racen op een pc40 / pc37 2017

Heb het er zelf ook afgehaald (PC40), maar nog vermogen genoeg voor mijn zeer beperkte talent :+

Ben benieuwd wat de reacties hier zijn en of mensen een verschil ervaren hebben
 
Heb net de lichtschakelaars en de koppelinghendelsensor eraf gehaald. Nu is er een urban legend dat dat voor problemen in de ECU zorgt en tot minder vermogen kan leiden :?. Meer mensen die hem hier verwijderd hebben?


Het zorgt er vooralsnog voor dat je de motor alleen in de vrij kunt starten en niet meer in de versnelling.

Klinkt als broodje aap, zelf heb ik hetzelfde eraf gehaald, nooit verschil in vermogen gemerkt
 
Nog nooit gehoord van dit verhaal, ik geloof er ook weinig van of lig er niet wakker van. Ik heb indertijd bij mijn PC40 na de tussenconnector ter hoogte van de airbox (als ik mij goed herinner, maar ik twijfel) gewoon een knip gegeven in de kabelboom waar ik dan 2 contactjes gestoken heb en zelf een mini kabelboompje gemaakt naar de koppelingshendel / schakelaar. Het zijn letterlijk 2 draadjes naar een open/sluit contactje. Gaat 0 'data' over.
En het blijft toch interessant om die functionaliteit te houden vind ik. Mocht ik hem ooit weer origineel zetten (never gonna happen) kan het bestaande contact terug geplaatst worden.

PS: Mijn moto is na de ombouw op de testbank gegaan en haalde met deze tweak ook gewoon de fabrieks opgegeven richtwaarde van 117pk (of wat is het), zou moeten terugkijken op de grafieken.
 
Goedeavond iedereen,

Na de motor/powercommander problemen sinds men "nieuwe" blok heb ik 5 dagen kunnen rijden in Almeria zonder problemen.

Nu had ik vorige weekend wedstrijd in Croix.
Jullie raden het nooit ... de motor sputterde 😬

Na het verwijderen va de PCV, de tankdopontluchting vrij gemaakt te hebben enz. heb ik het benzinnefiltertje eens schoon gemaakt. (Was wel degelijk eens nodig - kut exposafe)
Waar de moter ervoor sputterde rond 11.000 tr na een rondje of 3-4. Begon het nu pas bij 13.500 tr. Beter, maar niet wat je wil.
De laatste wedstrijd was het sputteren miraculeus gedaan.

Ik vermoed dus dat we op de goeie weg zaten met de benzinnefilter.
nu vind ik ze OEM nergens terug. Iemand ervaring met deze? En zou ik er hier enkele kwijt kunnen? 30 is nl. nogal veel 😅 Of iemand een andere optie?

Alvast bedankt voor de reacties ... en een fotootje natuurlijk 😆😁
FB_IMG_1713367117728.jpg
 
Met 2 tie-wraps om de linkervoorpoot tussen kroonplaat en t-stuk. Minste kans bij val dat je de transponder verliest. Tegenwoordig kost een vergoeding voor verlies van een transponder bij een organisatie al ruim 500 euro...
Ik ook
 
Ik ben op zoek naar een setje clip-ons voor een 2003. Wil het stuur wat breder hebben. Heeft iemand nog iets liggen of tips welke te halen?
 
Ik ben gewoon heel tevreden van de PP-tuning producten. Clip-on houders op de vork (48mm), kan je nog kiezen tussen verhoogde of "flat" versies. En de clip-ons tubes zijn apart verkrijgbaar in verschillende lengtes. Al met al is het boren van de borgingen voor de gashendelmodule nog het irritantst, maar dat zal je bij alle andere varianten (LSL, Renthal, ...) ook hebben.
 
Ik (1m78) heb verhoogde clip-ons gereden van PP, zat me heel goed. Vorig seizoen overgeschakeld op de rechtoe rechtaan versie, 0 rise. Zit nog een pak agressiever en dieper, maar doenbaar voor 20min sessies in mijn geval.
 
Wat is jullie ervaring met verhoogde clip-ons? Ik ben met 1.88m vrij lang voor de motor.
Ik rij momenteel met de verhoogde en tevens verstelbare clip-ons van PP (1.84m). Om eerlijk te zijn weet ik nog altijd niet of dit de positie is die ik fijn vind.. Let wel op, op de PC37 heb je met verhoogde clip-ons weinig stelmogelijkheden. De houders van de clip-ons raken de bouten van de kroonplaat.
 
Wat is jullie ervaring met verhoogde clip-ons? Ik ben met 1.88m vrij lang voor de motor.
Ben ook wel heel benieuwd en volg deze even mee.

Ben zelf 1.94M en het is nog steeds vouwen en zoeken naar de juiste postitie.
Heb een andere rear set gemonteerd (Bonamici i.p.v. Valtermoto), wat de beenpositie voor mijn gevoel al een stuk beter maakt.

Er zit nu een zadel met een verhoging op, wat voor mijn gevoel de bewegingsvrijheid beperkt. Vrienden van mijn die wat kleiner zijn (lees +/- 1.83m), die vinden dit helemaal top. Dus het kan ook goed tussen de oren zitten. Er is maar 1 manier om dat uit te zoeken: plat zadel is onderweg, dus die gaat erop voor de volgende circuitdag.
1713948923889.png


Volgende stap zou inderdaad andere clip-ons zijn, maar ik hoop dat het nu goed genoeg is (voor mijn toch al beperkte kwaliteiten) aangezien de lengte bij mij vooral in de benen zit.
 
Ben ook wel heel benieuwd en volg deze even mee.

Ben zelf 1.94M en het is nog steeds vouwen en zoeken naar de juiste postitie.
Heb een andere rear set gemonteerd (Bonamici i.p.v. Valtermoto), wat de beenpositie voor mijn gevoel al een stuk beter maakt.

Er zit nu een zadel met een verhoging op, wat voor mijn gevoel de bewegingsvrijheid beperkt. Vrienden van mijn die wat kleiner zijn (lees +/- 1.83m), die vinden dit helemaal top. Dus het kan ook goed tussen de oren zitten. Er is maar 1 manier om dat uit te zoeken: plat zadel is onderweg, dus die gaat erop voor de volgende circuitdag.
Bekijk bijlage 1999520

Volgende stap zou inderdaad andere clip-ons zijn, maar ik hoop dat het nu goed genoeg is (voor mijn toch al beperkte kwaliteiten) aangezien de lengte bij mij vooral in de benen zit.
Je voetsteunen meer naar voren kan ook nog wel eens helpen. Dan wordt de hoek van je knie kleiner.
Ik heb na afgelopen maandag spierpijn in m'n rechterbovenbeen. Zit daar ook teveel opgevouwen denk ik.
 
Mooi weekend gehad om tussen de GP door de Honda maar eens klaar te maken:
  • Nieuwe olie, oliefilter en aftapplug.
  • Radiateur afgevuld met MoCool en demiwater.
  • Luchtfilter schoongemaakt en opnieuw in de 'olie' gezet.
  • Regenwielen erin gezet en toch maar weer de slicks daarna. Beetje manifesteren voor goed weer kan geen kwaad.
  • Nieuwe rempomp voor.
  • Rear brake reservoir delete ongedaan gemaakt en het originele potje weer teruggeplaatst.
  • Hogere kuipruit geplaatst.
  • Zitje vervangen door een volledig platte.
  • Nieuwe demper passend gemaakt.
  • Uiteindelijk het beestje nog een kleine poetsbeurt gegeven.
Nog maar even wat plaatjes voor de liefhebbers:
1000040809.jpg

1000040822.jpg

 
Dit weekend de 1ste nieuwe 600RR gezien op Mettet.

Het is de raceversie zonder papieren. Nog eens 10PK bij de OEM motor
-Open voorbochten, zonder KAT
-HRC kabelboom
-dunnere koppakking
-andere remschijven (zwevende)
-grotere radiator
-andere Showa voorvork en achterveer
-ABS al verwijderd
-elk overbodig dingetje is achterwege gelaten voor gewicht

Enig nadeel ... de kappen zijn ongespoten OEM. Dus de gaten van de lichten, passagierszadel zitten er gewoon. Een polyester kappensetje zou geen overbodige luxe zijn 😅

20240428_085918.jpg
 
Zijn er mensen hier die andere rempompen dan de RCS17 of 19 versie gestoken hebben van Brembo, en wat zijn de bevindingen?
Toevallig iemand MAGURA HC1?
 
Ik heb vorig jaar RCS 17 gestoken. Ik vond hem te flauw, zowel in 18 als 20mm.
Momenteel heb ik de RCS 19 op slag 18 voor circuit. Die combinatie vind ik ideaal. Al is dit ook persoonlijk hé.
 
Terug
Bovenaan Onderaan