jpg
 
Kwam trouwens nu wel elke keer door de geluidsmeting, even afwachten wat het in september doet maar 's ochtends nog wat opgepast maar smiddags niet meer naar gekeken. kwam ook doordat er veel mensen in de baan waren en je bijan iedere keer wel met meerdere mensen langs de paal komt maar ook een paar keer alleen er langs vol gas maar geen overtreding 8-)
 
Afgelopen maandag nog een dagje Zolder gedaan.
Het was druk, iets te druk vond ik zeker vergeleken met de dag in April die ik had gedaan. En het was erg warm.
Motor liep wel weer als een speer, bandje ook goed bijgetrokken na de 6 graden Celsius dag op Assen.

Pr niet verbeterd, zat tot de voorlaatste sessie 70 ! man in de baan, de laatste sessie 53 dacht ik (nog erg veel) n met 30+ aan temperatuur was de meeste fut er ook al wat uit. Op zich wel lekker gereden, nieuwe Damen pak voor de eerste keer aangehad en zat prima :t
Kwam niet verder dan 1.44 dus met die drukte nog niet verkeerd, alleen vrije rondes op een hele dag niet of max 5 gehad dus dat is wel jammer.
23 Sept nog een dagje en volgende jaar kijken of ik iets meer kan rijden (dit jaar 4, volgend jaar een dag of 6).
En waarschijnlijk inschrijven voor de sprintraces, wil graag wat leren van snellere rijders en die rijden er op de sprint meer dan genoeg :)


Bekijk bijlage 1422712

1:44 nette tijd toch?
Ik heb er in juli voor het eerst sinds 10jr weer gereden en met ONTZETTEND inhouden bij de 2 meting ook 44 gereden.

Wij reden met veel minder mensen op de baan dus continu op eieren langs de metingen.
 
Afgelopen maandag nog een dagje Zolder gedaan.
Het was druk, iets te druk vond ik zeker vergeleken met de dag in April die ik had gedaan. En het was erg warm.
Motor liep wel weer als een speer, bandje ook goed bijgetrokken na de 6 graden Celsius dag op Assen.

Pr niet verbeterd, zat tot de voorlaatste sessie 70 ! man in de baan, de laatste sessie 53 dacht ik (nog erg veel) n met 30+ aan temperatuur was de meeste fut er ook al wat uit. Op zich wel lekker gereden, nieuwe Damen pak voor de eerste keer aangehad en zat prima :t
Kwam niet verder dan 1.44 dus met die drukte nog niet verkeerd, alleen vrije rondes op een hele dag niet of max 5 gehad dus dat is wel jammer.
23 Sept nog een dagje en volgende jaar kijken of ik iets meer kan rijden (dit jaar 4, volgend jaar een dag of 6).
En waarschijnlijk inschrijven voor de sprintraces, wil graag wat leren van snellere rijders en die rijden er op de sprint meer dan genoeg :)


Bekijk bijlage 1422712

Is dat een minibike ofzo? :P
Mooi helmke!
 
Afgelopen maandag nog een dagje Zolder gedaan.
Het was druk, iets te druk vond ik zeker vergeleken met de dag in April die ik had gedaan. En het was erg warm.
Motor liep wel weer als een speer, bandje ook goed bijgetrokken na de 6 graden Celsius dag op Assen.

Pr niet verbeterd, zat tot de voorlaatste sessie 70 ! man in de baan, de laatste sessie 53 dacht ik (nog erg veel) n met 30+ aan temperatuur was de meeste fut er ook al wat uit. Op zich wel lekker gereden, nieuwe Damen pak voor de eerste keer aangehad en zat prima :t
Kwam niet verder dan 1.44 dus met die drukte nog niet verkeerd, alleen vrije rondes op een hele dag niet of max 5 gehad dus dat is wel jammer.
23 Sept nog een dagje en volgende jaar kijken of ik iets meer kan rijden (dit jaar 4, volgend jaar een dag of 6).
En waarschijnlijk inschrijven voor de sprintraces, wil graag wat leren van snellere rijders en die rijden er op de sprint meer dan genoeg :)


Bekijk bijlage 1422712

Poe 1.44 nette tijd hoor 👍
 
1:44 nette tijd toch?
Ik heb er in juli voor het eerst sinds 10jr weer gereden en met ONTZETTEND inhouden bij de 2 meting ook 44 gereden.

Wij reden met veel minder mensen op de baan dus continu op eieren langs de metingen.

Ja is niet slecht, reed 1.447 en mijn pr is een seconde sneller.
Hoeft ook niet lekke keer sneller en haal liever geen pr dan dat ik er mij best voor doe en iemand anders er door af rijdt, iedereen komt voor een leuke dag dus alles heel naar huis is het belangrijkst :t

Daarnaast rij ik weinig en heb ik 7 jaar geen circuit gereden dus vind het niet slecht gaan.
Volgend jaar proberen beter de hele baan te gebruiken maar dat gaat enkel als je minder mensen op de baan hebt, moest nu elke keer goed timen en opletten hoe je mensen inhaalt op een fatsoenlijke manier.

Is dat een minibike ofzo? :P
Mooi helmke!

haha een Suzuki 1000 is al vrij groot, daarmee probeer ik mijn lengte te verbergen ;)
Wanneer ga jij weer rijden Ruud ?
Helm is een Mc Guinness replica, volgend jaar eens kijken voor wat anders.
Zit nog steeds top maar is ondertussen 5 jaar oud.
 
Ja is niet slecht, reed 1.447 en mijn pr is een seconde sneller.
Hoeft ook niet lekke keer sneller en haal liever geen pr dan dat ik er mij best voor doe en iemand anders er door af rijdt, iedereen komt voor een leuke dag dus alles heel naar huis is het belangrijkst :t

Daarnaast rij ik weinig en heb ik 7 jaar geen circuit gereden dus vind het niet slecht gaan.
Volgend jaar proberen beter de hele baan te gebruiken maar dat gaat enkel als je minder mensen op de baan hebt, moest nu elke keer goed timen en opletten hoe je mensen inhaalt op een fatsoenlijke manier.

Logisch, toch is een PR wel leuk 😊
 
haha een Suzuki 1000 is al vrij groot, daarmee probeer ik mijn lengte te verbergen ;)
Wanneer ga jij weer rijden Ruud ?
Helm is een Mc Guinness replica, volgend jaar eens kijken voor wat anders.
Zit nog steeds top maar is ondertussen 5 jaar oud.

Tja....twijfel nog of ik de money pit wil weer gaan vullen. Maar laatst bij de Van Zon geweest en daar kreeg ik toch wel de kriebels van. Dus wie weet? ;)
Mooie helm hoor, maar na 5 jaar mag je idd wel weer een nieuwe. Een mooie Dunlop replica ofzo.
 
Ja precies ik was laatst ook gaan kijken bij de spintraces en wil dat graag volgend jaar eens proberen.

Peter Hickman replica is ook gaaf maar die heeft Lennart al :9
 
Die moet ik werken helaas, kan geen vrij meer pakken ook.
Rij 23 sept nog op Zolder en dan op naar volgend jaar.
 
Laatste dag Zolder zit erop, afgelopen maandag gereden.
Weer geen problemen met geluid gelukkig, voor mij pakt die 98 db zeker goed uit.

Tijd iets kunnen verbeteren, helaas de eerste sessie nat dus niet gereden, 2e sessie groot droog spoor maar achter de sacramentsheuvel tricky met inhalen tot achter de ziekenhuisbocht.
Overige sessies lekker gereden, iets minder druk maar toch nog +/- 55 man.
Tijd iets kunnen verbeteren al is het maar 0.4.
Op naar volgend jaar :)
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een extra achterwiel voor een 1000 L7. Op ebay een nieuwe gevonden voor ca. 750. Zit dan denk ik geen schijf bij.
Gebruikt gevonden voor 900+ voor een los wiel.... :X

Iemand die hier betere opties voor heeft?
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een extra achterwiel voor een 1000 L7. Op ebay een nieuwe gevonden voor ca. 750. Zit dan denk ik geen schijf bij.
Gebruikt gevonden voor 900+ voor een los wiel.... :X

Iemand die hier betere opties voor heeft?
Waarschijnlijk zelf al gekeken op gixxer.com of er evt met andere spacers een K9-L6 wiel past ?
Wielen van de nieuwere modellen is inderdaad erg aan de prijs, wielset voor een S1000RR vragen ze ook zo veel voor.
 
Ik ben eigenlijk op zoek naar een extra achterwiel voor een 1000 L7. Op ebay een nieuwe gevonden voor ca. 750. Zit dan denk ik geen schijf bij.
Gebruikt gevonden voor 900+ voor een los wiel.... :X

Iemand die hier betere opties voor heeft?

Jazeker , ze zijn in the UK Suzuki dealer in aanbieding kleur zwart 450 EURO. Omdat we samen dit jaar op Portimao in de pitbox gestaan hebben deze TIP ;)

REAR WHEEL (BLACK) FOR BLUE BIKE (64111-17K00-019)
Robinsons Parts Promo Save £262.03 Was £655.46 £393.43


 
Laatst bewerkt:
Jazeker , ze zijn in the UK Suzuki dealer in aanbieding kleur zwart 450 EURO. Omdat we samen dit jaar op Portimao in de pitbox gestaan hebben deze TIP ;)

REAR WHEEL (BLACK) FOR BLUE BIKE (64111-17K00-019)
Robinsons Parts Promo Save £262.03 Was £655.46 £393.43




De voorwielen zijn ook in de aanbieding

1569949508860.png




1569949571428.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan