RD350LC-31K

Nog wat foto's gevonden van mijn eerste Rd heel lang geleden.
20220125_115029.jpg
20220125_115054.jpg
20220125_115113.jpg
 
zou ook graag een RD350 of TDR250 willen,
die laatste is bijna onbetaalbaar met prijzen rond de 10k,
een RD heb je als opknapper al rond de 3k..

maar ik denk dat ik dan in de garage mag gaan slapen...


🥳
Ik zou ook wel een TDR willen, prijzen zijn vaak idd bizar en ik heb er eigenlijk helaas ook geen ruimte voor plus dan nog de vraag hoe vaak ik hem ga gebruiken voor een fun ritje..
Maar soms zie je in Frankrijk nog wel eens wat langs komen wat nog "een soort van okay" geprijst is.., daar hebben ze ook een 240cc versie gehad :

 
Ik zou ook wel een TDR willen, prijzen zijn vaak idd bizar en ik heb er eigenlijk helaas ook geen ruimte voor plus dan nog de vraag hoe vaak ik hem ga gebruiken voor een fun ritje..
Maar soms zie je in Frankrijk nog wel eens wat langs komen wat nog "een soort van okay" geprijst is.., daar hebben ze ook een 240cc versie gehad :

Ik heb een TDR250 gehad,leuk fietsje totdat hij vastliep 😬 ,blok 1 grote ravage,toen verkocht aan een Belg.
 
Vandaag een dagje aan het glasparelen geweest.


20220126_171243.jpg

Ik denk dat ik de voetsteun beugels niet verder behandel, maar gewoon in de blanke lak zet, net als de onderpoten.
20220126_171224.jpg


Het bovencarter heb ik eerst met afbijt behandeld om de meeste verf eraf te krijgen.
Daarna net als het carterdeksel even na-gestraald, morgen ontvetten en in de lak zetten.

20220126_171229.jpg


Het carterdeksel bleek gerepareerd met plamuur, waarschijnlijk na een schuiver. Geeft niet, zit goed vast, materiaal is dik genoeg en als er weer een lik verf op zit ziet niemand er wat van.

20220126_150255.jpg


Wordt weer vervolgt...
 
Vandaag ook het frame weer terug van de spuitert*O*

IMG-20220127-WA0010.jpeg


De achterbrug is helaas alleen gestraald, er bleef vette meuk onder de H-plaat vandaan komen.
IMG-20220127-WA0012.jpeg

Nou is die plaat alleen horizontaal afgelast, is dat met een speciale reden?
Of zou ik hem zelf aflassen? Ofis het met oog op flex in de brug beter dit niet te doen?
Ik moet sowieso aan de achterzijde een lasje leggen want volgens mij had de las-japanner iets teveel rijstwijn op 40 jaar geleden......'(

IMG-20220127-WA0016.jpg

Een aardig rupsje......als die tenminste een halve centimeter naar links was gelegd:+
 
Mooi project !
Is de zwarte knikkerbus verf warmte bestendig? En spuit je hier ook blanke lak over of meerdere lagen zwarte lak?
Veronderstel dat hier een primer onder zit?
Vind het zeer boeiend. 👍
 
Knikkerbusverf is inderdaad warmte bestendig, is echter niet per se nodig, de meeste lakken gaan tot 120-130 graden C, en het blok wordt niet warmer dan een goede 90-95 graden. De reden dat ik motorlak heb gebruikt is dat het zeer goed hecht en enige mate van vettigheid op het blok kan hebben. Er wordt door de fabrikant geen primer voorgeschreven, dus niet gebruikt. Wel 2 lagen en omdat hoogglans lak niets anders is dan blanke lak met een pigmentkleur is blanke lak niet nodig. Alleen bij de cilinderkop moet ik het wel gaan gebruiken, het YPVS logo moet ik weer blank schuren en polijsten, en dan sealen met blanke lak.
 
Het is al weer even geleden dat ik tijd had om wat te posten, dus maar even een update van de vorderingen.

IMG-20220216-WA0001.jpeg


Het maandagmorgenlasje gefixed.
IMG-20220219-WA0007.jpg

Kopje klaar en in de blanke hittebestendige lak.
IMG-20220219-WA0006.jpg

Verzameling zwartwerken:t
IMG-20220219-WA0004.jpg

Ben best tevreden met het resultaat.
IMG-20220219-WA0005.jpg

Cockpit gereinigd met kunstofreiniger, en de klokken aan de binnenkant voorzichtig schoongemaakt.
IMG-20220219-WA0011.jpg

Daarna samen met Sjakie, de voorvork onder handen genomen, nieuwe glijbussen, keeringen, en demperhulzen.
Schijnbaar heeft in het verleden iemand de demperbinnenhulzen te strak aangeknoert, waardoor deze waren gescheurd.
IMG-20220219-WA0010.jpg

Met nieuwe balhoofdslagertjes gemonteerd in het frame, de opbouw is dus begonnen!*O*

IMG-20220219-WA0009.jpg

IMG-20220219-WA0008.jpg

Ook maar een nieuwe kroonmoer, kost niet duur niet, en maakt het net even wat netter.

Had ook de achterbrug klaar gespoten, maar helaas is dat niet helemaal goed gegaan.
Ik ben waarschijnlijk wat te gehaast geweest met de verschillende lagen, en met de laatste blanke laklaag begon de verf te kruipen en scheuren, dus die moet komende week weer ff in de straalkast en overnieuw in de verf.

Tevens sta ik nog in dubio over de wielen, op zich zijn ze niet slecht, maar de zwarte verf is doorgepoetst en erg dun.
Ik ben alleen bang dat ik ze meer verziek, want ik moet het blanke deel afplakken, en ben bang dat dat niet helemaal goed gaat komen.
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag, tips daarover zijn meer dan welkom.
Aankomende week zit ik weer wat ruimer in de tijd en zal ik van tijd tot tijd weer een update plaatsen.
 
Wielen gewoon opnieuw zwart spuiten en dan op de randen weer de verf verwijderen, ik heb zo al meerdere sets gedaan.

Heerlijk om te zien al die foto's van mooie glimmende onderdelen, en dat je weer op het punt zit dat je weer op gaat bouwen is altijd een lekker moment!
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan