Met welke vertanding heb je gereden? Mijn f4 die ik jaren geleden had werd met 14 voor ook te warm en met 15 ging het wel goed. Reed op Assen 1.57 maar de schakelmomenten waren niet juist te krijgen zonder dat hij te heet werd. Iets te rijk afstellen wil misschien extra koeling gevenAlles afgelopen week prima kunnen afstellen. Nieuwe shims erin, carbtune even losgelaten. Afgelopen vrijdag/zaterdag prima rondgereden op Assen en een 2:02 eruit weten te halenWel wat overhitting problemen dus binnenkort het koeltraject nalopen.
Met welke vertanding heb je gereden? Mijn f4 die ik jaren geleden had werd met 14 voor ook te warm en met 15 ging het wel goed. Reed op Assen 1.57 maar de schakelmomenten waren niet juist te krijgen zonder dat hij te heet werd. Iets te rijk afstellen wil misschien extra koeling geven
zelf rij ik met 15/45 op dit moment. Voor deze verhouding had ik gekozen omdat ik eerder nog rond de 2:10 zat op Assen en niet alle versnellingen volledig benutte. Nu is dat te kort geworden omdat ik kennelijk meer vertrouwen heb opgebouwduitgaande meeuwenmeer naar hogeheide kom ik aardig/te hoog in de touren van de zesde versnelling.
Welke verhouding had jij te pakken?
edit: overigens zie ik in het werkplaatshandboek dat origineel een oliekoeler op de pc35 zit. De mijne heeft deze niet, in hoeverre is dit een belangrijke toevoeging?
Ik was er ook vrijdag. Mooie uitdaging om volgas de Luijendijk in te gaan en ook uit te komen! 2.00 gereden op de oude F2!Wat een machtig mooi circuit is Zandvoort geworden zeg! Echt een aanrader. We reden hem zonder GP chicane en in combinatie met de nieuwe Arie Luyendijk echt super snel circuit geworden (vond ik tenminste)
Van 2.28 naar 2.08 gegaan, waarschijnlijk 7-10 seconden door de nieuwe layout en de rest op eigen kracht. Nu ipv klaar voor de bocht, iets remmend de bocht in, dat scheelt zo enorm veel, denk iedere bocht wel bijna 1 seconde.
rijd je alleen circuit? Of is het een combi met de weg? Voor de combi zou ik Dunlop Sportsmart TT proberen. Goede wegband en super op de baan. Ook als het vochtig is. Toen ik mijn F2 alleen voor het circuit ging gebruiken ben ik Michelin Cup Evo’s gaan gebruiken. was ineens net of ik heel goed kon rijden! En ze zijn prima warm te rijden zonder bandenwarmers.Voor mij was het ook een mooie dag!
2de circuit dag ooit en eerste keer met de cbr. Zijn nog een aantal dingen die ik moet verbeteren maar dat gaat wel goed komen.
Weet niet of de persoon van wie ik de accu kon lenen hier mee leest, maar nogmaals bedankt!!
Wat radden jullie aan kwa banden?
Ben nog een beginnende rijder maar iets goede prijs/ kwaliteit verhouding heeft is wel fijn.
rijd je alleen circuit? Of is het een combi met de weg? Voor de combi zou ik Dunlop Sportsmart TT proberen. Goede wegband en super op de baan. Ook als het vochtig is. Toen ik mijn F2 alleen voor het circuit ging gebruiken ben ik Michelin Cup Evo’s gaan gebruiken. was ineens net of ik heel goed kon rijden! En ze zijn prima warm te rijden zonder bandenwarmers.
Was jij het ook met de ECU problemen?Voor mij was het ook een mooie dag!
2de circuit dag ooit en eerste keer met de cbr. Zijn nog een aantal dingen die ik moet verbeteren maar dat gaat wel goed komen.
Weet niet of de persoon van wie ik de accu kon lenen hier mee leest, maar nogmaals bedankt!!
Wat radden jullie aan kwa banden?
Ben nog een beginnende rijder maar iets goede prijs/ kwaliteit verhouding heeft is wel fijn.
Ja echt bizar hè?! Heb in Arie Luyendijk mensen buitenom of moet je zeggen bovenlangs voorbij gereden. Zo gaaf! Moest alleen wel ff wennen aan de snelheid op het rechte stuk zeg! Nu al zo hard het rechte stuk op en je zo lang achter elkaar vol gas rijdt dat ik echt ff moest schakelen...Ik was er ook vrijdag. Mooie uitdaging om volgas de Luijendijk in te gaan en ook uit te komen! 2.00 gereden op de oude F2!
Was jij het ook met de ECU problemen?
Ik heb een achtervelg van een F3 met 180/55-17 achterband. standaard was bij de F2 een 4.5“ velg en nu een 5”. Sommigen zeggen dat je het niet moet doen, maar voor mij werkt het prima. Meer grondspeling, zeker icm een F4 achterveer. 14mm langer en veervoorspanning en in/uitgaande demping instelbaar.Is inderdaad puur voor het circuit!
Heb ook nog geen banden warmers, neem aan de orginele maat behouden of heb je hier van afgeweken?
Nee dat was ik niet. Ik had een extra ecu bij, die had ik uitgeleend aan degene die zijn ecu op de baan was verloren.
Ik had wat accu problemen
Goh, de hoek is statisch 12 graden. Zoals iedereen weet die met een Goofje racet zijn ze super stabiel. Dat mag wel wat minder bij korte bochten (Strubben bijv). Zeker als je met een 180 band wilt rijden. Grondspeling neemt door beide veranderingen toe, en de unit van een F4 is instelbaar op veervoorspanning en in/uitgaande demping. Aangezien het linksysteem een scherpere hoek maakt met een langere unit is de kracht, nodig om hem in te drukken, groter. Daarbij heeft de F4 een zwaardere veer dan de standaard F2. In combinatie met de instelbare voorvork van een ‘95 F3 met lineaire Hyperpro’s werkt het zó goed dat ik tevreden ben. Met welk type CBR600F race je zelf?Een 14 mm langere achterschokdemper van een F4 ( orgineel ?) vind ik wel erg veel op een F2/F3. Heb je wel eens gemeten wat de achtervork hoek is geworden ?
Als de hoek te groot wordt ( ideaal is circa 10-12 graden) veert de motor extra uit bij het gas geven en verlies je grip. De langere schokdemper heeft ook invloed op het link systeem ( de invering wordt zachter).
Als je naar de veerconstante kijkt maakt het natuurlijk ook uit hoeveel de berijder weegt. Zoals ik zei, het linksysteem maakt een scherpere hoek, en mijns inziens is er dus meer kracht nodig om hem in te drukken. Dat is dan de winst van de langere unit.Mijn cbr600 F2 wordt voornamelijk voor circuit dagen gebruikt ( meestal Mac Zandvoort) dus rij ook nog deels op straat. Rij ook met een 180 band echter op een 5.5 inch velg met ohlins achterschokdemper en een andere voorkant ( deels zx6r). Heb al heel veel geëxperimenteerd met het rijwiel gedeelte en motor( nu 112 pk ahw) en ook opbouwen/ reshimmen van F3 voorvorken.
F2/F3 en F4 achterveer hebben zover ik weet dezelfde veer-constante (140 kg/cm).ik rij met 150.ik heb ook geprobeerd om de achtervork hoek groter te maken ivm grondstelling en handling.bij bochten foto's was te zien dat er nauwelijks indrukking is.Heb later ( Chinese) voetsteunen aangepast met cbr600rr stepjes,deze zijn korter en hebben ook goede grip omdat er geen rubber opzit.
Doe ik.Mijn motor heeft inderdaad ook bij MAD racing op de vermogens bank gestaan.valt lang niet mee om 112 pk uit deze blokjes te halen icm een mooie powerband. Geef maar eens een PM als je bij MAD racing bent.ze zitten vlak bij mijn huis kunnen we misschien wat tips uitdelen.
Belangrijkste is natuurlijk dat jij tevreden bent hoe jouw motor stuurt.
Hey mannen, hoe krijgen jullie de pk winst voor elkaar?
Zelf doe ik vrij rijden ik met een fzr600 uit '89, maar kijk soms met een schuin oog naar jullie cbr's of vroege R6's als vervolgstap.
CBR600F kopen......Hey mannen, hoe krijgen jullie de pk winst voor elkaar?
Zelf doe ik vrij rijden ik met een fzr600 uit '89, maar kijk soms met een schuin oog naar jullie cbr's of vroege R6's als vervolgstap.