Racesport.nl stopt er mee

Racesport.nl moet gered worden

  • Jaaaa, we doen een glazen huis actie

    Stemmen: 2 2,0%
  • Blij dat we ervan af zijn

    Stemmen: 4 4,0%
  • Hoop dat het doorstart

    Stemmen: 79 79,8%
  • Er zijn genoeg alternatieven, zoals....

    Stemmen: 3 3,0%
  • Huh, wie?

    Stemmen: 11 11,1%

  • Totaal aantal stemmers
    99
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou het jammer vinden als Racesport.nl in één klap verdwijnt. Ik heb de mensen daar als schrijvers niet al te hoog zitten, maar ik weet de weg wel naar andere (buitenlandse) bronnen. Voor een groot aantal mensen is het toch de bron voor racesportinformatie, en voor landelijk nieuws (ONK e.d.) zijn die buitenlandse websites natuurlijk geen fatsoenlijk alternatief.

Inderdaad, tenenkrommend soms, heb Evert in het verleden nog wel eens het principe van stam + t uitgelegd. Zijn reactie: "Ik zie de fout niet"......

Kan me de tijd (reed toentertijd (O)NK) overigens nog goed herinneren dat Racesport vanuit een rolstoel tot ons kwam, overigens voornamelijk ONK nieuws. Was niets mis mee.
 
Plus dat hij dat hele sociaal media verhaal veels te persoonlijk opvatte... dat moet je vandaag de dag helemaal niet meer doen want dan word je depressief van alle negativiteit.

Denk dat alle grote sites met een social media kanaal dit heel beperkt lezen modden, en speciaal iemand er voor hebben zitten met een dikke huid.
 
Ja, het zou jammer zijn als racesport er niet meer is. Maareh, ik houd zelf nog wel een slagje om de arm hoor. Het gaat allemaal zo snel, ik sluit niet uit dat er tzt een bericht komt dat ze na lang wikken en wegen, ondanks alle tegenwerkingen van de boze buitenwereld en om de wegrace in Nederland te redden toch weer doorgaan. Iedereen weer blij, op FB wordt Evert op het schild gehesen dat hij ondanks alles toch doorgaat.

Dit bericht is ook weer mooi samen gesteld. Het gaat even over de financiele sores maar dan al weer snel over "uitgesproken mening" van bezoekers en volgers. En er wordt nu zelfs gesproken dat de redacteurs persoonlijk recentelijk via mail en telefoon worden bedreigd n.a.v. de races in Sepang en Valencia. Daarmee verdwijnt het financiële aspect weer helemaal op de achtergrond en is er toch weer het opgeheven vingertje van Evert en de eeuwige slachtofferrol. Hoe serieus die recentelijke persoonlijk bedreigingen waren weet ik niet, kunnen wij niet beoordelen, maar ik weet wel dat Evert het gebral op social media echt veel te persoonlijk opneemt. Daar moet je als professional echt boven staan. Zeker als je zelf ook keer op keer de confrontatie zoekt. Ik vind het onbegrijpelijk dat een succesvol zakenman als Evert steeds maar weer zo de dramaqueen uit gaat zitten hangen.

Als er daadwerkelijk persoonlijke bedreigingen zijn gedaan adviseer ik ze aangifte te doen bij de politie, dat is in Nederland gewoon strafbaar. Er is bewijs in handen met mails en indien nodig kunnen er via providers telefoonnummers achterhaald worden. Daar op internet melding van maken helpt dan trouwens niet echt.

Er wordt hier geopperd dat de neergang van racesport komt doordat er teveel snoepreisjes worden gemaakt. Weet ik niet, kan ik niet beoordelen. Ik vind het wel opmerkelijk dat het niet mogelijk zou zijn een site met zoveel bezoekers iig redelijk kiet te laten spelen. Op zich hebben ze bij racesport goud in handen. Concurentie is er in Nederland nauwelijks. Misschien zijn er verkeerde keuzes gemaakt? Als er meer uit gaat dan er in komt zul je dus dingen moeten laten, zullen er keuzes gemaakt moeten worden. En als het dan echt te doen was om de Nederlandse motorsport verder te helpen zoals elke keer maar weer ronkend werd verteld in de redactionele stukjes dan had er ook voor gekozen kunnen worden om echt helemaal daar op te focussen en de dure WK/buitenlandse races te laten zitten. Over MotoGP en SBK kunnen we ook op buitenlandse sites lezen.

Dus wellicht dat dat we over een tijdje dus toch weer lezen dat ze ondanks alles en tegen de stroom in toch doorgaan om de Nederlandse wegracesport te dienen. Mijn advies zou dan wel zijn om te stoppen met het eigen nest te bevuilen en te stoppen met het opgeheven vingertje en steeds maar weer te vissen naar complimentjes en lofuitingen. En dan heb ik het nog niet eens over die copyright schandaaltjes die ze altijd maar lijken te achtervolgen.

Het stuk laat in de laatste regel ook ruimte voor wél doorgaan met de site. De titel doet vermoeden dat ze defenitief stoppen (we gooien de handdoek in de ring, over slachtofferrol gesproken) en er wordt gemeld dat ze per 1 januari stoppen met FB en per 1 februari met de site. In de laatste regel staat echter dat ze ons de aankomende weken op de hoogte gaan houden hoe en op welke manier de website eventueel na 1 februari 2016 verder zal gaan. Dat doet toch vermoeden dat er nog mogelijkheden worden gezien en Evert's hoogdravende stijl een beetje kennende doet mij vermoeden dat de soep weer eens niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend en dat we ook over een tijdje gewoon nog van racesport kunnen blijven genieten. En laten we dat hopen.
 
Donaties is een beter systeem, maar de gemiddelde Nederlander wil niet betalen voor services, maar verwacht wel betaling voor services die hij zelf verleend ;)

Betaal al 8 jaar MotoGP site :Y ;)

Kan er persoonlijk geen traan om laten...kwam nooit op de site.
En gebruik ook ad-blocker.....
 
Ja, het zou jammer zijn als racesport er niet meer is. Maareh, ik houd zelf nog wel een slagje om de arm hoor. Het gaat allemaal zo snel, ik sluit niet uit dat er tzt een bericht komt dat ze na lang wikken en wegen, ondanks alle tegenwerkingen van de boze buitenwereld en om de wegrace in Nederland te redden toch weer doorgaan. Iedereen weer blij, op FB wordt Evert op het schild gehesen dat hij ondanks alles toch doorgaat.

Dit bericht is ook weer mooi samen gesteld. Het gaat even over de financiele sores maar dan al weer snel over "uitgesproken mening" van bezoekers en volgers. En er wordt nu zelfs gesproken dat de redacteurs persoonlijk recentelijk via mail en telefoon worden bedreigd n.a.v. de races in Sepang en Valencia. Daarmee verdwijnt het financiële aspect weer helemaal op de achtergrond en is er toch weer het opgeheven vingertje van Evert en de eeuwige slachtofferrol. Hoe serieus die recentelijke persoonlijk bedreigingen waren weet ik niet, kunnen wij niet beoordelen, maar ik weet wel dat Evert het gebral op social media echt veel te persoonlijk opneemt. Daar moet je als professional echt boven staan. Zeker als je zelf ook keer op keer de confrontatie zoekt. Ik vind het onbegrijpelijk dat een succesvol zakenman als Evert steeds maar weer zo de dramaqueen uit gaat zitten hangen.

Als er daadwerkelijk persoonlijke bedreigingen zijn gedaan adviseer ik ze aangifte te doen bij de politie, dat is in Nederland gewoon strafbaar. Er is bewijs in handen met mails en indien nodig kunnen er via providers telefoonnummers achterhaald worden. Daar op internet melding van maken helpt dan trouwens niet echt.

Er wordt hier geopperd dat de neergang van racesport komt doordat er teveel snoepreisjes worden gemaakt. Weet ik niet, kan ik niet beoordelen. Ik vind het wel opmerkelijk dat het niet mogelijk zou zijn een site met zoveel bezoekers iig redelijk kiet te laten spelen. Op zich hebben ze bij racesport goud in handen. Concurentie is er in Nederland nauwelijks. Misschien zijn er verkeerde keuzes gemaakt? Als er meer uit gaat dan er in komt zul je dus dingen moeten laten, zullen er keuzes gemaakt moeten worden. En als het dan echt te doen was om de Nederlandse motorsport verder te helpen zoals elke keer maar weer ronkend werd verteld in de redactionele stukjes dan had er ook voor gekozen kunnen worden om echt helemaal daar op te focussen en de dure WK/buitenlandse races te laten zitten. Over MotoGP en SBK kunnen we ook op buitenlandse sites lezen.

Dus wellicht dat dat we over een tijdje dus toch weer lezen dat ze ondanks alles en tegen de stroom in toch doorgaan om de Nederlandse wegracesport te dienen. Mijn advies zou dan wel zijn om te stoppen met het eigen nest te bevuilen en te stoppen met het opgeheven vingertje en steeds maar weer te vissen naar complimentjes en lofuitingen. En dan heb ik het nog niet eens over die copyright schandaaltjes die ze altijd maar lijken te achtervolgen.

Het stuk laat in de laatste regel ook ruimte voor wél doorgaan met de site. De titel doet vermoeden dat ze defenitief stoppen (we gooien de handdoek in de ring, over slachtofferrol gesproken) en er wordt gemeld dat ze per 1 januari stoppen met FB en per 1 februari met de site. In de laatste regel staat echter dat ze ons de aankomende weken op de hoogte gaan houden hoe en op welke manier de website eventueel na 1 februari 2016 verder zal gaan. Dat doet toch vermoeden dat er nog mogelijkheden worden gezien en Evert's hoogdravende stijl een beetje kennende doet mij vermoeden dat de soep weer eens niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend en dat we ook over een tijdje gewoon nog van racesport kunnen blijven genieten. En laten we dat hopen.
Mooi gesproken.
 
Erg jammer, en ik geef ze groot gelijk. Een website onderhouden kost geld. Dat geld moet ergens vandaan komen. Ik heb er alle begrip voor dat mensen een Adblocker gebruiken: Op sommige sites wordt je gek van de opdringerige reclame. Maar advertentieopbrengsten zijn waar dit soort sites hun kosten van moeten betalen. Ik ben dan ook bang dat dit niet de laatste site zal zijn die zichzelf opheft om dezelfde redenen. Ik zelf gebruik ook Adblocker, maar neem wel de moeite dit uit te zetten op de sites die hun broodnodige reclame op een niet-opdringerige manier brengen.

Het is een beetje een aparte ontwikkeling wat dat betreft. Een hoop bladen en kranten verdwijnen of hebben het moeilijk omdat datgene wat erin staat ook gratis op het internet te lezen is. Nu zijn er adblockers en hebben diezelfde websites het dan ook steeds moeilijker omdat ze hun advertentie-inkomsten zien verdwijnen. Een vergelijkbare ontwikkeling zie je op het gebied van games, muziek, films en software.

De grote websites en diensten als Spotify en Netflix zullen het allemaal best wel overleven maar dit hele verhaal gaat waarschijnlijk wel een behoorlijke verarming van het media landschap betekenen: Kleine bladen, websites en softwareontwikkelaars gaan het in de toekomst waarschijnlijk niet redden. Alleen de grote jongens blijven dan over, maar of je daar nou altijd blij van moet worden?

Mensen, en dan met name Nederlanders, zijn veelal niet (meer) bereid te betalen voor het kijken van hun favoriete sport (F1, MotoGP), het lezen van het nieuws daarover, het luisteren van muziek, het bekijken van films, het gebruiken van software en het spelen van games.

Ik persoonlijk heb daar wel begrip voor maar we moeten ons denk ik ook realiseren dat het maken, inkopen en distribueren van al dat soort zaken ook gewoon geld kost. Voor niets gaat alleen de zon op.

We zullen wel zien waar dit allemaal eindigt. Het nachtmerrie-scenario is dat we over een jaar of tien alleen grote jongens over houden en we dit soort dingen alleen nog maar kunnen verkrijgen via bedrijven als Dorna, Youthstream, FIA, Netflix, Spotify, Steam en Electronic Arts. Alle sport achter de decoder en bijna geen boek/tijdschriftwinkels meer. Hopelijk gaat dat niet gebeuren.

En verder kan ik me heel goed voorstellen dat je ermee kapt als je aan de ene kant je inkomsten terug ziet lopen en aan de andere kant alleen maar schuttingtaal, gezeik en gebral te verduren krijgt via de diverse sociale media voor nieuws dat je feitelijk gratis aan diezelfde tokkies ter beschikking stelt.

Ik zie de laatste jaren met lede ogen aan dat er lekker geklaagd wordt door de grote meute over hoe de vrijwilligers van hun plaatselijke sportclub hun "werk" doen. Of hoe een site als Racesport.nl of Motorforum nieuws en reclame brengt. Of hoe de baco's op bijvoorbeeld Assen hun werk doen.

Om het daarmee weer op alleen de racerij te brengen: We moeten ons echt eens gaan realiseren dat de auto- en motorsport in Nederland draait op een enorme zwijgende groep vrijwilligers of mensen die weliswaar betaald worden, maar het toch niet voor het geld, maar uit passie voor de sport doen. Die mensen krijgen de laatste jaren steeds meer gezeik te verduren en ontvangen steeds minder waardering.

Dat betekent heus niet dat je helemaal geen kritiek mag hebben als er bij zo'n website, vereniging, crossclub of circuit dingen naar jouw persoonlijke mening beter zouden kunnen, maar breng het dan potdorie wel netjes en opbouwend!
 
Zou het jammer vinden als racesport stopt, vind het overzichtelijk, alles effe snel kijken.
Ik heb geen zin om een dozijn andere sites te bezoeken. Heb me nooit bezig gehouden met die negatieve zooi, zonde van m'n tijd.
 
Jammer. Altijd makkelijk voor tv overzicht etc.
Ook als alert dat er ergens op een andere site een leuk interview geplaatst is of zo.
 
Mooi gesproken.
full
 
Met ads. wordt je een bepaalde richting in geduwd en als vrijgevochten motorrijder wil ik dat niet.
Ook ik heb ad blocker op mijn PC staan. Je wordt hor en dol van uitrol-ads. en flashing pics.
Als ik specefiek iets wil hebben Google ik het en zoek het op en met het zoeken kom je meer dingen tegen die je misschien ook je kooplust opwekken of je denkt : Oja, dat moet ik ook eens aanschaffen.
Ik weet niet of het koopgedrag werkelijk veranderd om te kopen als je doodgegooid wordt met advertenties.

Je kiest als eigenaar van een website toch echt wel wat je wel en niet wilt tonen op je site.
Goed, met Google Adsense bijv. heb je wat minder keus, maar nog steeds zijn dat geen take overs, of echt irritante reclames met popups, popunders etc. Het is maar net wat je er zelf op wilt hebben.

Mensen met adblockers begrijp ik ook wel, zeker met adservers die gehackt worden, waardoor zelfs betrouwbare sites malware verspreiden (hoe goed is de controle, zou je zeggen). Maar er zijn heel wat sites die alleen op reclames draaien qua inkomsten en de komende jaren verwacht ik er nog wel wat op zwart te gaan, als ze zich niet aanpassen.

Wat ik wel apart vind, is dat er eerst een supportactie/donatieronde aan de gang is en aan het eind de melding de handdoek in de ring te gooien. Zoiets komt toch niet uit het niets lijkt me, dan weet je toch al iets en zou je zoiets niet moeten doen. Even los dan van de bedreigingen waar ik hier over lees, maar dat zal niet alleen van afgelopen week zijn.
 
Laatst bewerkt:
Heel erg dat racesport moet stoppen. Maar ik geef ze groot gelijk, als je tegenstanders zo ver gaan dat ze dreigtelefoontjes gaan plegen dan kun je nog maar 1 ding doen en dat is stoppen. Je leven en dat van degenen die je lief zijn is belangrijker dan het schrijven over motorsport. En uiteindelijk is de echte motorsportfan de dupe.

Mensen van racesport, bedankt wat jullie de afgelopen jaren allemaal voor ons gedaan hebben. We zijn jullie allemaal veel dank verschuldigd! Veel succes in jullie verdere carrière.
 
Met ads. wordt je een bepaalde richting in geduwd en als vrijgevochten motorrijder wil ik dat niet.
Ook ik heb ad blocker op mijn PC staan. Je wordt hor en dol van uitrol-ads. en flashing pics.
Als ik specefiek iets wil hebben Google ik het en zoek het op en met het zoeken kom je meer dingen tegen die je misschien ook je kooplust opwekken of je denkt : Oja, dat moet ik ook eens aanschaffen.
Ik weet niet of het koopgedrag werkelijk veranderd om te kopen als je doodgegooid wordt met advertenties.

tja het zal ongetwijfeld effect hebben anders heeft adverteren geen zin. En helaas kost het runnen van een site als Racesport gewoon geld. dat kan niet betaald worden uit eigen zak. Dus je zult investeerders moeten hebben. en met een sport als motorsport is de afzet markt neit groot en moet je toch echt alles sponsors/adverteerderd gebruiken die zich aanmelden.

Ik snap dat je als vrijgevochten motorrijder dit wel niet willen maar het zal op deze manier moeten anders gaat het niet..
 
Ja, het zou jammer zijn als racesport er niet meer is. Maareh, ik houd zelf nog wel een slagje om de arm hoor. Het gaat allemaal zo snel, ik sluit niet uit dat er tzt een bericht komt dat ze na lang wikken en wegen, ondanks alle tegenwerkingen van de boze buitenwereld en om de wegrace in Nederland te redden toch weer doorgaan. Iedereen weer blij, op FB wordt Evert op het schild gehesen dat hij ondanks alles toch doorgaat.

Dit bericht is ook weer mooi samen gesteld. Het gaat even over de financiele sores maar dan al weer snel over "uitgesproken mening" van bezoekers en volgers. En er wordt nu zelfs gesproken dat de redacteurs persoonlijk recentelijk via mail en telefoon worden bedreigd n.a.v. de races in Sepang en Valencia. Daarmee verdwijnt het financiële aspect weer helemaal op de achtergrond en is er toch weer het opgeheven vingertje van Evert en de eeuwige slachtofferrol. Hoe serieus die recentelijke persoonlijk bedreigingen waren weet ik niet, kunnen wij niet beoordelen, maar ik weet wel dat Evert het gebral op social media echt veel te persoonlijk opneemt. Daar moet je als professional echt boven staan. Zeker als je zelf ook keer op keer de confrontatie zoekt. Ik vind het onbegrijpelijk dat een succesvol zakenman als Evert steeds maar weer zo de dramaqueen uit gaat zitten hangen.

Als er daadwerkelijk persoonlijke bedreigingen zijn gedaan adviseer ik ze aangifte te doen bij de politie, dat is in Nederland gewoon strafbaar. Er is bewijs in handen met mails en indien nodig kunnen er via providers telefoonnummers achterhaald worden. Daar op internet melding van maken helpt dan trouwens niet echt.

Er wordt hier geopperd dat de neergang van racesport komt doordat er teveel snoepreisjes worden gemaakt. Weet ik niet, kan ik niet beoordelen. Ik vind het wel opmerkelijk dat het niet mogelijk zou zijn een site met zoveel bezoekers iig redelijk kiet te laten spelen. Op zich hebben ze bij racesport goud in handen. Concurentie is er in Nederland nauwelijks. Misschien zijn er verkeerde keuzes gemaakt? Als er meer uit gaat dan er in komt zul je dus dingen moeten laten, zullen er keuzes gemaakt moeten worden. En als het dan echt te doen was om de Nederlandse motorsport verder te helpen zoals elke keer maar weer ronkend werd verteld in de redactionele stukjes dan had er ook voor gekozen kunnen worden om echt helemaal daar op te focussen en de dure WK/buitenlandse races te laten zitten. Over MotoGP en SBK kunnen we ook op buitenlandse sites lezen.

Dus wellicht dat dat we over een tijdje dus toch weer lezen dat ze ondanks alles en tegen de stroom in toch doorgaan om de Nederlandse wegracesport te dienen. Mijn advies zou dan wel zijn om te stoppen met het eigen nest te bevuilen en te stoppen met het opgeheven vingertje en steeds maar weer te vissen naar complimentjes en lofuitingen. En dan heb ik het nog niet eens over die copyright schandaaltjes die ze altijd maar lijken te achtervolgen.

Het stuk laat in de laatste regel ook ruimte voor wél doorgaan met de site. De titel doet vermoeden dat ze defenitief stoppen (we gooien de handdoek in de ring, over slachtofferrol gesproken) en er wordt gemeld dat ze per 1 januari stoppen met FB en per 1 februari met de site. In de laatste regel staat echter dat ze ons de aankomende weken op de hoogte gaan houden hoe en op welke manier de website eventueel na 1 februari 2016 verder zal gaan. Dat doet toch vermoeden dat er nog mogelijkheden worden gezien en Evert's hoogdravende stijl een beetje kennende doet mij vermoeden dat de soep weer eens niet zo heet wordt gegeten als hij wordt opgediend en dat we ook over een tijdje gewoon nog van racesport kunnen blijven genieten. En laten we dat hopen.

Vooruitziende blik van Ocampa, want Racesport gaat toch weer door.
Hopelijk hebben ze ook het laatste deel van zijn betoog gelezen...... :Y
 
Ik wil niet gelijk zeggen wassen neus maar... Nou ja, ik ben in ieder geval blij dat het blijft bestaan.
 
Vooruitziende blik van Ocampa, want Racesport gaat toch weer door.
Hopelijk hebben ze ook het laatste deel van zijn betoog gelezen...... :Y

Dat is een opluchting zeg. Kunnen we blijven genieten van topics die geopend worden nav. 3 jaar oude Racesport artikelen :Y _O-
 
Wat een stelletje zeikers op dit forum zeg :r :+ het is gvd altijd wat he 8-) ,dan kijk je toch niet op Racesport.

Het blijft bestaan en dan notabene in een nieuwe versie,mooi toch :)
 
Wat een stelletje zeikers op dit forum zeg :r :+ het is gvd altijd wat he 8-) ,dan kijk je toch niet op Racesport.

Het blijft bestaan en dan notabene in een nieuwe versie,mooi toch :)

Nu nog hopen dat Eurosport ook een doorstart kan maken :X
 
Ah, dat is heel fijn dat Race Sport doorgaat zo te zien.(staat inmiddels op hun site ). Altijd gemakkelijk om wat op te zoeken. En diegene die hier reageren dat deze site niets toevoegd... je bent niet verplicht om er naar te kijken he? Zelf is het een van mijn favorieten om dagelijks even te kijken naar de nieuwste berichten. Veel succes met de doorstart. :} :W
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan