Racen op een GSX-R: #4 TS vervanging!

Ik zei nog: afblijven van die STPS. Dr zit een security torx op (puntje in t midden).
Als je de witte streep op de zijkant nog kunt herkennen, dan daarop zetten.
 
Ik zei nog: afblijven van die STPS. Dr zit een security torx op (puntje in t midden).
Als je de witte streep op de zijkant nog kunt herkennen, dan daarop zetten.
Ja was ook helemaal niet op de hoogte dat zo’n ding erop zat. Echt stom van me!

maarhoed met pinnetje in het midden betekend bij mij; griptang en loshalen. Dus het streepje is een soort van niet meer zichtbaar. Ik weet dat ik hem moet doormeten, alleen hoe en waar dat kan ik niet terugvinden in real life.
 
Laatst bewerkt:
Zag dat jij ooit een keer 15pk miste. Daar beschrijf jij hoe je de weerstandswaardes van de STPS hebt opgemeten. Dat is wat ik eigenlijk wil doen😉
Zou je me daarbij kunnen adviseren hoe je dat gedaan hebt?
Ik denk dat je wat verkeerd hebt gelezen want ik heb geen idee 😂
Die 15pk waar je op doelt was wss omdat de monteur de nokkenasketting verkeerd gelegd had.
 
Mijn circuit maatje heeft een 2005 GSX-R 750 en wil z'n beschadigde radiator vervangen. Hij heeft een ergens een groter exemplaar gevonden welke ook voor iets meer koeling zou moeten kunnen zorgen.
Nou zitten er wel wat verschillen tussen de 2 radiators, o.a. de ophangpunten zitten op andere posities, maar dat is nog wel op te lossen.
Het gekke is dat er op de grote radiator geen aansluiting zit voor de temperatuur sensor. Iemand enig idee hoe dit zit en hoe dit op te lossen?
Verder zit er een aansluiting van een slangetje minder op.
Zie ook de foto's.

Uiteindelijk is de radiator vervangen voor een identiek exemplaar.
Na vervangen nog dezelfde problemen, de motor blijft er koelvloeistof uit gooien wanneer deze warm wordt.
Inmiddels is ook de koppakking vervangen en nog steeds dezelfde problemen.
Iemand misschien nog een idee waar het aan kan liggen?
 
Uiteindelijk is de radiator vervangen voor een identiek exemplaar.
Na vervangen nog dezelfde problemen, de motor blijft er koelvloeistof uit gooien wanneer deze warm wordt.
Inmiddels is ook de koppakking vervangen en nog steeds dezelfde problemen.
Iemand misschien nog een idee waar het aan kan liggen?
Hoe warm is warm?
En hoe zit het met de staat van de radiatordop?
Draait de waterpomp?
 
Het is gemakkelijker om goede gerichte raad te geven als je voldoende duidelijke info geeft en antwoord op vorige vragen.

De koelvloeistof loopt toch niet gewoon over in het expansievat?
Klopt, ik zit er maar een beetje tussen als doorgeefluik omdat m'n maatje niet zo goed is met computers/forum :-)
Zal ze eens vragen om duidelijke uitleg
 
Elke motor drukt KVS in het overloop vaatje als die warm wordt.
Ook als je gas geeft met de dop eraf wil die er best wel eens wat overheen gooien.
Als je gas geeft met de dop eraf en je hebt de KVS aan het plafond zitten, dan is er wel wat aan de hand 8)7
 
Klopt, ik zit er maar een beetje tussen als doorgeefluik omdat m'n maatje niet zo goed is met computers/forum :-)
Zal ze eens vragen om duidelijke uitleg
Ze hebben 'm vanavond nog eens goed ontlucht en toen zijn ze er per toeval achter gekomen dat 2 dunne slangetjes per ongeluk van aansluiting gewisseld waren op de radiator 😲🙈
Probleem opgelost... In elk geval bedankt voor het meedenken!
 
Ze hebben 'm vanavond nog eens goed ontlucht en toen zijn ze er per toeval achter gekomen dat 2 dunne slangetjes per ongeluk van aansluiting gewisseld waren op de radiator 😲🙈
Probleem opgelost... In elk geval bedankt voor het meedenken!

Ja die worden wel vaker omgewisseld ook beetje dom ook van diegene om niet na te denken en om geen handboek erbij te pakken.

En om een koppakking wisselen terwijl er A geen water bij de olie zit of deze B niet eruit stoomt via de uitlaat ?

Lekkere kwaliteit motorzaak , pers dan minimaal eerst het KVS systeem even af ;)
 
Zag dat jij ooit een keer 15pk miste. Daar beschrijf jij hoe je de weerstandswaardes van de STPS hebt opgemeten. Dat is wat ik eigenlijk wil doen😉
Zou je me daarbij kunnen adviseren hoe je dat gedaan hebt?

Download eerst eens een manual via het www voordat je gaat prutsen BaveR Fuel, Oil And Engine Coolant Recommendation Fuel (For Usa And Canada); Fuel (For Other Countries); Engine Oil (For Usa); Engine Oil (For Other Countries) - Suzuki GSX-R600 Service Manual [Page 12] | ManualsLib
 
Terug
Bovenaan Onderaan