RD350LC-31K

Afgelopen zaterdag weer wat verder gegaan met Sjaak, frame en achterbrug schoon en lagers verwijdert, carters leeg en gereinigd.
Vorige week is het pakket met onderdelen van Yambits binnengekomen, en kan ik deze gaan sorteren.
IMG-20220115-WA0008.jpg


Ondercarter
IMG-20220115-WA0011.jpg

Bovencarter
IMG-20220115-WA0012.jpg

Rechts het meest belangrijke gereedschapskastje!
IMG-20220115-WA0014.jpg

Het pretpakket van Yambits.

Inmiddels is het frame en achterbrug bij de spuitert voor een straal en verfbeurt, de cilinders en krukas naar Mike Veldhuizen voor honen en zuigertjes. De krukas wordt nagemeten of deze nog ok is. De achterschokker ligt bij HK in Tiel voor een revisie.
Deze week ga ik verder met carburateurtjes remmerij en waarschijnlijk wat beugeltjes en spul in de straalkast en daarna een vers jasje verf. (tenmiste als Crop de spuitbusjes levert)
Wordt vervolgt!
 
Ik kon geen remblokken vinden pas bij Yambits, komen die van jou er wel vandaan?
Let wel op dat je de juiste voor jou bouwjaar koopt,er zit verschil in.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag lekker aan het hobbyen geweest.
Eerst waren de carburateurs aan de beurt.


20220118_122348.jpg

Even in een badje.
20220118_122357.jpg

Zie de verschillen:
20220118_145520.jpg


Tevens beide carburateurs gereviseerd, nieuwe naalden, vlotternaalden, sproeiertjes, en rubbertjes.

Hierna heb ik me op de koppeling gestort, deze heeft iets teveel ruimte op de dempers



Eerst de popnagels uitboren.
20220118_123443.jpg

En dan krijg je dit
20220118_130838.jpg

vervangingsrubbers:

20220118_122556.jpg

De boel schoonmaken en vervangen en met de klinknagels weer in elkaar fröbelen, 2 boutjes om te centreren, en op elkaar te persen.

20220118_155125.jpg


Met 2 nagels geklonken.


20220118_160949.jpg


en klaar!
20220118_162250.jpg


Zo nu eerst een biertje, morgen weer een nieuwe dag!
:W
 
Let wel op dat je de juiste voor jou bouwjaar koopt,er zit verschil in.
Thanks!

Ik was al op zoektocht geweest elders, ik heb de EBC FA81 nodig maar dan in HH uitvoering, lijkt niet te bestaan. B|
Dichtst in de buurt is de FA81R, die is gesinterd maar qua samenstelling bedoeld voor een lange levensduur terwijl ik wat circuit wil doen hier en daar dit jaar met de 350 en met de (ik denk organische) Ferodo's die er nu in zitten kreeg ik op straat al fading. :X
 
Adriaan, als je die carbs even inwrijft met wd 40 zien ze er helemaal als nieuw uit! Misschien weet je dit zelf ook wel maar dan heb ik dat in ieder geval gemeld. Fijn hoor die al die tools in je werkplaats, top bezig!
 
Goed bezig hoor, ik heb wel 3 dagen naar de ontvetter gestonken na een dag achter die spoelbak, daar kon zelfs een douche, schone kleren en nog maar eens een douche niets aan doen 8)7
 
Thanks!

Ik was al op zoektocht geweest elders, ik heb de EBC FA81 nodig maar dan in HH uitvoering, lijkt niet te bestaan. B|
Dichtst in de buurt is de FA81R, die is gesinterd maar qua samenstelling bedoeld voor een lange levensduur terwijl ik wat circuit wil doen hier en daar dit jaar met de 350 en met de (ik denk organische) Ferodo's die er nu in zitten kreeg ik op straat al fading. :X
Originele gebruiken,die werden vroeger ook in de RD cup gebruikt en zijn gewoon goed,ik gebruikte vroeger ook standaard blokken in m,n race RD,de rest moet natuurlijk ook in goede staat zijn,geen versleten remschijven en oude remolie gebruiken.
Voor echte verbetering zal je toch naar een heel andere setup moeten gaan,bv Yamaha 4 zuiger klauwen,het blijft nu eenmaal oud jaren 80 spul.
Hier nog een topic over remmen,het schijnt dat een andere diameter hoofdremcilinder ook een hele verbetering is
 
Laatst bewerkt:
Originele gebruiken,die werden vroeger ook in de RD cup gebruikt en zijn gewoon goed,ik gebruikte vroeger ook standaard blokken in m,n race RD,de rest moet natuurlijk ook in goede staat zijn,geen versleten remschijven en oude remolie gebruiken.
Nee hoor, ik gebruikte de zachte ebc blokken, minder kracht nodig en remmen als een malle. Mijn broer had in die tijd de blauwe RD voorganger( ik weet even het type aanduiding niet, maar het type met de draaiorgel wielen) en ik liet hem en keer op mijn RD rijden, komttie na 5 minuten weer terug met de woorden, deze remmen blokkeren alleen maar als ik er knijp! Dat kan niet goed zijn!🤣🤣
 
Nee hoor, ik gebruikte de zachte ebc blokken, minder kracht nodig en remmen als een malle. Mijn broer had in die tijd de blauwe RD voorganger( ik weet even het type aanduiding niet, maar het type met de draaiorgel wielen) en ik liet hem en keer op mijn RD rijden, komttie na 5 minuten weer terug met de woorden, deze remmen blokkeren alleen maar als ik er knijp! Dat kan niet goed zijn!🤣🤣
Bestond dat toen al,ik gebruikte gewoon standaard blokken ,remmen heb ik nooit klachten over gehad,ook in al m,n andere RD,s zaten de originele blokken.Ik heb genoeg testen gelezen over remblokken,origineel is altijd het beste voor allround gebruik,niet originele
kunnen beter zijn op een bepaald vlak,maar ergens hebben ze op een ander vlak dan weer een nadeel,zoals bv extra slijtage van de remschijf
of minder gevoel in de remgreep of juist te veel en te agressief,zoiets wat je broer bv ervaarde.
Ik heb wel eens echte race remblokken in 1 van m,n motoren gebruikt,levensgevaarlijk op de openbare weg,die moest je eerst goed warm remmen anders remde het nauwelijks.😬
ook heb ik carbon/kevlar remblokken gemonteerd ,remde echt agressief,bij 180 kon je nog het achterwiel in de lucht remmen,
leuk,maar zou er geen noodstop mee willen maken,je remt dan geheid de motor onderuit.
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen zaterdag weer wat verder gegaan met Sjaak, frame en achterbrug schoon en lagers verwijdert, carters leeg en gereinigd.
Vorige week is het pakket met onderdelen van Yambits binnengekomen, en kan ik deze gaan sorteren.
Bekijk bijlage 1717461

Ondercarter
Bekijk bijlage 1717462
Bovencarter
Bekijk bijlage 1717463
Rechts het meest belangrijke gereedschapskastje!
Bekijk bijlage 1717464
Het pretpakket van Yambits.

Inmiddels is het frame en achterbrug bij de spuitert voor een straal en verfbeurt, de cilinders en krukas naar Mike Veldhuizen voor honen en zuigertjes. De krukas wordt nagemeten of deze nog ok is. De achterschokker ligt bij HK in Tiel voor een revisie.
Deze week ga ik verder met carburateurtjes remmerij en waarschijnlijk wat beugeltjes en spul in de straalkast en daarna een vers jasje verf. (tenmiste als Crop de spuitbusjes levert)
Wordt vervolgt!
Mag ik vragen hoe lang je spullen van yambits onderweg zijn geweest ?
En heb je nog invoer belasting moeten betalen ?
 
Originele gebruiken,die werden vroeger ook in de RD cup gebruikt en zijn gewoon goed,ik gebruikte vroeger ook standaard blokken in m,n race RD,de rest moet natuurlijk ook in goede staat zijn,geen versleten remschijven en oude remolie gebruiken.
Voor echte verbetering zal je toch naar een heel andere setup moeten gaan,bv Yamaha 4 zuiger klauwen,het blijft nu eenmaal oud jaren 80 spul.
Hier nog een topic over remmen,het schijnt dat een andere diameter hoofdremcilinder ook een hele verbetering is
Bluespots zouden leuk zijn maar mogen weer niet bij evenementen met ouwe fietsen, maximaal 2 zuigers vooraan.
Door twee mensen die momenteel racen met RD's, eentje doet dat ook al 20 jaar, worden me gesinterde EBC's aangeraden, maar die heb je voor mijn klauwen dus net niet, of Ferodo Platinum blokken. Het is voor sportief straatgebruik en af en toe een circuitdag, ik heb de voorrempomp al prefect in orde en nieuwe stalen remleidingen, nu nog goeie blokken en en de remklauwen een beetje oppoetsen, het lijkt er op dat de vorige eigenaar ze al heeft gedaan, ik zie alleen wat vuil van de afgelopen twee jaar. :9
 
Bluespots zouden leuk zijn maar mogen weer niet bij evenementen met ouwe fietsen, maximaal 2 zuigers vooraan.
Door twee mensen die momenteel racen met RD's, eentje doet dat ook al 20 jaar, worden me gesinterde EBC's aangeraden, maar die heb je voor mijn klauwen dus net niet, of Ferodo Platinum blokken. Het is voor sportief straatgebruik en af en toe een circuitdag, ik heb de voorrempomp al prefect in orde en nieuwe stalen remleidingen, nu nog goeie blokken en en de remklauwen een beetje oppoetsen, het lijkt er op dat de vorige eigenaar ze al heeft gedaan, ik zie alleen wat vuil van de afgelopen twee jaar. :9

Heb je toevallig al eens gekeken bij DP? en dan de RDP variant.
 
Mag ik vragen hoe lang je spullen van yambits onderweg zijn geweest ?
En heb je nog invoer belasting moeten betalen ?
Ja dat mag je.
Tussen bestellen en ontvangen zat 4 dagen, dus dat valt mee.
Je bestelt de spullen en betaalt in de Uk geen VAT.
Via Dpd krijg een mail om invoerrechten, 3,7% en btw 21% te betalen.
Hierna worden de goederen vrijgegeven in komen ze bij je door de bus.
Nadeel is 3,7 invoer, voordeel is dat je btw in Nederland afdraagt, en wanneer je een eigen zaak hebt of zzp'er met btw nummer je deze kan verrekenen.
 
Heb je toevallig al eens gekeken bij DP? en dan de RDP variant.
Zou mooi zijn, de DP blokken op m'n Slabby zijn top, maar ik heb effe gekeken en ze hebben wel blokken voor de 350 maar alleen standaard versie. Ik merk echt dat de keuze beperkt is in dit geval. :X
 
Dat verdomde framepje B|

 
  • Haha
Waarderingen: RobD
Bluespots zouden leuk zijn maar mogen weer niet bij evenementen met ouwe fietsen, maximaal 2 zuigers vooraan.
Door twee mensen die momenteel racen met RD's, eentje doet dat ook al 20 jaar, worden me gesinterde EBC's aangeraden, maar die heb je voor mijn klauwen dus net niet, of Ferodo Platinum blokken. Het is voor sportief straatgebruik en af en toe een circuitdag, ik heb de voorrempomp al prefect in orde en nieuwe stalen remleidingen, nu nog goeie blokken en en de remklauwen een beetje oppoetsen, het lijkt er op dat de vorige eigenaar ze al heeft gedaan, ik zie alleen wat vuil van de afgelopen twee jaar. :9
Gewoon originele gebruiken, remmen prima.
Enne je hoeft toch geen gp te winnen 😉
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan