het blok is fantastisch (ook WK spec).
Dit blok is door Dholda compleet WK spec getuned (volgens de regels voor 2002). Ik weet niet wat er allemaal mocht in die tijd, maar alles zal gedaan zijn: blueprinten, versnellingsratio's, in- en uitlaatkanalen en ga maar door. De uitlaat is een handgemaakte bochtenset (heel dun). Cilinderblok en -kop hebben "Dholda" in de buitenzijde gegraveerd, zal geen "uit het rek" spul zijn.Wat is er precies aan het blok veranderd? Met mijn standaard blok (zonder dynamo) lopen de nieuwere modellen iets uit. Heb wel kortere vertanding. Zou het graag iets meer por willen geven
Andere vraag, hoe vaak dien je de carburateurs te synchroniseren? Als mijn motor niet op bedrijfstemperatuur is dan zit er een dip rond de 4000 touren
Ik heb uit de kuip van m’n f2een stukje moeten wegzagen maar het kon door dat heveltje andersom te zetten op de uitgaande asIs dat niet gewoon een kwestie van het heveltje omdraaien op de as doe je motorblok ingaat?
Zo heb ik het gedaan op mijn F3 destijds.
Ik zou die vraag gewoon even naar Racecracks mailen. Als het je eerste keer Assen is zou ik denken aan groep 1 of groep 1+Graag even gebruik maken van jullie ervaring. Ik wil met mijn cbr600fi naar assen ik heb alleen ervaring op pvi Lelystad met MCT daar reed ik de laatste keren mee met groep 3B. Welke groep raden jullie aan bij racecracks?
Graag even gebruik maken van jullie ervaring. Ik wil met mijn cbr600fi naar assen ik heb alleen ervaring op pvi Lelystad met MCT daar reed ik de laatste keren mee met groep 3B. Welke groep raden jullie aan bij racecracks?
Groep 1+ of 2 als je in Lelystad al makkelijk je knie aan de grond rijdt.Graag even gebruik maken van jullie ervaring. Ik wil met mijn cbr600fi naar assen ik heb alleen ervaring op pvi Lelystad met MCT daar reed ik de laatste keren mee met groep 3B. Welke groep raden jullie aan bij racecracks?
3A is snelste 3 B scheelt niet veel en kon ik redelijk ontspannen bijhoude op de cbrIs 3B de snelste groep?
Als je nooit op Assen gereden hebt is het aan te raden om de eerste keer in te schrijven met begeleiding in de groep die 2.10 + rijden.
Bij de meeste organisators kom je de 1e keer in een groep met voorrijder aangezien je het circuit nog niet kent.
Nee, het zijn allebei F2’s. Allemaal low budget dus heb kuipen gemonteerd die ik kon vinden. Lekker samen met mijn zoon rijden!En van een F2 naar een F3 zie ik.
Tof! Hopelijk is het dan al een beetje lekker weerIk heb mijn eerste dag Assen geboekt bij 2 the experience. 10 april!
Ook dat is een leuke bijkomstigheid inderdaadInderdaad fijne motoren! Doordat je sneller onderschat wordt dan bij mijn latere 600RR heb ik minstens zoveel lol gehad met mijn F3-tje
Goedemorgen dan!
Even een vraagje over de voorvork van een F3. Ik kan het nergens vinden, of ik zoek niet goed genoeg....
Ik ben op zoek naar de geometrie van de kroonplaat, dus hoever staan de poten uit elkaar, en wat is de offset van de poten?? Weet iemand dat zo?, of wil iemand dat voor mij meten?
Ik heb evt. plannen om een F3 vork in mn motor te stoppen, maar als de kroonplaten teveel afwijken van mn huidige set-up moet ik zelf kroonplaten gaan fabrieken.
Alvast bedankt voor de moeite!
Later,
Loek
PS. van de vorkpoten had ik al de lengte gevonden, die is prima! precies evenveel korter dan dat mijn poten door de kroonplaat steken