Weet iemand of MSL er nog wel is?
De site doet het een aantal dagen al niet.
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,
Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,
Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...
Ik heb ook een 05 model en wordt ook warm.Hey collegaracerts/-vrijrijderts,
Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...
PM voor die demperHoi Gerben ik heb een akrapovich demper, full carbon. Op Zolder een keer gemeten op 97,8 dB, maar dit was een testje zónder killer! Op Assen zonder probleem zonder killer gereden. Mooi en diep "gebrabbel", maar dus niet heel hard. Hij zat bij aanschaf al op de motor.
Bekijk bijlage 1342606
Hey collegaracerts/-vrijrijderts,
Ik zit al inmiddels al een tijd (2 seizoenen...) te kutten met een irritant probleem: mijn '05 600RR blijft maar warm lopen tijdens m'n sessies, met name op warme dagen uiteraard. Zo lang de buitentemperatuur zo onder de 20 graden blijft, blijft de watertemperatuur wel enigszins binnen de perken (<95 graden). Op een warme dag is ie na 4-5 rondjes ergens tussen de 100 en 115 graden, wat niet alleen belachelijk hoog is, maar ook merkbaar vermogen kost. Het blok is gereviseerd - alle waterkanalen zijn open en schoon en de waterpomp zag er normaal uit (water word ook wel rondgepompt door het blok en radiateur dus daar verwacht ik niet de oplossing te vinden). Er zit demiwater in het blok met een MoCool volgens mengverhouding. De thermostaat is inmiddels eruit (die zou restrictief werken in de flow volgens een aantal mensen), maar maakt weinig verschil (thermostaat is daarna overigens getest en werkt(e) naar behoren). Er zit inmiddels een Fireblade ('08-'11) radiateur op, die toch pak 'm beet 1,5x zo groot is als het origineel. Zonder fan, dat wel, maar die draagt toch niks bij buiten de pitstraat/paddock, want rijwind. Zijn er meer mensen die een dergelijk probleem hebben (gehad)? En hoe is dat opgelost? Een raceradiateur met geintegreerde oliekoeler a €2000,- + Akra bochten a €1000,- om de radiateur te laten passen is mijn motor echt niet meer waard... Ohja, ik rij dus niet heel hard. Geen problemen gehad op m'n eerste dagen (>2:20 op Assen en Zandvoort), inmiddels 1:56:x op een goeie dag op Assen en 2:03:x op een goeie dag op Zandvoort, maar dat is volgens mij nog láng niet hard genoeg om koelproblemen te krijgen...