Nu 2 circuitdagen met de '03 ZX6R gereden, 1x Zandvoort 1x Assen.
Op Assen ook voor het eerst wat fading van de voorrem ervaren, het hendel kwam wat dichterbij het stuur. Op een gegeven moment kwam het hendel echter niet meer dichterbij dus kon er gewoon de sessies mee rijden. Trillingen zijn door nieuwe schijven grotendeels weg, een lichte trilling zit er nog in, misschien komt dit door de klauwen zelf (blokken die rammelen in de klauw) of de voorband.
Mille Pajic racete gewoon met de standaard klauwen, dacht ik. Dus dan moet het met een circuitdag ook wel lukken. Neemt niet weg dat ze wel eens geserviced zouden kunnen worden, maar in hoeverre dat de oorzaak is van het faden weet ik niet.Dan heb je geluk. Ervaar zelf enorme fading. Dacht in eerste instantie dat het aan oude remolie, rempomp enz. lag. Zodoende rempomp vervangen voor een Brembo RCS19, nieuwe hel remleidingen (oude waren bijna doorgesleten...), Brembo Carbon Keramische blokken, nieuwe remolie (5.1, geen siliconen).
Enkel de remklauwen niet gereviseerd en maak gebruik van de originele schijven. Met remdruk remt hij echt enorm goed, zo goed dat het kontje licht wordt en begint te dansen. Helemaal happy mee maar na een halve dag rijden op zolder was de remdruk weer weg... ontluchten en bijstellen hielp iets maar 1 of 2 sessies later was ik terug bij af.
Logische stap zou het reviseren van de standaard klauwen zijn maar heb er eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in.
klauwen upgrade + revisie + goede blokken heeft mijn voorkeur maar is ook het meest kostbaar...
iemand ervaring met het verschil in voor en na revisie van de standaard klauwen?
Dan heb je geluk. Ervaar zelf enorme fading. Dacht in eerste instantie dat het aan oude remolie, rempomp enz. lag. Zodoende rempomp vervangen voor een Brembo RCS19, nieuwe hel remleidingen (oude waren bijna doorgesleten...), Brembo Carbon Keramische blokken, nieuwe remolie (5.1, geen siliconen).
Enkel de remklauwen niet gereviseerd en maak gebruik van de originele schijven. Met remdruk remt hij echt enorm goed, zo goed dat het kontje licht wordt en begint te dansen. Helemaal happy mee maar na een halve dag rijden op zolder was de remdruk weer weg... ontluchten en bijstellen hielp iets maar 1 of 2 sessies later was ik terug bij af.
Logische stap zou het reviseren van de standaard klauwen zijn maar heb er eerlijk gezegd niet zo'n vertrouwen in.
klauwen upgrade + revisie + goede blokken heeft mijn voorkeur maar is ook het meest kostbaar...
iemand ervaring met het verschil in voor en na revisie van de standaard klauwen?
Ik had een setje Nissins in nette staat voor 5 tientjes. Heb ze nog niet uitgeprobeerd alleen, omdat ik eerst nog een setje nieuwe remblokken voor de Tokico's heb liggen en op wil rijden. Monteer de Nissins volgend jaar wel.
Zelf ook weer bezig met de 636: nieuwe banden binnen (ga Metzeler CompK rijden, was het gedoe met gebruikt rubber scoren zat dus ben erg benieuwd naar de levensduur en grip). Nieuwe bandenwarmers aangeschaft en komende week de koppelingsplaten vervangen. Dan 20 juli een dagje Mettet en 4 Aug Zolder. Wil eind Aug nog naar Assen voor ik op vakantie ga.
Wel een fraaie trouwens: kwam er gisteren achter dat de voorste blokbouten compleet ontbreken bij mij. Ik heb daar valblokken zitten en die zaten wat los... Bleken die alleen nog maar geklemd te zitten en de bout ontbrak aan beide kanten! Dus snel bouten besteld en de valblokken de kliko in.
Ik ga eens kijken voor je!super! heb net setje nodig, bouten heb ik.
als je ze kan vinden hou ik me aanbevolen!
De kliko's waren al geleegd ChrisIk ga eens kijken voor je!
Nee die komen er van de winter wel onder. Rijd nog even een setje gloednieuwe carbon remblokken voor de Tokico's op en dan ga ik wisselen.Doe je die Nissins weg kevin?
De kliko's waren al geleegd Chrissorry!Nee die komen er van de winter wel onder. Rijd nog even een setje gloednieuwe carbon remblokken voor de Tokico's op en dan ga ik wisselen.
4 sessies kunnen rijden waarvan de laatste helaas in de regen. Baan zelf was nog wel droog genoeg om leuk te kunnen sturen (tot op de laatste 2 rondjes, dat was vrij spannend). Superblij met m'n 19 RCS en ik moet zeggen dat een setje nieuwe banden ook veel deed voor m'n zelfvertrouwen. Heerlijk gereden en al weer zin in Zolder over 2 weken!
[afbeelding]