Ik was helaas te laat met aanmelden.
A.S. maandag ben ik wel met Racecracks op Zandvoort.
Kijken wat mijn nieuwe vertanding en clip-ons doen.
Helaas dus geen MSL cuprace voor mij, maar er komen er nog meer.
Lijkt mij wel een keertje leuk om met een hoop 600rr-en te rijden.
@ Astarts'89, zag ik nou goed op facebook dat het niet helemaal goed was gegaan met race 2? Ik zag iets voorbijkomen dat je nieuw kuipwerk zocht)
Mijn pr op Zandvoort is 1.58 en deze race die je ziet was elk rondje een 2.01. Ga elke bocht ietsje eerder op het gas en je bent er al. Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaanSucces met je herstel man na deze crash. Scheivlak is ook een nare plek om te crashen, je gaat daar inderdaad redelijk hard de bocht in en het instuurmoment vind ik altijd even zoeken. Het is een soort grote mannenbocht, ook wel weer heel cool maar moet er niet aan denken er daar hard af te gaan....
Crash van je maat klinkt ook niet lekker, wens hem ook beterschap!
Edit: het was dus de mastersbocht, deze pak ik ook in zn 3 ja en wel langzamer dan 200kmh, meer rond de 160 denk ik? Hoe vlot rij je? Ik 2.04 --> en dat vind ik nét snel genoeg om in groep 4 te rijden. En zelfs dan komen sommige gasten je loeiend hard voorbij.
@Digger: mooie race man! Welke tijden rij jij dan ongeveer, rond de 2.01-2.04? Het lijkt dat je vooral eerder op het gas gaat dan ik doe en vaker schakelt. Heb je en QS? En welke tandwielverhouding rij jij op CPZ?
Succes met je herstel man na deze crash. Scheivlak is ook een nare plek om te crashen, je gaat daar inderdaad redelijk hard de bocht in en het instuurmoment vind ik altijd even zoeken. Het is een soort grote mannenbocht, ook wel weer heel cool maar moet er niet aan denken er daar hard af te gaan....
Crash van je maat klinkt ook niet lekker, wens hem ook beterschap!
Edit: het was dus de mastersbocht, deze pak ik ook in zn 3 ja en wel langzamer dan 200kmh, meer rond de 160 denk ik? Hoe vlot rij je? Ik 2.04 --> en dat vind ik nét snel genoeg om in groep 4 te rijden. En zelfs dan komen sommige gasten je loeiend hard voorbij.
@Digger: mooie race man! Welke tijden rij jij dan ongeveer, rond de 2.01-2.04? Het lijkt dat je vooral eerder op het gas gaat dan ik doe en vaker schakelt. Heb je en QS? En welke tandwielverhouding rij jij op CPZ?
Vandaag op Assen gereden, Een dag die dramatisch begon en als eentje om te vergeten, sloeg net zo hard weer om naar een goede dag.
Vanochtend motoren op de trailer geladen, vastgezet met spanbanden en het stuk naar Assen gereden, bij afslag Assen zuid voor de tweede rotonde (dus echt 100m voor het circuit) ineens een luide knap. Naja fair enough kan van alles zijn dus even op spiegels letten, maar vervolgens zagen we vanuit de spiegel mijn motor van de trailer af donderen de weg op. Oorzak: geknapte spanband
Direct gestopt, het ding lag op de kop, nog vast aan 2 spanbanden op de weg, en was zo ongeveer 10 meter over het asfalt meegetrokken. Direct losgemaakt en opgetild: topkuip en ruitje naar de klote, slang remvloeistof er af en het subframepje onder het ruitje rechts ook afgeknapt, verder flinke schaafplekken op de tank en kuipen maar gelukkig de tank niet doorgeschaafd.
Doorgereden naar het circuit en daar de schade beter bekeken, kwam er op het eerste moment al achter dat rijden hem niet zou worden met de voorkant kapot. Had wel een reserve liggen (thuis, 20 min rijden vanaf assen) dus heb de fiets bij V racing gedumpt voor de remvloeistof en ontluchten, en ben met een klein deukje in de portomonnee op en neer gegaan naar huis voor die topkuip. Sessie 1 noodgedwongen laten schieten, en met 3 man die nieuwe topkuip passend gemaakt met tie wraps, gaatjes boren en (heel veel) tape. Nét op tijd klaar en sessie twee de baan op
Direct seconde onder mijn PR gereden en de sessies gedurende de dag steeds verbeterd. Ik zou bij MFer btb een R10 achterbandje ophalen (had zelf al de voorband) en had ook op aangeven van hem het idee om deze set in de pauze er om te leggen voor de laatste 2 sessies. 2e laatste sessie dik verbeterd naar 2:00.3, en toen had ik wel t gevoel dat t moest gaan gebeuren de laatste sessie. Vooral in stekkenwal en aanremmen bult kon ik nog wat winnen, dus hiermee de laatste sessie ingegaan en... 1:58.9
Dikke PR en mijn doel voor dit seizoen nu al gehaald. Hoewel de dag met pech begon is t mooi omgeslagen zo. Komende dagen maar even bekijken hoe de schade er precies uitziet maar vermoed dat het redelijk makkelijk te fiksen is. Wel echt zuur van de topkuip maar goed.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vandaag op Assen gereden, Een dag die dramatisch begon en als eentje om te vergeten, sloeg net zo hard weer om naar een goede dag.
Vanochtend motoren op de trailer geladen, vastgezet met spanbanden en het stuk naar Assen gereden, bij afslag Assen zuid voor de tweede rotonde (dus echt 100m voor het circuit) ineens een luide knap. Naja fair enough kan van alles zijn dus even op spiegels letten, maar vervolgens zagen we vanuit de spiegel mijn motor van de trailer af donderen de weg op. Oorzak: geknapte spanband
Direct gestopt, het ding lag op de kop, nog vast aan 2 spanbanden op de weg, en was zo ongeveer 10 meter over het asfalt meegetrokken. Direct losgemaakt en opgetild: topkuip en ruitje naar de klote, slang remvloeistof er af en het subframepje onder het ruitje rechts ook afgeknapt, verder flinke schaafplekken op de tank en kuipen maar gelukkig de tank niet doorgeschaafd.
Doorgereden naar het circuit en daar de schade beter bekeken, kwam er op het eerste moment al achter dat rijden hem niet zou worden met de voorkant kapot. Had wel een reserve liggen (thuis, 20 min rijden vanaf assen) dus heb de fiets bij V racing gedumpt voor de remvloeistof en ontluchten, en ben met een klein deukje in de portomonnee op en neer gegaan naar huis voor die topkuip. Sessie 1 noodgedwongen laten schieten, en met 3 man die nieuwe topkuip passend gemaakt met tie wraps, gaatjes boren en (heel veel) tape. Nét op tijd klaar en sessie twee de baan op
Direct seconde onder mijn PR gereden en de sessies gedurende de dag steeds verbeterd. Ik zou bij MFer btb een R10 achterbandje ophalen (had zelf al de voorband) en had ook op aangeven van hem het idee om deze set in de pauze er om te leggen voor de laatste 2 sessies. 2e laatste sessie dik verbeterd naar 2:00.3, en toen had ik wel t gevoel dat t moest gaan gebeuren de laatste sessie. Vooral in stekkenwal en aanremmen bult kon ik nog wat winnen, dus hiermee de laatste sessie ingegaan en... 1:58.9
Dikke PR en mijn doel voor dit seizoen nu al gehaald. Hoewel de dag met pech begon is t mooi omgeslagen zo. Komende dagen maar even bekijken hoe de schade er precies uitziet maar vermoed dat het redelijk makkelijk te fiksen is. Wel echt zuur van de topkuip maar goed.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ja absoluut, het doemscenario ging al door ons heen dat hij 200meter eerder was gegaan, dat was dan op de A28 geweestDjeez wat een verhaal man!!
Gefeliciteerd met je toptijd en dan op zo'n dag..Dus toch met een dikke smile naar huis. En die schade is natuurlijk knap kut maar het had veel en veel erger kunnen zijn als 'ie over z'n koppie was gestuiterd....
Thanks allemaal.
Schouder doet elke dag minder pijn. Inmiddels kan ik het geen pijn meer noemen, maar meer een zeurend gevoel bij bepaalde bewegingen dus dat is mooi. Mijn maat is nog wel de lul en dat zijn meer zijn ribben en niet eens zo zeer zijn schouder, maar die gaat een herstelperiode tegemoet. Dat was wel meteen al duidelijk.
Inmiddels ben ik er ook achter dat ik niet bij het Scheivlak er af ben gegaan, maar de bocht er na de Mastersbocht.
Ook ben ik er achter dat ik deze in z'n 4 neem (oude filmpjes terug gekeken) terwijl je die volgens mij beter in z'n 3 kan nemen. Dit verklaart misschien waarom ik te snel ging (voor mijn doen) waardoor ik hem weer te plat gooide.
Naja, blijft gissen. De volgende keer let ik daar wel op uiteraard.
Ik kan niet op je bank rekening kijken , maar waarom een jaar wachten?
Je motor word er niet beter op door het stilstaan.
Even zoeken op parts online , kuipie erop en gaan
Ook vaak beter voor je zelf vertrouwen
@Digger:
Die crash van hem lijkt inderdaad enorm op die van Pedrosa! Hij reed inderdaad op dezelfde plek als je het terugziet en hij werd inderdaad ook zo "afgesneden" én vloog er ook overheen (je ziet hem voor z'n motor neerkomen op het filmpjePedrosa is daar goed weggekomen!).
De plek van Lorenzo was ook de plek van die 1000. Heel toevallig dat dit zondag ook gebeurde op zo'n manier.
Toch gaaf dat je toch nog een goede sessie heb kunnen rijden en zelfs heb kunnen winnen!
Mooie race zo te zien. Wat rij jij hard man! Na de chicane schakel jij naar zn 5??(!!)
Of neem jij die chicane in z'n 1?
Gaaf hoor, maar als ik het zo zie dan denk ik wel dat de races echt niets voor mij zijn. Je moet daar toch wel en dat heb ik niet echt in mij zitten. Bij mij ontbreken de cocosnoten daar benee zeg maar. Op zich zou ik het best kunnen, maar dan omdat het moet en niet zo zeer omdat ik het zou willen.
Ik denk dat ik het volgend jaar heel anders aan ga pakken. Groep 3 en wanneer zij mij zelf verzetten naar groep 4 ga ik pas omhoog. Aangezien ik niet zo'n held ben met inhalen zullen zulke snelle ronden in groep 3 nog best een opgave worden dus ik zie mezelf nog wel een tijdje "cruisen" in groep 3. Daar kan ik zelfs goed mee met de middenmoot wanneer ik enorm slecht aan het rijden ben en dat geeft mij toch een gevoel van rust.
@AstarS'89
Ook succes met jouw herstel. Hopelijk valt het nog te overzien.
Gisteren toch de fiets een beetje uit elkaar getrokken, omdat ik het niet kon laten. Zo op het eerste gezicht lijkt enkel het subframe krom en de het uitlaatsysteem (bochten lijken ook krom of zit in ieder geval niet meer goed op de plek). Voor de rest kleine dingen zoals het kuipsteun, clip on etc.
Gelukkig zijn het frame, het blok (klonk in ieder geval normaal, zelfs met de kromme demper), de voorvork en achtershock nog goed zo lijkt het. Moet nog wel allemaal goed bekeken worden uiteraard.
Rond de 1000 euro moet het wel weer goed zijn mits er niets tegenvalt. Het valt te overzien en volgend jaar moet het wel gefixt zijn.
Deze zomer ga ik mijn aandacht maar wat verleggen naar andere dingen. Daar heb ik al vrede mee in mijn kop.
Blijf wel mee genieten van de foto's en filmpjes!
Leuke verbetering kunnen klokken gisteren op Assen: 1:57.589
Circuitschool groep A (snel) wel leuk kunnen oprijden met een aantal 1000s, kon hem er alleen steeds lastig naast prikken omdat ze vrijwel dezelfde rempunten hadden en dan op de rechte stukken uitliepen. In de bochten kwam ik wel bij en zat ik in het achterwiel, maar voor een move daar moet ik nog wat grotere cojones krijgen.
Zat een ronde of 3-4 vlak achter een 848 en hij had z'n gopro naar achteren gericht, uiteindelijk niet zo netjes voor mandeveen de fiets er tussen gezet omdat ik er zat van waswel daarna nog ff langs gelopen voor een mea culpa. Krijg als het goed is de beelden nog opgestuurd daarvan dus dat gaat wel interessant zijn om te bekijken.
Wel tof om m'n eigen verbetering te zien over 3-4 circuitdagen, van 2:08 naar een 1:57.5.
1:54.9 in my sights