Racesport.nl stopt er mee

Racesport.nl moet gered worden

  • Jaaaa, we doen een glazen huis actie

    Stemmen: 2 2,0%
  • Blij dat we ervan af zijn

    Stemmen: 4 4,0%
  • Hoop dat het doorstart

    Stemmen: 79 79,8%
  • Er zijn genoeg alternatieven, zoals....

    Stemmen: 3 3,0%
  • Huh, wie?

    Stemmen: 11 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom stoppen ze? Ik lees er regelmatig en idd, het tv overzicht is handig!

Financiën ;(
 
Laatst bewerkt:
Met dank aan de adblockers van de bezoekers. Sinds het per oktober ook mogelijk is op Apple iOS9 devices, zullen ze sinds die periode misschien nog wel een grotere dip hebben gezien.

Misschien moeten ze met een soort abonnements/donatievorm komen, zoals op M-F. Maar of daar velen gehoor aan geven, ik denk het niet.... alles moet toch gratis kunnen?
 
Jammer ;(
Denk voor de diverse coureurs ook wel een aderlating, racesport was toch een mooi platform om je race-plannen/race-verslag onder een groter publiek te verspreiden..
 
Jammer dat het niet langer lukt om de boeken sluitend te krijgen, maar persoonlijk maal ik niet zo om het verlies. Ik haal mijn nieuws toch meer van Twitter.

Stapt vast wel iemand anders in het vacuum dat ze achterlaten, zeker in dit digitale tijdperk.

The king is dead; long live the king. ;)
 
Laatst bewerkt:
Huh? Beetje een donderslag bij heldere hemel, wat mij betreft. Ik wist niet dat het financieel zo zwaar weer was bij Racesport.nl, dat ze overwogen helemaal te stoppen. Ik vind het een vreemd besluit om in één keer alles de deur uit te doen, heel vreemd. Om ook naar social media te wijzen als een boosdoener, ik heb er zo mijn vraagtekens bij. Hoort het ondertussen niet een beetje bij het wereldje van grote websites over passionele onderwerpen? De redactie van Nu.nl gaat er bijvoorbeeld nét iets anders mee om.

Ik zou het jammer vinden als Racesport.nl in één klap verdwijnt. Ik heb de mensen daar als schrijvers niet al te hoog zitten, maar ik weet de weg wel naar andere (buitenlandse) bronnen. Voor een groot aantal mensen is het toch de bron voor racesportinformatie, en voor landelijk nieuws (ONK e.d.) zijn die buitenlandse websites natuurlijk geen fatsoenlijk alternatief.

Tja. Als het zo is: hier is over nagedacht en de redactie heeft er niet zo'n zin meer in. Dan is er weinig meer aan te doen, ondanks dat er ideeën genoeg te bedenken zijn. Een focus op alléén Nederlands nieuws (alleen nieuwsdekking van ONK, BeNeCup, Nederlanders in buitenlandse kampioenschappen; geregeld interviews, teams in de spotlight zetten; wellicht een samenwerking met de KNMV), of juist alleen MotoGP en World Superbikes (hoewel motopaddock.nl daar al redelijk in bedient). Ook financieel zijn er nog heel veel ideeën waar ze bij Racesport weinig aan gedaan hebben: David Emmett's MotoMatters laat mooie voorbeelden zien van dienstenintegratie en ledenactivatie.

Hoop ik op een doorstart? Mwah, ik steek er geen vinger voor uit buiten MF dus dat is een leeg gebaar. Ik zou het wel fijn vinden als de goede kanten van de site bewaard blijven voor komende raceseizoenen.
 
Laatst bewerkt:
Er zijn diverse sites die meer diepgang bieden, maar ik vind het ideaal als "startpagina"om van daaruit verder te grasduinen... het heeft een snel overzicht van alle klassen....

De frustratie klinkt door in hun verhaal, ik vrees ook dat het niet zal meevallen er nieuw elan in krijgen, daar is meer voor nodig dan alleen geld...
 
Er zijn diverse sites die meer diepgang bieden,

Uit nieuwsgierigheid: welke sites bezoek jij?
Ik houd het meestal bij Crash.net, MotoMatters, Superbikeplanet en bij gelegenheid Motopaddock. Alle andere sites kom ik zo nu en dan gedurende het seizoen tegen via FB/Twitter/MF/genoemde websites.
 
Ik vind het persoonlijk ook jammer dat ze verdwijnen, niet zozeer vanwege de al genoemde diepgang, maar het is/was toch een platform waar je snel een overzicht kon vinden van alle competities. Natuurlijk klinkt ook in deze bekendmaking de persoonlijke frustratie van Evert door, maar los daarvan is er door veel mensen erg veel vrije (en onbetaalde) tijd in gaan zitten om te komen waar ze nu zijn.

Commercieel zou er denk ik best een mauw aan te passen zijn, maar wat ik veelal proef in deze bekendmaking is dat de spirit er uit is. En dan houdt het op...

Maar wellicht duikt er iemand anders in die er wel toekomst in ziet.
 
Laatst bewerkt:
Zonde.

Jammer dat ze zo veel frustratie hebben door de uitingen in social media. Je zag op facebook wel dat ze hier te vaak op in gingen.
 
Uit nieuwsgierigheid: welke sites bezoek jij?
Ik houd het meestal bij Crash.net, MotoMatters, Superbikeplanet en bij gelegenheid Motopaddock. Alle andere sites kom ik zo nu en dan gedurende het seizoen tegen via FB/Twitter/MF/genoemde websites.


Dat zijn ze idd
 
Onverwacht zeg. Maar er was altijd genoeg commentaar op Racesport. Ook door ondergetekende. Kan me daarom niet voorstellen dat veel mensen het zullen missen.
 
Laatst bewerkt:
Ik had vorige maand nog een kleine donatie gedaan, heeft niet geholpen blijkbaar ;)


Met de discussie..... Dat was echt belachelijk. Hoe erg kan het worden dat de leden van een website zo worden bedreigd dat je zelfs aangifte bij de politie moet doen?
Mensen sporen echt niet meer!
Overigens zelf ook meegemaakt (admin bij HT Forum), persoonlijke bedreigingen, kinderen opzoeken, honkbal knuppels....

Mensen weten blijkbaar niet wat ze doen, of voelen zich stoer en veilig in hun blote reet achter de PC op zolder..... Bah!

Jammer dat dit mede de oorzaak is van het het stoppen van de site!
 
Ik had vorige maand nog een kleine donatie gedaan, heeft niet geholpen blijkbaar ;)


Met de discussie..... Dat was echt belachelijk. Hoe erg kan het worden dat de leden van een website zo worden bedreigd dat je zelfs aangifte bij de politie moet doen?
Mensen sporen echt niet meer!
Overigens zelf ook meegemaakt (admin bij HT Forum), persoonlijke bedreigingen, kinderen opzoeken, honkbal knuppels....

Mensen weten blijkbaar niet wat ze doen, of voelen zich stoer en veilig in hun blote reet achter de PC op zolder..... Bah!

Jammer dat dit mede de oorzaak is van het het stoppen van de site!
Idd heel jammer.
Zwaar belachelijk en zeer triest dat er dreigementen naar voren komen richting Racesport,die zieltjes mogen zich schamen.

Als men geen fan is van Racesport niets mis mee.
 
Met dank aan de adblockers van de bezoekers. Sinds het per oktober ook mogelijk is op Apple iOS9 devices, zullen ze sinds die periode misschien nog wel een grotere dip hebben gezien.

Misschien moeten ze met een soort abonnements/donatievorm komen, zoals op M-F. Maar of daar velen gehoor aan geven, ik denk het niet.... alles moet toch gratis kunnen?
Met ads. wordt je een bepaalde richting in geduwd en als vrijgevochten motorrijder wil ik dat niet.
Ook ik heb ad blocker op mijn PC staan. Je wordt hor en dol van uitrol-ads. en flashing pics.
Als ik specefiek iets wil hebben Google ik het en zoek het op en met het zoeken kom je meer dingen tegen die je misschien ook je kooplust opwekken of je denkt : Oja, dat moet ik ook eens aanschaffen.
Ik weet niet of het koopgedrag werkelijk veranderd om te kopen als je doodgegooid wordt met advertenties.
 
Hoewel advertenties inderdaad weleens te opdringerig zijn, vind ik het wel zonde dat dat leidt tot het verlies van Racesport. Het was inderdaad een mooi startpunt om het motorsportnieuws te volgen en ik keek er dus ook regelmatig op.

Zonde, zeker voor de mensen die er met veel inzet aan gewerkt hebben.
 
Met ads. wordt je een bepaalde richting in geduwd en als vrijgevochten motorrijder wil ik dat niet.
Ook ik heb ad blocker op mijn PC staan. Je wordt hor en dol van uitrol-ads. en flashing pics.
Als ik specefiek iets wil hebben Google ik het en zoek het op en met het zoeken kom je meer dingen tegen die je misschien ook je kooplust opwekken of je denkt : Oja, dat moet ik ook eens aanschaffen.
Ik weet niet of het koopgedrag werkelijk veranderd om te kopen als je doodgegooid wordt met advertenties.


Is wetenschappelijk bewezen, je hersens slaan zaken op.


Donaties is een beter systeem, maar de gemiddelde Nederlander wil niet betalen voor services, maar verwacht wel betaling voor services die hij zelf verleend ;)
 
persoonlijk vind ik het spijtig dat ze stoppen, bij mij staan ze bovenaan de favorietenlijst, welke ik op volgorde elke dag even snel doorneem. lekker effe snel dagelijks doorlezen, ben je toch ook weer een beetje op de hoogte van het nationale gebeuren, welke je anders al snel zou missen, had ook echt gehoopt dat ze met de donatieactie weer genoeg motivatie kregen om door te gaan.
 
Ad blockers zijn ook gewoon een vorm van beveiliging. Ik als IT'er raad het ten allen tijde aan.

Wel zou je eventueel favoriete (veilige) websites kunnen uitsluiten.

Echter is teren op een affiliate marketingsysteem gewoon niet slim als je geen miljoenen bezoekers trekt denk ik.
 
Laatst bewerkt:
jammer dat ze (moeten) stoppen.

Kijk er regelmatig even voor nieuws.
Vind ook niet dat ze slecht schrijven
 
Jammer dat ze stoppen, maar dat gebedel om geld komt ook mijn neus uit. Mensen nemen niet voor niets een adblocker: reclame is zeer irritant!
Ik race zelf. DAT kost pas geld!
 
Met ads. wordt je een bepaalde richting in geduwd en als vrijgevochten motorrijder wil ik dat niet.
Ook ik heb ad blocker op mijn PC staan. Je wordt hor en dol van uitrol-ads. en flashing pics.

Als ik specefiek iets wil hebben Google ik het en zoek het op en met het zoeken kom je meer dingen tegen die je misschien ook je kooplust opwekken of je denkt : Oja, dat moet ik ook eens aanschaffen.
Ik weet niet of het koopgedrag werkelijk veranderd om te kopen als je doodgegooid wordt met advertenties.

Yep, daar ben ik het volledig met je eens. Ook ik doe mijn uiterste best om die tering reklame niet te hoeven zien. En dat blijf ik ook doen. Moeten ze maar een andere oplossing voor zoeken.

Sterker nog ik heb er wel geld voorover om die bedrijven die zonodig overal reklame maken eens lekker dwars te zitten. }) Kan op bestelling heb ik laatst ontdekt.. _O-
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan