Project: De RD350LC-FII

De kisten met onderdelen raken zo steeds leger. Er was een dingetje waar ik behoorlijk tegenop zag. De Remmelarij. Dat is onder andere dat ongedefinieerde zwarte ding dat midden in de huiskamer op de grond ligt. Goede en slechte ervaringen met remmelarij scheppen de verwachting dat het hier ook weer oneindig uitelkaartrekken, schoonmaken, inelkaarzetten, niet willen ontluchten, weer losmaken en opnieuw beginnen zou worden. Die gedachte is gebaseerd op het feit dat we het spul van mijn broer terugkregen met een uitelkaargehaalde achterremklauw met losse zuigers waar overduidelijk de sporen van de moordenaar in staan. Dan stond ons nog wel een lijdensweg te wachten voordat de nieuwe organische remblokken hun vertragende werking konden gaan doen. Maar vaak ben je te bang...

1651385798669.png


De vette klauwen heb ik inmiddels van de lens geveegd
 
Om de boel te testen hebben we een van RuD gekregen achterremklauw met een kort slangetje direct op de voorremrempomp aangesloten. Uit de hand vandaan ontlucht en de bruine drab die er in zat doorgespoeld, en warempel. die ging het gewoon doen. Helaas is dat voorheen een gouden klauw geweest en deed de zwarte verf die er op zat zichzelf in een vieze kleverige laag veranderen op het moment dat het met de DOT 5.1 in aanraking kwam. De uiteindelijk werkende klauw ligt even on hold.
Dat die klauw het wel deed was een aanleiding om de stoute schoenen aan te trekken en de nog goed ogende blokken van de voorremmelarij terug in de zitting te douwen, monteren en ontluchten. Let wel, dit heeft 5 jaar in de regen gestaan en 10 jaar in een kist gelegen (bij benadering).

Nadat de boel gemonteerd was (wat een gekloot met die remslang van het pompje naar het Tstuk zeg, als je niet weet hoe dat gezeten heeft) en de bovenste slang ACHTER de voorpoot langs gelegd was op de convenionele manier gaan ontluchten en doorspoelen. Op een ongelofelijke manier houdt God van ons, binnen 10 minuten stond er een RD met keiharde voorrem in de huiskamer.


1651386943587.png
 
Ik heb wel een vraag aan @Megaadje en @Robinjo : De boutjes waarmee het voorspatbord gemonterd zit, ik kon ze nergens vinden en heb uit de zoekgeraakte boutenbak op eigen initiatief de onderstaande erin gezet. dat lijken ook de bouten die CMSNL op de site heeft staan.

Kunnen jullie bevestigen dat dit de juiste zijn? En dan kom ik nog even terug op de Grommets

1651387272489.png
 
Ik heb wel een vraag aan @Megaadje en @Robinjo : De boutjes waarmee het voorspatbord gemonterd zit, ik kon ze nergens vinden en heb uit de zoekgeraakte boutenbak op eigen initiatief de onderstaande erin gezet. dat lijken ook de bouten die CMSNL op de site heeft staan.

Kunnen jullie bevestigen dat dit de juiste zijn? En dan kom ik nog even terug op de Grommets

Bekijk bijlage 1755744
Dit zijn de goede boutjes, het moeten verchroomde flensboutjes met een 8mm 6kant kop zijn.
 
Op de sheet van CMSNL staan een boel rubberringen, grommets, en we krijgen er geen vinger achter welke nu welke zijn. In principew was ik van plan om er van allemal maar een aantal te bestellen om er achter te komen welke grommet bij welk nummer hoort, dan kan ik ze weer terugplaatsen. Mocht een van de RD Ridders me verder kunnen helpen hierin wordt dat enorm gewaardeerd.


1651387871856.png
 
Dit zijn de goede boutjes, het moeten verchroomde flensboutjes met een 8mm 6kant kop zijn.
Thanks Luuk... kom volgende week zaterdag effe een bakkie doen, kan je meteen dat framepje meenemen
 
Mocht iemand nummers bij de rubbers weten.....
 
Die dikke zijn 2 verschillende maten
 
45 jaar gaan we al met mekaar om. Van jongs af aan al op de FS1, DTs GTs RDs YZFfen
Echt top is dat! Ik heb ook zo'n maat, die ken ik al 40 jaar. Kwam al bij hem in de garage toen ie aan z'n Guzzi Le Mans 2 bezig was, ik reed toen nog brommer. En toen ik later m'n rijbewijs haalde gingen we altijd op stap, leuke ritjes en zo, sleutelen samen. Die zie en spreek ik nou nog, na al die jaren, komen op visite bij elkaar, en gewoon zomaar binnenvallen is normaal, op komen dagen met je motor, hij of ik maakt niet uit, geen probleem. Hij heeft ondertussen al kleinkinderen, ik heb nooit kinderen gehad, maar dat maakt niet uit. Weet je, dat soort dingen zijn echt om te koesteren, niet veel mensen hebben dat, zeker met deze maatschappij nog.
 
LUUK @Bellu, help

Hoe loopt die koppelingskabel in godsnaam, hij zat best, werkte goed, mooi licht lopend maar moest er even af. Omdat er wat componenten bij gemonteerd werden. Nu vind ik met geen mogelijkheid meer een mooie route, ja, naar de Vliet om die hele FII er in te douwen
 
Terug
Bovenaan Onderaan