RD350LC-31K

Daar hebben we zelf een hele simpele oplossing voor bedacht. We hebben alle soorten en maten 22 mm Simmeringen gekocht. Als een van 12 mm asdikte lekt doen we er een 11 mm in, werkt dat niet hebben we nog 10. Uitwijken naar een dikkere simmering kan ook door een van 7 mm te nemen, kan je weer met 12 asgat beginnen. het kan zo eenvoudig
En mocht er twijfel zijn leggen we er nog een O ring achter van 12 x 3...
 
Vandaag de tweede cilinder gemonteerd, waarna ik erachter kwam, dat de powervalves er nog in moesten|(
De tweede er weer af en de powervalves met nieuwe keeringen, lagers en o-ringen gemonteerd.
Vervolgens cilinder en kop er weer op, waterslang, carburateurtjes (voor de foto) en linker deksel.
De rechterkant kan nog niet omdat ik een lagertje van de koppelingbediening in het bovencarter ben vergeten te bestellen, dus dat komt later.
Voorlopig het einde aan het blok, misschien dat ik morgen nog wat aan het rijwielgedeelte ga doen, maar dat hangt van mijn zin en tijd af.
Nu eerst de garage weer opruimen en schoonmaken.
Fijne avond! 🖐

20220518_163814.jpg

20220518_163823.jpg



20220518_163850.jpg
 
Als het een standaard verkrijgbaar lageryje is kan ik het morgen (vandaag nog) effe opsturen omdat ik bin Samders om de hoek werk
 
Daar hebben we zelf een hele simpele oplossing voor bedacht. We hebben alle soorten en maten 22 mm Simmeringen gekocht. Als een van 12 mm asdikte lekt doen we er een 11 mm in, werkt dat niet hebben we nog 10. Uitwijken naar een dikkere simmering kan ook door een van 7 mm te nemen, kan je weer met 12 asgat beginnen. het kan zo eenvoudig
Dit werkt echt prima en is een hele simpele en goedkope oplossing.
 
Als het een standaard verkrijgbaar lageryje is kan ik het morgen (vandaag nog) effe opsturen omdat ik bin Samders om de hoek werk
Thanks Rob, maar ik heb het lager al besteld, samen met nog wat ander klein spul. Bovendien moet ik binnenkort weer 2 weken werken dus heb ik geen mogelijkheid om aan het motortje te werken.
 
Even een berichtje om opoe buiten de deur te houden en om aan te geven dat er binnen een aantal weekjes weer gesleuteld gaat worden. De zomer is langzamerhand weer aan het einde, dus het wordt weer werkplaatstijd binnenkort.
Zijn er al kaartjes🤗 in de voorverkoop te krijgen:+
 
Ik had er nog niet bij stil gestaan om het project commercieel uit te buiten, maar je brengt me op een idee. Thnxs voor de tip 👍
 
@Megaadje , en @Robinjo trouwens ook: hoe doen jullie de zekerigenkast upgraden? De klemmetjes, en niet alleen van de RD's, breken af waardoor je eigenlijk de hele draadboom zou horen te vervangen. De draden zijn te kort om daar fratsen mee uit te halen. Ik heb 1 afgebroken klip, was van plan om een print te etsen en de bedrading met kabelschoentjes (3mm oogjes) er op aan te sluiten.
 
Geen idee nog Rob, ik ben nog met het rijwiel gedeelte en blok bezig, een heb nog niet gekeken naar de kabelboom. Ik weet wel dat yambits er een mogelijke maar prijzige oplossing voor. heeft.https//yambits.co.uk/rd350-ypvs-lc2-fusebox-repair-kit-p-1437.html?currency=EUR
Misschien bij Conrad of zo automotive stekkers scoren en zelf iets fabrieken?
 
@Megaadje , en @Robinjo trouwens ook: hoe doen jullie de zekerigenkast upgraden? De klemmetjes, en niet alleen van de RD's, breken af waardoor je eigenlijk de hele draadboom zou horen te vervangen. De draden zijn te kort om daar fratsen mee uit te halen. Ik heb 1 afgebroken klip, was van plan om een print te etsen en de bedrading met kabelschoentjes (3mm oogjes) er op aan te sluiten.
Daar gaan we wel uitkomen hoor, electra zal voor een groot deel wel mijn afdeling worden, en als we moeten vervangen dan is dit wel een optie, 10-15 Eu bij amazon, zitten er ook direct moderne zekeringen in, die glas zekeringen ga je ook niet bij elke benzine pomp kopen mocht dat nodig zijn.
 

Bijlagen

  • 61+rxcZNflL._AC_SL1000_.jpg
    61+rxcZNflL._AC_SL1000_.jpg
    51,6 KB · Weergaven: 24
Jawel, het theater gaat weer open.
Vandaag het blokje klaar gemaakt, werd langzaam aan ook wel eens tijd ook.



20221123_151350.jpg

Eerst de koppeling afgemonteerd, met nieuwe gevoerde plaatjes, dempingsrubbertjes en veren.

20221123_153127.jpg


En dat ziet er dan zo uit.
Ik heb het advies van Rob RD maar opgevolgd en orginele koppelingsveren besteld bij Yamaha en niet de verzwaarde veren gebruikt.



20221123_174714.jpg


Hierna het rechter deksel gemonteerd, waar ik wel eerst bij de waterpomp een nieuwe seal en lager heb gemonteerd en bij het oliepompje een nieuwe seal.
Helaas heb ik daar geen foto's van gemaakt, dus jullie moeten mij maar op mijn woord geloven.
Hierna is het rijwielgedeelte aan de beurt, maar dat gaat even een paar dagen duren, de brug is bezet door het Triumphje van mijn bonuszoon, die het Engelse Vernuft iets platter heeft gelegd dan nodig was voor de radius van de bocht, waardoor er wat cosmetisch werk aan is. Ik heb nog geopperd dat dat ding er beter uit zag met die krassen, maar de blik die ik na deze opmerking kreeg, heeft me doen besluiten, dat het beter was om maar niets meer te zeggen en te accepteren dat we voorlopig bezig zijn met een scrambler.....
Ik verwacht er een weekje mee zoet te zijn waarna ik me weer met de RD kan bezighouden.
Wordt weer vervolgd !
 
Goed bezig Aad! Die standaard koppeling is niks mis mee, na 4 of 5 proefstarts gaat hij wel wat protesteren, laten afkoelen, daarna weer top! Dat is in ieder geval mijn ervaring.
 
Goed bezig Aad! Die standaard koppeling is niks mis mee, na 4 of 5 proefstarts gaat hij wel wat protesteren, laten afkoelen, daarna weer top! Dat is in ieder geval mijn ervaring.
Die van mij zat er al 36000km in,toen heb ik hem verkocht en weet dat de nieuwe eigenaar er nog tot 48000km mee heeft gereden toen is het blok gereviseerd.De platen in goede staat houden helpt meer dan andere veren.
 
Vandaag weer even wat kunnen knoeien aan de RD, de Scrambler is weer toonbaar, dus tijd voor belangrijker zaken.
20221129_171203.jpg

De lagerbussen van de achtervering en brug hebben hun beste tijd gehad , dus nieuw spul erin!

20221202_143318.jpg

Eerst alle busjes, keerringen en lagers bij elkaar zoeken, dat was na een jaartje stilstand al een uitdaging, maar ik heb alles compleet.

20221202_143453.jpg

Eerst droog proef passen, voorkomt dat je de bende weer moet schoonmaken wanneer het net niet past.
20221202_143701.jpg

Inpersen van nieuwe stalen lagerbussen in de achtervork, wat duurzamer dan de standaard nylon achterbruglagers.

20221202_143654.jpg

20221202_143708.jpg

Lagerbussen op de plek.
20221202_153248.jpg

Hierna alles invetten en monteren.
20221202_161132.jpg

20221202_161257.jpg

20221202_161246.jpg

Wordt weer vervolgt!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan