racen op een pc40 / pc37 2017

Het is de vraag wat je wil uitgeven.
Wanneer je je cilinderkop gaat vlakken en dan je nokkenassen monteert klopt die afstelling niet meer, dus heb je weer verstelbare tandwielen nodig.
Dan is het misschien mooier om er direct een setje andere Assen in te zetten, maar wat dat aan pk’s oplevert tov de kosten geen idee.
Inderdaad misschien eens ten Kate raadplegen.
Jr kan natuurlijk zoveel uitgeven als je wil. Ik had het graag nog enigsinds betaalbaar gehouden. Voor zover dat mogelijk is in deze sport natuurlijk 🤣

Een kennis heeft HRC nokkenassen gemonteerd. Maar was niet echt onder de indruk. De uitdraai op de bank gaf een lichte winst in hele hoge toeren. Maar ook een verlies in de minder hoge toeren. Die dingen zijn mooi voor grote snelle circuits. Maar het merendeel van de benecup word op kleinere circuits verreden. Dus dat werd me afgeraden.
Verstelbare tandwielen gaan inderdaad misschien wel nodig zijn. Daar had ik nog geen aandacht aan gegeven 🙂😉
 
Ik heb geen ervaring met jouw type motor. Maar ik denk dat het verschil marginaal gaat zijn als er alleen geflowd gaat worden. Die blokken zijn standaard natuurlijk al dik in orde. Als het verschil groter moet zijn zal er inderdaad ook iets met de nokkenassen gedaan moeten worden denk ik, de combinatie zal meer verschil maken dan des om van de twee afzonderlijke aanpassingen. De grotere hoeveelheid lucht moet immers ook de tijd krijgen om langs je kleppen de cilinder in te stromen.
Allemaal best complexe materie waar zo'n tuner inderdaad niet zomaar zijn "geheim" zal prijsgeven. En zoals je zelf al schrijft levert de winst ook vrijwel altijd een verlies op.
 
Persoonlijk zou ik niet op zoek gaan naar meer pk's bij dit soort revisie / deze blokken. Kosten/baten zal totaal niet in verhouding zijn. Als je een harder lopende 600 wou dan denk ik dat 'we' (ik veralgemeen nu even in het PC40 topic) beter een ZX6R ofzo hadden gekocht. Gewoon reviseren volgens de regels van de kunst zodat je binnen afzienbare tijd misschien wel 100.000km haalt op het circuit ;-).
 
Na de revisie een ecu flash laten doen bij bijvoorbeeld druiff racing (heb ik ook gedaan) is de makkelijkste weg voor wat meer vermogen. Anders moet je serieus geld gaan uitgeven.
 
Weet iemand of je bij deze tank cover (Sebimoto) ook nog losse airducts moet bestellen (PC37)?
Lijkt met niet omdat de OEM versie hetzelfde is en ze onder de uitstekende vlakken van de tank cover zitten. Begrijp niet zo goed waarom ze los aangeboden worden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. :)

1693567937858.png
1693567958499.png
1693567965601.png
 
Weet iemand of je bij deze tank cover (Sebimoto) ook nog losse airducts moet bestellen (PC37)?
Lijkt met niet omdat de OEM versie hetzelfde is en ze onder de uitstekende vlakken van de tank cover zitten. Begrijp niet zo goed waarom ze los aangeboden worden. Maar misschien zie ik iets over het hoofd. :)

Bekijk bijlage 1920251Bekijk bijlage 1920252Bekijk bijlage 1920253
Als je de originele airducts gebruikt hoef je die niet te vervangen .
Tankcover past prima

Rijd er zelf ook zo mee

IMG-20230503-WA0019.jpeg
 
Hallo iedereen,

Ik overweeg op deze winter mijn PC40 een grondige revisie te geven (bijna 60.000km, 20.000km circuit). Nu kriebeld het natuurlijk om deze ook wat op te kietelen nu we toch bezig zijn 😁
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Ik had gedacht aan:
- Het cilinderkop te laten flowen + vlakken voor meer compressie. Is het het geld waard, iemand ee idee van een prijs?
- HRC ECU ... zelfde vraag 😅
-Uitlaat ... welke wel of juist niet. Iemand toevallig een setje voorbochten liggen?

Is er iets wat ik over het hoofd zie? Sportluchtfilter, TKRP inlaatkelken, snelgas en deftige vering heb ik al. En op het gewicht heb ik ook al wat bespaard (al kan ik zelf ook nog makkelijk 5kg kwijt raken, maar dat is niet zo makkelijk 🤣)

Ik weet dat leren sturen ook belangrijk is. Maar nu het blok toch open ligt wil ik van de situatie wel profiteren 😁

MVG Bram
Even contact opnemen met Mike van Crossblok revisie .
Heeft vaak nog koppen liggen uit de moto 2 .
Ben je meteen klaar , nokken as HRC kleppen etc
 
Zijn je rondetijden gezakt door mee te rijden in het pak? Wat draaide je ervoor op Croix en wat draaide je tijdens de race?
 
Zijn je rondetijden gezakt door mee te rijden in het pak? Wat draaide je ervoor op Croix en wat draaide je tijdens de race?
Ze zijn wel wat gezakt, ervoor was men PB 58.1, nu 57.6. De race was om 8u45 s´ morgens dus niet echt perfecte omstandigheden.
De 2de race zat er meer in, maar tijdens een bijna valpartij van degene die ik probeerde inhalen ben ik niet recht gebleven. Mini crash, maar we waren van de 1ste complete ronde an 58 laag aan het rijden. Er zat meer in. Maar ik heb het niet kunnen waarmaken.
Hopelijk volgend jaar een nieuwe kans 😅
 
Heeft iemand een wielbus liggen van het achterwiel 2005? Pc 40 past volgens mij ook. mag origineel zijn of een vaste.

Ben inmiddels voorzien
 
Laatst bewerkt:
Prijzen geupdate!
Heb ook nog een crc kuip set liggen, wel een keer mee onderuit gegaan. Zie foto's (is gespoten met plastidip, zo te verwijderen)
 

Bijlagen

  • IMG_20231105_103349030.jpg
    IMG_20231105_103349030.jpg
    268,7 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20231105_103418908.jpg
    IMG_20231105_103418908.jpg
    157,8 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20231105_103407129.jpg
    IMG_20231105_103407129.jpg
    121,5 KB · Weergaven: 3
  • IMG_20231105_103354667.jpg
    IMG_20231105_103354667.jpg
    140,7 KB · Weergaven: 3
De CBR600rr gaat in 2024 weer verkocht worden in Europa, al zullen er waarschijnlijk niet veel verkocht gaan worden. De donor supersport motoren zullen steeds schaarser worden.
 
Hallo iedereen,


Screenshot_20231109_223808_Messenger.jpg


Kan er iemand bevestigen dat dit over een echte HRC ecu gaat?

En kan de orginele kabelboom aangepast worden voor deze ECU? Of moet ik een HRC kabelboom aanschaffen?
 
Weet iemand of een 2005-2006 racetankcover ook op een 2003-2004 past? Bij Sebimoto heeft die een extra kelpje voor je luchtfilter:

1699619850618.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan