Racen op een 'oude' R1 1998 tm 2008 topic

10AB-2324-131.jpg


:9

Weet iemand trouwens iets over quickshifters op de oudere r1's? is dit uberhaupt mogelijk :?

Heb wel een beetje lopen proberen met opschakelen zonder koppeling, maar gaat nog niet echt soepeltjes
 
ja kan, ik heb er een liggen van Cordona racing..

heeft de vorige eigenaar eraf gehaald omdat ie het niet prettig vond en ik ben nu aan het rondkijken of iemand hem weer kan monteren voor me, er moet namelijk nogal wat gesoldeerd worden :Y
 
[afbeelding]

:9

Weet iemand trouwens iets over quickshifters op de oudere r1's? is dit uberhaupt mogelijk :?

Heb wel een beetje lopen proberen met opschakelen zonder koppeling, maar gaat nog niet echt soepeltjes

Zelf heb ik een Dynojet Power commander met Quikshifter, werkt perfect! Op de site van Dynojet zijn ze alleen te krijgen vanaf het 2002 injectie model. Maar volgens mij moet het te krijgen zijn. Het is een onderbreking van de ontsteking dat moet bij een carb uitvoering ook kunnen...
Je zou Hans Kerkhoven eens kunnen bellen 0412 - 403 770 misschien dat hij je verder kan helpen.

Schakelen zonder koppelen moet eigenlijk geen probleem zijn. Veel toeren iets gas terug en door tikken, moet heel soepel kunnen gaan anders klopt er iets niet :N
 
idd, moet gewoon lukken! moet idd wel genoeg toeren maken anders vind ie t niet lekker.. k gooi gewoon me gas dicht en tik m omhoog
 
Graag gedaan en veel plezier ermee...





Ben er alleen achter gekomen dat dit ruitje toch van 2002 en later is :/
98 en 99 zijn rond aan de onderkant 2000 en 2001 ook rond maar dan langer en 2002 en 2003 lopen onderaan uit in een punt.
 
Zal binnenkort eens rondkijken, lijkt me toch wel fijn zo'n quickshifter :) !

Eerst ff de rekening afwachten van de garage, auto staat er voor een beurt + banden + APK.

Als die meevalt dan kan er eventueel nog een quickshiftertje vanaf 8-)
 
Laatst bewerkt:
heren,

ik rij ook met een 2003, wp voor en achter, volledige akra en nog een paar kleine spulletjes.
De moto heeft een circuitverleden, met zelfs een bescheiden palmares :) , maar door valpartijen ed lang stilstaan is mijn tank binnen beginnen roesten... waardoor waarschijnlijk ook de benzinepomp stuk gegaan is ( weet zeker dat ze stuk is, hebben een andere tank eropgezet en dan was alles ok)
heeft er iemand toevallig nog een tank met benzinepomp liggen voor een 2002-2003?

thanks....
 
heeft iemand ervaring met een laser hotcam met db killer op een r1 2003???
ga volgende week woensdag voor t eerst met de r1 naar assen maar
heb hem afgelopen winter gekocht incl. laser hotcam maar ook met orginele uitlaat
ik neem de orginele demper iig wel mee voor de zekerheid
 
heeft iemand ervaring met een laser hotcam met db killer op een r1 2003???
ga volgende week woensdag voor t eerst met de r1 naar assen maar
heb hem afgelopen winter gekocht incl. laser hotcam maar ook met orginele uitlaat
ik neem de orginele demper iig wel mee voor de zekerheid

jep ik rijd met een non-legal titanium hotcam met db-killer, op Assen geen enkele keer boven de 100DBA geweest afgelopen 9 april dus geen probleem :)
 
trouwens;

had dus afgelopen circuitdag dat mn R1 niet meer wilde starten einde van de dag, heb toen gelijk de druppellader erop gezet thuis en de volgende dag startte hij gewoon weer...

volgens de druppellader is de accu gewoon goed dus ik denk dat hij op een of andere manier niet bijlaad, is er hier iemand die het probleem herkent en weet wat eraan mis is?
 
jep ik rijd met een non-legal titanium hotcam met db-killer, op Assen geen enkele keer boven de 100DBA geweest afgelopen 9 april dus geen probleem :)
moooooi want ik vind de hotcam wel iets mooier staan als de grote orginele schoorsteen
dankuwelzeerbeleefd
 
moooooi want ik vind de hotcam wel iets mooier staan als de grote orginele schoorsteen
dankuwelzeerbeleefd

aan mijn posting kunnen geen rechten worden ontleend he ;)

dus niet dat je je circuitdag bij mij komt declareren als het onverhoopt toch verkeerd loopt :+ maar als je hotcam gewoon normaal gevuld is zal er geen probleem zijn, heb heel vorig seizoen ook op de baan gereden op CPZ en Zolder (zolder is strenger dan Assen) met een Hotcam en ook geen problemen gehad :N
 
aan mijn posting kunnen geen rechten worden ontleend he ;)

dus niet dat je je circuitdag bij mij komt declareren als het onverhoopt toch verkeerd loopt :+ maar als je hotcam gewoon normaal gevuld is zal er geen probleem zijn, heb heel vorig seizoen ook op de baan gereden op CPZ en Zolder (zolder is strenger dan Assen) met een Hotcam en ook geen problemen gehad :N
we zullen wel zien komende woensdag
ik ben best wel benieuwd hoe hij stuurt, heb afgelopen 3 jaar op een cbr600 van 98 gereden dus ik zal nog wel even moeten wennen aan het vermogen
wat voor een rondetijden rij jij ong. op assen?
ik reed met de cbr 2.03 en dus ik hoop toch onder de 2.00 te komen
 
we zullen wel zien komende woensdag
ik ben best wel benieuwd hoe hij stuurt, heb afgelopen 3 jaar op een cbr600 van 98 gereden dus ik zal nog wel even moeten wennen aan het vermogen
wat voor een rondetijden rij jij ong. op assen?
ik reed met de cbr 2.03 en dus ik hoop toch onder de 2.00 te komen

nou voor mij was het uberhaupt de allereerste keer op Assen en mn 4e circuitdag ooit, daarbij was het voor mij ook de eerste keer op een R1, rijd normaal op een standaard Fireblade uit 97..

heb toen een begintijd neergezet van 2:09, maar heb al een hoop punten die ik 16 juni (TRAC) ga verbeteren :Y hoop iig de 16e onder de 2:05 te komen maar dat gaat wel lukken gok ik..

de mijne stuurt iig als een scheermes, was echt een totaal andere wereld voor mij :Y maar er zit dan ook supervering en alles op dus da's logisch... 't meeste moeite had ik met hem aan de grond houden want van 1 tm 4e versnelling gaat ie gretig omhoog :P
 
Laatst bewerkt:
trouwens;

had dus afgelopen circuitdag dat mn R1 niet meer wilde starten einde van de dag, heb toen gelijk de druppellader erop gezet thuis en de volgende dag startte hij gewoon weer...

volgens de druppellader is de accu gewoon goed dus ik denk dat hij op een of andere manier niet bijlaad, is er hier iemand die het probleem herkent en weet wat eraan mis is?
Dynamo of spanningsregelaar denk ik dan, even je laadspanning doormeten dus
 
weet er trouwens iemand of de pomp van een 2003 en die van een 2004 dezelfde zijn?
 
we zullen wel zien komende woensdag
ik ben best wel benieuwd hoe hij stuurt, heb afgelopen 3 jaar op een cbr600 van 98 gereden dus ik zal nog wel even moeten wennen aan het vermogen
wat voor een rondetijden rij jij ong. op assen?
ik reed met de cbr 2.03 en dus ik hoop toch onder de 2.00 te komen

Mijn eerste circuitmotor was ook een cbr600 uit 98 en de r1 stuurt een stuk beter.
Eerste keer Assen op de r1 meteen 1.59 en de tweede keer een 1.55, daarna niet meer gereden. Zit denk ik wel meer in.

Veel plezier ermee :)
 
Probleem opgelost *D

kwam er achter dat de stekker uit de spanningsregelaar lag dus weer erin gepropt en nou maar afwachten maar denk dat het wel weer goed zit dan..

vanaf nu toch maar de acculader meer voor de zekerheid..
 
gisteren voor het eerst met de r1 op assen gereden
ik moest de eerste 2 sessies behoorlijk wennen maar de 3e en 4e sessie ging het al beter
we gaan wel vriendjes worden denk ik
full
 
Op dit moment liggen mijn kuipdelen bij mijn neef om gespoten te worden.
fotos volgen zodra het er weer opzit *D
 
iemand nog belang bij een metzler racetac interact 190 achterband nieuw dot 23-09
voor 125 mag je hem ophalen
 
Op dit moment liggen mijn kuipdelen bij mijn neef om gespoten te worden.
fotos volgen zodra het er weer opzit *D

en Voila :
r1wit%20001.JPG

r1wit%20002.JPG

r1wit%20003.JPG


50 euro verf en 100 euro arbeid.
Daar ga ik zelf niet voor liggen klooien met een spuitbusje.
was er de vorige keer best naar van hoeveel werk het was en hoe lelijk het werd en ik zou dit haast voor op de weg nog wel kunnen gebruiken.
En benzine bestendig 8-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan