Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

racen op een pc40 / pc37 2017

Hallo Allemaal,

Sinds een weekje eigenaar van een 2004 PC37 Circuitfiets.
Nu wil ik graag een quickshifter op de fiets hebben. vandaag even gekeken, en er zit een PC3 in.
Weet iemand of ik plug en play een quickshifter van Dynojet op mijn motor kan zetten?
Na wat googlen kom ik niet verder dan de Dynojet Push Sensor PC3. maar geen idee of deze op mijn motor kan?

Foto van de fiets:
 
Als je een PC3 hebt, moet je ook een sensor hebben die communiceert met een PC3. Dat zou in dit geval kloppen. Een PC3 sensor werkt namelijk niet met een PC5.
Wel moet je even rekening houden met een push of pull sensor. Als ik naar jouw schakelstang kijk, zou jij een pull sensor moeten hebben, tenminste als je anders om schakelt.
 
Bij een PC3 moest je volgens mij een ontstekingsmodule hebben van Dynojet voordat je kan werken met een QS. Als alternatief kan je kijken naar een stand alone QS, maar dat is iets wat je voor jezelf moet bepalen.
Er is zat leuks te koop
 
Ik heb een ignition module voor de pc3 en een pull sensor liggen, dus omgekeerd schakelen.
Mooi ding trouwens!
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een ignition module voor de pc3 en een pull sensor liggen, dus omgekeerd schakelen.
Mooi ding trouwens!

Dankjewel

Lees inderdaad op de website van dynojet dat ik de iginition module nodig heb om een quickshifter te kunnen gebruiken.
Aangezien de module zorgt dat je alle 8 injectoren aanstuurt.
Voor de Sensor heb ik een Push nodig, aangezien het nog normaal schakelen is.

Als de module de oplossing is voor een quickshifter ben ik geïnteresseerd als je hem wilt verkopen
 
Laatst bewerkt:

Ik heb hem niet meer nodig dus te koop. Ik stuur je wel een PB.
 

Heb je bij het ontluchten vd motor de motor al eens schuin gehouden?? Wat ik meestal doe is hem met zijn voorwiel op mijn motorbrug zetten, die pomp ik dan omhoog, en als hij hoog genoeg staat dan laat ik de motor naar beide kanten eens schuin vallen omdat het heel lastig is om de achterste koelings kanalen leeg te krijgen!! Al zit er nog maar een klein belletje lucht daar, dan blijft je motor aan de kook gaan!! Mijn motor had dit voorheen ook, en door dit truukje heb ik er tot nog toe geen last meer van gehad!

Grtz Eagle.
 
Als je een goede en leuk klinkende demper wil, dan zou ik je de Arrows demper aanraden. Die maakt zelfs zonder db-killer niet teveel db's en is gewoon een nette demper.

Grtz Eagle.
 
Laatst bewerkt:
Heeft er hier iemand ervaring met het reinigen of vervangen van een brandstof filter van een PC37?
Ik heb een lichte stotter onder de 3000rpm. Irritant bij het weg rijden. De motor heeft slechts 5000km gereden in zijn 15 jarige levelsloop, dus er kan mogelijks wat drap in de tank zitten.
Ik lees dat de brandstof filter deel uitmaakt van de brandstofpomp assemblage en niet vervangbaar is.

Iemand hier een oplossing voor?
 

Als je de tank leeg maakt kun je de pomp met het filter er makkelijk uit halen. Meestal is het filtertje dan wel schoon te blazen met wat perslucht. Als je hem echt wil vervangen, dan is dat wel mogelijk naar ik meen, alleen moet je dan (zelf) een vervangend filter zoeken. Bij Honda zijn ze alleen compleet met pomp te krijgen...
Misschien weten de jongens van Hofland motoren in Amersfoort wel te vertellen welke filters er wel passen die hebben er wel meer onder handen gehad.

Suc6.

Grtz Eagle.
 
vraagje:
Welke Remblokken voor circuit gebruik kan ik het beste kopen voor mijn 2004 PC37?

Ik zelf heb Brembo gesinteerd- Racing SC geplaatst. En gisteren op Zolder de eerste trackday van dit seizoen gereden. Rem vermogen is uitstekend te noemen, maar moet er wel bij zeggen dat de remklauwen daarnaast ook volledig gereviseerd zijn en er stalen remleidingen van Hell zijn geplaatst.
 

Ik ben ook voor deze blokken gegaan. ik ben nog niet zo snel dat ze mega heet worden.
Tegen de tijd dat ik brake fade ga merken ga ik over op de carbon
 
ik heb na het zien van je foto's ook de bike design gekocht en gemonteerd, perfect!
Motor is nu eigenlijk zo goed als af. zal binnenkort even wat foto's maken
 
Ziet er goed uit die Bike Design gliders. Ik heb zelf die van MSL geplaatst. Achteraf gezien misschien niet zo handig gezien de wijze van bevestiging. Aangezien ik weg- en circuit gebruik nog combineer best wel lastig. De wegkappen zijn allen glans zwart en wilde daar geen gaten in maken. Dus heb ik puur voor circuit gebruik een stel andere kappen gekocht en wat opgeknapt. En deze plaats ik dan met trackdays.



 
Na 18 maanden niet meer in het zadel gezeten te hebben, afgelopen weekend weer de eerste meters gemaakt

stijf als een hark, maar wat een pret


Helaas vond mijn radiateur dat wat minder zo lang stilstaan, dweilen met de kraan open

heeft iemand nog een (niet lekkende) tweedehandsje liggen?

Ik heb iets gevonden op ebay van engelse makelaardij, ben beniewd naar de kwaliteit.
 
Laatst bewerkt:
Dat is het belangrijkste.
Mooi dat je er 1 gevonden heb, is het ook een grotere?
 



Hey das grappig stond naast jullie op de pirelli dag.