Racing on an old CBR600F: Part 8

Ik heb mijn racekuipset voor de FS te koop staan.

95373717_10221526288568675_7600275295509151744_o.jpg


Mocht er iemand interesse hebben let me know :)

RP:250,-
 
Hoi allemaal,

Ik weet niet hoe actief dit topic nog is omdat er niet zo veel in geplaatst wordt maar hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Heb gisteren de onderstaande bike gekocht en wil hier binnenkort het circuit mee opgaan alleen moeten nog een paar dingen aan gebeuren.

Nieuwe kettingset
Welke merk en type raden jullie aan? Had al gelezen dat verhouding 14-45 prima was voor de baan.

Zitten nu orginele remleidingen op aan de voorkant, is het verstandig om die al gelijk te vervangen of zou ik er een paar dagen mee kunnen rijden?

Als er verder nog tips en tricks zijn hoor ik die graag


8cda489f-62ac-47be-bdd2-d092b49f4fef (2).jpg
 
Ketting boeit niet zoveel wat betreft merk. Jos Smit is goed te betalen:t
Remleidingen zou ik gelijk wieberen en vervangen voor staalomvlochten. Ook remblokken en vloeistoffen zou ik doen. Banden checken, en daarna.... gaan met die banaan.
 
Op de f3 is 14-45 prima. Qua ketting moet je wel een 520 nemen(is smaller dan de originele en dus over de hele lengte best wat lichter) en meestal is je achtertandwiel als je 45 kiest van alu ipv staal..weer wat gewicht-pktjes 😉.Het voortandwiel neem je met gaatjes want die is extra borgbaar.


3 Juli dagje Zandvoort op de f2/f3 geboekt na jarenlang niet gereden te hebben. Zin in!!!
 
Op de f3 is 14-45 prima. Qua ketting moet je wel een 520 nemen(is smaller dan de originele en dus over de hele lengte best wat lichter) en meestal is je achtertandwiel als je 45 kiest van alu ipv staal..weer wat gewicht-pktjes 😉.Het voortandwiel neem je met gaatjes want die is extra borgbaar.


3 Juli dagje Zandvoort op de f2/f3 geboekt na jarenlang niet gereden te hebben. Zin in!!!
Ik rijd 3 juli ook op Zandvoort met mijn F2! Leuk dat die oude dingen nog op de baan te vinden zijn!
 
Op de f3 is 14-45 prima. Qua ketting moet je wel een 520 nemen(is smaller dan de originele en dus over de hele lengte best wat lichter) en meestal is je achtertandwiel als je 45 kiest van alu ipv staal..weer wat gewicht-pktjes 😉.Het voortandwiel neem je met gaatjes want die is extra borgbaar.


3 Juli dagje Zandvoort op de f2/f3 geboekt na jarenlang niet gereden te hebben. Zin in!!!

Thanks,
Heb zelf ook 3 juli op zandvoort geboekt!
 
Ik in groep 3 om mee te beginnen. Zal wel vastgeroest zitten in het begin....

Die bochten zien er serieus indrukwekkend uit qua verkanting dus ik denk een kwestie van lef en vertrouwen dat je erdoor komt als je volle bak aan komt tuffen op je trage goof 😉
 
Ik in groep 3 om mee te beginnen. Zal wel vastgeroest zitten in het begin....

Die bochten zien er serieus indrukwekkend uit qua verkanting dus ik denk een kwestie van lef en vertrouwen dat je erdoor komt als je volle bak aan komt tuffen op je trage goof 😉
Ben ook heel benieuwd hoe dat uit gaat pakken! Wij hebben ook allebei ingeschreven in 3, maar Ferry heeft mij in 4 gezet vanwege de tijden van vorig jaar... Kan altijd nog weer terug!
 
Heeft hier iemand een honda cbr600f uit 99/00? Ik vroeg mij af of het normaal is dat de remblokken aanlopen.

Als ik een slinger aan het voorwiel heeft dan staat deze na 1 rondje alweer stil. Als ik de motor vooruit rol dan hoor je de remblokjes tikken.

Als ik naar dit plaatje kijk https://www.boonstraparts.com/storage/560197/conversions/000000102187-1-big.jpg dan ontbreekt bij mij dat metalen plaatje bovenop de remklauw. Is dit essentieel?

Ik heb eerder al de remklauwen uit elkaar gehaald en ontzettend goed schoongemaakt maar helaas geen verbetering waardoor ik dus twijfel of het wellicht gewoon normaal is. Dus wie kan mij gerust stellen :) ?
 
Komt het zuigertje van de hoofdremcilinder wel helemaal terug?
Originele hendels?
Wel klein beetje speling op de remhendel?
Zuigers ook uit de klauwen geweest?
 
Komt het zuigertje van de hoofdremcilinder wel helemaal terug?
Originele hendels?
Wel klein beetje speling op de remhendel?
Zuigers ook uit de klauwen geweest?

Hoofdremcilinder zou ik nog even moeten controleren. De remhendel heeft inderdaad speling en met het schoonmaken van de remklauwen heb ik alle onderdelen incl de cups/zuigers los gehad.

Wellicht moet ik eens een andere remcilinder gebruiken. De orginele zit er nog op, deze heb ik ook open gehaald en schoongemaakt. Dus volgens mij wel netjes gangbaar maar ik ga het nog dubbelchechken
 
Het plaatje bovenop de remklauw is om trillingen te dempen.ik heb gereden zonder ,maar dat is niet aan te raden.de remblokken klapperen dan nogal en dat kon ik ook horen. De plaatjes waren circa 30 euro bij de Honda dealer.

De overstap naar een radiale RcS brembo rempomp ( 19 x 20/18) is zeker aan te raden ,echt een stuk beter in kracht en doseerbaarheid.de brembo 18x19 rempompen op rsv Mille bijvoorbeeld werken ook goed maar niet op nivo van aftermarket pompen.
 
Heeft hier iemand een honda cbr600f uit 99/00? Ik vroeg mij af of het normaal is dat de remblokken aanlopen.

Als ik een slinger aan het voorwiel heeft dan staat deze na 1 rondje alweer stil. Als ik de motor vooruit rol dan hoor je de remblokjes tikken.

Vrij normaal, remblokken slepen altijd tegen de remschijven aan.
Bij minste of geringste druk moeten ze al tegen de remschijven duwen.
 
Laatst bewerkt:
Graag wil ik de carburateur van mijn cbr600f uit 1999 syncen. Dien ik de carbtune op deze kleine slangen te plaatsen? Die zijn echt waardeloos te bereiken overigens :p in de handleiding zelf zie ik 4 slangen naar de luchtbox gaan maar mijn fiets heeft dat niet, waarschijnlijk gemodificeerd/veranderd oid

IMG_20200621_130249__01.jpg


En dan nog vraag aan welke kant, links/rechts

IMG_20200621_130914__01.jpg


En verder nog tips voor deze fiets qua syncen? Er zitten ook restrictie tubes op de carbtune, dun doorzichtog stukje plastic, wanneer gebruik je die?
 
Laatst bewerkt:
Graag wil ik de carburateur van mijn cbr600f uit 1999 syncen. Dien ik de carbtune op deze kleine slangen te plaatsen? Die zijn echt waardeloos te bereiken overigens :p in de handleiding zelf zie ik 4 slangen naar de luchtbox gaan maar mijn fiets heeft dat niet, waarschijnlijk gemodificeerd/veranderd oid

Bekijk bijlage 1514944

En dan nog vraag aan welke kant, links/rechts

Bekijk bijlage 1514947

En verder nog tips voor deze fiets qua syncen? Er zitten ook restrictie tubes op de carbtune, dun doorzichtog stukje plastic, wanneer gebruik je die?
Bij een f2 zitten ze op het inlaatkanaal waar de Carburateurs op zitten. Zit ook vaak een slangetje aan voor de vacuum benzinekraan.
Kan je deze op jou motor niet vinden op een onderdeel tekening van CSMNL?
 
Bij een f2 zitten ze op het inlaatkanaal waar de Carburateurs op zitten. Zit ook vaak een slangetje aan voor de vacuum benzinekraan.
Kan je deze op jou motor niet vinden op een onderdeel tekening van CSMNL?

In de werkplaats handboek vind ik deze afbeeldingen. Aan de zijkant zit een klein stukje slang dat naar een air cutoff valve gaat. Ik heb de carbtune aangesloten op het pijpje aan de rechter zijde en dan slaat de carbtune wel uit. Neem aan dat ik dan juist zit :)

Screenshot_20200622-111424__01.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan