Freek_81
Die hard MF'er
- 4 jun 2019
- 303
- 139
Hallo allemaal,
Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag op circuit Mettet gereden. Ik ben pas recentelijk begonnen met vrij rijden, donderdag was mijn 2e vrij rijden dag en mijn 1e keer op Mettet.
Aangezien het echt een heel ander circuit is als de 'grote' circuits zoals Assen en Zolder was het in de 1e sessies wel even wennen. Op donderdag kwam ik uiteindelijk tot een snelste ronde van 1:21.134. Op vrijdag heb ik m'n tijd nog aan kunnen scherpen naar een 1.19.358.
Op mijn Honda CBR600RR PC40 uit 2007 zitten nog de originele voetsteunen. In de lagere snelheid bochten combinatie na het rechte stuk had ik op donderdag zowel de linker en de rechter voetsteun al een keer aan de grond zitten waar ik me niet geheel comfortabel bij voelde.
Op vrijdag gebeurde dat in de 3e sessie ook een keer in de hele snelle linker bocht achter op het circuit en dat zat me daarna helemaal niet lekker (ik weet het, het zit tussen de oren).
De 4e sessie was ik aan het proberen om het te voorkomen, kijken of ik met meer langs de motor hangen en proberen de motor meer rechtop te zetten het raken van de voetsteunen kon voorkomen, maar het liep voor geen meter, ik ging slechte lijnen rijden en vertragen in bochten.
De 5e en 6e sessie ben ik maar weer gewoon 'mijn eigen ding' gaan doen en toen liep het wel weer lekker en zelfs mijn tijd nog kunnen verbeteren.
In vergelijking met de motoren van mijn circuit maatjes zitten de originele voetsteunen op mijn motor ook wat lager, dus zal ik daarmee ook sneller aan de grond zitten.
Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1. Kan het kwaad dat de voetsteunen aan de grond komen, of ga ik daar een keer last mee krijgen? (Deze kunnen nog wel omhoog veren).
2. Als ik dit niet meer wil, is een verstelbare rem schakel set dan de oplossing?
Alvast dank voor jullie reacties.
Ik heb afgelopen donderdag en vrijdag op circuit Mettet gereden. Ik ben pas recentelijk begonnen met vrij rijden, donderdag was mijn 2e vrij rijden dag en mijn 1e keer op Mettet.
Aangezien het echt een heel ander circuit is als de 'grote' circuits zoals Assen en Zolder was het in de 1e sessies wel even wennen. Op donderdag kwam ik uiteindelijk tot een snelste ronde van 1:21.134. Op vrijdag heb ik m'n tijd nog aan kunnen scherpen naar een 1.19.358.
Op mijn Honda CBR600RR PC40 uit 2007 zitten nog de originele voetsteunen. In de lagere snelheid bochten combinatie na het rechte stuk had ik op donderdag zowel de linker en de rechter voetsteun al een keer aan de grond zitten waar ik me niet geheel comfortabel bij voelde.
Op vrijdag gebeurde dat in de 3e sessie ook een keer in de hele snelle linker bocht achter op het circuit en dat zat me daarna helemaal niet lekker (ik weet het, het zit tussen de oren).
De 4e sessie was ik aan het proberen om het te voorkomen, kijken of ik met meer langs de motor hangen en proberen de motor meer rechtop te zetten het raken van de voetsteunen kon voorkomen, maar het liep voor geen meter, ik ging slechte lijnen rijden en vertragen in bochten.
De 5e en 6e sessie ben ik maar weer gewoon 'mijn eigen ding' gaan doen en toen liep het wel weer lekker en zelfs mijn tijd nog kunnen verbeteren.
In vergelijking met de motoren van mijn circuit maatjes zitten de originele voetsteunen op mijn motor ook wat lager, dus zal ik daarmee ook sneller aan de grond zitten.
Ik heb eigenlijk 2 vragen:
1. Kan het kwaad dat de voetsteunen aan de grond komen, of ga ik daar een keer last mee krijgen? (Deze kunnen nog wel omhoog veren).
2. Als ik dit niet meer wil, is een verstelbare rem schakel set dan de oplossing?
Alvast dank voor jullie reacties.